door Aaron » 15 nov 2011, 23:04
Animale322 schreef op 15 nov 2011, 22:54:Ah ja, en de supporters hebben om af te sluiten het zéér originele "waar is da feesje" gezongen. De 8e keer !
Volgens mij zijn ze dat nu nog aan het zingen. 
-
Aaron
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk
door Don Stef » 15 nov 2011, 23:36
OT: die truitjes van Frankrijk zijn wel nice 
-
Don Stef
-
-
-
- De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Martrim
door shakespare » 15 nov 2011, 23:51
Alexx schreef op 15 nov 2011, 22:44:Mirallas lijkt me toch een betere optie als Vossen voor in de spits.
Wedstrijd tegn Roemenie niet gezien? 
-
shakespare
-
-
door Alexx » 15 nov 2011, 23:52
shakespare schreef op 15 nov 2011, 23:51:Alexx schreef op 15 nov 2011, 22:44:Mirallas lijkt me toch een betere optie als Vossen voor in de spits.
Wedstrijd tegn Roemenie niet gezien? 
Nee, maar Vossen heb ik in deze match ook niet gezien. Was wel een zeer ondankbare taak zo diep alleen in de spits tegen 2 beren van kerels de spelen. Maar van Mirallas gaat toch meer dreiging uit had ik de indruk.
-
Alexx
-
-
-
door Yen-c » 15 nov 2011, 23:57
--------------------------------------------------------Courtois------------------------------------------------------ Vandenborre-----------------------Kompany------------------------Vermaelen--------------Vertonghen/Pocognoli ----------------------------------------------Fellaini----------Witsel----------------------------------------------------- Hazard---------------------------------------Dembélé/De Bruyne---------------------------------------------Mertens -----------------------------------------------Lukaku/ De Camargo-----------------------------------------------------
Al is Pocognoli niet sterk bezig de laatste tijd, intrinsiek zou hij geen slechte linksachter zijn maar ik denk dat hij het best naar het buitenland gaat. Ook al om hem uit dat truitje van Standard te zien.
-
Yen-c
-
-
-
door Winston » 16 nov 2011, 00:29
Yen-c schreef op 15 nov 2011, 23:57:--------------------------------------------------------Courtois------------------------------------------------------ Vandenborre-----------------------Kompany------------------------Vermaelen--------------Vertonghen/Pocognoli ----------------------------------------------Fellaini----------Witsel----------------------------------------------------- Hazard---------------------------------------Dembélé/De Bruyne---------------------------------------------Mertens -----------------------------------------------Lukaku/ De Camargo----------------------------------------------------- Al is Pocognoli niet sterk bezig de laatste tijd, intrinsiek zou hij geen slechte linksachter zijn maar ik denk dat hij het best naar het buitenland gaat. Ook al om hem uit dat truitje van Standard te zien.
Ik toch opteren voor Defour als pure VM. Was tegen Roemenië goed in verdedigend opzicht en legde heel wat risico in zijn passing (wat ook resulteerde in een aantal slechte passes). Witsel of Fellaini kunnen onderling uitvechten wie de box to box wordt. Voor de rest ben ik het helemaal met je opstelling eens.
-
Winston
-
-
-
door Steiriel » 16 nov 2011, 03:41
Aaron schreef op 15 nov 2011, 21:25:Vermaelen altijd stevig in de duels, maar correct. Zet die volgende keer maar centraal naast Kompany.
Was bij de minderen met een slechte terugspeelbal op Kompany. Enkel tegen kleine spitsen kan ie centraal. Het verschil tussen Chadli en Dembélé? Dembélé blijft steken op zijn oude kwaliteiten: dribbelen naar ergens waar een vrije zou kunnen ontstaan, terwijl Chadli eerder de bal naar iemand in de vrije ruimte geeft. In de spits of er achter maakt het er niet beter op. Welke trainers heeft die dan gehad? De opbouwende kwaliteiten van het centrale Franse duo achterin was beneden Europees niveau. Mario Been moet Simaeys als international kunnen lanceren.
-
Steiriel
-
-
- Mijn team: voetbal
door Aaron » 16 nov 2011, 03:52
Steiriel schreef op 16 nov 2011, 03:41:Aaron schreef op 15 nov 2011, 21:25:Vermaelen altijd stevig in de duels, maar correct. Zet die volgende keer maar centraal naast Kompany.
Was bij de minderen met een slechte terugspeelbal op Kompany. Enkel tegen kleine spitsen kan ie centraal. De opbouwende kwaliteiten van het centrale Franse duo achterin was beneden Europees niveau. Mario Been moet Simaeys als international kunnen lanceren.
