door shakespare » 04 feb 2012, 15:36
Daum geeft op zijn persconferentie aan dat hij helemaal niet tevreden is met de resultaten van de voorbije transferperiode. HIj was bij die transferpolitiek niet betrokken en laat dat ook merken Hoe een transfer tot stand komt moet je niet aan Daum vragen : "Mannaert zal het wel weten want hij is meer bij de scouting betrokken". Zijn reactie opde komst van Bakenga : "ik zag hem komen en vroeg hem : wie ben jij. Ik ben de nieuwe speler antwoordde hij en ik zei toen :Oké welkom. Over Dirar zegt hij dat hij dus zijn beste speler kwijt is maar dat hij wel voor resultaten moet zorgen. "Jammer genoeg konden we dus geen speler halen die we écht nodig hadden" nog zo'n hint die kan tellen naar Mannaert Zijn algemene visie over de transferpolitiek bij Club vat hij als volgt samen . "Dat is dus de manier waarop wij hier transfers afhandelen. Dat was nieuw voor mij. Maar dat is de manier waarop de club werkt. We zullen zien, zelfs ik kan leren" Er was dus nog één tussenstap tussen Daum en de grote baas Verhaeghe; het eerste sloopwerk is begonnen  Ik begin nu te begrijpen waarom die Noor en die Pool van gedacht veranderd zijn nadat ze in Brugge geweest zijn ; als je als speler je trainer nog niet ontmoet hebt als je je contract moet tekenen, gaat er toch een belletje rinkelen, zeker als je weet dat het om een Duitser gaat 
Laatst bijgewerkt door shakespare op 04 feb 2012, 16:43, in totaal 1 keer bewerkt.
-
shakespare
-
-
- Mijn team: KRC Genk
door Blauwbeer » 04 feb 2012, 15:43
shakespare schreef op 04 feb 2012, 15:36:Daum geeft op zijn persconferentie aan dat hij helemaal niet tevreden is met de resultaten van de voorbije transferperiode. HIj was bij die transferpolitiek niet betrokken en laat dat ook merken Hoe een transfer tot stand komt moet je niet aan Daum vragen : "Mannaert zal het wel weten want hij is meer bij de scouting betrokken". Zijn reactie opde komst van Bakenga : "ik zag hem komen en vroeg hem : wie ben jij. Ik ben de nieuwe speler antwoordde hij en ik zei toen :Oké welkom. Over Dirar zegt hij dat hij dus zijn beste speler kwijt is maar dat hij wel voor resultaten moet zorgen. "Jammer genoeg konden we dus geen speler halen die we écht nodig hadden" nog zo'n hint die kan tellen naar Mannaert Zijn algemene visie over de transferpolitiek bij Club vat hij als volgt samen . "Dat is dus de manier waarop wij hier transfers afhandelen. Dat was nieuw voor mij. Maar dat is de manier waarop de club werkt. We zullen zien, zelfs ik kan leren" Er was dus nog één tussenstap tussen Daum en de grote baas Verhaeghe; het eerste sloopwerk is begonnen 
"Zijn reactie op de komst van Bakenga : "ik zag hem komen en vroeg hem : wie ben jij. Ik ben de nieuwe speler antwoordde hij en ik zei toen :Oké welkom." Bakenga moet gewoon al spijt hebben van zijn transfer, zoiets kan je toch niet mee lachen als speler? En als Club-supporter zou ik al helemaal op mijn paard zitten met zo'n uitspraak. Al goed dat wij hier een coach met betere communicatie/motivatie-vaardigheden hebben 
-
Blauwbeer
-
-
door BoerCharel » 04 feb 2012, 19:13
Was toch ook licht verrast dat Daum niks te zeggen heeft over de transfers, zeker na de eerdere berichten over zijn 'grotere sportieve rol'. Nuja, zo is het altijd al geweest bij Club en blijkbaar zal het ook zo blijven. Als Mannaert me zo leuke namen blijft afkomen zoals deze mercato mag hij van mij gerust carte blanche krijgen. 
-
BoerCharel
-
-
-
- Mijn team: Boeren
door Malu » 05 feb 2012, 00:22
Charel, nu dumpen ze Marcos nog in de ploeg ook. Moest die niet weg?
