Het is nu 22 mei 2012, 20:54

Voetbalbond Strafmaat

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Voetbalbond Strafmaat

Berichtdoor Malu » 22 nov 2011, 10:08

Omdat de voetbalbond precies veel strenger is dit jaar misschien een topic met de strafmaat voor rode kaarten.

Rood koste N'Diaye (Kortrijk) drie duels

Belga
ma 21/11/2011 - 20:54
Kortrijk-speler Ismaila N'Diaye heeft een schorsing van drie speeldagen gekregen voor zijn rode kaart in de match tegen AA Gent. De Senegalees tackelde met twee voeten vooruit op Tim Smolders. Kortrijk heeft de straf, die ook een boete van 300 euro omhelst, aanvaard.

Het was een authentieke afrikaanse vliegende tackle met de 2 voeten vooruit.
Malu

Re: Voetbalbond Strafmaat

Berichtdoor Ray Sing » 22 nov 2011, 10:35

Onze vriend Stef Wils moet vandaag voor het Sportcomité van de KBVB verschijnen. Hij kreeg zelfs geen schorsingsvoorstel van het "bondsparket" en moet dus een zware sanctie vrezen.
Ray Sing

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor shakespare » 22 nov 2011, 10:49

Ray Sing schreef op 22 nov 2011, 10:35:Onze vriend Stef Wils moet vandaag voor het Sportcomité van de KBVB verschijnen. Hij kreeg zelfs geen schorsingsvoorstel van het "bondsparket" en moet dus een zware sanctie vrezen.

Het bondsparket kan hoogstens tot 4 dagen voorstellen dacht ik; als de fout "zwaarder" wordt ingeschat en ze dus géén voorstel doen,dient betrokkene zelf te verschijnen voor het Sportcomité.
shakespare

Berichtdoor Glow » 22 nov 2011, 11:15

shakespare schreef op 22 nov 2011, 10:49:
Ray Sing schreef op 22 nov 2011, 10:35:Onze vriend Stef Wils moet vandaag voor het Sportcomité van de KBVB verschijnen. Hij kreeg zelfs geen schorsingsvoorstel van het "bondsparket" en moet dus een zware sanctie vrezen.

Het bondsparket kan hoogstens tot 4 dagen voorstellen dacht ik; als de fout "zwaarder" wordt ingeschat en ze dus géén voorstel doen,dient betrokkene zelf te verschijnen voor het Sportcomité.

Ik denk dat hij 4 dagen voorgesteld gaat krijgen, vervolgens in beroep gaat en uiteindelijk 3 speeldagen effectief zal moeten uitzitten.
There's no darkness but ignorance
Glow

Berichtdoor Malu » 22 nov 2011, 11:36

Glow schreef op 22 nov 2011, 11:15:
shakespare schreef op 22 nov 2011, 10:49:Het bondsparket kan hoogstens tot 4 dagen voorstellen dacht ik; als de fout "zwaarder" wordt ingeschat en ze dus géén voorstel doen,dient betrokkene zelf te verschijnen voor het Sportcomité.

Ik denk dat hij 4 dagen voorgesteld gaat krijgen, vervolgens in beroep gaat en uiteindelijk 3 speeldagen effectief zal moeten uitzitten.

Ik denk het ook maar onder de 5 speeldagen effectief is gewoon belachelijk als Barda en Benteke al zo zware schorsingen kregen voor wat zij deden. Die tackle van die van man van kortrijk 3 speeldagen is toch ook al belachelijk.
Malu

Berichtdoor shakespare » 22 nov 2011, 14:08

Glow schreef op 22 nov 2011, 11:15:
shakespare schreef op 22 nov 2011, 10:49:Het bondsparket kan hoogstens tot 4 dagen voorstellen dacht ik; als de fout "zwaarder" wordt ingeschat en ze dus géén voorstel doen,dient betrokkene zelf te verschijnen voor het Sportcomité.

