Het is nu 22 mei 2012, 21:10

Zeitgeist

Hier kan je terecht voor ernstige discussies
  • Auteur
    Bericht

Zeitgeist

Berichtdoor Winston » 24 jan 2012, 03:17

Sommige argumenten zijn voor een deel uit de context getrokken, sommige zijn gebaseerd op veronderstellingen, sommige zijn feiten en zeer schrikbarend. Voor sommige niet meer dan wat schimmige conspiracy aanhangers, voor anderen de absolute waarheid. Edoch, zeer interessante filmpjes die een ander inzicht bieden op de hedendaagse maatschappij. Heel Amerikaans, maar zeker de moeite waard

De wereldeconomie

http://www.youtube.com/watch?v=_dmPchuXIXQ

http://www.youtube.com/watch?v=_BVNN1wqw3k

Religie

Winston

Mijn team: KRC Genk

Re: Zeitgeist

Berichtdoor Henri » 24 jan 2012, 14:36

Een vriend wees me er ook eens op om het te kijken, nice dat het op youtube staat. Zal het zeker eens bekijken.
Henri

Berichtdoor syLaR.: » 25 jan 2012, 00:14

Ik heb Zeitgeist én Zeitgeist: Addendum (vervolg) volledig gezien. Er is een derde deel dat ik nog niet gezien heb. Zeer interessante films, al is het maar om mensen te doen inzien dat kritisch denken onontbeerlijk is en dat je niet altijd moet geloven wat iedereen je voorkauwt.

In Zeitgeist Addendum gaat het over het monetair systeem en daarna over The Venus Project.
syLaR.:

Berichtdoor witte_nr1 » 25 jan 2012, 09:56

syLaR.: schreef op 25 jan 2012, 00:14:Ik heb Zeitgeist én Zeitgeist: Addendum (vervolg) volledig gezien. Er is een derde deel dat ik nog niet gezien heb. Zeer interessante films, al is het maar om mensen te doen inzien dat kritisch denken onontbeerlijk is en dat je niet altijd moet geloven wat iedereen je voorkauwt.

In Zeitgeist Addendum gaat het over het monetair systeem en daarna over The Venus Project.

Ja , ge hebt kritisch denken en kritisch denken gelijk mn collega spijtig genoeg... die denkt dat er ieder moment een ruimteschip gaat landen, Breivik gehandeld heeft voor de overheid, en 9-11 opgezet spel is... ik zeg dan, stop met blowen en de eeuwige discussie begint weer. 8)
witte_nr1

Mijn team: RC Genk

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Genkbloods, syLaR.:

Berichtdoor Martrim » 25 jan 2012, 10:07

witte_nr1 schreef op 25 jan 2012, 09:56:Ja , ge hebt kritisch denken en kritisch denken gelijk mn collega spijtig genoeg... die denkt dat er ieder moment een ruimteschip gaat landen, Breivik gehandeld heeft voor de overheid, en 9-11 opgezet spel is... ik zeg dan, stop met blowen en de eeuwige discussie begint weer. 8)

Afbeelding
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Genkbloods, witte_nr1

Berichtdoor Winston » 25 jan 2012, 18:01

syLaR.: schreef op 25 jan 2012, 00:14:Ik heb Zeitgeist én Zeitgeist: Addendum (vervolg) volledig gezien. Er is een derde deel dat ik nog niet gezien heb. Zeer interessante films, al is het maar om mensen te doen inzien dat kritisch denken onontbeerlijk is en dat je niet altijd moet geloven wat iedereen je voorkauwt.

Thrive al bekeken?
Winston

Berichtdoor syLaR.: » 26 jan 2012, 00:11

Nee.
syLaR.:

Berichtdoor witte_nr1 » 26 jan 2012, 12:01

Winston schreef op 25 jan 2012, 18:01:

Thrive al bekeken?

Ik wel ... ik heb zwaar mijn lach moeten inhouden. Amerikaans op zijn best. :loser:
witte_nr1

Berichtdoor Winston » 26 jan 2012, 16:36

witte_nr1 schreef op 26 jan 2012, 12:01:
Winston schreef op 25 jan 2012, 18:01:
Thrive al bekeken?

