Het is nu 22 mei 2012, 20:42

Transfers zomermercato: de anderen

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Transfers zomermercato: de anderen

Berichtdoor knegcrk » 20 mei 2011, 13:16

Zal hierin anders alleen de definitieve transfers toevoegen, als een soort overzichtstopic:

Anderlecht:
  • IN: Denis Odoi (STVV, 22j, 4j, € 1,5 mlj.) - Diogo (Sao Paulo, Bra, 21j, 1j)- Behrang Safari (Basel, 26j, transfervrij)
  • OUT: Adnan Januzaj (Manchester United, 16j) - Paul Taylor (Peterborough) - Sebastien Siani (Einde contract) - Nemanja Rnic (Einde contract) - Bigen Yala Lusala (Lokeren) - Hernan Losada (G. Beerschot)
Cercle Brugge:
  • IN: Kevin Janssens (Turnhout, 24j, 2j)
  • OUT: Milan Purovic (Sporting Lissabon, terug)
Club Brugge:
  • IN:Thomas Meunier (Virton, 19j, 3j) - Frederik Stenman (Groningen, Zwe, 27j, 3j) - Bjorn Vleminckx (NEC, 25j, 5j) - Fries Deschilder (Jeugd, 18j, 3j) - Zinho Gano (Jeugd, 17j, 2j) - Vladan Kujovic (Willem II, Ser, 32j) - Víctor Vázquez Solsona (Barcelona B, 24j, 3j) - Niki Zimling (Udinese, 26j, 4j)
  • OUT: Geert De Vlieger (einde carrière) - Stijn Stijnen (n.n.b.) - Peter Van der Heyden (n.n.b.) - Ivan Perisic (Dortmund, normaal gezien toch)
AA Gent:
  • IN: Jef Vogels (Antwerp FC) - Kyliaan Butsraen (KV Oostende, 17j, 2j) - Koenraad Hendrickx (Jeugd, 17j) - Mehdi Terki (Bergen, Fra/Alg, 19j) - Hannes Van der Bruggen (Jeugd, 18j, 3j) - Valery Nahayo (Kaizer Chiefs, Bur, 27j)
  • OUT: Erlend Hanstveit (n.n.b.)
Beerschot
  • IN: Ibrahima Sidibe (STVV, Sen, 30j, 3j) - Sani Kaita (Iraklis, Nig, 25j) - Trésor Diowo (Tubeke, Con, 24j) - Hernan Losada (Anderlecht/Charleroi, Arg, 28j)
  • OUT: Martijn Monteyne (Roda JC) - Philippe Clement (einde carrière) - Daniel Cruz (einde contract) - Mats Rits (Ajax) - Justice Wamfor (einde contract)
KV Kortrijk
  • IN: David Wijns (SK Heist, 24j, 2j+1j optie) - Michiel Delaruelle (Zottegem, 16j) - Ernest Nfor (Zulte Waregem, 25j) Peter Czvitkovics (Debrecen, 28j)
  • OUT: Davy De Beule (Roda JC) - Sven Kums (Heerenveen) - Tom Soetaers (einde contract) - Glenn Verbauwhede (eig. Club Brugge) - Tom Vandenbossche (einde contract) - Giuseppe Rossini (Zulte Waregem, 2j +1j optie, 24j)
Lierse SK
  • IN: Soufiane Bidaoui (Westerlo/Roeselare, Mar, 21j, 2j) - Niels Vets (Beloften, 19j, 3j)
  • OUT: Victor Bernardez (Anderlecht, terug) - Arni Gautar Arason (einde contract) - Akwetey Mensah (einde contract) - Joseph-Désiré Job - Roudolphe Douala - Bruno Leone Camacho - Mattia Notari - Roel Van Hemert (einde contract)
Lokeren
  • IN: Bigen Yala-Lusala (Anderlecht, 18j) - Ayanda Patosi (Cape Town, Z-A), Ebrahim Seedat (Cape Town, Z-A)
  • OUT:
KV Mechelen
  • IN: Laurens Paulussen (Waasland Beveren, 21j, 2j+optie) - Robin Henkens (Lommel United, 22 j) - Jan Mertens (Jeugd, 16j, 2j) - Tom Pietermaat (Jeugd, 18j, 2j) - Jonas Laureys (Jeugd, 20j, 2j) - Jaime Ruiz (Westerlo, Col, 27j, 2j) - Kevin Vandenbergh (Eupen, 27j, 3j) - Alessandro Cordaro (Charleroi, 25j, 3j)
  • OUT: Sawaneh Ibou (KV Kortrijk, terug) - Christian Kabasele (Eupen, terug) - Abdul-Ganiyu Iddi (einde contract/Ghana) - Antun Dunkovic (einde contract)
Oud-Heverlee Leuven
  • IN:
  • OUT:
STVV
  • IN: Kevin Taelemans (Overijse, 23j) - Ondrej Smetana (Slovan Liberec, Tsj, 28j, 3j) - Dimitri Daeseleire (Genk, 20j, 4j) - Alessandro Iandoli (Eupen, Ita, 26j, 5j)
  • OUT: Sven Van der Jeugt (einde contract) - Tibor Tisza (Ujpest, terug) - Manaseh Ishiaku (FC Köln, terug) - Marc Wagemakers (n.n.b.) - Denis Odoi (Anderlecht) - Ibrahima Sidibe (Beerschot) - Andrea Mutombo (Standard, terug)
Standard
  • IN: Guy Dufour (Lommel United, 24j) - Geoffrey Munjangi Bia (Wolverhampton, 24j, 3j+2j optie
  • OUT: Christian Benteke (Rennes)
Westerlo
  • IN: Marcao (Ferroviaria, Braz, 25j) - Arnaud De Greef (Anderlecht B, 19j, 2j+optie)
  • OUT: Omar Benassar (Dessel Sport) - Jaime Ruiz (KV Mechelen) - Adnan Mravac (Einde contract)
Zulte Waregem
  • IN: Brian Hamalainen (Lyngby, DK, 1j+optie) - Jens Naessens (Beloften) - Pavel Verstraete (Jeugd, 19j, 2j+optie) - Niels Vandenbroucke (Jeugd, 20j, 2j+optie) - Giuseppe Rossini (Kortrijk, 2j +1j optie, 24j) - Olafur Ingi Skulason (Sonderjysk, 3j, 28j)
  • OUT: Moussa Traoré (terug Standard) - Ludwin Van Nieuwenhuyze (Oudenaarde) - Ernest Nfor (KV Kortrijk)
knegcrk