Gelukkig speelt Vermaelen in Engeland.
-
Aaron
-
-
-
door shakespare » 16 nov 2011, 09:44
Alexx schreef op 15 nov 2011, 23:52:Nee, maar Vossen heb ik in deze match ook niet gezien. Was wel een zeer ondankbare taak zo diep alleen in de spits tegen 2 beren van kerels de spelen. Maar van Mirallas gaat toch meer dreiging uit had ik de indruk.
Mirallas kwam ook in in iets meer "dankbare" omstandigheden : Belgie ging iets meer meedoen, na de vervanging van de Franse toppers. Ik wil toch nog altijd zien wat Vossen doet met die open kans(+herneming)als hij fris mag inkomen 
-
shakespare
-
-
door Striker » 16 nov 2011, 11:16
Leekens had Vossen moeten laten spelen tegen Roemenie en Mirallas tegen Frankrijk. Mirallas moet het van Actie en snelheid hebben. Als je dus door een tegenstander als Franrijk ver achteruit moet heb je meer aan dat soort speler dan aan Vossen. Aan Vossen heb je dan weer meer in een match die je domineert zoals tegen Roemenie. Voor de rest zag ik een degelijk Belgisch elftal. Een ploeg die volwassen speelde en resultaat spelen. Laat dat nu net datgene zijn dat in de vorige campagne ontbrak. Terecht dat ze daar nu dus de focus op leggen. Hazard heeft ook laten zien dat hij zich ten dienste van de ploeg kan stellen. Dat deed hij tegen Duitsland trouwens ook. Al stel ik me er wel vragen bij hoe ver Leekens zijn flankaanvallers laat terugzakken bij balverlies. Witsel staat dan telkens een stuk hoger dan de flankspelers. Hij speelt dus eigenlijk geen 4-3-3 zoals hij zelf zegt maar eerder een 4-5-1. Het ligt allemaal aan welke opdrachten je aan je spelers meegeeft. Hierdoor verbruiken die flankaanvallers zodanig veel energie dat ze niet meer fris zijn voor de aanvallende actie.
-
Striker
-
-
-
door Chazychaz » 16 nov 2011, 14:01
Dembélé er eindelijk eens uit aub... Blijft het prototype van inefficiëntie. Witsel en Vossen zwak (nuja, tegen Rami & Sakho is dat geen cadeau), Dembélé zeer zwak. Platte invalbeurt van Chadli.
De rest vond ik degelijk, maar tegen een tegenstander die amper tempo maakt is dit ook niet al te moeilijk. Waar is de tijd van Deschamps, Desailly, Blanc, Zizou, Henry & Barthez (al vind ik Lloris ook een beest)...
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
-
Chazychaz
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Juventus
door Winston » 16 nov 2011, 15:36
Na een wedstrijd gezien te hebben weerklinkt er vanuit Frankrijk staalharde kritiek op Leekens: Leekens, l'homme sans qualités
La Belgique, qui n'a plus disputé de compétitions internationales depuis 2002, n'a peut-être jamais autant disposé d'autant de joueurs de haut niveau. Leurs talents individuels n'ont pourtant pas encore composé d'équipe compétitive. La faute de leurs différents sélectionneurs ?
Peut-être bien que la Belgique d'aujourd'hui ressemble à la France de 1994/95 qui accumulait les matchs nuls sans but sans trouver son équilibre ? A moins qu'elle ne lorgne du côté du Portugal ou de l'Argentine des 10's, des équipes blindées de talents individuels mais dépourvues d'expression collective. Les Diables Rouges ont pourtant formé une première génération comme le pays n'en avait plus connue depuis les glorieuses années 80. Les premières germes d'une nouvelle politique de formation née après France 98. L'émergence des jeunes pousses (Witsel, Defour, Fellaini, etc.) du Standard de Liège lors du titre du printemps 2008 et le départ prématuré vers l'étranger de joueurs pré-pubères (Vermaelen, Dembélé, Vanden Borre...) laissaient penser que la Belgique allait redevenir une puissance qui compte. Une quatrième place aux Jeux olympiques allait dans ce sens. C'était sans compter sur l'Union belge (la 3F d'outre-Quiévrain) qui allait d'abord prolonger Vandereycken (le costard était trop grand pour lui) au printemps 2008 malgré une campagne catastrophique pour la qualif' à l'Euro avant de débaucher Dick Advocaat dans la foulée, encore sous contrat avec le Zénit Saint-Pétersbourg...et de nommer Franckie Vercauteren pour gérer l'intérim avant que le coach néerlandais n'arrive six mois plus tard . Ouf. Finalement viré du club russe trois mois plus tard, Advocaat débarque en octobre pour tenir les rênes des Diables. Deux mois plus tard, il annonce à la fédération qu'il va aussi entraîner pendant les six prochains mois, l'AZ Alkmaar. Contre toute attente, l'Union belge cède. Comme Advocaat n'est pas un ingrat, il abandonne son poste en avril, « préférant la fonction de sélectionneur en Russie, sportivement plus intéressante ». Pressenti, Preud'homme, l'homme du miracle liégeois, décline, préférant se consacrer à son nouveau club, la Gantoise. Marc Wilmots, l'adjoint d'Advocaat, est stupidement jugé trop jeune et les caciques belges nomment Georges Leekens, treize ans après sa première expérience à la tête de la sélection. Il y a donc une fédération plus incompétente que la FFF en Europe...