Het Sportcomité doet geen voorstellen, maar spreekt direct effectieve straffen uit. Uiteraard is daartegen beroep mogelijk, maar de Beroepscommissie(die de zaak dan vrijdag behandelt) is, geen "Commissie voor strafvermindering" meer, wat tot vorig jaar toch duidelijk het geval was, integendeel, er zijn zelfs al zwaardere straffen uitgesproken dit jaar.
shakespare

Berichtdoor david_vdb » 22 nov 2011, 15:26

Malu schreef op 22 nov 2011, 10:08:Omdat de voetbalbond precies veel strenger is dit jaar misschien een topic met de strafmaat voor rode kaarten.

Rood koste N'Diaye (Kortrijk) drie duels

Belga
ma 21/11/2011 - 20:54
Kortrijk-speler Ismaila N'Diaye heeft een schorsing van drie speeldagen gekregen voor zijn rode kaart in de match tegen AA Gent. De Senegalees tackelde met twee voeten vooruit op Tim Smolders. Kortrijk heeft de straf, die ook een boete van 300 euro omhelst, aanvaard.

Het was een authentieke afrikaanse vliegende tackle met de 2 voeten vooruit.

EEN SCHANDE :sigh: Godverdomme man, drie duels voor een tackle waarmee iemands leven volledig verwoest kón zijn. Dit is niet natrappen of even op iemands rug gaan staan, maar een regelrechte aanslag
Afbeelding
david_vdb

Mijn team: krc genk

Berichtdoor shakespare » 22 nov 2011, 19:21

Stef Wils werd door het Sportcomité van de KBVB geschorst voor 6 wedstrijden, waarvan 2 voorwaardelijk. De speler voerde tot zijn verdediging aan dat hij in een reflex handelde zonder de intentie De Bruyne te kwetsen, maar met één voet op de rug trapte en zich onmiddellijk verontschuldigde.
Ik stel voor dat de speler eens de cassette van de wedstrijd bekijkt , vooral vanaf zijn actie totdat hij het veld verlaten had; ik hoop voor hem dat het Beroepscomité dat niet gaat doen(want hij zal in zijn onschuld waarschijnlijk in beroep gaan)
shakespare

Luikse maffia eist ontslag bondsprocureur

Berichtdoor Ray Sing » 09 dec 2011, 10:55

Standard Maffia de Liège voelt zich weer eens benadeeld en aarzelt, bij monde van AD François, niet om de bazooka boven te halen en driftig op het bondsparket te schieten. Gisteren werd zelfs een heuse persconferentie georganiseerd om duidelijk te maken dat het bondsparket met twee maten en twee gewichten werkt bij het bestraffen van spelers.

Zo vindt François het onbegrijpelijk dat Kanu wel en Mboyo niet gestraft wordt door de bond en vraagt hij niet minder dan het ontslag van bondsprocureur Marc Rubens, die hij van partijdigheid beschuldigt. "In zeer korte tijd heeft bondsprocureur Rubens de indruk gewekt niet onpartijdig te zijn", aldus François. "Om daarmee komaf te maken, acht ik het geraden dat hij ontslag neemt. Ons voorstel is om binnen het bondsparket een totaal onafhankelijke persoon aan te duiden die elke week opnieuw alle 8 matchen herbekijkt en zelf het initiatief neemt om spelers te vervolgen op basis van TV-beelden."

Tijdens de wedstrijd Standard-AA Gent van afgelopen zondag haalden twee incidenten wel alle kranten. Gentspeler Mboyo trapte na op het been van Standardverdediger Kanu, maar werd niet bestraft door de scheidsrechter. Aan de overzijde zette diezelfde Kanu veel te laat een tackle in op El Ghanassy. De Braziliaan werd wel van het veld gestuurd en kreeg van de voetbalbond nog eens drie speeldagen schorsing aan de broek.

‘De trap van Kanu verdiende de rode kaart en ook de extra schorsing is niet onlogisch', stak François van wal. ‘Maar de bond en meer bepaald meneer Rubens moeten consequent blijven. Bij andere zaken, zoals toen Dirar een bijtende beweging naar Pocognoli maakte, zei hij dat er geen intentie was om de speler te blesseren. Die was er nu ook niet, maar toch wordt Kanu nog eens extra gestraft.'

Maar wat de algemeen directeur vooral dwarszit, is dat het natrappen van Mboyo dan weer geen gevolgen heeft gekregen. ‘De regels zijn duidelijk: als de scheidsrechter de fase niet gezien heeft, kan hij disciplinair gestraft worden door de voetbalbond op basis van de videobeelden. Dat is bij de speler van AA Gent niet gebeurd. Ik vraag me af waarom niet.'