Mijn team: Genk

Re: Transfers zomermercato: de anderen

Berichtdoor Koenraadg » 20 mei 2011, 13:19

Losada naar Beerschot (zie hun site)...
Koenraadg

Mijn team: krc genk

Berichtdoor coke » 20 mei 2011, 15:40

knegcrk schreef:Misschien makkelijk om alle transfers van de andere clubs in 1 topic te bundelen.

Club Brugge zou de transfer van Sigurdsson afgerond hebben:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3057470.ab

Die ex-speler van ons toch niet? :crazy:
coke

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor david_vdb » 20 mei 2011, 15:56

coke schreef:
knegcrk schreef:Misschien makkelijk om alle transfers van de andere clubs in 1 topic te bundelen.

Club Brugge zou de transfer van Sigurdsson afgerond hebben:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3057470.ab

Die ex-speler van ons toch niet? :crazy:

Niet Indridi, maar Ragnar :)
Afbeelding
david_vdb

Mijn team: krc genk

Berichtdoor Noza » 20 mei 2011, 17:25

Tegenwoordig lees ik hier weer veel, maar als je maar af en toe eens komt kijken zijn zo van die "massa-topics" erg onaangenaam. Dan heb je liever dat er per onderwerp een aparte topic (eventueel per club, liefst nog per transfer) is zodat je beter kan kiezen wat je wel en wat je niet leest.

Overigens, waarom in een deelforum dat specifiek over transfers van andere Belgische clubs gaat één topic willen met alle transfers van andere Belgische clubs? Wat is dan nog de zin van een apart deelforum?
Noza

Berichtdoor Scandic » 21 mei 2011, 03:12

david_vdb schreef:Niet Indridi, maar Ragnar :)

Het zou om Ragnar gaan van Göteborg. Indridi is na zijn 'maffia'transfer toch nog goed terechtgekomen bij Viking.
Scandic

Mijn team: KRC GENK

Berichtdoor Malu » 21 mei 2011, 06:06

Scandic schreef:
david_vdb schreef: Indridi is na zijn 'maffia'transfer toch nog goed terechtgekomen bij Viking.