Peut-être bien aussi que le Georges Leekens 2011 ressemble foutrement au Raymond Domenech 2008/10 ? Même absence de palmarès, mêmes résultats calamiteux, même inaptitude à gérer un groupe et ses fortes têtes. Seule différence notable, la capacité de « Long couteau » à communiquer, à se poser en candidat idéal. Un peu comme le 'Ray' du début (2004/05, principalement). Néanmoins, cette propension à être là au bon endroit au bon moment en a pris un coup avec la phase éliminatoire des Belges à l'Euro polono-ukrainien. Des nuls en l'Azerbaïdjan (1-1) et contre l'Autriche (4-4) à domicile et et ce même score de parité contre la Turquie à Bruxelles (1-1) en juin qui scellait les derniers espoirs des Diables. Ce jour-là, et contre toute raison, Leekens a sorti Hazard à l'heure de jeu, au moment de faire la décision. De rage, le joueur de Lille s'en est allé bouffer un burger après un passage par les vestiaires sans voir la fin du match. Depuis vendredi dernier, et sa défaite à domicile contre la Croatie (0-3), on sait à peu près où situer l'équipe de Gus Hiddink sur l'échiquier européen... Un grand nombre de joueurs belges brillent pourtant un peu partout sur le continent : Witzel éclabousse à Benfica depuis cet été ; Defour tente de faire sa place à Porto ; Lukaku a signé à Chelsea, Courtois de même (avec prêt à l'Atletico) ; Verthongen (à l'Ajax), Simons (à Nuremberg) et Lombaerts (au Zénit), peu connus ici, sont mieux que d'honnêtes joueurs de club ; sans parler de Fellaini (Everton), Hazard, van Buyten (Bayern), Dembélé (Fulham), Vermaelen (Arsenal) et ne dit-on pas de Vincent Kompany qu'il est le meilleur central de la planète ?
L'heure de Wilmots ?
Peut-être bien que l'illusion Leekens continue à égayer les réunions de l'Union belge mais de plus en plus de gens au royaume réclament son départ . La presse et les supporters ne cessent de rappeler ses déboires avec Enzo Scifo lors de la Coupe du Monde 1998 (élimination au premier tour). On souligne aussi sa quasi absence de palmarès - son titre de champion de Belgique remonte à plus de vingt ans -, ses (ultra) brèves expériences à l'étranger (quelques mois à Roda, à Trazbonspor et en Algérie) et la modestie des clubs qu'il a entraînés (Lokeren, Courtrai, Mouscron, la Gantoise et une demi-saison à Anderlecht). Comme pour Domenech, les Diables le soutiennent en public. Fellaini : « Tous les joueurs sont derrière le coach et le soutiennent. J'espère qu'il restera avec nous car il fait du bon boulot ». Kompany : « Je ne vois pas pourquoi il faut se poser des questions à son propos. Bien sûr qu'il faut continuer avec lui». Comme pour 'Ray', on doute que le discours soit le même en privé. Ses décisions sont souvent effarantes. Ce soir, par exemple, il devrait aligner quatre défenseurs centraux derrière. Outre la charnière Kompany-van Buyten, Vermaelen et Alderweireld (Ajax) occuperont les couloirs. Miam, miam...
Peut-être bien que l'Union belge continuera en janvier avec Georges Leekens, l'homme sans qualités ni palmarès ? Au pays de Magritte et de l'absurde roi, tout est possible. Sans Preud'homme et Vercauteren, partis monnayer leur talent aux pays de l'or noir, et dans l'incertitude de ce que fera Gerets, si d'aventure le Maroc gagne la CAN, la fédération serait inspirée de nommer Marc Wilmots qu'on verrait bien dans la panoplie du T1 (le terme belge pour désigner l'entraineur principal, ndlr). Faute de grives, on mange des merles... Mais avec de tels dirigeants, le pire est toujours à venir même quand on regorge de talents.
