Het is nu 22 mei 2012, 21:06

Wilt u dat het huidige bestuur aanblijft?

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...

Wilt u dat het huidige bestuur aanblijft?

Ja
44
20%
Nee
171
80%

Totaal aantal stemmen : 215
  • Auteur
    Bericht

Re: Wilt u dat het huidige bestuur aanblijft?

Berichtdoor Martrim » 13 feb 2012, 12:57

Ik denk dat je moeilijkheden hebt met beseffen wat opportunisme is. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk "een utopie".
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Mijn team: KRC Genk

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Ray Sing

Berichtdoor joseph » 13 feb 2012, 13:03

Martrim schreef op 13 feb 2012, 12:57:Ik denk dat je moeilijkheden hebt met beseffen wat opportunisme is. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk "een utopie".

Ge kunt gelijk hebben, opportunisme wil zeggen: handelen zonder principes. Maar ge zult wel begrijpen wat ik bedoel...
joseph

Mijn team: krc genk

Berichtdoor Blueblood » 13 feb 2012, 13:16

Waarom zou het bestuur buiten schot moeten blijven? Wie heeft Been aangesteld? Wie heeft zijn contract verlengd op een moment dat er nog niets bereikt was? Wie heeft onze zomertransfers gehaald? Dit had een boerenjaar kunnen en misschien wel moeten zijn. Na de titel en de plaatsing voor de CL, hadden de heren alles (lees:geld) in handen om de ploeg grondig te versterken. Mits enkele goed gerichte transfers hadden we eventueel een tweede plaats kunnen ambiëren in de jpl. Als ze die 10 milj. fatsoenlijk hadden besteed zat dit erin en hadden we nog een serieuze som geld. Zo hadden we een ongelofelijke stap voorwaarts kunnen zetten en een (financiële) voorsprong kunnen nemen op de andere ploegen. Maar door onbekwaamheid en arrogantie hebben ze wéér in hun eigen voeten geschoten. Daarom moeten de verantwoordelijken opstappen. Bende :loser:
Blueblood

Re: organigram hertekenen

Berichtdoor shakespare » 13 feb 2012, 13:25

Ray Sing schreef op 13 feb 2012, 11:13:
shakespare schreef op 13 feb 2012, 10:27:GJ loopt hier wel eerst 6 maanden rond waarbij er op geen enkele manier gecommuniceerd wordt wat hij gedaan heeft, neemt dan op 1 februari over en krijgt van jou dan nog een seizoen extra!
Hij is verdorie binnengehaald omdat hij het wereldje kent en heeft, net als die andere, makelaarservaring.
Eigenlijk loopt hij nu al in de "toegevoegde tijd" :sop:

Ik begrijp je ongeduld maar feit is dat hij pas komende zomer de volle bevoegdheid krijgt over het transferbeleid en we nu dus nog niet kunnen zien wat hij waard is.
Niks ongeduld, gewoon de stand van zaken bekijken.
Als Jacob voldoende "in functie" is om de contractverlenging van Been te steunen(en dat is in de media gebeurd), was hij dus zeer nauw betrokken(en dat zou ook logisch zijn als TD).
En dat verhaaltje over 1 februari is dus gewoon window dressing...
shakespare

Re: organigram hertekenen

Berichtdoor shakespare » 13 feb 2012, 13:31

Malu schreef op 13 feb 2012, 12:42:
Blauwbeer schreef op 13 feb 2012, 12:37:
Volle bevoegdheid?

Never.

Inderdaad , degene die misschien nog het meeste bevoegdheid heeft gehad is Willy Reynders geweest. En daar hebben de mannen van het algemene vergadering een schrik van gekregen.

Wie bepaalt hoeveel het sportief budget is. En wat verstaat men onder sportief budget. (lonen spelers, lonen makelaars, transfersommen in en uitgaand, invulling spelerskern, ... ). Alles keert terug naar de algemene vergadering en de raad van beheer.

