Samy wil in de toekomst een imperium van megadiscotheken uitbouwen. "Iedereen weet dat voetbal zelden een goede investering is", zegt de Egyptenaar in Gazet van Antwerpen.
"Het financieel succes hangt voor een groot stuk af van de sportieve prestaties. Het nachtleven is als investering veel stabieler. Daarom heb ik voor Versuz gekozen. De uitbating laat ik wel aan anderen over", aldus Samy.
Er zijn onder meer plannen om een nieuwe discotheek in Lier te openen, mogelijk op de locatie van de voormalige club Illusion.
Maged Samy koopt de Versuz via WD Events, waar Jan Van Elst dienst doet als managing director. De investeringsmaatschappij Wadi Degla is eigenaar van SK Lierse en speelt ook een belangrijke rol bij derdeklasser Turnhout. Maged Samy ontkent niet dat er betalingsproblemen zijn bij die clubs.
"Door de problemen in mijn thuisland is het niet altijd gemakkelijk om het geld in België te krijgen", legt Samy uit. Deze voetbalclubs in de steek laten, past niet in zijn toekomstplannen. Er zal wel een nieuwe besparingsronde volgen bij de Pallieters. De loonkosten moeten omlaag.

Nog een jaar of 2-3?