Par Rico Rizzitelli http://www.sofoot.com/leekens-l-homme-s ... HomeAutres
Laatst bijgewerkt door Winston op 16 nov 2011, 15:47, in totaal 1 keer bewerkt.
-
Winston
-
-
-
door Malu » 16 nov 2011, 15:43
Striker schreef op 16 nov 2011, 11:16:Leekens had Vossen moeten laten spelen tegen Roemenie en Mirallas tegen Frankrijk. Mirallas moet het van Actie en snelheid hebben. Als je dus door een tegenstander als Franrijk ver achteruit moet heb je meer aan dat soort speler dan aan Vossen. Aan Vossen heb je dan weer meer in een match die je domineert zoals tegen Roemenie.
Dit vind ik erg, jij ziet dat en Leekens niet.
-
Malu
-
-
door kierewiet » 16 nov 2011, 16:47
De hele eerste helft kreeg Vossen nauwelijks een bespeelbare bal, dus wroeten en sleuren om toch een rol te spelen in de wedstrijd die toen volledig gedomineerd werd door de Fransen. Ik denk dat vooral de haperende omschakeling en het ondermaatse middenveld in die periode bepalend waren voor het offensief onmachtige RD-team.
't Is stil, waar het nooit waait.
-
kierewiet
-
-
-
door Winston » 16 nov 2011, 17:27
kierewiet schreef op 16 nov 2011, 16:47:De hele eerste helft kreeg Vossen nauwelijks een bespeelbare bal, dus wroeten en sleuren om toch een rol te spelen in de wedstrijd die toen volledig gedomineerd werd door de Fransen. Ik denk dat vooral de haperende omschakeling en het ondermaatse middenveld in die periode bepalend waren voor het offensief onmachtige RD-team.
België speelde gewoon typisch op z'n Leekens. Anti-voetbal, iedereen die extreem laag speelde waardoor de wingers op eigen helft kampeerden en Vossen op een eiland stond. Tel daarbij op dat je centraal op het middenveld amper creativiteit had lopen en je krijgt zo van die wedstrijden als gisteren.
-
Winston
-
-
-
door Ursa_Major » 16 nov 2011, 19:51
Je kan alles zeggen wat je wilt van Georges, maar sinds hij aan het roer is heb ik sinds heel lang het gevoel dat de Rode Duivels terug 1 groep zijn en dat ook uitstralen, over zijn tactische kennis wijd ik niet verder uit..
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
-
Ursa_Major
-
-
-
door Malu » 16 nov 2011, 20:04
Ursa_Major schreef op 16 nov 2011, 19:51:Je kan alles zeggen wat je wilt van Georges, maar sinds hij aan het roer is heb ik sinds heel lang het gevoel dat de Rode Duivels terug 1 groep zijn en dat ook uitstralen, over zijn tactische kennis wijd ik niet verder uit..
Leekens past wel bij de bond, volgens mij is die de ideale man om sponsers te zoeken. Topverkoper. Als coach is die gewoonweg niet goed genoeg. http://nl.wikipedia.org/wiki/Georges_Le ... ls_trainer
-
Malu
-
-
Winston
door Matteo » 16 nov 2011, 21:00
Winston schreef op 16 nov 2011, 15:36:Na een wedstrijd gezien te hebben weerklinkt er vanuit Frankrijk staalharde kritiek op Leekens: Leekens, l'homme sans qualités
La Belgique, qui n'a plus disputé de compétitions internationales depuis 2002, n'a peut-être jamais autant disposé d'autant de joueurs de haut niveau. Leurs talents individuels n'ont pourtant pas encore composé d'équipe compétitive. La faute de leurs différents sélectionneurs ?