Uiteraard keert alles terug naar de hoogste organen. Maar je hebt 2 manieren:(ik geef nu de uitersten aan)
- elk detail moeten terugkoppelen en uitleg moeten geven over dingen waar een RvB in feite zich niet moet mee bezig houden nl
de verschillende dingen van een overeenkomst
- alleen de grote lijnen rapporteren zonder specifieke details, zolang die maar binnen de gegeven budgetten vallen.
Een Algemene Vergadering heeft volgens mij geen enkele beleidsbevoegdheid, maar duidt de leden van de RvB aan.
shakespare

Berichtdoor Artist » 13 feb 2012, 13:38

Laten we eerlijk blijven, en vooral onszelf niet voor de gek houden: we hebben het allemaal al gezien, Genk is steeds 'oude wijn in nieuwe zakken'. Er is een personeelsverloop, en niets verandert. Je hebt een variabel gegeven, en die doen het niet goed, maar het constant gegeven, die hebben er belang bij dat het zo blijft. Eigenbelang gaat boven het clubbelang. Dat geldt vooral voor de Lemmensen, De Vaessens en wellicht de hele beheerraad(gebrek aan ambitie). Clubmannen ?! My fuckin' ASS!

Voorts zie ik hier veel mensen Degraen serieus onderschatten. Die kerel is volgens mij bezig om de club volledig van hem afhankelijk te maken. In dat opzicht begrijp ik de aanstelling van GJ absoluut niet. Volgens mij is GJ gewoon een stroman van DD. Ik wil het privéleven van beiden hier niet op het forum gooien, maar dat die willen/moeten cashen, daar kan je gif op nemen.

Wie nog wil wachten om te zien wat er gebeurt, houdt zichzelf voor de gek. Jullie weten wat er gaat komen...

Artist.
Artist

Animale322, Scarface

Berichtdoor strupi » 13 feb 2012, 14:25

Boostmaster schreef op 13 feb 2012, 10:30:
Genkbloods schreef op 13 feb 2012, 09:25:Ok, misschien overdreef ik wel wat in mijn woorden, maar het frustreert me dat niemand van die ja-stemmers eens zegt WAAROM.

Alleszins, ben blij dat de overgrote meerderheid het bestuur ook buiten wilt!

De enige reden waarom nog iemand ja stemt, is volgens mij omdat we vorig jaar kampioen zijn geworden en denken: "Met dit bestuur kan het toch?"

Ok, ik doe mijn "coming out", ik heb "ja" gestemt, voor de reden dat Boostmaster heeft opgenoemt en omdat ik was voornamelijk boos op Been, wie volgens mij maakt heel vaak domme keuzes.
Maar nu dat ik heb alle argumenten gelezen, ja, jullie hebben misschien gelijk... In werkelijkheid, ik denk ik weet niet genoeg om echt te kunnen oordelen :loser:

Mea culpa :$
strupi

Berichtdoor joseph » 13 feb 2012, 14:29

Artist schreef op 13 feb 2012, 13:38:Laten we eerlijk blijven, en vooral onszelf niet voor de gek houden: we hebben het allemaal al gezien, Genk is steeds 'oude wijn in nieuwe zakken'. Er is een personeelsverloop, en niets verandert. Je hebt een variabel gegeven, en die doen het niet goed, maar het constant gegeven, die hebben er belang bij dat het zo blijft. Eigenbelang gaat boven het clubbelang. Dat geldt vooral voor de Lemmensen, De Vaessens en wellicht de hele beheerraad(gebrek aan ambitie). Clubmannen ?! My fuckin' ASS!

Voorts zie ik hier veel mensen Degraen serieus onderschatten. Die kerel is volgens mij bezig om de club volledig van hem afhankelijk te maken. In dat opzicht begrijp ik de aanstelling van GJ absoluut niet. Volgens mij is GJ gewoon een stroman van DD. Ik wil het privéleven van beiden hier niet op het forum gooien, maar dat die willen/moeten cashen, daar kan je gif op nemen.

Wie nog wil wachten om te zien wat er gebeurt, houdt zichzelf voor de gek. Jullie weten wat er gaat komen...