Ik wel ... ik heb zwaar mijn lach moeten inhouden. Amerikaans op zijn best. :loser:

Zo erg? Een kameraad van mij kwam daarmee af, nog niet de moeite gedaan om dat te bekijken. Als ik dat zo hoor hoeft dat ook niet voor mij, want die mannen zijn er van overtuigd dat er inderdaad aliens op de aarde zijn geland :therethere:
Winston

Berichtdoor witte_nr1 » 31 jan 2012, 09:47

Winston schreef op 26 jan 2012, 16:36:
witte_nr1 schreef op 26 jan 2012, 12:01:

Zo erg? Een kameraad van mij kwam daarmee af, nog niet de moeite gedaan om dat te bekijken. Als ik dat zo hoor hoeft dat ook niet voor mij, want die mannen zijn er van overtuigd dat er inderdaad aliens op de aarde zijn geland :therethere:

Ja het was redelijk erg :D , maar kijk die maar eens eerst, want ik ben nogal redelijk sceptisch opgesteld naar die dingen toe. ;)
witte_nr1

Berichtdoor Aquascutum » 31 jan 2012, 20:09

Schrikbarend Amerikaans en heeft niks meer met kritisch denken te maken.

Heeft trouwens weinig te maken met het begrip Zeitgeist dat vooral bekend werd door Hegel.
Aquascutum

Mijn team: Racing Genk

witte_nr1

Berichtdoor Winston » 01 feb 2012, 18:23

Aquascutum schreef op 31 jan 2012, 20:09:Schrikbarend Amerikaans en heeft niks meer met kritisch denken te maken.

Heeft trouwens weinig te maken met het begrip Zeitgeist dat vooral bekend werd door Hegel.

Ik vind de invalshoek gewoon interessant ;)

Met de Duitse Romantiek hebben deze filmpjes inderdaad niets te maken.
Winston

Berichtdoor syLaR.: » 08 maart 2012, 22:48

syLaR.:

Berichtdoor Elmuto » 16 apr 2012, 14:21

syLaR.: schreef op 08 maart 2012, 22:48:http://thechive.com/2012/03/08/something-is-rotten-in-the-denver-airport-25-photos/

What the fuck?

Sinds enkele dagen kunnen de Telenet gebruikers de zender TNT HD ontvangen waar er ook zo'n Amerikaans complottheorieën programma op loopt (conspiracy theory with Jesse Ventura) . Vandaag was er een aflevering die het over dat vliegveld in Denver had, zeker eens kijken als je Telenet hebt :)
Elmuto

Berichtdoor Aquascutum » 16 apr 2012, 17:15

Kunnen deze wereldvreemde jongens er ook nog bij: http://www.unionbelge.be/
Aquascutum

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor syLaR.: » 16 apr 2012, 22:51

Elmuto schreef op 16 apr 2012, 14:21:Sinds enkele dagen kunnen de Telenet gebruikers de zender TNT HD ontvangen waar er ook zo'n Amerikaans complottheorieën programma op loopt (conspiracy theory with Jesse Ventura) . Vandaag was er een aflevering die het over dat vliegveld in Denver had, zeker eens kijken als je Telenet hebt :)

Nice, waar kan ich die zender vinden?
syLaR.:

Berichtdoor Elmuto » 16 apr 2012, 23:00

syLaR.: schreef op 16 apr 2012, 22:51:
Elmuto schreef op 16 apr 2012, 14:21:Sinds enkele dagen kunnen de Telenet gebruikers de zender TNT HD ontvangen waar er ook zo'n Amerikaans complottheorieën programma op loopt (conspiracy theory with Jesse Ventura) . Vandaag was er een aflevering die het over dat vliegveld in Denver had, zeker eens kijken als je Telenet hebt :)

Post 561
Elmuto

syLaR.:

Berichtdoor BlueIsh » 20 apr 2012, 17:53

Doe uzelf dat niet aan. Die Ventura kerel en z'n complot-show is zowat het slechtste en meest geacteerde bullshitprogramma ooit op televisie.

Stuur die kerel uw theorie dat in elk pc-scherm een microscopische webcam verborgen zit door de overheid, en die kerel maakt er meteen een show rond.

Bah, wat haat ik tv soms.
BlueIsh

Berichtdoor syLaR.: » 20 apr 2012, 18:30

Tot nu toe heb ik enkel Lois & Clark gekeken op die zender.
syLaR.:

Elmuto, Martrim

Berichtdoor Elmuto » 21 apr 2012, 10:32

BlueIsh schreef op 20 apr 2012, 17:53:

Doe uzelf dat niet aan. Die Ventura kerel en z'n complot-show is zowat het slechtste en meest geacteerde bullshitprogramma ooit op televisie.

Stuur die kerel uw theorie dat in elk pc-scherm een microscopische webcam verborgen zit door de overheid, en die kerel maakt er meteen een show rond.

Bah, wat haat ik tv soms.

Het is idd op-en-top Amerikaanse televisie. Maar dat 'overacted' gedoe vind ik er juist zo zalig aan om naar te kijken :D
Elmuto

Keer terug naar Politiek & actualiteit