-
Malu
-
-
door Ray Sing » 28 feb 2012, 07:46
Afgemeten aan de cijfers in de competitie haalt Christoph Daum als enige in het post-Sollied-tijdperk grote onderscheiding, zo stelt HNB vast. Met 30 op 42 prijkt er een pronte 71% op zijn rapport. Het jongste decennium kon alleen Trond Sollied dergelijke cijfers voorleggen. Onder hem vergaarde Club in vijf seizoenen zowat 75% van de punten in JL. Jan Ceulemans, Emilio Ferrera, Cedomir Janevski, Jacky Mathijssen en Adrie Koster kwamen niet in de buurt van zo'n score.
Begrijpelijk dus dat ze in Club Brugge niet meteen in blinde paniek vervallen na de 3–0 in Genk. Want iedereen zag dat het heel anders had kunnen lopen. Als Club de doelkansen de eerste helft had benut, dan keerde het met een eerste achttien op achttien sinds 2007 terug naar West-Vlaanderen.
Iedereen zag dat? Toch niet. Christoph Daum had geen boodschap aan Wat Als? in Genk. De coach schoot uit zijn krammen toen hij die vragen kreeg voorgelegd en schoot met scherp op zijn spelers. Ze deden het niet goed en bovendien moest hij met een jeugdploeg spelen.
Het is opmerkelijk: Daum staat de jongste weken slag om slinger aan de klaagmuur. En dat terwijl hij eind december nog over zichzelf verklaarde dat hij geleerd had om nooit te klagen. Is het niet over het vertrek van ‘beste speler' Dirar naar Monaco, dan uit Daum wel zijn ongenoegen om de grasmat, het gebrek aan middenvelders of nieuwe spelers die hij niet kent. Intern waren er ook met clubdokter Kristof Sas al strubbelingen, aangezien die verantwoordelijkheid lijkt te dragen voor de blessure van Stenman, maar ook voor de langdurige afwezigheid van Van Gyseghem.
Vooral de transferbewegingen, waar hij ondanks eerder beloftes nauwelijks inspraak bij had, lijken Daum dwars te zitten. Zeker als de beloofde transfer op het middenveld uitbleef en vervolgens bleek dat de nieuwe Colombiaanse spits Carlos Bacca, voor wie anderhalf miljoen euro werd betaald, het niveau (voorlopig) niet haalt. Afgelopen weekend zat Bacca niet eens in de selectie. Tegelijkertijd zette Daum de club onder ferme druk om het contract van Hoefkens te verlengen.
Daum is telkens vol lof over Brugge als stad en Club als groeiproject. Maar het wordt steeds meer duidelijk dat hem ook heel wat zaken dwarszitten. Met zijn zelfbeklag trekt hij een schild op als bescherming tegen mogelijke persoonlijke kritiek. Is het werkelijk ongenoegen of wil hij voorkomen dat hij straks met de vinger wordt gewezen?
Feit is dat in de kleedkamer de twijfels groeien of hij zijn contract tot juni 2013 zal uitdienen. Een echt vrolijk gevoel geeft al dat gezanik niet en je spelers afvallen, is ook al geen strak langetermijnplan.
Vorige week moest general manager Vincent Mannaert al inderhaast de ‘emotionele' uitspraken van Daum nuanceren toen die had verkondigd dat ze de Europa League misschien beter links konden laten liggen. Gisteren voelde Mannaert zich niet geroepen om commentaar te geven, maar het kan niet anders of ook binnen het bestuur aanhoren ze de uitspraken van Daum met groeiend ongenoegen.
Plaveit Daum zijn pad naar de uitgang?
-
Ray Sing
-
-
door Gerre » 28 feb 2012, 09:50
De Club nog eens omzetten van NV naar VZW en terug, dan komt er volgens Charel opnieuw een spaarpotje vrij voor 10 spelers 
-
Gerre
-
-
-
door Malu » 28 feb 2012, 10:23
Ze hadden beter een jaartje gewacht ipv al die spelers aan te kopen. Dan hadden ze de scouts eens kunnen evalueren. Er zitten toch een paar miskopen tussen.