Als de bond inderdaad besloten zou hebben de videobeelden waarop Mboyo natrapt niet te bekijken, dan heeft Standard wel de mogelijkheid de fase aan te kaarten bij de bond. Maar François heeft daar geen trek in.

‘Standard wil geen polemiek met AA Gent starten. Door te stellen dat wij een klacht kunnen indienen, probeert de bond de hete aardappel gewoon naar ons door te schuiven, om ons in een rol van Calimero te duwen. Maar ik vind het een ongezonde situatie als clubs op basis van videobeelden elkanders spelers beginnen te beschuldigen. Daarom dienen we geen klacht in.'

Rubens reageert ontstemd: ‘In de zaak-Mboyo is er nog niet eens een eindbeslissing genomen. Hoe kan meneer François dan al stellen dat wij geen actie ondernemen, terwijl de procedure nog bezig is? Volgens het reglement dient er uiterlijk acht dagen na de feiten een uitspraak te worden gedaan. Dat is pas maandag.'

Rubens is vooral niet te spreken over het feit dat Standard achter zijn rug druk probeert te zetten. ‘Het is onaanvaardbaar dat Standard druk zet op het bondsparket door onder meer de secretaris-generaal op te zetten tegen mij en nu door deze persconferentie. Elke beslissing die we nu nemen, zal de foute zijn. Wat als we Mboyo vervolgen? Zal elke club dan via deze weg proberen zijn gelijk te halen? En als we hem niet vervolgen, dan schreeuwt Standard moord en brand.'

De KBVB reageerde via een communiqué. "Wij betreuren de bezwarende uitspraken van François, die via de pers het ontslag van onze bondsprocureur eist. Wij benadrukken dat in de zaak Mboyo nog niets is beslist en betreuren dat de Standarddirectie op die manier de bondsprocureur onder druk probeert te zetten en zijn onafhankelijkheid in twijfel trekt."

Eens Calimero, altijd Calimero. Toch wordt het hoog tijd dat de PL de geplande hervorming in de praktijk omzet en onafhankelijke mensen aanstelt in de sportcomités. Maar ook dan zal men aan de Maas het eierdopje wellicht niet afzetten... :loser:
Ray Sing

Berichtdoor Malu » 09 dec 2011, 11:54

En gelijk heeft hij over het feit dat ik geen lijn zie in de strafmaat van de verschillende vergrijpen. Hoe komt dat een Mboyo aan een straf ontsnapt, dat een Wils slechts 1 match meer effectief krijgt voor iets dat bewust gedaan is dan voor de tackle van Barda/Benteke.

Stel dat de strafmaat voor het vergrijp van MBoyo 3 matchen zou zijn en binnen 4 speeldagen speelt men tegen een rechtstreekse concurrent dan kun je wachten tot 8 dagen na de fout om dat dan aan te klagen zodat hij niet de eerstvolgende 3 matchen geschorst is maar de 2-4 wedstrijden erna.
Malu

Luikse maffia eist ontslag bondsprocureur

Berichtdoor Ray Sing » 09 dec 2011, 12:03

Malu schreef op 09 dec 2011, 11:54:En gelijk heeft hij over het feit dat ik geen lijn zie in de strafmaat van de verschillende vergrijpen. Hoe komt dat een Mboyo aan een straf ontsnapt, dat een Wils slechts 1 match meer effectief krijgt voor iets dat bewust gedaan is dan voor de tackle van Barda/Benteke.

Ik ben wel de laatste om de KBVB te verdedigen maar in deze hebben ze wel een punt. Als het eindoordeel over Mboyo pas voor maandag is gepland, moet François niet bij voorbaat al de Calimero gaan uithangen. Dan is de perceptie idd dat het er de Luikse maffia enkel om te doen is Rubens onder druk te zetten.

