Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Club BruggeClub Brugge heeft met de Noorse international Tom Høgli een nieuwe aanwinst aan zijn kern toegevoegd. De rechtsachter komt over van het Noorse Tromsø. Høgli is mateloos populair in eigen land. Hij wordt geroemd om zijn professionele ingesteldheid, zijn leiderschap en strijdershart. Na Vazquez, Meunier, Almebäck, Stenman, Zimling, Vleminckx en Kujovic is de 27-jarige verdediger de achtste aanwinst voor blauw-zwart.
Bron: HLN De loonkosten moeten daar serieus de pan uitswingen...... Laatst bijgewerkt door Ursa_Major op 02 apr 2012, 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Re: Versterking nr. 8 voor BruggeAlweer een international! En ze halen ze allemaal relatief goedkoop qua transfersommen.
Re: Versterking nr. 8 voor BruggeHebben ondertussen bijna een volledig nieuwe ploeg :
----------Coosemans Hogli - Donk - Almeback - Stenman -------- Zimling -------Vadis - Vazquez Dirar------------------ X ----------Vleminckx
Re: Versterking nr. 8 voor Brugge
Kunnen we Stijn niet slijten..past perfect op het kruisje.
Neenee, zou ik niet doen, en volgend jaar naar Dortmund zeker ; dan zijn we hem kwijt hoor ! heeft véél weg van dat Frans leger... hoe noemde dat weer ... vreemdelingenlegioen ?
Re: Versterking nr. 8 voor BruggeKost Club rond 1 miljoen euro.
Re: Versterking nr. 8 voor Bruggebrugge jeugdwerking niks, alleen maar buitenlanders kopen. lekker makkelijk als je een ezel hebt die geld schijt, maar je maakt er op termijn wel het belgisch voetbal mee kapot.
Daar vergis je je in vrees ik. Die buitenlanders : ben benieuwd wat die mannen er van maken...
serieus? hoeveel jeugdspelers zijn daar de laatste jaren al doorgestroomd naar het a-elftal? ik volg brugge niet echt, maar ik kan me er niet veel voor de geest halen. of zit het er nog aan te komen?
Tot voor een paar jaar had Brugge qua jeugdwerking amper iets, maar men investeerde geleidelijk. De komende jaren hoopt men de vruchten ervan te plukken. Dat men zoveel spelers koopt : tis komend seizoen van moeten...
Ik denk dat ze het moeilijk gaan krijgen, kopen om te kopen helpt vaak niet. De spelers mogen wel kwaliteiten hebben maar dat maakt nog geen ploeg.
als het niet dadelijk klikt in die ploeg zie ik koster als eerste trainer buiten liggen komen seizoen. ik gok op eind oktober.
Het meest belangrijke zal zijn om zo snel mogelijk automatismen te kweken. Club wil de transfers afronden voor de trainingen terug beginnen en ik denk wel dat ze daar in slagen.
Om één of andere reden denk ik dat Koster er in slaagt om snel een vast team te vormen. Al kan ik me ook niet van de indruk ontdoen dat Koster nu al het mes op de keel heeft...
Re: Versterking nr. 8 voor BruggeEn Club heeft nu ook aan akkoord met de speler, tekent voor 3 jaar. Nummer 8 binnen en er komt nog
zeker 1 bij. Leuke transfer, leuke defensie nu .
Heb wel geen flauw idee waar ze het geld blijven halen, ik denk dat ze daar bij graafwerken een een kist vol goud hebben gevonden ofzo Blijkbaar investeren ze dit jaar ook tussen de 3 en 5 miljoen in de gebouwen dus samen met de transfers komt dat op een dikke €10 miljoen. Vraagje aan de smurfen btw: Hoe komt het dat jullie elk jaar nogal een klein transferbudget hebben? Toeschouwersaantal is +- hetzelfde als dat van Club, modern stadion, commercieel zeer sterk,.. Nog steeds putten aan het opvullen van Vaessen? Of gewoon het gebrek aan die grote sponsor?
Re: Versterking nr. 8 voor BruggeBoer Charel; om je terwille te zijn :
- waarom zouden wij dat grote transferbudget nodig hebben : wij speelden toch los kampioen en onze resultaten waren de voorbije 10 jaren zeker niet slechter dan die van jullie, ondanks die grote transferbudgetten bij jullie - Vaessen heeft bij ons meer putten gevuld dan gemaakt over de jaren; en met die big spender die jullie tegenwoordig in huis hebben zou het zweet mij ook uitbreken
- met de grote sponsor heb je gelijk, maar wij hebben toch liever een firma die niet met het handje bij de belastingbetaler moet staan bedelen - en inderdaad, mooi stadion,en vooral volledig van ons, zelf betaald en we hoeven het niet te delen Ik moet zeggen, Boer Baavo was vroeger wat intelligenter
![]() my goodness my guinness
[img]http://gifs.gifbin.com/122009/1260445104_serving_a_guiness.gif[/img]
Mop van de eeuw?