-
Malu
-
-
door Scandic » 28 feb 2012, 10:31
Malu schreef op 28 feb 2012, 10:23:Ze hadden beter een jaartje gewacht ipv al die spelers aan te kopen. Dan hadden ze de scouts eens kunnen evalueren. Er zitten toch een paar miskopen tussen.
Zoals ?
-
Scandic
-
-
- Mijn team: KRC GENK
door shakespare » 28 feb 2012, 11:02
Ray Sing schreef op 28 feb 2012, 07:46:Afgemeten aan de cijfers in de competitie haalt Christoph Daum als enige in het post-Sollied-tijdperk grote onderscheiding, zo stelt HNB vast. Met 30 op 42 prijkt er een pronte 71% op zijn rapport. Het jongste decennium kon alleen Trond Sollied dergelijke cijfers voorleggen. Onder hem vergaarde Club in vijf seizoenen zowat 75% van de punten in JL. Jan Ceulemans, Emilio Ferrera, Cedomir Janevski, Jacky Mathijssen en Adrie Koster kwamen niet in de buurt van zo'n score. Begrijpelijk dus dat ze in Club Brugge niet meteen in blinde paniek vervallen na de 3–0 in Genk. Want iedereen zag dat het heel anders had kunnen lopen. Als Club de doelkansen de eerste helft had benut, dan keerde het met een eerste achttien op achttien sinds 2007 terug naar West-Vlaanderen. Iedereen zag dat? Toch niet. Christoph Daum had geen boodschap aan Wat Als? in Genk. De coach schoot uit zijn krammen toen hij die vragen kreeg voorgelegd en schoot met scherp op zijn spelers. Ze deden het niet goed en bovendien moest hij met een jeugdploeg spelen. Het is opmerkelijk: Daum staat de jongste weken slag om slinger aan de klaagmuur. En dat terwijl hij eind december nog over zichzelf verklaarde dat hij geleerd had om nooit te klagen. Is het niet over het vertrek van ‘beste speler' Dirar naar Monaco, dan uit Daum wel zijn ongenoegen om de grasmat, het gebrek aan middenvelders of nieuwe spelers die hij niet kent. Intern waren er ook met clubdokter Kristof Sas al strubbelingen, aangezien die verantwoordelijkheid lijkt te dragen voor de blessure van Stenman, maar ook voor de langdurige afwezigheid van Van Gyseghem. Vooral de transferbewegingen, waar hij ondanks eerder beloftes nauwelijks inspraak bij had, lijken Daum dwars te zitten. Zeker als de beloofde transfer op het middenveld uitbleef en vervolgens bleek dat de nieuwe Colombiaanse spits Carlos Bacca, voor wie anderhalf miljoen euro werd betaald, het niveau (voorlopig) niet haalt. Afgelopen weekend zat Bacca niet eens in de selectie. Tegelijkertijd zette Daum de club onder ferme druk om het contract van Hoefkens te verlengen. Daum is telkens vol lof over Brugge als stad en Club als groeiproject. Maar het wordt steeds meer duidelijk dat hem ook heel wat zaken dwarszitten. Met zijn zelfbeklag trekt hij een schild op als bescherming tegen mogelijke persoonlijke kritiek. Is het werkelijk ongenoegen of wil hij voorkomen dat hij straks met de vinger wordt gewezen? Feit is dat in de kleedkamer de twijfels groeien of hij zijn contract tot juni 2013 zal uitdienen. Een echt vrolijk gevoel geeft al dat gezanik niet en je spelers afvallen, is ook al geen strak langetermijnplan. Vorige week moest general manager Vincent Mannaert al inderhaast de ‘emotionele' uitspraken van Daum nuanceren toen die had verkondigd dat ze de Europa League misschien beter links konden laten liggen. Gisteren voelde Mannaert zich niet geroepen om commentaar te geven, maar het kan niet anders of ook binnen het bestuur aanhoren ze de uitspraken van Daum met groeiend ongenoegen. Plaveit Daum zijn pad naar de uitgang?