Artist.

Heel juist doorzien, de graaicultuur is aan de macht !
Maar nu geweten is dat de clubkas uitpuilt, zal het niet veel moeite kosten om nieuwe bestuurders aan te trekken, lees " nieuwe graaiers". Niets nieuws onder de zon dus ! Dat is mijn vrees, nu ik hier veelvuldig de gekende slogan lees "bestuur buiten".
joseph

knegcrk

Berichtdoor Reggie » 13 feb 2012, 14:30

Ik heb 'ja' gestemd. Niet omdat ik tevreden ben over de huidige gang van zaken, wel omdat ik 'het bestuur' ten eerste een redelijk vage term vind en twee omdat - als je bestuur interpreteert als de raad van beheer - ik deze raad van beheer niet als grootste boosdoener zie.
Ik zou enkel willen dat Dirk Degraen vertrekt. Bij zijn aanstelling leek het een goede zaak om een gehaaide ex-makelaar als 'directeur' aan te trekken (wat is Degraen zijn officiële titel trouwens?) maar de man heeft gefaald. Onder een jonge voorzitter heeft hij veel vrijheid gekregen en met die vrijheid te weinig gedaan.
Toen Vercauteren hier nog was leek Degraen de club op rails te krijgen, maar eenmaal Vercauteren weg was - en Degraen nog meer ruimte kreeg om zijn ding te doen - is er te veel misgegaan. Twee transferperiodes werden verkloot en de gekozen trainer werd ook geen voltreffer - om nog maar te zwijgen van Gunter Jacob die al 6 maanden aan het handje van Degraen loopt en er in slaagt om tot op heden blijkbaar nul impact te hebben. Toen Vercauteren een voltreffer bleek heeft Degraen nooit nagelaten de pluim voor zijn aanstelling op zijn hoed te steken , en dan vind ik het niet meer dan normaal dat hij nu ook de rekening krijgt van wat is misgelopen.
En ja, de raad van beheer en onze voorzitter hebben eindverantwoordelijkheid in deze - maar als ik kijk naar de verantwoordelijkheid van Degraen, de tijd die hij dagelijks spendeert voor de club, zijn waarschijnlijk riant loon en de erbarmelijke resultaten dan vind ik dat vooral hij gefaald heeft. Ik zie hem het liefst vandaag nog vertrekken. Daarom stemde ik dus 'ja'.
Reggie

Berichtdoor Martrim » 13 feb 2012, 14:39

klodde schreef:Hun verantwoordelijkheid? :???: , ik hoop dat dat een joke is, het is de verantwoordelijkheid om de ploeg te versterken, en dat is niet gebeurd, als ze er van overtuigd zijn dat dat wel gebeurd is, dan mogen ze een bril met 5-dubbele glazen kopen, iedereen ziet dat deze ploeg verzwakt is tov vorig seizoen

Ge snapt niet wat ik wil zeggen. Ze hebben na het afsluiten van de transferperiode zichzelf dik op de borst geklopt dat ze quasi alles verwezenlijkt hebben dat ze wilden verwezenlijken. Dus in die zin hebben ze hun verantwoordelijkheid genomen.
In principe zou je hen daar dus moeten op kunnen pakken.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor Scarface » 13 feb 2012, 20:45

Coxie schreef op 13 feb 2012, 10:15:Tja, of het een oplossing is om Degraen te doen vertrekken, ik weet het niet. De hoeveelste is het al in de rij? Ik geloof er niet in dat men morgen in Genk een figuur gaat vinden die in zijn plaats gaat komen en het plotseling veel beter gaat doen.

Wat voor mij wel duidelijk is, is dat zijn verantwoordelijkheden anders moeten gaan liggen. Als onderhandelaar en algemeen directeur vind ik hem nog steeds een troef voor onze club, waar het op zijn zachtst gezegd niet overloopt van mensen met ervaring in het voetbalwereldje.