In de weg misschien !
Met gelijke punten eindigen noem ik nu niet bepaald los kampioen spelen. Als we even de laatste 11 seizoenen bekijken kan je zien dat Club zowaar 8x boven Genk eindigde (en dit met desatreus beleid de laatste jaren). Een groter transferbudget helpt misschien toch, niet?
Leuk dat je de geschiedenis van je eigen ploeg kent. Vaessen was inderdaad de puttenvuller bij uitstek Over de financiële situatie bij Club maak ik me zeker geen zorgen. Er wordt geen geld uitgegeven dat er niet is en elk jaar zijn we bij de gezondste clubs.
Hier verspil ik gewoon geen woorden aan Bon, blijkbaar moet ik dus niet bij jou zijn voor de intelligente posts. Iemand die wel op een normale manier kan antwoorden? Groeten Boer Charel
Ik denk dat het komt doordat brugge een sponsor heeft die capabel is van op jaarbasis (naar belgische normen) zeer grote bedragen kan uitgeven en dit ook doet. Mogen we nu niet vergeten dat meneer verhaegen (of hoe ge het ook schrijft) zelf ook ne grote meneer is in de belgische economie met toch ook een aantal zeer succes volle bedrijven achter zich en dus persoonlijk ook aan grote sommen kan geraken. Het speelt ook mee dat genk: de voorzitter zelf weinig financiële inbreng heeft, een slecht verleden met geld uitgaven, zich volledig toespitst op eigen jeugd en om heel eerlijk te zijn nog veel moet bewijzen alvorens het zich een topclub mag noemen en voor het seizoensbegin kan zeggen dat het voor de titel kan gaaan. (3 titels, 3bekers in 12/13 jaar is uizonderlijk, maar een topclub in belgie moet elk jaar top 4 eindigen en lang meedingen voor de titel en/of beker) Nu we mogen ook wel niet vergeten dat de infrastructur in genk dus wel top is en een van de beste in belgie (zoniet de beste). Nog een ding ik hou men hart vast voor de toekomst daar in brugge, want daar zit een zeer gevaarlijke combinatie nl. geld en veel ambitie, ik wil eens zien hoeveel wedstrijden koster moet verliezen om daar buiten te vliegen volgend seizoen Ik zeg maar zoo, dat is korter als dierentuin
Re: Versterking nr. 8 voor BruggeCharel, ik vraag me vooral af hoeveel tijd jullie gaan nodig hebben om van alle nieuwe stukjes een puzzel te kunnen maken. In feite is een ideale transferperiode er eentje waar je om en bij de 3 a 4 nieuwkomers hebt en maar een paar vertrekkers.
Vergeet niet dat je daarbovenop ook nog een nieuw bestuur hebt en ik mag hopen ook ene nieuwe visie. Ik geloof dat Brugge een degelijke concurrent kan zijn, maar dan moet het in het begin van de competitie niet teveel laten liggen en klaar zijn tijdens de playoffs. De kans dat er nog eens een ploeg 26 op 30 haalt in de playoffs lijkt me klein. In feite kunnen ze met heel die playoffsprul en de daarbij verzonnen puntenhalvering evengoed de competitie afschaffen en vervangen door oefenwedstrijden. Wat ik wil zeggen is dat je nog een hele verzameling nieuwkomers kan vinden, maar dat je daarmee nog geen team hebt. Jullie zijn sterkhouders kwijt (perisic) of zullen die verliezen (Vargas vrees ik voor jullie). Er is ook nog niemand in de plaats van Stijnen en Dirar als stabiele factor lijkt me ook geen aanrader. Hopelijk krijgt Koster niet te snel tegenwind want veel krediet zal hij niet hebben. Veel is dus afhankelijk van welke start jullie nemen. Net dat zal niet simpel zijn met zo'n nieuwe ploeg. Beun there, done that!
loonlast
In HNB op zondag een ellenlang interview met Patrick Orlans over het nieuwe Brugge. Hij zingt de lof van de nieuwe bewindsploeg, wijst op het doorgedreven professionalisme, het gevoerde transferbeleid dat strikt onder controle gehouden wordt qua kostenplaatje, over het multifunctioneel stadion met 40.000 zitplaatsen..... Verrassend ook zijn uitspraak over de loonkost: die zou - er moeten wel nog een aantal spelers van de hand gedaan worden - zo'n 100.000 euro lager liggen dan dit seizoen. Zijn Scandinaviërs dan geen grootverdieners en komt een Vasquez hier enkel uit sportieve overwegingen? De toekomst zal uitwijzen of de gevolgde koers de juiste is. Op papier ziet alles er goed uit, maar de titel - ook al beweert Orlans dat men een plaats binnen de eerste 3 ambieert - is een must. Het mislopen ervan zou zware gevolgen kunnen hebben... Koster weet wat hem te doen staat: te beginnen met een perfect parcours in de aanvang van de competitie. Daar ligt immers de basis van een succesvol kampioenschap. De druk is hoe dan ook immens..