En toen dacht ik : waar blijft BoerCharel toch om ons te informeren over de positieve kant van het verhaal Zoiets in de aard van "een toptrainer heeft een aparte manier om zowel bestuur als spelers te motiveren : hij klaagt en zeurt". Ik hoop dat ze zich niet gaan beklagen het veld opnieuw te hebben aangelegd : zondag bleek dat dit nefast is voor het resultaat. 
-
shakespare
-
-
door Ray Sing » 28 feb 2012, 11:33
shakespare schreef op 28 feb 2012, 11:02:Ik hoop dat ze zich niet gaan beklagen het veld opnieuw te hebben aangelegd : zondag bleek dat dit nefast is voor het resultaat. 
Inderdaad. Betonvoetbal, zoals Daum het graag speelt, moet je spelen op een betonnen veld. Kick & rush, zoals STVV pleegde te spelen, moet je dan weer op een patattenveld spelen, liefst met één kant afhellend in de richting waarheen je kickt. Het komt er dan ook op aan de ene helft te kicken en de andere te rushen. Een kunst die de appelplukkers tot in de perfectie beheersten. Hun zwanenzang werd dan ook ingezet met het egaliseren van de grasmat. Het kunstgras, waarop enkel spelers kunnen voetballen met een laag zwaartepunt, bezegelde het definitieve einde van de kanaries.
-
Ray Sing
-
-
door Chazychaz » 28 feb 2012, 11:55
Scandic schreef op 28 feb 2012, 10:31:Malu schreef op 28 feb 2012, 10:23:Ze hadden beter een jaartje gewacht ipv al die spelers aan te kopen. Dan hadden ze de scouts eens kunnen evalueren. Er zitten toch een paar miskopen tussen.
Zoals ?
Met Almebäck en Vleesmix hebben ze mi serieuze missers begaan. Bacca lijkt mij ook niet de heiland, al kan je die pas afrekenen op volgend seizoen.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
-
Chazychaz
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Juventus
door Malu » 28 feb 2012, 12:32
Scandic schreef op 28 feb 2012, 10:31:Malu schreef op 28 feb 2012, 10:23:Ze hadden beter een jaartje gewacht ipv al die spelers aan te kopen. Dan hadden ze de scouts eens kunnen evalueren. Er zitten toch een paar miskopen tussen.
Zoals ?
Stenman (blessures), Hogli (gepasseerd door Foefkens) , Vleminckx (3M+), Bacca (ze hebben nood aan een spits die onmiddellijk inzetbaar is), Armeback, Vasquez (die eerst nog volume moet kweken), ... Ze hebben het vertrouwen gegeven aan Coosemans die niet voldeed, Akpala die weg mocht is daar de man van voor, hebben met veel poeha enkele jeugdspelers een contract gegeven maar gebruiken ze niet. Ik heb gehoord dat ze nu ook nog eens iets revolutionairs willen doen, ze denken erover om een terreinverzorger aan te werven zodat ze geen beroep moeten doen op die van de groendienst van Brugge. Ze hebben wel ambitie. Bacca, Stenman en Vasquez komen er meer dan waarschijnlijk wel binnen dit en x tijd.
-
Malu
-
-
door Coxie » 28 feb 2012, 13:00
Malu schreef op 28 feb 2012, 12:32:Stenman (blessures), Hogli (gepasseerd door Foefkens) , Vleminckx (3M+), Bacca (ze hebben nood aan een spits die onmiddellijk inzetbaar is), Armeback, Vasquez (die eerst nog volume moet kweken), ... Ze hebben het vertrouwen gegeven aan Coosemans die niet voldeed, Akpala die weg mocht is daar de man van voor, hebben met veel poeha enkele jeugdspelers een contract gegeven maar gebruiken ze niet. Ik heb gehoord dat ze nu ook nog eens iets revolutionairs willen doen, ze denken erover om een terreinverzorger aan te werven zodat ze geen beroep moeten doen op die van de groendienst van Brugge. Ze hebben wel ambitie. Bacca, Stenman en Vasquez komen er meer dan waarschijnlijk wel binnen dit en x tijd.