Als maandag blijkt dat de strafmaat voor Mboyo niet consequent is, dan kunnen ze reageren. Maar tot dan blijft François best onder zijn eierschaal zitten.
Ray Sing

Re: Luikse maffia eist ontslag bondsprocureur

Berichtdoor shakespare » 09 dec 2011, 13:17

Ray Sing schreef op 09 dec 2011, 12:03:
Malu schreef op 09 dec 2011, 11:54:En gelijk heeft hij over het feit dat ik geen lijn zie in de strafmaat van de verschillende vergrijpen. Hoe komt dat een Mboyo aan een straf ontsnapt, dat een Wils slechts 1 match meer effectief krijgt voor iets dat bewust gedaan is dan voor de tackle van Barda/Benteke.

Ik ben wel de laatste om de KBVB te verdedigen maar in deze hebben ze wel een punt. Als het eindoordeel over Mboyo pas voor maandag is gepland, moet François niet bij voorbaat al de Calimero gaan uithangen. Dan is de perceptie idd dat het er de Luikse maffia enkel om te doen is Rubens onder druk te zetten.

Als maandag blijkt dat de strafmaat voor Mboyo niet consequent is, dan kunnen ze reageren. Maar tot dan blijft François best onder zijn eierschaal zitten.

En de spin in het net(Duchatelet) blijft lekker buiten schot en lacht zich intussen waarschijnlijk een breuk :(
shakespare

Berichtdoor Malu » 09 dec 2011, 13:34

Ray Sing schreef op 09 dec 2011, 12:03:

Vind jij het normaal dat Dirar niet bestraft wordt voor dat bijtincident?
Malu

Berichtdoor Ray Sing » 09 dec 2011, 13:40

Malu schreef op 09 dec 2011, 13:34:Vind jij het normaal dat Dirar niet bestraft wordt voor dat bijtincident?

Nee, daarin heb je gelijk.
Ray Sing

Berichtdoor Malu » 12 dec 2011, 21:39

Geen straf voor Mboyo na "beïnvloeding"

Het bondsparket heeft beslist om AA Gent-speler Ilombe Mboyo niet te vervolgen voor natrappen tijdens Standard-Gent. "Er waren ongeoorloofde pogingen om ons te beïnvloeden", meldt het parket.

Tijdens de eerste helft van Standard-Gent gaf Mboyo een trap aan Standard-verdediger Kanu toen die op de grond lag. Mboyo excuseerde zich meteen en had geluk dat scheidsrechter Boucaut de fase niet had gezien.

Standard wou dat het bondsparket Mboyo zou vervolgen op basis van tv-beelden. Toen dat niet meteen gebeurde eiste Standard-directeur Pierre François het ontslag van bondsprocureur Marc Rubens. Daarna volgde een verbaal oorlogje tussen de twee clubs.

"Er is licht contact tussen de 2 spelers", zegt het parket over de bewuste fase. "Kanu reageert theatraal na de excuses van Mboyo, maar de speler zou wel vervolgd kunnen worden."

"Door de pogingen tot beïnvloeding kan dit echter niet meer. Wij vragen aan de clubs om in zulke gevallen de procedure te respecteren."
Malu

ook AAG en KRC ongelukkig

Berichtdoor Ray Sing » 13 dec 2011, 07:46

De wegen van God en van het clubje van Olijke Swa zijn ondoorgrondelijk.

Bij AAG was men niet te spreken over de circusopvoering van maffiadirecteur François.

Louwagie : "toen wij (Coulibaly, Arzo) en Standard (Kanu) gepakt werden op basis van TV-beelden, hebben Pierre François en ik afgesproken om elkaar niet meer te bestoken in dergelijke gevallen maar nu doet hij het toch."

Zoals altijd heeft Sollied wel een paar oneliners in petto. "François heeft in zijn leven ooit één keer zelf tegen een bal getrapt en die zijn ze nu nog aan het zoeken. Hij is Stevie Wonder en ziet niet wat er op het veld gebeurt." :D

Overigens is -volgens HBVL-verslaggever Roger Cox- ook KRC niet te spreken over de "objectiviteit" van bondsprocureur Rubens. Hyland moet zich vandaag immers voor het Sportcomité verantwoorden omdat hij in de match tegen AAG Arzo een klap zou hebben verkocht buiten het gezichtsveld van de ref. Op basis van de TV-beelden vordert Rubens een schorsing van twee speeldagen. Bij KRC verwijst men naar de match KRC-RSCA, waarin Mbokani ongestraft Simaeys mocht neermaaien. Toen zweeg de bondsprocureur nadien niet alleen in het Nederlands maar ook in alle andere talen. Bij KRC verkiest men dit onderwerp aan te kaarten op de volgende vergadering (20/12) van de PL ipv een mediashow à la liégeoise op te voeren. De Genkse kritiek luidt dat er "veel te selectief" wordt omgegaan met TV-beelden. Twee maten en twee gewichten dus... ;)

