Het is nu 22 mei 2012, 20:34

Tifo België

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Re: Tifo België

Berichtdoor Animale322 » 22 dec 2011, 23:09

Alexx3600 schreef op 22 dec 2011, 20:05:http://www.youtube.com/watch?v=livtYYXB52w&list=UUYcYmxFf_3oJ_4Gx6F6ORhg&index=1&feature=plcp
Van waar zouden ze dat hebben? :rofl:

Valt me op dat steeds meer ploegen hier liedjes van mekaar beginnen over te nemen ... Meestal is het dan nog van ons !
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Martrim » 23 dec 2011, 09:23

De hel van een volledige minuut zelfs dan nog! :rofl:

Animale322 schreef op 22 dec 2011, 23:09:Valt me op dat steeds meer ploegen hier liedjes van mekaar beginnen over te nemen ... Meestal is het dan nog van ons !

Nu ze niet meer serieus kunnen doen dat het bij ons op niets meer trekt, is dat het nieuwe plan. Binnen dit en de paar maanden komt de eerste supportersgroep kakken dat wij iets van hen gestolen hebben ;)

Het is ook inderdaad echt wel een opvallende trend dat je tijdens elke match zowat dezelfde liedjes hoort... En inderdaad de overgrote meerderheid hebben "wij" in België geïntroduceerd. Maar ja, wat gaan we zeggen? Het is niet alsof wij ze uitgevonden hebben.... Nujah, wel vreemd dat er voor "Aux Armes" wel respect is. Dat er mensen aan "Forza Racing" gaan zitten, kan ik dan ook niet begrijpen.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor RacingRobin » 25 dec 2011, 22:41

Ik verwacht me aan de eerste club die dit in ons eigen stadion komt roepen, zodat we kunnen pareren met "amateurs, amateurs,..." gevolgd door een fatsoenlijke, loeiharde Forza Racing. De boodschap komt aan en het zal rap gedaan zijn met die fratsen!
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Brankolare, real G

Berichtdoor JackPurcell » 29 dec 2011, 17:57

RacingRobin schreef op 25 dec 2011, 22:41:Ik verwacht me aan de eerste club die dit in ons eigen stadion komt roepen, zodat we kunnen pareren met "amateurs, amateurs,..." gevolgd door een fatsoenlijke, loeiharde Forza Racing. De boodschap komt aan en het zal rap gedaan zijn met die fratsen!

uw oproep komt te laat, 0-1 Cercle en jawel , die mannen begonnen met Forza Cercle, te belachelijk om op te reageren eigenlijk
Noblesse Oblige
JackPurcell

Mijn team: KRC GENK

Berichtdoor RacingRobin » 29 dec 2011, 22:52

JackPurcell schreef op 29 dec 2011, 17:57:
RacingRobin schreef op 25 dec 2011, 22:41:Ik verwacht me aan de eerste club die dit in ons eigen stadion komt roepen, zodat we kunnen pareren met "amateurs, amateurs,..." gevolgd door een fatsoenlijke, loeiharde Forza Racing. De boodschap komt aan en het zal rap gedaan zijn met die fratsen!

uw oproep komt te laat, 0-1 Cercle en jawel , die mannen begonnen met Forza Cercle, te belachelijk om op te reageren eigenlijk

Kweet het, was de mensen nog duidelijk aan proberen maken dat ze hiermee bezig waren toen ik ze zag gebaren en hun handen omhoog staken, maar helaas, we waren zelf te druk bezig met doorzingen en steeds luider na een goal, zoals de gewoonte is. 20 tegen 600 is niet echt te horen :)
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor Genkstar » 08 jan 2012, 02:32

Afbeelding
Genkstar

Mijn team: RC Genk

M_ich

Berichtdoor Pookie » 08 jan 2012, 14:34

RacingRobin schreef op 29 dec 2011, 22:52:
JackPurcell schreef op 29 dec 2011, 17:57:

Kweet het, was de mensen nog duidelijk aan proberen maken dat ze hiermee bezig waren toen ik ze zag gebaren en hun handen omhoog staken, maar helaas, we waren zelf te druk bezig met doorzingen en steeds luider na een goal, zoals de gewoonte is. 20 tegen 600 is niet echt te horen :)

Ik heb Zulte dit ook al horen doen in een thuiswedstrijd.
You can call me Walter White, 'Cause I can put you all on ice without an ounce of that gin
Pookie

Mijn team: KRC Genk, Tottenham

Berichtdoor BlueIsh » 06 feb 2012, 14:10

Afbeelding

Is al van tegen Bergen geleden, maar vond die 'steek' best geslaagd.

Fijne is ook dat die Limbowalen zich toch écht moeten schamen met een doek "trots van WALLONIË". Is zowat onbedoeld een steek ook in hun richting.
BlueIsh

Berichtdoor Ursa_Major » 12 feb 2012, 21:55

Afbeelding
Afbeelding
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

david_vdb, Wouter_P

Berichtdoor Genkbloods » 13 feb 2012, 10:11

Ze stonden daar weer met fakkels te zwaaien zonder gevolgen, ongelofelijk gewoon, wat een verschil in veiligheid met hier. Hadden wij het ook zo maar hier!
tiocfaidh ar la
Genkbloods

Berichtdoor Drughi Genk » 14 feb 2012, 12:14

Is niet moeilijk Genkbloods als er 5 andere Ultra groepen uit europa in hun vak zitten, wie ga je stadionverbod geven dan? mannen uit ierland, italie of andere landen ???
Don't worry,
about a thing,
cause every little thing,
gonna be all right.

Come On Genk,

Zuid is altijd met jullie !!!!
Drughi Genk

M_ich

Berichtdoor loe » 14 feb 2012, 17:24

Chazychaz schreef op 26 sep 2011, 18:02:[quote="Martrim » 26 sep 2011, 16:33"][quote="Animale322 » 26 sep 2011, 13:52"]En toch .. Wat moet die Ché op hun tifo doen? Dat vind ik belachelijk ...

Volgens een kemel op een ander forum zou de Ultra-beweging sowieso "fanatieke liefde voor het linkse" moeten inhouden en dat zou aan Ché gelinkt zijn. Nu weet ik GEEN KLOTE van zo dingen, dus ik zet even deze bewering neer. Of die relevant is, bepalen de kenners maar :)[/quote]

Had op 9lives idd dezelfde vraag gesteld, en er een matig antwoord uitgekregen. Ik heb in ieder geval die moordenaar, de rode ster, Stalinistisch-geinspireerde banners en wat nog allemaal anders nog nooit bij onze Ultra's naar boven zien schieten.
Anyway, politiek moet algemeen uit het voetbal blijven, en zéker van regimes die miljoenen doden op hun geweten hebben.[/quote]

Het komt van een rechtse website, maar bevat wel een kern van waarheid

Het aantal doden dat Ché rechtstreeks op zijn geweten mag schrijven schommelt volgens de verschillende biografen van 400 tot 1900, daarvan zijn er ettelijke tientallen weerloze burgers, die hij eigenhandig heeft neergeschoten. Gruwelijk te denken dat wereldwijd honderdduizenden jongeren het hoofd van deze moordenaar op de borst dragen. Komen daarbij nog de executies die hij onder zijn bevel liet uitvoeren. “Executies?”, herhaalde Ché tijdens een vraaggesprek. "Natuurlijk hebben we geëxecuteerd!" verklaarde hij onomwonden. "En we zullen hiermee doorgaan zolang het nodig blijft! Dit is een oorlog naar de dood voor zij die onze revolutie bedreigen!” was zijn verklaring. Dit fragment is terug te zien in de film: “Ché – De Argentijn”. Volgens het Communistische Zwartboek waren er op het moment van dat vraaggesprek reeds een tienduizendtal slachtoffers van de executies. Sloboban Milosevic, om even een vergelijking te maken, werd in Den Haag verantwoordelijk geacht voor 8000 executies. Deze executies werden een genocide genoemd, iets wat je in ‘De Zaak Ché’ niet snel zal horen. Vooral de tegenstanders van Ché’s revolutie, maar tevens Cubaanse vrijheidstrijders moesten het met hun leven bekopen. Al schreeuwend: “Abajo Communismo” of “Viva Cuba Libre!”, werd men koelbloedig met eigen kogels door de schedel geschoten door Ché of een van zijn handlangers. De weinige overlevenden behoorden al snel tot een groep die het langst politiek gevangen zijn genomen in de moderne geschiedenis. Hoewel velen uitkeken naar getuigenissen, was dit tevergeefs, Fidel Castro bleef immers nog even aan de macht.