Peut-être bien que la Belgique d'aujourd'hui ressemble à la France de 1994/95 qui accumulait les matchs nuls sans but sans trouver son équilibre ? A moins qu'elle ne lorgne du côté du Portugal ou de l'Argentine des 10's, des équipes blindées de talents individuels mais dépourvues d'expression collective. Les Diables Rouges ont pourtant formé une première génération comme le pays n'en avait plus connue depuis les glorieuses années 80. Les premières germes d'une nouvelle politique de formation née après France 98. L'émergence des jeunes pousses (Witsel, Defour, Fellaini, etc.) du Standard de Liège lors du titre du printemps 2008 et le départ prématuré vers l'étranger de joueurs pré-pubères (Vermaelen, Dembélé, Vanden Borre...) laissaient penser que la Belgique allait redevenir une puissance qui compte. Une quatrième place aux Jeux olympiques allait dans ce sens. C'était sans compter sur l'Union belge (la 3F d'outre-Quiévrain) qui allait d'abord prolonger Vandereycken (le costard était trop grand pour lui) au printemps 2008 malgré une campagne catastrophique pour la qualif' à l'Euro avant de débaucher Dick Advocaat dans la foulée, encore sous contrat avec le Zénit Saint-Pétersbourg...et de nommer Franckie Vercauteren pour gérer l'intérim avant que le coach néerlandais n'arrive six mois plus tard . Ouf. Finalement viré du club russe trois mois plus tard, Advocaat débarque en octobre pour tenir les rênes des Diables. Deux mois plus tard, il annonce à la fédération qu'il va aussi entraîner pendant les six prochains mois, l'AZ Alkmaar. Contre toute attente, l'Union belge cède. Comme Advocaat n'est pas un ingrat, il abandonne son poste en avril, « préférant la fonction de sélectionneur en Russie, sportivement plus intéressante ». Pressenti, Preud'homme, l'homme du miracle liégeois, décline, préférant se consacrer à son nouveau club, la Gantoise. Marc Wilmots, l'adjoint d'Advocaat, est stupidement jugé trop jeune et les caciques belges nomment Georges Leekens, treize ans après sa première expérience à la tête de la sélection. Il y a donc une fédération plus incompétente que la FFF en Europe...
Peut-être bien aussi que le Georges Leekens 2011 ressemble foutrement au Raymond Domenech 2008/10 ? Même absence de palmarès, mêmes résultats calamiteux, même inaptitude à gérer un groupe et ses fortes têtes. Seule différence notable, la capacité de « Long couteau » à communiquer, à se poser en candidat idéal. Un peu comme le 'Ray' du début (2004/05, principalement). Néanmoins, cette propension à être là au bon endroit au bon moment en a pris un coup avec la phase éliminatoire des Belges à l'Euro polono-ukrainien. Des nuls en l'Azerbaïdjan (1-1) et contre l'Autriche (4-4) à domicile et et ce même score de parité contre la Turquie à Bruxelles (1-1) en juin qui scellait les derniers espoirs des Diables. Ce jour-là, et contre toute raison, Leekens a sorti Hazard à l'heure de jeu, au moment de faire la décision. De rage, le joueur de Lille s'en est allé bouffer un burger après un passage par les vestiaires sans voir la fin du match. Depuis vendredi dernier, et sa défaite à domicile contre la Croatie (0-3), on sait à peu près où situer l'équipe de Gus Hiddink sur l'échiquier européen... Un grand nombre de joueurs belges brillent pourtant un peu partout sur le continent : Witzel éclabousse à Benfica depuis cet été ; Defour tente de faire sa place à Porto ; Lukaku a signé à Chelsea, Courtois de même (avec prêt à l'Atletico) ; Verthongen (à l'Ajax), Simons (à Nuremberg) et Lombaerts (au Zénit), peu connus ici, sont mieux que d'honnêtes joueurs de club ; sans parler de Fellaini (Everton), Hazard, van Buyten (Bayern), Dembélé (Fulham), Vermaelen (Arsenal) et ne dit-on pas de Vincent Kompany qu'il est le meilleur central de la planète ?
L'heure de Wilmots ?
Peut-être bien que l'illusion Leekens continue à égayer les réunions de l'Union belge mais de plus en plus de gens au royaume réclament son départ . La presse et les supporters ne cessent de rappeler ses déboires avec Enzo Scifo lors de la Coupe du Monde 1998 (élimination au premier tour). On souligne aussi sa quasi absence de palmarès - son titre de champion de Belgique remonte à plus de vingt ans -, ses (ultra) brèves expériences à l'étranger (quelques mois à Roda, à Trazbonspor et en Algérie) et la modestie des clubs qu'il a entraînés (Lokeren, Courtrai, Mouscron, la Gantoise et une demi-saison à Anderlecht). Comme pour Domenech, les Diables le soutiennent en public. Fellaini : « Tous les joueurs sont derrière le coach et le soutiennent. J'espère qu'il restera avec nous car il fait du bon boulot ». Kompany : « Je ne vois pas pourquoi il faut se poser des questions à son propos. Bien sûr qu'il faut continuer avec lui». Comme pour 'Ray', on doute que le discours soit le même en privé. Ses décisions sont souvent effarantes. Ce soir, par exemple, il devrait aligner quatre défenseurs centraux derrière. Outre la charnière Kompany-van Buyten, Vermaelen et Alderweireld (Ajax) occuperont les couloirs. Miam, miam...