Ook KRC pleit voor een onafhankelijk orgaan. Ik dacht dat hierover al overeenstemming bestond in het kader van een Brugs iniatiatief tot modernisering van de PL (zie andere topic) maar blijkbaar is er nog niet genoeg water door de Noordzee gestroomd.
Ray Sing

Berichtdoor Chazychaz » 13 dec 2011, 13:20

Schandalig dat Mboyo wegkomt. Buitenaardse beslissing van die vrolijke bende aan de Houba de Strooperlaan. :sigh:
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Chazychaz

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor snader » 13 dec 2011, 17:21

En Hyland krijgt vier matchen schorsing :sop:
snader

Berichtdoor rico » 13 dec 2011, 17:22

snader schreef op 13 dec 2011, 17:21:En Hyland krijgt vier matchen schorsing :sop:

En ons correct bestuur zegt nooit iets... :check:
rico

Mijn team: krc genk

Berichtdoor Ice » 13 dec 2011, 17:25

rico schreef op 13 dec 2011, 17:22:
snader schreef op 13 dec 2011, 17:21:En Hyland krijgt vier matchen schorsing :sop:

Familieclub, wat wil, dat ze een elleboogstoot gaan goedpraten... :nono:
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Berichtdoor snader » 13 dec 2011, 17:30

De schorsing is terecht. Maar ze zijn gewoon niet consequent.
snader

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
david_vdb, Happy Blue, Wouter_P

Berichtdoor Malu » 13 dec 2011, 18:08

Bepalen ze de strafmaat met een dobbelsteen?
Malu

Berichtdoor shakespare » 13 dec 2011, 18:09

Malu schreef op 13 dec 2011, 18:08:

Bepalen ze de strafmaat met een dobbelsteen?

Neen, volgens de invloed van de clubs in de Bondscomités :(
shakespare

schorsing Hyland

Berichtdoor Ray Sing » 13 dec 2011, 18:19

Ice schreef op 13 dec 2011, 17:25:
rico schreef op 13 dec 2011, 17:22:

Als sups moeten ook wij een beetje correct blijven. Je kan ons bestuur veel verwijten maar niét dat ze hiermee akkoord gaan. Ik heb hierboven net gepost dat ze de "selectieve interpretatie van TV-beelden" op 20/12 in de PL gaan aankaarten en meteen pleiten voor een onafhankelijk orgaan.
Laatst bijgewerkt door Ray Sing op 13 dec 2011, 18:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Ray Sing

Berichtdoor Brankolare » 13 dec 2011, 18:20

Allez, hoe moeilijk kan het zijn?

Na alle matchen van een speeldag zouden er een paar mensen van een of ander comité (liefst onafhankelijk, maar dat is vooralsnog een utopie) zich moeten bezighouden met het bekijken van deze wedstrijden. Ze zullen daar wel een paar jongens vinden die niet verzuipen in het werk zeker.

Als je op basis van tv-beelden ziet dat een speler zijn boekje te buiten is gegaan en daarvoor niet naar behoren is gesanctioneerd door de ref--> schorsing in verhouding tot het misdrijf geven. Kunnen we dan ook ineens stoppen met die zever als 'Jamaar, de ref heeft de fase al beoordeeld, we kunnen niets meer doen'? Want zo is een Vleminckx tegen ons wel weggekomen met ocharme een gele kaart, terwijl dat in principe even erg is als wat Hyland gepresteerd heeft.
Brankolare

Re: schorsing Hyland

Berichtdoor Scarface » 13 dec 2011, 18:40

Ray Sing schreef op 13 dec 2011, 18:19:
Ice schreef op 13 dec 2011, 17:25:

Als sups moeten ook wij een beetje correct blijven. Je kan ons bestuur veel verwijten maar niét dat ze hiermee akkoord gaan. Ik heb hierboven net gepost dat ze de "selectieve interpretatie van TV-beelden" op 20/12 in de PL gaan aankaarten en meteen pleiten voor een onafhankelijk orgaan.