Daarom ook mijn respect aan UI als voetbalgerelateerde Ultragroep (doen aardige tifo's, zijn als groep visueel sterk), maar van al dat daarbuiten moet ik niks weten.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint

Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
loe

Mijn team: KRC Genk, West Ham

Berichtdoor Racing-Boy » 14 feb 2012, 17:44

loe schreef op 14 feb 2012, 17:24:
Chazychaz schreef op 26 sep 2011, 18:02:[quote="Martrim » 26 sep 2011, 16:33"][quote="Animale322 » 26 sep 2011, 13:52"]En toch .. Wat moet die Ché op hun tifo doen? Dat vind ik belachelijk ...

Volgens een kemel op een ander forum zou de Ultra-beweging sowieso "fanatieke liefde voor het linkse" moeten inhouden en dat zou aan Ché gelinkt zijn. Nu weet ik GEEN KLOTE van zo dingen, dus ik zet even deze bewering neer. Of die relevant is, bepalen de kenners maar :)

Ultra beweging is ZEKER NIET links!!!!!!
Er zijn zowel linkse ultras (St.Pauli,...) als rechtse (Aachen,...)
De meeste zijn wel links maar daarom is het voor ultras niet verplicht links te zijn!!
ULTRAS
NEVER
SURRENDER
Racing-Boy

Mijn team: Genk , Frankfurt

Berichtdoor loe » 14 feb 2012, 20:06

Racing-Boy schreef op 14 feb 2012, 17:44:
Volgens een kemel op een ander forum zou de Ultra-beweging sowieso "fanatieke liefde voor het linkse" moeten inhouden en dat zou aan Ché gelinkt zijn. Nu weet ik GEEN KLOTE van zo dingen, dus ik zet even deze bewering neer. Of die relevant is, bepalen de kenners maar :)

De meeste zijn wel links maar daarom is het voor ultras niet verplicht links te zijn!!

Dit heb ik niet gezegd! Ik denk dat er iets mis is gelopen met quoten :D . Dit stuk proza behoort denk ik toe aan iemand anders.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint

Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
loe

Mijn team: KRC Genk, West Ham

Berichtdoor BlueIsh » 15 feb 2012, 05:31

Weer een verdomd sjieke tifo van Standard.

Die hun veiligheid is inderdaad abnormaal laks. Ik gun het hun volledig, want zo hoort het. Al blijft dat wel extra pijnlijk voor ons..
BlueIsh

Berichtdoor Martrim » 15 feb 2012, 10:39

BlueIsh schreef op 15 feb 2012, 05:31:Weer een verdomd sjieke tifo van Standard.Die hun veiligheid is inderdaad abnormaal laks. Ik gun het hun volledig, want zo hoort het. Al blijft dat wel extra pijnlijk voor ons..

Volgens een Rouche zou het niet zo makkelijk zijn als we denken. Dikwijls gaat het over buitenlanders die ze hier geen SV kunnen geven en worden er wel degelijk boetes en SV's uitgedeeld. Nujah, die gast zit wel niet elke week in het stadion. Dus hoe waarheidsgetrouw is dat?

