Het is nu 22 mei 2012, 20:55

Nabeschouwing Genk - Lokeren

Sfeerinitiatieven, sfeergroepen, songs, sfeerattributen, ...
  • Auteur
    Bericht

Re: Genk - Lokeren

Berichtdoor Genkbloods » 12 feb 2012, 10:20

Een jammer voorval, zeker als je actief aan het meezingen waard, want gisteren rondom de capo vond ik het eigenlijk allesbehalve goed!! Ik ga proberen rustig te blijven, maar de volgende keer (en zei het gisteren ook al in het vak) gaan er toch een paar moeten oppassen. Sommige jongeren moeten echt zich gaan herpakken. Het is niet omdat je het jasje van Drughi of Ultras aanhebt, dat je "er zijt he". Neen, dan heb je, in mijn ogen, een verantwoordelijkheid in TZ! Hoe willen we héél het vak meekrijgen, als de eigen groep het laat afweten (ik spreek niet voor iedereen, maar gisteren waren er amper 10 man van Drughi Ultras die zongen, als het slecht is, dan mag het ook gezegd worden)... Ik heb gisteren enkele jongens nog zitten aanmoedigen, op een positieve manier, maar ben de tweede helft grotendeels binnen gebleven (daar beetje liggen dollen) en ook niet meer trappen SS gaan staan omdat ik denk ik anders mijn volgende sv kon verwachten. De eerste keer in mijn leven (!!) dat ik weigerde nog te zingen, en geloof mij, als ik zo begin te doen, dan is het echt wel erg gesteld momenteel!!

Zit ik de voorbije weken maar naar boven en links en rechts te sprinten naar mensen die niet zingen, zie ik dat het in de eigen groep ook niet echt "top" is op een deel na. Vind dat spijtig, want nogmaals, we zullen NOOIT de hele tribune meekrijgen, als de hoofdgroep het zelf laat afweten voor 50 procent. Jammer! Hopelijk herpakken sommigen zich! Want als Drughi Ultras zich volledig inzet, dan heb je een ZWARE topsfeer in TZ, maar het is wat te wisselvallig in mijn ogen en zei dat gisteren ook al. Soms hebben we echt een sfeer van "waw" tegen te zeggen, en andere keren is het maar matig en zingt er maar 50 man continu in TZ.

Edit: Er stond gisteren de eerste helft een jongen langs me, ik schat rond de 15-16 jaar, niet ouder. Awel, die heeft gewoon de HELE helft gezongen. Die kwam niet als "vies man" of voor "stijl te maken" of dit en dat, die kwam voor zijn ploeg aan te moedigen zoals het moet. Zo van die jongens missen we te veel in dat vak!!
Laatst bijgewerkt door Genkbloods op 12 feb 2012, 10:25, in totaal 1 keer bewerkt.
tiocfaidh ar la
Genkbloods

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Binek » 12 feb 2012, 10:24

Genkbloods schreef op 12 feb 2012, 10:20:Een jammer voorval, zeker als je actief aan het meezingen waard, want gisteren rondom de capo vond ik het eigenlijk allesbehalve goed!! Ik ga proberen rustig te blijven, maar de volgende keer (en zei het gisteren ook al in het vak) gaan er toch een paar moeten oppassen. Sommige jongeren moeten echt zich gaan herpakken. Het is niet omdat je het jasje van Drughi of Ultras aanhebt, dat je "er zijt he". Neen, dan heb je, in mijn ogen, een verantwoordelijkheid in TZ! Hoe willen we héél het vak meekrijgen, als de eigen groep het laat afweten (ik spreek niet voor iedereen, maar gisteren waren er amper 10 man van Drughi Ultras die zongen, als het slecht is, dan mag het ook gezegd worden)... Ik heb gisteren enkele jongens nog zitten aanmoedigen, op een positieve manier, maar ben de tweede helft grotendeels binnen gebleven en ook niet meer trappen SS gaan staan omdat ik denk ik anders mijn volgende sv kon verwachten. De eerste keer in mijn leven (!!) dat ik weigerde nog te zingen, en geloof mij, als ik zo begin te doen, dan is het echt wel erg gesteld momenteel!!