Re: Versterking nr. 8 voor BruggeIk blijf het herhalen, Brugge moet inderdaad een nieuwe ploeg bouwen. Het huidige personeelsbeleid is verre van ideaal maar als je de stal toch moet uitmesten doe het dan 1x tegoei dat je in de jaren erna kunt verder bouwen op wat er dan staat.
Een ploeg bouwen kan echter volgens mij wel op zeer korte termijn (6 a 8 weken). Natuurlijk zal een ploeg beter worden als ze langer met elkaar spelen en dus ingespeeld zijn. Ergens gelezen - waarschijnlijk één of ander forum - dat Brugge wilt overschakelen naar een NV en dat ze daarom en waarschijnlijk ook uit geloof dat het anders moet hun spaarpot van de vzw zijn aan het leegroven. Wat Orlans daar vertelt lijkt me straf zeker met al de spelers die daar nog onder contract staan, als ze de spelers die ze kwijt willen Verbauwhede, Akpala, Koeema, Geraerts, Dalmat, Marcos, Scepovic kunnen dumpen dan zou het misschien wel kunnen. Kijk maar naar ons een Huysegems - overschot - krijgt waarschijnlijk meer dan een Matoukou -sterkhouder- krijgt. Voor onze boer het verschil tussen Genk en Brugge, een stadion en een nieuw financieel beleid dat (hopelijk) eerst de uitgaves onder controle wilt krijgen en dan pas durft investeren. Mijn schrik is echter dat Genk niet gaat durven investeren in spelers als ze éénmaal hun uitgaves onder controle hebben.
Re: Versterking nr. 8 voor BruggeDat zal de toekomst uitwijzen. Misschien dat men gewoonweg volledig de kaart van de jeugd gaat trekken, maar dan zal je sowieso je ambities moeten bijstellen.
Re: loonlast
100.000 euro lonen minder is indrukwekkend, maar als ge het groter geheel gaat bekijken dan is dat niet zo heel veel denk ik. Dat gaat over een jaar en een kern van een man of 23 of meer mischien, dus da is alles te samen nog geen 900 per speler wat ze uitsparen, en dan waarschijnlijk door het verliezen van de zware contracten van vargas en een paar andere spelers. We mogen ook niet vergeten dat onze goede vriend frigo voor zen vertrek daar toch ook met een vrij recent verbeterd contract zat en dus waarschijnlijk ook heel dik. Ik wil alleen maar zeggen dat ge alles zo indrukwekkend mogelijk kunt zeggen met cijfers voor een goede indruk te wekken maar het is alleen de eigenlijke inpact die een verschil maakt. Ik zeg maar zoo, dat is korter als dierentuin
Re: loonlastDie 100k gaat inderdaad het verschil niet maken maar het is gewoon om aan te tonen dat Club
geen zotte dingen aan het doen is. Toont btw ook aan wat voor contracten die idioot Devroe allemaal gegeven heeft... Eerste weken van het kampioenschap worden inderdaad cruciaal, jammer dat het in de handen van Adrie Koster ligt... Al denk ik persoonlijk dat het snel vormen van een ploeg niet onoverkomelijk is. Alle nieuwe aanwinsten spreken al Nederlands of Engels (op Vasquez na) en Club + scandinaven heeft gewoon altijd al goed gewerkt. Kampioen 'moet' zeker niet, ik denk dat het bestuur daar ook wel realistisch in is. Volgens mij wordt het de bedoeling het seizoen 2012-2013 te knallen. De basis is er nu, van het basiselftal verwacht ik toch dat er 7-8 spelers zijn die een tijdje bij Club gaan blijven. Volgens Israëlische pers is er nog steeds interesse van Club in Rafaelov. Hopelijk kan die wat want dat is volgens mij de belangrijkste transfer (positie perisic). Groeten Boer Charel
Dan gaan ze toch in problemen komen met hun 100.000 € overschot !
die 100.000 € blijft maar dient anders geïnterpreteerd : tekort per maand van 100.000€
Dan trekken ze de prijs van de abonnementen toch gewoon nog eens met 800 EUR omhoog There's no darkness but ignorance
|