Wel moet de beslissingsbevoegdheid ivm het sportieve (transfers, samenstelling kern) dringend in iemand anders handen komen te liggen. En dat mogen meer als 2 handen zijn, maar dan wel handen die iets van voetbal kennen.

Hoe vaak mag iemand zijn incompetentie dan eigenlijk bewijzen?

Degraen heeft tijdens de 2 voorbije mercato's bewezen dat hij het niet kan.
Erger nog, hij is er voor een groot stuk mee verantwoordelijk voor dat het op dit moment met onze club zo slecht gaat. Zijn aandeel in de slechte transfers, de uitblijvende broodnodige versterkingen en het aantrekken van een bij Feyenoord uitgespuwde trainer, is niet gering.

Ik voorspel opnieuw een volledig verloren seizoen 2012-2013, na een erg zwak huidig seizoen. Dát mag Degraen voor een groot deel op z'n palmares schrijven. Hij mag dan in z'n begintijd de stal behoorlijk uitgemest hebben, hij heeft er op korte tijd opnieuw een mesthoop van jewelste van gemaakt. Het risico dat hij, zelfs met andere verantwoordelijkheden, in dezelfde fouten hervalt, is niet ondenkbaar. Dat risico mogen we gewoon niet lopen. Deze man aan boord houden, zou dan ook on-etisch zijn. Hij heeft zijn kansen gehad en het ziet er niet naar uit dat de huidige malaise op 1-2-3 gaat opgelost zijn. Tijd voor iemand anders om deze club te zuiveren. Deze keer hopelijk iemand zonder bijbedoelingen, maar wel met het (club-)hart op de juiste plaats.
Carpe Diem!
Scarface

Berichtdoor Ursa_Major » 13 feb 2012, 21:13

Wat dit bestuur nodig heeft:

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met plaatjes gaan ze het misschien begrijpen.
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Ice, RacingRobin, Scarface, strupi

Berichtdoor ForzaKRCGenk » 13 feb 2012, 22:22

Ursa_Major schreef op 13 feb 2012, 21:13:Wat dit bestuur nodig heeft:

Met plaatjes gaan ze het misschien begrijpen.

En je hoeft er geen miljoenen aan uit te geven.. :D
ForzaKRCGenk

Berichtdoor Genkbloods » 13 feb 2012, 23:19

Buiten smijten is in feite niet genoeg, een paar rake votsen erbij miljaar!! Wat zit die Degraen toch weer te melken in Extra Time daarjuist... Paljas 3.0
tiocfaidh ar la
Genkbloods

Ome Jos moet op de tanden bijten...

Berichtdoor Ray Sing » 14 feb 2012, 07:42

Het was al even geleden, maar Ome Jos spreekt nog eens in de pers. Al doet hij zijn uiterste best om niet het achterste van zijn tong te laten zien...

Het supportershart van Jos Vaessen (67j) bloedt, zoveel is meteen duidelijk voor de bellende reporter van HNB. De Genkse erevoorzitter speelt geen rol meer in de dagelijkse leiding van de club maar heeft wel een belangrijke stem in de raad van bestuur. De Limburgse industrieel moet op de tanden bijten om niet man en paard te noemen bij de KRC-crisis.

‘Natuurlijk stel ik me vragen bij de samenstelling van het elftal en het bankzittersstatuut van Jelle Vossen', zegt Vaessen. ‘Maar als bestuur geven we het vertrouwen aan de trainer en die neemt autonoom zijn beslissingen. Een evaluatie komt er pas aan het einde van het seizoen.'

Toch zou Vaessen Vaessen niet zijn als hem niet nu al een paar dingen van het hart moeten. ‘Ik herken Logan Bailly niet meer', zegt de oud-voorzitter. ‘Het doelpunt tegen Lokeren was absoluut vermijdbaar. Blijkbaar heeft een lange periode zonder wedstrijden die jongen geen goed gedaan.'

Ook het lot van Anthony Vanden Borre gaat hem na aan het hart. ‘Anthony maakt zijn eigen carrière kapot. Ik heb met hem onder vier ogen gepraat en hij leek me best een geschikte jongen. Maar nadien heb ik dingen over hem gehoord die ontoelaatbaar zijn. Mario Been heeft meer dan genoeg energie in hem gestopt. Er zijn duidelijk een paar schroeven bij hem los.'