Kijk, een schorsing van Hyland op basis van de televisiebeelden is terecht.
Moet dat 4 weken zijn?
Misschien wel... het is een bewuste fout, net zoals Wils die op de rug van Kevin ging staan. Ook hij kreeg 4 wedstrijden.

Maar als je op basis van de TV-beelden schorsingen gaat uitspreken, dan moeten alle wedstrijden uit de JL opnieuw volledig bekeken worden en dan moet elke niet bestrafte fout in de verschillende wedstrijden op dezelfde manier beoordeeld worden.
Dat gebeurt vandaag niet, dus ben je als speler overgeleverd aan volledige willekeur.

Genk móet hier werk van maken en mag dan ook niet akkoord gaan met deze schorsing van Hyland, tot álle smerige fouten die dit seizoen al ongestraft gebeurden, op dezelfde manier beoordeeld zullen zijn.
Carpe Diem!
Scarface

Re: schorsing Hyland

Berichtdoor Ray Sing » 13 dec 2011, 18:50

Scarface schreef op 13 dec 2011, 18:40:
Ray Sing schreef op 13 dec 2011, 18:19:

Kijk, een schorsing van Hyland op basis van de televisiebeelden is terecht.
Moet dat 4 weken zijn?
Misschien wel... het is een bewuste fout, net zoals Wils die op de rug van Kevin ging staan. Ook hij kreeg 4 wedstrijden.

Maar als je op basis van de TV-beelden schorsingen gaat uitspreken, dan moeten alle wedstrijden uit de JL opnieuw volledig bekeken worden en dan moet elke niet bestrafte fout in de verschillende wedstrijden op dezelfde manier beoordeeld worden.
Dat gebeurt vandaag niet, dus ben je als speler overgeleverd aan volledige willekeur.

Genk móet hier werk van maken en mag dan ook niet akkoord gaan met deze schorsing van Hyland, tot álle smerige fouten die dit seizoen al ongestraft gebeurden, op dezelfde manier beoordeeld zullen zijn.

Voilà, ook mijn standpunt. En blijkbaar óók dat van KRC, aangezien ze, nog vóór ze de strafmaat kenden, al van plan waren om hier werk van te maken in de PL. En nu ze de strafmaat kennen, kunnen ze best ook de lengte ervan betwisten voor het sportcomité van de bond.
Ray Sing

Berichtdoor Happy Blue » 13 dec 2011, 19:17

"Door de pogingen tot beïnvloeding kan dit echter niet meer."

Dus hadden wij een poging gedaan om hen te beïnvloeden ... was Huyland vrijuit gegaan? :crazy:
Happy Blue

Berichtdoor RacingRobin » 13 dec 2011, 22:27

Happy Blue schreef op 13 dec 2011, 19:17:

Dus hadden wij een poging gedaan om hen te beïnvloeden ... was Huyland vrijuit gegaan? :crazy:

Daar komt het dus echt wel op neer blijkbaar...vreemde kerel die bondsprocureur...
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

KRC in beroep tegen schorsing Hyland

Berichtdoor Ray Sing » 14 dec 2011, 07:30

Zoals verwacht, gaat KRC (familieclub of niet ;) ) NIET akkoord met de schorsing van 4 speeldagen voor Hyland en gaat men in beroep tegen de strafmaat.

"Deze schorsing is totaal buiten proportie", aldus DD in HBVL. "Zeker als je ze afmeet tegen andere gevallen. Er zijn de laatste tijd immers een aantal vergelijkbare gevallen geweest waarin een veel lagere strafmaat werd uitgesproken of zelfs geen procedure werd opgestart. Wij pleiten al lang voor een professionalisering van het sportcomité. Neem maar aan dat deze affaire ons streven naar een onafhankelijk orgaan zeker niet zal afremmen."

Happy Blue schreef op 13 dec 2011, 19:17:

Nee. Had een ANDERE club een persconferentie georganiseerd om een schorsing voor Hyland te eisen, dàn was hij vrijuit gegaan... ;)
Ray Sing

Volgende

Keer terug naar Nationaal voetbal