Martrim

Berichtdoor Belgijanac » 15 feb 2012, 10:59

Martrim schreef op 15 feb 2012, 10:39:
BlueIsh schreef op 15 feb 2012, 05:31:Weer een verdomd sjieke tifo van Standard.Die hun veiligheid is inderdaad abnormaal laks. Ik gun het hun volledig, want zo hoort het. Al blijft dat wel extra pijnlijk voor ons..

Volgens een Rouche zou het niet zo makkelijk zijn als we denken. Dikwijls gaat het over buitenlanders die ze hier geen SV kunnen geven en worden er wel degelijk boetes en SV's uitgedeeld. Nujah, die gast zit wel niet elke week in het stadion. Dus hoe waarheidsgetrouw is dat?

Snap je link niet met SV en buitenlanders?
Een tifo moet aangevraagd worden, het ontwerp moet getoond worden aan de veiligheidsverantwoordelijke en als het te provocerend zou zijn, dan komt die tifo niet binnen.
Nu vind ik de tifo van standard niet provocerend deze keer. Die andere tegen anderlecht van tijd terug wel, waar een mauve in het hart geraakt werd met een sabel. Dat zou hier nooit gaan met Gaston.
Beun there, done that!
Belgijanac
Administrator

Mijn team: KRC Genk, Hajduk Split

Berichtdoor Martrim » 15 feb 2012, 11:00

Het is niet mijn link, ik zeg gewoon wat een Rouche tegen me zei.
Het ging overigens over het bengaals.

Martrim

Berichtdoor Belgijanac » 15 feb 2012, 11:04

Wist niet dat je over bengaals sprak.
Lijkt me trouwens sterk dat bengaals enkel wordt gebruikt door buitenlanders. De anderen zullen idd net zoals ons een PV krijgen. Misschien loopt de identificatie van de daders daar gewoon niet zo vlot als bij ons.
Beun there, done that!
Belgijanac
Administrator

Berichtdoor Rated R » 15 feb 2012, 12:10

Belgijanac schreef op 15 feb 2012, 11:04:Wist niet dat je over bengaals sprak.
Lijkt me trouwens sterk dat bengaals enkel wordt gebruikt door buitenlanders. De anderen zullen idd net zoals ons een PV krijgen. Misschien loopt de identificatie van de daders daar gewoon niet zo vlot als bij ons.

Waarschijnlijk is dat net zoals met geflitst worden in Wallonië.
Ze zien het maar je krijgt zelden een boete.
1312
Not removing until: sterrenlogo terug is (08.02.12)
Not removing until: Been ontslagen wordt (08.02.12)
Not removing until: Sittard terug in de ere divisie speelt (08.02.12)
Not removing until: West Ham de Barclays League wint (08.02.12)
Rated R

Mijn team: Genk,WestHam,Sittard

Berichtdoor Ursa_Major » 15 feb 2012, 14:41

Ik wist niet waar ik het bij moest zetten, zulke sfeergerelateerde zaken..

Tussen 5:30 en 8:00
Dat volkslied op 8:10 :D
11:25 de 1-0 van Ogunjimi :lol: Jammer dat ik daar niet bij was
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor david_vdb » 16 feb 2012, 13:03

En vanaf 13:00 wordt de naam van matchwinnaar Witsel door de fans gescandeerd. Ahnee, oops :)
Afbeelding
david_vdb

Mijn team: krc genk

Berichtdoor Animale322 » 16 feb 2012, 14:56

Poolse supporters provoceren Standard-fans in Krakau

Afbeelding

Hoogspanning in Polen vanavond. Standard gaat op bezoek bij Wisla Krakau voor zijn heenwedstrijd in de 16de finales van de Europa League en mag zich ondanks de vrieskou aan een warm onthaal verwachten. De vurige thuisfans, die bekend staan als één van de meest luidruchtige en gevaarlijkste supportersclans van Noordoost-Europa, hebben een vijandige tifo voorbereid om de Standard-supporters te provoceren.
Op het reusachtige spandoek zal een afbeelding van Che Guevara met een groot kruis over staan. De Cubaanse guerrillaleider is een belangrijk symbool voor de supporters uit Luik. Op het eigen Sclessin prijkt Che Guevera regelmatig zelf op grote spandoeken.