Peut-être bien que l'Union belge continuera en janvier avec Georges Leekens, l'homme sans qualités ni palmarès ? Au pays de Magritte et de l'absurde roi, tout est possible. Sans Preud'homme et Vercauteren, partis monnayer leur talent aux pays de l'or noir, et dans l'incertitude de ce que fera Gerets, si d'aventure le Maroc gagne la CAN, la fédération serait inspirée de nommer Marc Wilmots qu'on verrait bien dans la panoplie du T1 (le terme belge pour désigner l'entraineur principal, ndlr). Faute de grives, on mange des merles... Mais avec de tels dirigeants, le pire est toujours à venir même quand on regorge de talents.
Par Rico Rizzitelli http://www.sofoot.com/leekens-l-homme-s ... HomeAutres
Tja, een buitenlandse journalist die de vinger op de pijnlijke wonde legt. De aanstelling van Leekens is een zoveelste passage in het grote KBVB-blunderboek. Het zal wachten zijn tot er ergens een ploeg in Al Arabia hem vijf euro per maand meer biedt, dat is onze grootste kans dat hij zelf opstapt. Misschien moeten we hem eens duidelijk maken dat het Belgisch tijdperk van complete wanvoetballers à la Gordan Vidovic, Mike Verstraeten, Lorenzo Staelens, Franky Van Der Elst, of erger nog, Philippe Clement die hij allemaal meenam naar het WK '98, nu wel voorgoed voorbij is. Anno 2011 heeft België een lichting waar veel landen terecht jaloers op zijn, doe er iets mee !
-
Matteo
-
-
- Mijn team: .
-
door Winston » 16 nov 2011, 21:28
Trouwens, Courtois was uitstekend gisteren. Hoeveel vertrouwen en zekerheid die uitstraalt is abnormaal. Echt een muur, zat perfect bij elke bal. Ongelofelijk dat zo'n keeper bij ons onder de lat heeft gestaan. 
-
Winston
-
-
-
door Winston » 16 nov 2011, 21:31
Matteo schreef op 16 nov 2011, 21:00:Tja, een buitenlandse journalist die de vinger op de pijnlijke wonde legt. De aanstelling van Leekens is een zoveelste passage in het grote KBVB-blunderboek. Het zal wachten zijn tot er ergens een ploeg in Al Arabia hem vijf euro per maand meer biedt, dat is onze grootste kans dat hij zelf opstapt. Misschien moeten we hem eens duidelijk maken dat het Belgisch tijdperk van complete wanvoetballers à la Gordan Vidovic, Mike Verstraeten, Lorenzo Staelens, Franky Van Der Elst, of erger nog, Philippe Clement die hij allemaal meenam naar het WK '98, nu wel voorgoed voorbij is. Anno 2011 heeft België een lichting waar veel landen terecht jaloers op zijn, doe er iets mee !
In de Waalse pers krijgt Leekens al een tijdje de wind van voren. Vooral Stephane Pauwels is een hevige tegenstander van hem.
-
Winston
-
-
-
door Uilskuiken » 17 nov 2011, 07:47
Ursa_Major schreef op 16 nov 2011, 19:51:Je kan alles zeggen wat je wilt van Georges, maar sinds hij aan het roer is heb ik sinds heel lang het gevoel dat de Rode Duivels terug 1 groep zijn en dat ook uitstralen, over zijn tactische kennis wijd ik niet verder uit..
Dat heeft volgens mij meer te maken met de jonge generatie en Kompany die het voortouw neemt, dan met Leekens zelf. Leekens wekt toch vooral ergernis op. Nu goed, de man ontbreekt inderdaad elke vorm van (zelf)kritiek, dus voor een goednieuwsshow moet je inderdaad bij hem zijn. En de grote massa trapt daar gewoon in. Kijk eens naar de andere landen, tegenwoordig probeert elk pietluttig landje een topcoach te plaatsen boven zijn groep: Ierland met Trapattoni, Azerbeidjan met Vogts, Turkije met Hiddink, Griekenland met Santos, enz. En vaak loont dat ook. België probeerde het 1 keer, er kwam iets tussen, en ineens probeert men terug verder te klooien met een man die zijn laatste prijs (en dan nog in België) pakweg 20 jaar geleden heeft gehaald, en sindsdien hier enkel nog maar wat fletse middenmotors heeft mogen en kunnen trainen. Je mag met al die kwaliteit die aanwezig is toch iets meer ambiëren.