????
Malu

Berichtdoor Ursa_Major » 21 mei 2011, 12:54

Noza schreef:

Tegenwoordig lees ik hier weer veel, maar als je maar af en toe eens komt kijken zijn zo van die "massa-topics" erg onaangenaam. Dan heb je liever dat er per onderwerp een aparte topic (eventueel per club, liefst nog per transfer) is zodat je beter kan kiezen wat je wel en wat je niet leest.

Overigens, waarom in een deelforum dat specifiek over transfers van andere Belgische clubs gaat één topic willen met alle transfers van andere Belgische clubs? Wat is dan nog de zin van een apart deelforum?

Inderdaad, per club zou al wat overzichtelijker zijn.
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor racinghooligan » 21 mei 2011, 13:15

Koenraadg schreef:Losada naar Beerschot (zie hun site)...

Ik heb zo het gevoel dat GBA terug gaat opstaan na hun heel zwak seizoen. Losada is al een uitstekende transfer voor hun.
racinghooligan

Mijn team: KRC Genk & Chelsea

Berichtdoor Malu » 21 mei 2011, 17:02

Gewoon een transfertopic met alleen maar afgeronde transfers.

Een andere met alle transfergeruchten die in de media staan met bronvermelding. In die topic geen reacties maar als iemand het toch de moeite vindt om op te reageren dat hij dan een topic opent voor het gerucht.
Malu

Berichtdoor Scandic » 22 mei 2011, 05:58

Malu schreef:????

Indridi bood zich de dag van een competitiematch aan bij zijn vorige club Lyn en kreeg er doodleuk te horen dat hij verkocht was...

Om on-topic te blijven : samen met de andere mods eens bekijken hoe we deze topic kunnen aanpakken.
Scandic

Berichtdoor Malu » 22 mei 2011, 06:03

Scandic schreef:
Malu schreef:????

Indridi bood zich de dag van een competitiematch aan bij zijn vorige club Lyn en kreeg er doodleuk te horen dat hij verkocht was...

Om on-topic te blijven : samen met de andere mods eens bekijken hoe we deze topic kunnen aanpakken.

En heeft hij getekend bij die ploeg?
Malu

Berichtdoor Scandic » 22 mei 2011, 06:08

Malu schreef:
En heeft hij getekend bij die ploeg?

Hij speelt er nu nog steeds en beseft dat het eigenlijk een 'geschenk' was...
Scandic

Berichtdoor knegcrk » 22 mei 2011, 10:15

Heb alleen de definitieve transfers bovenaan gezet als een soort overzicht
knegcrk

Berichtdoor knegcrk » 23 mei 2011, 13:07

Peter Czvitkovics naar Kv Kortrijk. Speelde vorig seizoen nog met Debrecen in de CHL.
knegcrk

Berichtdoor knegcrk » 24 mei 2011, 13:05

AA Gent haalt een Burundese verdediger

AA Gent heeft na een slechte play-offcampagne nood aan versterking. Dinsdag maakte de club de komst bekend van een nieuwe centrale verdediger: de 27-jarige Burundees Valery Nahayo. Valery Nahayo speelde al tegen Wayne Rooney

De international tekende een contract voor vier seizoenen in het Jules Ottenstadion. Nahayo, 1,90 meter groot, 82 kg en goed voor drie goals in 28 interlands, komt over van de Zuid-Afrikaanse topclub Kaizer Chiefs.
knegcrk

Berichtdoor Jimz » 24 mei 2011, 16:09

Na de transfers van Ayanda Patosi en Ebrahim Seedat naar Sporting Lokeren komen er nog minstens twee talenten van de Zuid-Afrikaanse voetbalschool ASD Cape Town naar België: Sive Phekezela en Lindani Ntamo.

Phekezela is een rechtsachter, Ntamo komt het best uit de verf als aanvallende middenvelder. Beide spelers zijn 18 jaar.

De Zuid-Afrikaanse talenten staan heel dicht bij een overgang naar een Belgische ‘topclub’. Zonder onvoorziene omstandigheden worden de transfers begin juni definitief afgerond.