Standard heeft aan de Europese voetbalbond UEFA al gevraagd om maatregelen te treffen uit vrees voor weerwraak van de Standard-fans tijdens de terugmatch in Luik. De Waalse club roept zijn supporters op tot kalmte. Uitgerekend vandaag plaatste Standard ook een video op zijn website waarin de spelers aan de fans vragen om zich te gedragen in de tribunes. Bekijk die video hier.

Strikte veiligheidsvoorschriften

Door de ruige reputatie van de Wisla-fans moeten de Standard-supporters strikte veiligheidsvoorschriften vandaag opvolgen in Krakau. De Poolse politie bakende in het centrum een zone af waarin ze de veiligheid van de Belgische fans kan waarborgen. Het zingen van liederen of het dragen van supporterssjaal –vaste prik bij verplaatsingen van Standard– is uit den boze. Ook op alcohol gelden strenge controles.

De maatregelen zijn nodig omdat de Wisla-fans tot de gevaarlijkste van Noordoost-Europa worden gerekend. Begin vorig jaar werd de leider van de rivaliserende supportersgroep van Cracovia klemgereden en met messteken omgebracht.

Uitkijken voor haaien

Het geweld van de ‘haaien' van Wisla, zoals de harde kern zich noemt, richt zich hoofdzakelijk tegen andere Poolse clubs maar ook voor internationale wedstrijden wordt er omzichtig met veiligheid omgesprongen. Het Nederlandse Twente reisde vorig jaar zonder supporters af naar Polen, maar dat had te maken met een incident tijdens de heenmatch. Poolse fans werden ten onrechte de toegang tot het stadion ontzegd waardoor er vrees leefde voor weerwraak.

De Belgische fans zouden met rust worden gelaten, vertrouwen Poolse bronnen ons toe. Met het EK voor de deur kan Polen zich ook geen rellen kunnen veroorloven. Maar tot nader order steekt vanavond niemand zijn hand in het vuur voor een gevaarlijk sneeuwbaleffect.
Animale322

Berichtdoor Rated R » 16 feb 2012, 15:05

Animale322 schreef op 16 feb 2012, 14:56:Poolse supporters provoceren Standard-fans in Krakau

[ Afbeelding ]

Hoogspanning in Polen vanavond. Standard gaat op bezoek bij Wisla Krakau voor zijn heenwedstrijd in de 16de finales van de Europa League en mag zich ondanks de vrieskou aan een warm onthaal verwachten. De vurige thuisfans, die bekend staan als één van de meest luidruchtige en gevaarlijkste supportersclans van Noordoost-Europa, hebben een vijandige tifo voorbereid om de Standard-supporters te provoceren.
Op het reusachtige spandoek zal een afbeelding van Che Guevara met een groot kruis over staan. De Cubaanse guerrillaleider is een belangrijk symbool voor de supporters uit Luik. Op het eigen Sclessin prijkt Che Guevera regelmatig zelf op grote spandoeken.

Standard heeft aan de Europese voetbalbond UEFA al gevraagd om maatregelen te treffen uit vrees voor weerwraak van de Standard-fans tijdens de terugmatch in Luik. De Waalse club roept zijn supporters op tot kalmte. Uitgerekend vandaag plaatste Standard ook een video op zijn website waarin de spelers aan de fans vragen om zich te gedragen in de tribunes. Bekijk die video hier.