-
Uilskuiken
-
-
- Mijn team: Anderlecht
door Ursa_Major » 17 nov 2011, 17:59
Winston schreef op 16 nov 2011, 21:28:Trouwens, Courtois was uitstekend gisteren. Hoeveel vertrouwen en zekerheid die uitstraalt is abnormaal. Echt een muur, zat perfect bij elke bal. Ongelofelijk dat zo'n keeper bij ons onder de lat heeft gestaan. 
Ik vrees dat we hetzelfde volgend jaar op deze tijd zeggen over De Bruyne. 
-
Ursa_Major
-
-
-
door Ursa_Major » 17 nov 2011, 18:00
Rode Duivels verrassen staf met een cadeau do 17/11/2011 - 09:13 De Rode Duivels hebben de technische staf en de andere leden van de omkadering verrast met een cadeau. Alle spelers hebben hun bijdrage geleverd om voor iedereen een cadeau te kopen. "Dit heb ik nog nooit meegemaakt", zegt bondscoach Leekens. PhotoNews Alle stafleden van de Rode Duivels, van de administratie tot de logistieke afdeling, kreeg een cadeau in de vorm van een cadeaubon. Zelfs Georges Leekens was niet op de hoogte en reageerde verrast.
"Ik heb al een heel lange carrière als coach, maar het is de eerste keer dat een spelersgroep mij en de andere stafleden een cadeau geeft", zegt de bondscoach in de kranten. "Dit heb ik nog nooit meegemaakt."
"Twee dagen voor de interland in Parijs hebben de spelers dat initiatief genomen. We waren allemaal aangedaan. Het is misschien een detail, maar het toont wel dat de spelers graag komen."
-
Ursa_Major
-
-
-
door shakespare » 17 nov 2011, 21:00
Ursa_Major schreef op 17 nov 2011, 18:00:Rode Duivels verrassen staf met een cadeau do 17/11/2011 - 09:13 De Rode Duivels hebben de technische staf en de andere leden van de omkadering verrast met een cadeau. Alle spelers hebben hun bijdrage geleverd om voor iedereen een cadeau te kopen. "Dit heb ik nog nooit meegemaakt", zegt bondscoach Leekens. PhotoNews Alle stafleden van de Rode Duivels, van de administratie tot de logistieke afdeling, kreeg een cadeau in de vorm van een cadeaubon. Zelfs Georges Leekens was niet op de hoogte en reageerde verrast.
"Ik heb al een heel lange carrière als coach, maar het is de eerste keer dat een spelersgroep mij en de andere stafleden een cadeau geeft", zegt de bondscoach in de kranten. "Dit heb ik nog nooit meegemaakt."
"Twee dagen voor de interland in Parijs hebben de spelers dat initiatief genomen. We waren allemaal aangedaan. Het is misschien een detail, maar het toont wel dat de spelers graag komen."
Georges heeft alleen nog niet gezien wat er op die cadeaubon staat : een enkele reis naar de Noordpool. 
-
shakespare
-
-
JVDH
door Alexx » 17 nov 2011, 21:46
Hadden we evengoed Brepoels kunnen aanstellen als bondscoach. Laat tactische kennis nu toch net iets belangerijker zijn dan een groepsgevoel creëren.
-
Alexx
-
-
-
door Alexx » 19 nov 2011, 11:55
Kritiek op Leekens Krijgt u stilaan ook jeuk en huiduitslag van de goednieuwsshow die Georges Leekens al meer dan een jaar brengt? Geert Hoste voor beginners.
In Parijs was het dinsdagavond alweer raak. Vooraf gaf de bondscoach aan dat hij wilde aanvallen en twee keer scoren, maar achteraf bleek de partij geslaagd omdat er goed verdedigd werd.
Een déjà-vugevoel was onvermijdelijk. In 1998 verkondigde Leekens, tijdens zijn eerste ambtstermijn, maandenlang de theorie dat defensief voetbal voorbijgestreefd was en dat de Rode Duivels voortaan de aanvalstrom zouden roeren. Tot de openingsmatch van het WK in het Stade de France tegen Nederland en de Belgen als vanouds een muur optrokken. Ook toen werd het een bloedeloze 0-0 en maakten we ons vrolijk met een dode mus.
Woensdag zette de bondscoach het hele jaar van de Rode Duivels in de verf. 2011 was fantastisch geweest voor de nationale ploeg, met maar één nederlaag: tegen het ongenaakbare Duitsland, dat de avond voordien WK-finalist Nederland flink over de knie had gelegd.
Dat we naast het EK hadden gegrepen, leek bijzaak. Met de gelijke spelen in Azerbeidzjan en thuis tegen Turkije was niets mis. Dat de Kroaten de voorbije dagen hadden aangetoond hoe zwak de formatie van Guus Hiddink was, werd angstvallig verzwegen.