De spelers ASD Cape Town maakte vorige maand tijdens oefenwedstrijden tegen de leeftijdsgenoten van KV Mechelen (4-0) en Anderlecht (4-1) veel indruk op de Belgische scouts.
Jimz

Berichtdoor tempo » 24 mei 2011, 19:25

gaat over gent bij hen geloof ik
tempo

Mijn team: Club Brugge

Henrique dicht bij Standard?

Berichtdoor sogano » 26 mei 2011, 04:06

Standard zou een mondeling akkoord hebben met Henrique en Football traffic management, het Braziliaans makelaarskantoor dat de rechten op de Braziliaan bezit. Of het daadwerkelijk tot een transfer komt moet binnen 2 weken blijken, want Henrique is op vakantie. Ook andere clubs waren/zijn geïnteresseerd: zo scoutten onlangs Porto en PSV de Westerlo-aanvaller.

Bron: HLN

Spijtig indien dit waar zou zijn. Anderzijds vraag ik me af wat Standard met al die aanvallers gaat aanvangen. Tschité, Leye, Nong, Cyriac en dan vergeet ik er nog een paar. Bovendien vraag ik me af hoe ie zal kunnen omgaan met die concurrentie. Bij Heerenveen, waar hij flopte, bleek hij toch een moeilijke jongen te zijn, die zich niet echt kon verzoenen met een occasioneel invallersstatuut. Bij Westerlo was hij incontourunable, was hij de ster. Bij Standard is hij één van de velen...
Hoe dan ook: een topspits!
sogano

Mijn team: Krc genk

Re: Henrique dicht bij Standard?

Berichtdoor Gerre » 26 mei 2011, 06:25

sogano schreef:Standard zou een mondeling akkoord hebben met Henrique en Football traffic management, het Braziliaans makelaarskantoor dat de rechten op de Braziliaan bezit. Of het daadwerkelijk tot een transfer komt moet binnen 2 weken blijken, want Henrique is op vakantie. Ook andere clubs waren/zijn geïnteresseerd: zo scoutten onlangs Porto en PSV de Westerlo-aanvaller.

Bron: HLN

Spijtig indien dit waar zou zijn. Anderzijds vraag ik me af wat Standard met al die aanvallers gaat aanvangen. Tschité, Leye, Nong, Cyriac en dan vergeet ik er nog een paar. Bovendien vraag ik me af hoe ie zal kunnen omgaan met die concurrentie. Bij Heerenveen, waar hij flopte, bleek hij toch een moeilijke jongen te zijn, die zich niet echt kon verzoenen met een occasioneel invallersstatuut. Bij Westerlo was hij incontourunable, was hij de ster. Bij Standard is hij één van de velen...
Hoe dan ook: een topspits!

Jammer, want meer dan waarschijnlijk een zeer geslaagde transfer. Ook benieuwd wie daar nog blijft na dit seizoen, want die kern heeft zoals je zegt toch een beetje afslanking nodig...
Gerre

Berichtdoor Toby » 26 mei 2011, 06:28

Gaan ze bij maffia spitsen stapelen? Tchite, Nong, Leye, Cyriac, henrique, Benteke?

Vargas zou ondertussen dreigen met de wet van 78. Ik vraag me af welke club daar achter zit. Standard vermoed ik niet, ik denk dat Anderlecht deze keer een vuil spelletje aan het spelen is.

Weet er trouwens iemand of het contractueel mogelijk is om ingeval van overname van De Bruyne door Chelsea in zijn contract op te laten nemen dat hij aan geen andere Belgische eersteklasser mag uitgeleend worden?
Ik betrouw het hele zaakje rond Anderlecht niet.
Toby

Berichtdoor Martrim » 26 mei 2011, 06:37

Toby schreef:Gaan ze bij maffia spitsen stapelen? Tchite, Nong, Leye, Cyriac, henrique, Benteke?

Er zou ook wel wat interesse zijn voor hun spitsen, dus daar zal ook nog wat verdwijnen. Maar inderdaad jammer, ik had die gast graag bij ons gezien. Al zal die niet goedkoop zijn...
En Benteke heeft toch ook maar een domme move gedaan door hier weg te gaan. Nujah, tant pis hé :) :crazy:

Toby schreef:Weet er trouwens iemand of het contractueel mogelijk is om ingeval van overname van De Bruyne door Chelsea in zijn contract op te laten nemen dat hij aan geen andere Belgische eersteklasser mag uitgeleend worden?