Strikte veiligheidsvoorschriften

Door de ruige reputatie van de Wisla-fans moeten de Standard-supporters strikte veiligheidsvoorschriften vandaag opvolgen in Krakau. De Poolse politie bakende in het centrum een zone af waarin ze de veiligheid van de Belgische fans kan waarborgen. Het zingen van liederen of het dragen van supporterssjaal –vaste prik bij verplaatsingen van Standard– is uit den boze. Ook op alcohol gelden strenge controles.

De maatregelen zijn nodig omdat de Wisla-fans tot de gevaarlijkste van Noordoost-Europa worden gerekend. Begin vorig jaar werd de leider van de rivaliserende supportersgroep van Cracovia klemgereden en met messteken omgebracht.

Uitkijken voor haaien

Het geweld van de ‘haaien' van Wisla, zoals de harde kern zich noemt, richt zich hoofdzakelijk tegen andere Poolse clubs maar ook voor internationale wedstrijden wordt er omzichtig met veiligheid omgesprongen. Het Nederlandse Twente reisde vorig jaar zonder supporters af naar Polen, maar dat had te maken met een incident tijdens de heenmatch. Poolse fans werden ten onrechte de toegang tot het stadion ontzegd waardoor er vrees leefde voor weerwraak.

De Belgische fans zouden met rust worden gelaten, vertrouwen Poolse bronnen ons toe. Met het EK voor de deur kan Polen zich ook geen rellen kunnen veroorloven. Maar tot nader order steekt vanavond niemand zijn hand in het vuur voor een gevaarlijk sneeuwbaleffect.

Standaard gaat eraan.
Kga alleen al naar de wedstrijd kijken voor de Poolse sfeer.
1312
Rated R

Berichtdoor BlueIsh » 16 feb 2012, 15:06

Jammer, die media aandacht hiervoor.

Wel een goeie steek, die tifo.
BlueIsh

Berichtdoor Genkbloods » 16 feb 2012, 15:22

Wacht in Luik, die Polen gaan met goede groep komen. Hele goede groep. :)
tiocfaidh ar la
Genkbloods

Animale322

Berichtdoor Rated R » 16 feb 2012, 15:27

Genkbloods schreef op 16 feb 2012, 15:22:Wacht in Luik, die Polen gaan met goede groep komen. Hele goede groep. :)

I like x3
1312
Rated R

Berichtdoor Animale322 » 17 feb 2012, 01:05

Het spelleke is begonnen.

Afbeelding

Op Ultra Style was ik de reacties aant bekijken, en de eerste was -> Nie trzeba być faszystą, by dbać o Ziemię Ojczystą!!!! Goodbye left side...
Animale322

RacingRobin

Berichtdoor Belgijanac » 17 feb 2012, 08:43

Animale322 schreef op 17 feb 2012, 01:05:Het spelleke is begonnen.

[ Afbeelding ]

Op Ultra Style was ik de reacties aant bekijken, en de eerste was -> Nie trzeba być faszystą, by dbać o Ziemię Ojczystą!!!! Goodbye left side...

Die meest linkse prent! :D
Beun there, done that!
Belgijanac
Administrator

Berichtdoor Genkbloods » 17 feb 2012, 12:46

Racing-Boy schreef op 14 feb 2012, 17:44:

Dat al die lefties eens naar Polen, Kroatië of andere Serviës gaan... Dan zien we wat er gebeurd.

Dikke tifo van Wisla en ze zullen in Luik ook met goede groep zijn MAAR... De Ultras Inferno zijn nu al al hun linkse vriendjes aan het ronselen, zo zullen Ultras Pauli, Livorno, Metz, Green Brigade afkomen met genoeg man. Tjah.. :sigh:

Omtrent Genk, bij de Ultras heb je zowel mensen met linkse als rechtse gedachtegang, maar als Genk speelt is er respect voor elkaar en heeft Genk voorrang!
tiocfaidh ar la
Genkbloods

VorigeVolgende

Keer terug naar Nationaal voetbal