Leekens haalde nog wel wat excuses boven. Zonder de blessures van onder andere Fellaini en Vermaelen hadden we ons wellicht wel geplaatst voor Euro 2012. Alsof niet ieder nationaal elftal in een campagne af te rekenen krijgt met onbeschikbare spelers. Zo ontbrak bij de Turken op de Heizel Nuri Sahin, die net voordien voor Real Madrid had getekend. Dus ook niet de minste speler.
Euro 2012 was voor de Belgische ploeg een ronduit mislukte campagne, omdat er beneden de mogelijkheden werd gepresteerd. Behalve Leekens en enkele van zijn getrouwen is iedereen het er over eens dat de Rode Duivels de barragewedstrijden hadden moeten halen. Op de valreep door Kroatië uitgeschakeld worden, zou dan wel eervol zijn geweest.
Waarbij we bij het WK 2014 aanbeland zijn. Een half jaar geleden riep de bondscoach nog dat we straks in Brazilië Oranje naar de kroon zouden steken. Intussen zingt de Brugse Limburger alweer een ander deuntje. Leekens waarschuwde dat een plaats in de WK-eindronde heel moeilijk wordt. Kroatië was net niet sterker dan de Duitsers en Wales had vriendschappelijk met 4-1 gewonnen van Noorwegen. De paraplu's liggen al klaar.
Niets dommer overigens dan conclusies trekken op basis van de uitslag van vriendenwedstrijden. Vraag het de Rode Duivels maar. De euforie rond onze nationale ploeg ontstond vooral na de 0-2-overwinning precies een jaar geleden in Rusland. Een fraai resultaat, maar wakkere waarnemers wisten dat de jongens van Dick Advocaat in de aanloop naar het duel vaker aan de wodka hadden genipt dan een balletje getrapt.
Ronduit verontrustend is dat er sindsdien nog nauwelijks discussie bestaat rond de nationale ploeg. Zelfs in de gouden periode onder Guy Thys was er veel meer kritiek op de Rode Duivels dan nu. Denk maar aan de eerste ronde in Mexico.
Leekens heeft hier iedereen in slaap geluld. Heel knap, maar zo kom je geen stap vooruit. Het debat moet worden aangezwengeld. Als in Holland plots vraagtekens worden gezet achter de leeftijd van regelaar Mark van Bommel (34, Milan), waarom dan niet hetzelfde doen bij Timmy Simons (volgende maand 35, Nürnberg)? En bij Daniel Van Buyten (over minder dan drie maanden ook 34, Bayern), die tegen Roemenië twee keer kinderlijk in de fout ging. Bij het tegendoelpunt liet hij zich als een kleuter uit het centrum weglokken en de strafschopovertreding was pure dwaasheid.
Duitsland en Frankrijk pakten de voorbije duels met een jonger team uit dan het onze. De meeste van onze internationals hebben ervaring zat. Simons en Van Buyten kunnen achter de hand worden gehouden voor noodsituaties, maar in de komende oefenmatchen hebben ze niets te zoeken.
In het centrum van de defensie is er met Vermaelen, Vertonghen, Lombaerts en Alderweireld keuze zat. Zelfs Kompany hebben we daar niet nodig. De aanvoerder kan, zoals Rik De Saedeleer onlangs terecht voorstelde, naar het middenveld worden doorgeschoven. De ex-Gouden Schoen kan als defensieve middenvelder een dimensie aan het spel van de Duivels toevoegen. Hij kan immers ook infiltreren, een beslissende pass geven en van op afstand uithalen. Waar wacht Leekens op om de nieuwe Patrick Vieira op het Belgische middenveld los te laten? Aimé Anthuenis deed het hem nochtans al eens een keertje voor.

-
Alexx
-
-
-
door snader » 21 nov 2011, 16:37
Ik was ook blij toen ik dit las. Nagel op de kop
-
snader
-
-
-
door Vini » 21 nov 2011, 17:15
-
Vini
-
-
door Martrim » 23 nov 2011, 17:23
7 september 2012: Wales - België 11 september: België - Kroatië 12 oktober: Servië - België 16 oktober: België - Schotland 22 maart: Macedonië - België 26 maart: België - Macedonië 7 juni: België - Servië 6 september: Schotland - België 11 oktober: Kroatië - België 15 oktober: België - Wales
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
-
Martrim
-
-
-
door Winston » 23 nov 2011, 17:41
Beginnen met een 1 op 9
-
Winston
-