Stenman vind ik geen miskoop. Dat is echt een hele goeie en een typische Club-speler. Alleen was die voor Club nooit geblesseerd en heeft hij nu 2 zware blessures achter elkaar. De grootste miskoop is in mijn ogen Vleminckx. Al van bij zijn transfer stelde ik mij daar echt vragen bij. De topschutter van Nederland ja, maar als je verder keek als dat doelpunten-aantal, zag je toch onmiddellijk dat dat geen spits is van 3,5 miljoen. Bij Bacca heb ik mijn twijfels, al is dat natuurlijk enkel gebaseerd op basis van het beperkte beeldmateriaal. Best mogelijk dat het er nog uitkomt, maar ik vind het een serieuze risico-investering als je reeds met Vleminckx en Akpala zit. Hogli vind ik ook niet overtuigen, maar die speelt ook niet op zijn positie. Hem kan je eigenlijk pas beoordelen als hij enkele wedstrijden als RB mag spelen. Al zegt het ook wel iets als je Hoefkens niet uit de ploeg gespeeld krijgt.
-
Coxie
-
-
-
door Scandic » 28 feb 2012, 13:10
Coxie schreef op 28 feb 2012, 13:00:Hogli vind ik ook niet overtuigen, maar die speelt ook niet op zijn positie. Hem kan je eigenlijk pas beoordelen als hij enkele wedstrijden als RB mag spelen. Al zegt het ook wel iets als je Hoefkens niet uit de ploeg gespeeld krijgt.
Vreemde beslissing om steeds voor Hoefkens te kiezen. Gebrek aan alternatieven op links doet Hogli op rechts belanden. Hopelijk krijgt Hogli morgen speelminuten bij Noorwegen. Bacca en Vleminckx speelden gisteren met de beloften tegen Bergen (0-0) en blijkbaar was het niet bijster goed allemaal. Men hoopt hem klaar te stomen voor de PO1. Almebäck was 3de of zelfs 4de keuze bij Club.
-
Scandic
-
-
- Mijn team: KRC GENK
door shakespare » 28 feb 2012, 13:21
Malu schreef op 28 feb 2012, 12:32:Stenman (blessures), Hogli (gepasseerd door Foefkens) , Vleminckx (3M+), Bacca (ze hebben nood aan een spits die onmiddellijk inzetbaar is), Armeback, Vasquez (die eerst nog volume moet kweken), ... Ze hebben het vertrouwen gegeven aan Coosemans die niet voldeed, Akpala die weg mocht is daar de man van voor, hebben met veel poeha enkele jeugdspelers een contract gegeven maar gebruiken ze niet. Ik heb gehoord dat ze nu ook nog eens iets revolutionairs willen doen, ze denken erover om een terreinverzorger aan te werven zodat ze geen beroep moeten doen op die van de groendienst van Brugge. Ze hebben wel ambitie. Bacca, Stenman en Vasquez komen er meer dan waarschijnlijk wel binnen dit en x tijd.
Ik vond zondag die nr 20 Van Acker als VM toch zeker zo goed als de met veel poeha aangekondigde Zimling...
-
shakespare
-
-
door Coxie » 28 feb 2012, 16:41
shakespare schreef op 28 feb 2012, 13:21:Malu schreef op 28 feb 2012, 12:32:Stenman (blessures), Hogli (gepasseerd door Foefkens) , Vleminckx (3M+), Bacca (ze hebben nood aan een spits die onmiddellijk inzetbaar is), Armeback, Vasquez (die eerst nog volume moet kweken), ... Ze hebben het vertrouwen gegeven aan Coosemans die niet voldeed, Akpala die weg mocht is daar de man van voor, hebben met veel poeha enkele jeugdspelers een contract gegeven maar gebruiken ze niet. Ik heb gehoord dat ze nu ook nog eens iets revolutionairs willen doen, ze denken erover om een terreinverzorger aan te werven zodat ze geen beroep moeten doen op die van de groendienst van Brugge. Ze hebben wel ambitie. Bacca, Stenman en Vasquez komen er meer dan waarschijnlijk wel binnen dit en x tijd.
Ik vond zondag die nr 20 Van Acker als VM toch zeker zo goed als de met veel poeha aangekondigde Zimling...
Nochtans is het jeugdproduct Van Acker die bij de Brugse supporters dikwijls de rekening gepresenteerd krijgt.