Zit ik de voorbije weken maar naar boven en links en rechts te sprinten naar mensen die niet zingen, zie ik dat het in de eigen groep ook niet echt "top" is op een deel na. Vind dat spijtig, want nogmaals, we zullen NOOIT de hele tribune meekrijgen, als de hoofdgroep het zelf laat afweten voor 50 procent. Jammer! Hopelijk herpakken sommigen zich!

Edit: Er stond gisteren de eerste helft een jongen langs me, ik schat rond de 15-16 jaar, niet ouder. Awel, die heeft gewoon de HELE helft gezongen. Die kwam niet als "vies man" of voor "stijl te maken" of dit en dat, die kwam voor zijn ploeg aan te moedigen zoals het moet. Zo van die jongens missen we te veel in dat vak!!

²
Er lopen er in TZ idd teveel rond met een muts, sjaal, jas, ... van TZ/D/U zonder hunne mond open te trekken! Hoe meer ik er zo zie rondlopen hoe minder ik zin krijg om iets van TZ te kopen. Maar zoals ik net al aanhaalde in TT zijn er zo geen problemen, daar is wel het probleem dat er minder gezongen wordt. Maar ik zal me er de komende weken wel mee bezig houden om er daar de sfeer in te brengen!!
Binek

Berichtdoor RacingRobin » 12 feb 2012, 10:28

Korte reactie, feit dat er weer gesproken wordt over TT en SS zoals vroeger over S en R zegt al veel eigenlijk...
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor Racing-Boy » 12 feb 2012, 10:30

Binek schreef op 12 feb 2012, 09:54:Enkele vraagjes:
- Is het de mentaliteit van D/U om gewoon voor iemand te staan (die actief zingt)? Als er een vriendelijke opmerking over gemaakt wordt deze persoon dan bedreigend aan te kijken?? Voor mij was dit de laatste keer SS, ik zal de volgende keer wel in TT zingen en springen. Zonder dat er iemand voor ons komt staan. Hier zijn er veel die klagen en zagen dat er weinig sfeer is in SS. Ik denk niet dat er meer sfeer zal komen door de mensen weg te jagen die wel zingen, springen!!

Ga dan gewoon langs die persoon staan wat voor u gaat staan , gewoon op de stoelen.
Ik veronderstel dat gij dat meet heel links in SS gaat staan , aan de trap.
Zelf heb ik dat probleem ook al gehad , en ik kom grotendeels wel alleen voor de sfeer maar met mijn "kleinere" lenge (ben nog maar 15 jaar) is het moeilijk om uw handen in te lucht te steken enzo als er een boom voor u staat. :D
Nu ga ik meer in het midden in SS staan , daar hebt ge dat probleem nooit!
Dus kom gewoon in het midden van SS staan, daar is de sfeer ook nog "Redelijk"
ULTRAS
NEVER
SURRENDER
Racing-Boy

Mijn team: Genk , Frankfurt

Berichtdoor Aces » 12 feb 2012, 10:31

Massei_Genk schreef op 11 feb 2012, 21:39:ik heb quasi de hele match met die blauw wit geblokte vlag gezwaaid aan de trappen in SS, maar rondom mij waren er imo te weinig vlaggen, vocaal zat het bij ons dan wel ietske beter, maar dat groepke rond Lance ziet er visueel (en ook vocaal :thumb: ) echt zéér goed uit! proficiat! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
@Animale322: Ik geef u voor de volle 100% gelijk!

Onder groepke bij lance heel de wedstrijd gevlagd, tijdens de rust nog 2 vlaggen gaan bij halen en 1312 vlag heeft toch ook heel de wedstrijd opgehangen zonder dat iemand iets zei
Frontline TT
1312
Aces

Berichtdoor Genkbloods » 12 feb 2012, 10:33

En nu we play offs 1 kunnen vergeten (stop met dromen, met nog Bergen en Kortrijk uit en Brugge en Gent thuis kunnen we het echt wel schudden) vind ik dat de volgende thuismatch er echt wel een actie van TZ mag komen TEGEN de gang van zaken.
tiocfaidh ar la
Genkbloods

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Martrim

Berichtdoor Данијел » 12 feb 2012, 10:39

Aces schreef op 12 feb 2012, 10:31:
Massei_Genk schreef op 11 feb 2012, 21:39:ik heb quasi de hele match met die blauw wit geblokte vlag gezwaaid aan de trappen in SS, maar rondom mij waren er imo te weinig vlaggen, vocaal zat het bij ons dan wel ietske beter, maar dat groepke rond Lance ziet er visueel (en ook vocaal :thumb: ) echt zéér goed uit! proficiat! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
@Animale322: Ik geef u voor de volle 100% gelijk!