Ik denk dat je eender welke clausule kan opnemen. Als het getekend wordt, telt het...
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor shakespare » 26 mei 2011, 07:05

Opgepast, een clausule die tegen de wet is ,is altijd nietig
Dus toch voorzichtig zijn
shakespare

Berichtdoor Scandic » 26 mei 2011, 07:13

Martrim schreef:Ik denk dat je eender welke clausule kan opnemen. Als het getekend wordt, telt het...

Er staan tegenwoordig zoveel clausules in sommige spelerscontracten dat je echt wel moet oppassen.
Scandic

Berichtdoor knegcrk » 26 mei 2011, 08:43

Martrim schreef:
Toby schreef:Gaan ze bij maffia spitsen stapelen? Tchite, Nong, Leye, Cyriac, henrique, Benteke?

Er zou ook wel wat interesse zijn voor hun spitsen, dus daar zal ook nog wat verdwijnen. Maar inderdaad jammer, ik had die gast graag bij ons gezien. Al zal die niet goedkoop zijn...
En Benteke heeft toch ook maar een domme move gedaan door hier weg te gaan. Nujah, tant pis hé :) :crazy:

Toby schreef:Weet er trouwens iemand of het contractueel mogelijk is om ingeval van overname van De Bruyne door Chelsea in zijn contract op te laten nemen dat hij aan geen andere Belgische eersteklasser mag uitgeleend worden?

Ik denk dat je eender welke clausule kan opnemen. Als het getekend wordt, telt het...

Benteke is toch verkocht aan Rennes?
knegcrk

Berichtdoor Fons » 26 mei 2011, 09:53

Standard is wel goed bezig, Bia en Henrique zijn 2 TOPaankopen, en Dufour is een mooie versterking in de breedte! Ben es benieuwd wanneer wij onze eerste versterking gaan binnenhalen
Fons

Mijn team: Genk, Juve, Orlando Magic

Berichtdoor putteke » 26 mei 2011, 10:14

Fons schreef:Standard is wel goed bezig, Bia en Henrique zijn 2 TOPaankopen, en Dufour is een mooie versterking in de breedte! Ben es benieuwd wanneer wij onze eerste versterking gaan binnenhalen

Ik denk "niet" voor ze bij Liverpool in de groentetuin gekeken hebben. Daarenboven zou het leuk zijn mocht de "ballast" zo vlug mogelijk verdwijnen want dat geeft m.i. wat méér financiële inzichten en mogelijkheden. Samen met het surplus aan TV-opbrengsten zou dit toch één echte versterking moeten kunnen opleveren.
putteke

Mijn team: K.R.C. Genk

Berichtdoor Toby » 26 mei 2011, 10:30

Fons schreef:Standard is wel goed bezig, Bia en Henrique zijn 2 TOPaankopen, en Dufour is een mooie versterking in de breedte! Ben es benieuwd wanneer wij onze eerste versterking gaan binnenhalen

Naar mijn weten heeft Henrique nog niet getekend....
Toby

Berichtdoor witte_nr1 » 26 mei 2011, 10:31

Toby schreef:

Naar mijn weten heeft Henrique nog niet getekend....

Ja, hoeveel spelers hadden er zogezegd al getekend bij die maffiaclub en uiteindelijk toch niets van gekomen... Wait and see.
witte_nr1

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor Fons » 26 mei 2011, 10:42

putteke schreef:

Ik denk "niet" voor ze bij Liverpool in de groentetuin gekeken hebben. Daarenboven zou het leuk zijn mocht de "ballast" zo vlug mogelijk verdwijnen want dat geeft m.i. wat méér financiële inzichten en mogelijkheden. Samen met het surplus aan TV-opbrengsten zou dit toch één echte versterking moeten kunnen opleveren.

Alleen Toth gaan we kwijtspelen volgens mij, de rest gaan we moeten uitbetalen tot de laatste snik jammer genoeg.
Van Liverpool mogen van mij Saric, Ecclestone, Mendy en Ayala komen. Dan kunnen we op ons beurt een paar jongeren uitlenen die minuten kunnen sprokkelen bij andere ploegen.
Fons

Mijn team: Genk, Juve, Orlando Magic

Volgende

Keer terug naar Nationaal voetbal