-
Coxie
-
-
-
door shakespare » 28 feb 2012, 22:04
Coxie schreef op 28 feb 2012, 16:41:shakespare schreef op 28 feb 2012, 13:21:Ik vond zondag die nr 20 Van Acker als VM toch zeker zo goed als de met veel poeha aangekondigde Zimling...
Nochtans is het jeugdproduct Van Acker die bij de Brugse supporters dikwijls de rekening gepresenteerd krijgt.
Zo'n beetje zoals Hubert bij ons ? 
-
shakespare
-
-
door Malu » 29 feb 2012, 08:08
Coxie schreef op 28 feb 2012, 16:41:shakespare schreef op 28 feb 2012, 13:21:Ik vond zondag die nr 20 Van Acker als VM toch zeker zo goed als de met veel poeha aangekondigde Zimling...
Als je nu eens over scorebord supporters hebt dan zijn die van Brugge het wel. Vorig jaar in de PO de 3-0 speelde die een fantastische match en was hij het van het. Ik vond Van Acker de zondag bij de beteren van Brugge.
-
Malu
-
-
door Jabba » 29 feb 2012, 11:10
Malu schreef op 29 feb 2012, 08:08:Coxie schreef op 28 feb 2012, 16:41:Nochtans is het jeugdproduct Van Acker die bij de Brugse supporters dikwijls de rekening gepresenteerd krijgt.
Als je nu eens over scorebord supporters hebt dan zijn die van Brugge het wel. Vorig jaar in de PO de 3-0 speelde die een fantastische match en was hij het van het. Ik vond Van Acker de zondag bij de beteren van Brugge.
Ik vind dat veel Brugge supporters Calimero geworden zijn. Als ik die reacties op diverse fora lees... .
-
Jabba
-
-
-
- Mijn team: Genk,S04,Newcastle
door RacingRobin » 29 feb 2012, 19:31
OT: Vanaf zondag zal er "Belfius" te zien zijn op de shirts van Brugge.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
-
RacingRobin
-
-
-
door syLaR.: » 29 feb 2012, 19:52
Dafuq? Precies de naam van een schurk in de Jommekesstrips.
-
syLaR.:
-
-
-
door RacingRobin » 29 feb 2012, 20:00
syLaR.: schreef op 29 feb 2012, 19:52:Dafuq? Precies de naam van een schurk in de Jommekesstrips.
Nee hoor, het is een real life schurk, de BELgische FIscUS.
-
RacingRobin
-
-
-
door Ray Sing » 01 maart 2012, 09:21
Een naam die bekt als een tandenloos foorwijf.  "Belfi" had nog gekund, maar die "us" moest er absoluut bij om de samenhorigheid uit te stralen...  Hoe dan ook zien die van mij geen cent. Ik zal die wel bij onze noorderburen plaatsen, waar ze meer opbrengen... 
-
Ray Sing
-
-
door rico » 01 maart 2012, 15:21
Ray Sing schreef op 01 maart 2012, 09:21:Een naam die bekt als een tandenloos foorwijf.  "Belfi" had nog gekund, maar die "us" moest er absoluut bij om de samenhorigheid uit te stralen...  Hoe dan ook zien die van mij geen cent. Ik zal die wel bij onze noorderburen plaatsen, waar ze meer opbrengen... 
Pfffft,gij hebt er nog om te plaatsen... 
-
rico
-
-
- Mijn team: krc genk
door Axis » 01 maart 2012, 22:53
-
Axis
-
-
-
door Vini » 02 maart 2012, 11:50
-
Vini
-
-
door Vini » 03 maart 2012, 17:02
-
Vini
-
-
door RacingRobin » 03 maart 2012, 17:42
Yeah right...Als ge de geruchten moet volgen is As Roma volgend jaar jong België.
-
RacingRobin
-
-
-
door rico » 04 maart 2012, 07:22
"" Ik ben klaar voor een grote club als Roma", wordt de Belgische doelman geciteerd. "Ik heb veel ervaring in België en Europa "" 
-
rico
-
-
- Mijn team: krc genk
door Animale322 » 04 maart 2012, 07:54
Naar het schijnt volgt Napoli ook Davino Verhulst..
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
-
Animale322
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Juventus
|