Onder groepke bij lance heel de wedstrijd gevlagd, tijdens de rust nog 2 vlaggen gaan bij halen en 1312 vlag heeft toch ook heel de wedstrijd opgehangen zonder dat iemand iets zei

99,99999999% weet nog niet wat dat betekend, dus verwonderd mij niet.
Данијел

Mijn team: Genk

Berichtdoor ForzAt » 12 feb 2012, 10:49

lang gevlagd bij lance, echt goed geamuseerd! jammer dat een groot deel van het Sfeervak niet meedeed :sop:
Sing Loud, Sing Proud! TZ'90
ForzAt

Berichtdoor BlueWhiteDragon » 12 feb 2012, 11:40

1 ding:

BAH BAH BAH!
BlueWhiteDragon

Berichtdoor Animale322 » 12 feb 2012, 11:58

Genkbloods schreef op 12 feb 2012, 10:33:En nu we play offs 1 kunnen vergeten (stop met dromen, met nog Bergen en Kortrijk uit en Brugge en Gent thuis kunnen we het echt wel schudden) vind ik dat de volgende thuismatch er echt wel een actie van TZ mag komen TEGEN de gang van zaken.

Mee eens ;)
Buiten sowieso gezangen misschien nog een ander voorstel?

(Post made via iPod)
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor lostcap » 12 feb 2012, 12:29

Schandalig eigenlijk hoeveel plantengroei er tegenwoordig is in TZ.
Wij hoeven niet rond Lance te gaan staan om te weten wat we ons 90 minuten moeten geven. Wij staan nu eenmaal aan de hekken en proberen daar ons beste beentje voor te zetten.

Misschien geen slecht idee om volgende thuismatch eens 90 minuten contra te zingen? En tussendoor allen pro spelers die WEL goesting hebben? (ik denk aan simaiys en vossen). Dan komt de boodschap wel over denk ik, en dan is het ook in 1 keer duidelijk dat TZ voor 200% voor de club wilt gaan, maar de club niet hetzelfde terug doet voor TZ?

Don't shoot me, just saying my thoughts....
lostcap

Binek

Berichtdoor Rated R » 12 feb 2012, 12:53

Misschien een tifo met Wario met daaronder de tekst
FUCK MARIO.
Het geel moet wel nog een andere kleur hebben dan.
Afbeelding
1312
Not removing until: sterrenlogo terug is (08.02.12)
Not removing until: Been ontslagen wordt (08.02.12)
Not removing until: Sittard terug in de ere divisie speelt (08.02.12)
Not removing until: West Ham de Barclays League wint (08.02.12)
Rated R

Mijn team: Genk,WestHam,Sittard

real G

Berichtdoor Lance » 12 feb 2012, 12:55

Afbeelding
Afbeelding
Lance

Animale322, Genkbloods, genklover, Massei_Genk, Rated R, the chief

Berichtdoor BlueWhiteDragon » 12 feb 2012, 13:03

Gisteren trouwens nogmaals paar zaken gezien die me irriteren...

- Pro gezangen worden slechts door 20% (als we daar al aankomen) gezongen.
- Anti gezangen worden dan weer door 60% van tz gezongen!
--> Ben je dan voor of tegen je eigen club??? Sorry maar je kan ook jezelf een hele match geven voor je ploeg en erna je ongenoegen uiten! Zo heb ik het toch gedaan!