Finaal ziet de bedrijfsleider drie grote oorzaken van de huidige malaise. ‘Na een kampioenenjaar is er altijd minder honger en honger is bij Genk absoluut nodig om tot resultaten te komen', analyseert Vaessen. ‘Een tweede element is onze grote kern waardoor er te veel misnoegde spelers zijn. En tot slot is er natuurlijk die Europese campagne die ons punten heeft gekost. Maar dat laatste element mag nu geen excuus meer zijn.'
Ray Sing

Re: Ome Jos moet op de tanden bijten...

Berichtdoor knegcrk » 14 feb 2012, 08:17

Ray Sing schreef op 14 feb 2012, 07:42:Finaal ziet de bedrijfsleider drie grote oorzaken van de huidige malaise. ‘Na een kampioenenjaar is er altijd minder honger en honger is bij Genk absoluut nodig om tot resultaten te komen', analyseert Vaessen. ‘Een tweede element is onze grote kern waardoor er te veel misnoegde spelers zijn. En tot slot is er natuurlijk die Europese campagne die ons punten heeft gekost. Maar dat laatste element mag nu geen excuus meer zijn.'

Dit is nu eens iedere keer na een kampioenenjaar. Genk kan nog niet om met een statuut van topclub. De kampioenenspelers zijn niet content als ze niet meer mogen spelen het seizoen erna, want zij bezorgden Genk toch de titel. De nieuw aangetrokken spelers komen ook niet alleen om op de bank te zitten. Nu met de winter nog eens 3-4 spelers aantrekken zou nog veel meer spelers op de bank gezet hebben waardoor er nog meer kliek vorming zou komen, nog meer rottigheid.

Iedere keer na een titel versterken we ons in de breedte omdat er veel meer matchen zijn, ook altijd veel meer blessures omdat veel spelers het seizoen ervoor moeten doorspelen omdat onze kern te klein is enerzijds en anderszijds omdat ze anders niet kunnen meespelen voor de titel. Dus eigenlijk zitten we hier weer in een straatje zonder einde.
knegcrk

Mijn team: Genk

Berichtdoor Matteo » 14 feb 2012, 20:23

Met dit bestuur gaat de club naar de verdoemenis. Slecht beheer van het geld staat in de weg van de sportieve vooruitgang. Dit wordt voorlopig goedgemaakt met de transfergelden van toptalenten als Courtois en De Bruyne, maar eenmaal die inkomsten wegvallen is de neerwaartse spiraal ingezet.

De buitenlandse topclubs vinden nu ook de weg naar ons land. De toptalenten zullen op vroegere leeftijd worden weggeplukt, waardoor Genk zal achterblijven met het afval. Exuberante transferinkomsten zoals we die dit jaar kennen, mogen dan ook vergeten worden.

Je kan slecht beheer niet blijven ontlopen. Ooit zal het stoppen. Ik zeg niet in februari, zo hebben we al iemand gehad. Maar voorbeelden van clubs die hun geld slecht beheren, niet in het sportieve pompen en daarna failliet worden of een enorme sportieve neergang kennen, die zijn er.

Met dit bestuur is faillissement geen kwestie van of het er al dan niet komt, het is veeleer de vraag wannéér.
Matteo

Mijn team: .

Berichtdoor Animale322 » 14 feb 2012, 22:29

klodde schreef:
Matteo schreef op 14 feb 2012, 20:23:Met dit bestuur gaat de club naar de verdoemenis. Slecht beheer van het geld staat in de weg van de sportieve vooruitgang. Dit wordt voorlopig goedgemaakt met de transfergelden van toptalenten als Courtois en De Bruyne, maar eenmaal die inkomsten wegvallen is de neerwaartse spiraal ingezet.