Ik vraag me eigenlijk af waar al de mensen die hier op dit forum doen over sfeer dit en sfeer dat eigenlijk echt staan/zitten.
Want je ziet overal maar veel blabla maar geen doen! Ik heb me gisteren de hele match gegeven en stond met 3 man plots bijna alleen te zingen (tegen de hekken tss SS en RR ongeveer midden qua hoogte).
Ik durf in de spiegel te kijken en te zeggen: IK GA VOOR GENK! VOOR ONZE CLUB! IK GEEF ME 90 MINUTEN!

Gisteren was ik ook ergens in het begin van de match aan het rondkijken in TZ. Ik zag echt meer mensen met hunne mond dicht dan open! Mijn handen waren gvd bijna blauw van het klappen! Niemand die moeite deed NIKS! Echt schandalig! Toen ik rondkeek zag ik onderaan voor de ingang SS ook iemand een andere aanmanen dat hij zijn vlag omlaag moest doen. Ik dacht dat hier duidelijk om geschept werd?? We gingen toch blijven zwaaien met die vlaggen en alles in de lucht houden ook al bleven ze zagen? Er zijn genoeg mensen in TZ die je hier ff voor kan roepen! DOE DAT GEWOON!

Even mijn frustratie hier neergepost! Heb echt niet alleen afval gezien op het veld maar echt nog meer op de tribunes! We kunnen het draaien en keren gelijk we het willen! Ook onze mentaliteit zit VOLLEDIG verkeerd!
Genkbloods zegt hierboven van een gast van 15-16 jaar die volledige eerste helft langs hem stond en zong! Ik denk dat ik weet wie hij bedoelt en zo'n mentaliteit hebben we nodig!

Ik blijf enorm respect hebben voor Lance! Buiten het groepje rond hem moet hij het doen met enkelingen! Hij geeft zich meer als 90min op zijn trom en doet er alles aan om er schwung in te krijgen maar tevergeefs! Toch Respect aan Lance!
BlueWhiteDragon

Animale322, Azzurri, BlueIsh, Lance, Massei_Genk

Berichtdoor racingboy12 » 12 feb 2012, 13:15

man man wat was me dat! Heb gisteren soms is geluisterd en er zong echt bijna niemand! Rond Lance was het wel goed en heb me daar dan ook weer goed geamuseerd. Op een bepaald moment toch weer iemand die moest zagen over de vlaggen :nono: Iemand stak nog geen 2 minuten een banderie in de lucht en er begonnen er al te roepen. Eentje was zelfs zo kwaad dat hij zijn flesje fanta naar de banderie gooide O.o Toch hebben deze personen sjaals aan van TZ, maar ze zijn het echt niet waard om dit te dragen als ze zo doen :)
Racing voor altijd!
racingboy12

Berichtdoor Rated R » 12 feb 2012, 13:26

racingboy12 schreef op 12 feb 2012, 13:15:man man wat was me dat! Heb gisteren soms is geluisterd en er zong echt bijna niemand! Rond Lance was het wel goed en heb me daar dan ook weer goed geamuseerd. Op een bepaald moment toch weer iemand die moest zagen over de vlaggen :nono: Iemand stak nog geen 2 minuten een banderie in de lucht en er begonnen er al te roepen. Eentje was zelfs zo kwaad dat hij zijn flesje fanta naar de banderie gooide O.o Toch hebben deze personen sjaals aan van TZ, maar ze zijn het echt niet waard om dit te dragen als ze zo doen :)

STADIUM IS NOT A CINEMA!!!
1312
Rated R

Berichtdoor Lobmans » 12 feb 2012, 13:31

racingboy12 schreef op 12 feb 2012, 13:15:man man wat was me dat! Heb gisteren soms is geluisterd en er zong echt bijna niemand! Rond Lance was het wel goed en heb me daar dan ook weer goed geamuseerd. Op een bepaald moment toch weer iemand die moest zagen over de vlaggen :nono: Iemand stak nog geen 2 minuten een banderie in de lucht en er begonnen er al te roepen. Eentje was zelfs zo kwaad dat hij zijn flesje fanta naar de banderie gooide O.o Toch hebben deze personen sjaals aan van TZ, maar ze zijn het echt niet waard om dit te dragen als ze zo doen :)

Ik kan anderzijds wel begrijpen dat een bandierie echt wel storender kan zijn dan een vlag, bij een vlag die zwaait ziet ge namelijk nog wel iets, maar met een bandierie voor uw neus ziet ge totaal niets.
Lobmans

Milan44

Berichtdoor Animale322 » 12 feb 2012, 13:37

Lobmans schreef op 12 feb 2012, 13:31:

Ik kan anderzijds wel begrijpen dat een bandierie echt wel storender kan zijn dan een vlag, bij een vlag die zwaait ziet ge namelijk nog wel iets, maar met een bandierie voor uw neus ziet ge totaal niets.

Begrijpen, begrijpen ... gewoon niet klagen, ge staat in een sfeervak.
Animale322

TZ90

Berichtdoor Dries » 12 feb 2012, 13:42

Als TZ één blok wilt zijn moet iedereen water bij de wijn doen...
Racing Till I Die!
Dries

Berichtdoor Rated R » 12 feb 2012, 13:48

Dries schreef op 12 feb 2012, 13:42:Als TZ één blok wilt zijn moet iedereen water bij de wijn doen...

Je hebt bier, verkeerd geschreven.
1312
Rated R

Animale322, DennisWOT, Genkbloods, Genkofcourse, Lance

Genk - Lokeren

Berichtdoor J-star » 12 feb 2012, 13:51

Gisteren was gewoon de druppel die de emmer deed overlopen. Dit seizoen enkel 2-3uitwedstrijden gemist door de examen, voor de rest sta ik er altijd, en zal ik 90minuten zingen, ook al wat de prijs is voor een avond voetbal. Maar gisteren was gewoon te dramatisch voor woorden. 20000mensen jong en oud die in zo een weer naar de voetbal gaan kijken en zoiets voorgeschoteld krijgen, dan kan ik het heel goed begrijpen dat sommige mensen hun mond niet meer opentrekken. Het is de 1e keer in x aantal jaar dat ik zo gedegouteerd ben. Wie wind zaait zal storm oogsten, maar gisteren was het nog maar een klein briesje ;)
"Wees niet bang van de perfectie, je bereikt ze toch nooit.”
J-star

Mijn team: Krc genk

Animale322, kennedy, TZ90

Berichtdoor Dries » 12 feb 2012, 14:25

Rated R schreef op 12 feb 2012, 13:48:
Dries schreef op 12 feb 2012, 13:42:Als TZ één blok wilt zijn moet iedereen water bij de wijn doen...

Je hebt bier, verkeerd geschreven.

m'n excuses :D
Racing Till I Die!
Dries

Berichtdoor Massei_Genk » 12 feb 2012, 20:16

Данијел schreef op 12 feb 2012, 10:39:
Aces schreef op 12 feb 2012, 10:31:

99,99999999% weet nog niet wat dat betekend, dus verwonderd mij niet.

Even ter verduidelijking, ik gaf een groot compliment aan dat groepke, echt chapeau wat die de hele match blijven doen! Ik had het voornamelijk over SS zelf toen ik schreef dat het rondom mij (visueel) wat minder was. Ikzelf heb ook veel met een vlag zitten zwaaien, onderaan SS aan de trappen.
Dus nogmaals, chapeau aan da groepke rond Lance die toch altijd blijven gaan, zowel vocaal als visueel. Dat tweede is wat bij ons in SS toch nog mist. Ook kan ik het op bepaalde momenten op mijn heupen krijgen, emaar uiteraard nit van vlaggen of bandieri.
Fino alla fine
Massei_Genk

Mijn team: Racing Genk, Juventus

the chief

Re: Nabeschouwing Genk - Lokeren

Berichtdoor DennisWOT » 12 feb 2012, 21:10

Wederom tijdens de match pissen door de pinten, wederom door TT/UU naar beneden, wederom gek bekeken omdat ik al zingen door die vakken ging.