De buitenlandse topclubs vinden nu ook de weg naar ons land. De toptalenten zullen op vroegere leeftijd worden weggeplukt, waardoor Genk zal achterblijven met het afval. Exuberante transferinkomsten zoals we die dit jaar kennen, mogen dan ook vergeten worden.

Je kan slecht beheer niet blijven ontlopen. Ooit zal het stoppen. Ik zeg niet in februari, zo hebben we al iemand gehad. Maar voorbeelden van clubs die hun geld slecht beheren, niet in het sportieve pompen en daarna failliet worden of een enorme sportieve neergang kennen, die zijn er.

Met dit bestuur is faillissement geen kwestie van of het er al dan niet komt, het is veeleer de vraag wannéér.

Ik herhaal even min of meer mijn eigen woorden uit een andere topic omdat mijn mening bij de uwe aansluit

Dat Degraen al heel slecht bezig is daar zijn we het over eens. Maar zijn verschijning in Extra Time slaat werkelijk alles, dat is gewoon een volstrekte idioot. Die is al even onbekwaam als Garré die onder zijn bewind Aalst naar de afgrond bracht tot in 4de klasse. Laat Degraen nog een paar jaar verder doen en deze club is gewoon kapot. Het geld is verdwenen, waar is het naar toe? Ja, Degraen zal er mee weg zijn ...,
voor de rest kan er dan een financiële put volgen, waarbij een faillissement niet uitgesloten is.

Ik ga misschien wel ver in mijn uitspraken nu, maar dat is wat er zou kunnen gebeuren als dat stukske incompetent bestuur (Degraen-Houben) hier nog een paar jaar aan de macht blijven.

In Aalst hebben de Garré kunnen verjagen, die heeft uiteindelijk ontslag genomen, ik vind dat het tijd is voor actie. Genkfans aller landen verenigt u en breng dit wanbeleid ten val, we mogen onze club niet kapot laten maken door een stelletje incompetente bestuursleden die waarschijnlijk aan het proberen zijn geld te laten verdwijnen.

Aalst vergelijken met Genk :sigh:
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Malu

Berichtdoor Malu » 14 feb 2012, 22:54

klodde schreef:Een onbekwaam bestuur is een onbekwaam bestuur dat is het punt. En als ze in Aalst de voorzitter (die verantwoordelijk was tot degradatie naar 4de klasse) 5 jaar geleden wegkregen, en ondertussen terug in 2de klasse spelen, is het wel duidelijk zeker.

Genkse aanhang is groter als die van Aalst dus als de Aalstfans Garre wegkrijgen, dan moeten de Genkgrans toch ook Degraen wegkrijgen!

Als je Degraen laat doen dan maakt hij van Genk een topclub, daar ben ik 100% zeker van. Alleen kan dat misschien wel 15 jaar duren terwijl het met een andere manager die wel daadkrachtig is, die net iets meer belang echt aan een goed sportief beleid en net iets minder ego heeft binnen 2 jaar al een feit kan zijn.
Malu

Berichtdoor ForzaRacing » 15 feb 2012, 01:30

Degraen buiten is gewoon het beste. Het sportieve interesseert hem geen zak, enkel hoe hij zoveel mogelijk inkomsten van Genk in zijn eigen portefeuille zal terugvinden
ForzaRacing

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor Klodde » 18 maart 2012, 17:02

Deze ook maar weer eens van onder het stof halen. ;)
Klodde

Mijn team: KRC Genk / SCE Aalst

Berichtdoor elron55 » 18 maart 2012, 18:59

HH mag blijven van mij, DD moet weg

(Post made via iPhone)
Ik zeg maar zoo, dat is korter als dierentuin
elron55

Berichtdoor Ice » 19 maart 2012, 01:24

elron55 schreef op 18 maart 2012, 18:59:HH mag blijven van mij, DD moet weg

(Post made via iPhone)

Op basis van HaHa's eerder gedane straffe uitspraken vlak na de titel, of kan je ook erbij vermelden welke meerwaarde hij biedt als voorzitter van één van de rijkste clubs in Belgie?
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Vorige

Keer terug naar KRC Genk