Dat volk dat in UU ZIT (letterlijk, zitten hé), wat doen die trouwens in TZ?!
Oui, moi je suis une bite. C'est ça. Je suis une misérable bite. Et pour me faire respecter, il faudra que je reste toujours bien dur.»
DennisWOT

Berichtdoor Massei_Genk » 12 feb 2012, 21:12

DennisWOT schreef op 12 feb 2012, 21:10:Dat volk dat in UU ZIT (letterlijk, zitten hé), wat doen die trouwens in TZ?!

sommigen die er al zaten voor TZ bestond, waren te koppig om te (moeten) verhuizen, dus blijven ze gewoon :sop:
Fino alla fine
Massei_Genk

Mijn team: Racing Genk, Juventus

Berichtdoor RacingRobin » 12 feb 2012, 21:21

DennisWOT schreef op 12 feb 2012, 21:10:Wederom tijdens de match pissen door de pinten, wederom door TT/UU naar beneden, wederom gek bekeken omdat ik al zingen door die vakken ging.

Dat volk dat in UU ZIT (letterlijk, zitten hé), wat doen die trouwens in TZ?!

Ken er die er altijd volle bak voor gaan, maar uit pure frustratie en wanhoop nu gewoon in UU zijn gaan zitten omdat ze er door zaten.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor Jimz » 12 feb 2012, 22:41

schaf dat sfeervak af!
Jimz

Berichtdoor Genkbloods » 12 feb 2012, 22:46

Bitch, please.
tiocfaidh ar la
Genkbloods

Animale322

Berichtdoor Drughi Genk » 13 feb 2012, 00:33

ten eerste: @ Jimz , wilt ge echt serieus genomen worden ofwat?

ten tweede: over de sfeer van de match, vanuit de omstandigheden gezien vond ik het nog een redelijke sfeer met momenten.

De eerste groep of tribune die denkt een gans seizoen 90 minuten topsfeer kan brengen die moet nog geboren worden denk ik. Tis niet altijd kermis en ook niet bij top ultra groepen en curva's en tribunes in europa ...Hier creeeren we 2 a 3 jaar lang topsfeer en iedereen denkt dat wij al de curva van inter, milan, juve, napoli en consoorten hebben... Neen neen zo werkt het niet, Romeis niet op 1 dag gebouwd en er zal nog veel werk aan de winkel zijn om ooit een volledige tribune achter de goal te hebben.

Binnen enkele dagen verschijnt er een nieuw liedje dat jullie kunnen instuderen, er gaan ook blaren van geprint worden.

Nog even dit: Met het bestuur van TZ hebben we een naarmate goed gesprek gehad met Houben, Gerits en Helleven naar volgend jaar toe... Tis even wachten op brandweer en politie voor de eindbeslissingen...Meer info volgt binnen enkele weken.

Nog dit : vanuit bestuurstop naar TZ toe , " jullie waren het die ons over de sleuf trokken telkens en die als motor diende om de hel bij de champions leage matchen te creeeren "

Volgende match opnieuw er tegen aan !!!! en stop aub met vakken te gebruiken, wij zijn ALLEMAAL TZ zowel TT SS UU of weet ik veel wat, ipv te klagen gewoon zingen en de rest meetrekken en NOOIT opgeven !!! kijk waar we nu staan en 5 jaar geleden, zegt genoeg he !!!

Cheerssss makkers
Laatst bijgewerkt door Drughi Genk op 13 feb 2012, 02:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Don't worry,
about a thing,
cause every little thing,
gonna be all right.

Come On Genk,

Zuid is altijd met jullie !!!!
Drughi Genk

Animale322, Magic, Martrim, Massei_Genk, RacingRobin

Berichtdoor Animale322 » 13 feb 2012, 00:47

Drughi Genk schreef op 13 feb 2012, 00:33:Nog dit : vanuit bestuurstop naar TZ toe , " jullie waren het die ons over de sleuf trokken telkens en die als motor diende om de hel bij de champions leage matchen te creeeren "

Daar wil ik dit nog even bij zeggen: Wij laten hen inderdaad niet in de steek, maar dat kan je omgekeerd niet zeggen. Op momenten dat het goed gaat zijn ze in de top daar om complimenten te geven, maar als we in een slecht daglicht komen laten ze ons ineens in de steek en volgt er een kille stilte vanuit die top :)

Maarja dat is niet iets waar jij iets aan kan doen, dat is iets dat aan hun ligt :D
Animale322

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer