door Belgijanac » 30 jan 2012, 21:41
RacingRobin schreef op 30 jan 2012, 17:50:Martrim schreef op 30 jan 2012, 17:35:Hetgeen wat gij zegt, ligt mijlenver van wat de stakers vandaag aan het doen zijn. Als ze daar nu alles (gericht) kort en klein aan het slaan waren, zou ik er alvast meer "respect" hebben als nu. Voila, juist hetzelfde hier. Dan ging ik waarschijnlijk meedoen, maar wat ze vandaag hebben gedaan is juist het tegenovergestelde en raken ze niks mee, alleen de mensen zelf.
Een staking zoals deze is echt niet gewichtloos aan de kant te schuiven. En laten we eerlijk zijn, de gewone man is er echt niet zo mee benadeeld. In het slechtste geval ben je een dag niet kunnen gaan werken en als je zelf aangesloten bent bij een vakbond kan je zelfs stakersvergoeding vragen. Denk je dat je je loon gaat krijgen als je naar brussel trekt gewapend met baseballknuppels? Kans is klein. Veel last van de staking heb ik alvast niet gehad. Alleen het papier is hier niet opgehaald vandaag, dat heb ik dan zelf ooklaten liggen.  Ik zei al, als er geen draagvlak is voor een algemene staking, ga je die nooit krijgen bij een omverwerping van Brussel. Misschien hier wel op een klein forumke of via een Facebook event, maar zoals bij Genk weten we wat verschil dat is met de realiteit.
Beun there, done that!
-
Belgijanac
- Administrator
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Hajduk Split
-
door Genkbloods » 30 jan 2012, 22:18
Belgijanac schreef op 30 jan 2012, 21:41:RacingRobin schreef op 30 jan 2012, 17:50: Voila, juist hetzelfde hier. Dan ging ik waarschijnlijk meedoen, maar wat ze vandaag hebben gedaan is juist het tegenovergestelde en raken ze niks mee, alleen de mensen zelf.
Denk je dat je je loon gaat krijgen als je naar brussel trekt gewapend met baseballknuppels? Kans is klein. Di Rupo met een blauw oog, wat interesseert me dat loon dan nog.  Het zou vroeger niet waar geweest zijn, gewoon bestormen en de kop af met die rijke pieten. 
tiocfaidh ar la
-
Genkbloods
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk
- De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
RacingRobin
door RacingRobin » 30 jan 2012, 22:37
Een herhaling van 1830 en "de stomme van Portici" anno 2012, maar ipv unionisme het seperatisme 
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
-
RacingRobin
-
-
-
Aquascutum
door loe » 31 jan 2012, 23:44
Genkbloods schreef op 30 jan 2012, 22:18:Denk je dat je je loon gaat krijgen als je naar brussel trekt gewapend met baseballknuppels? Kans is klein. Di Rupo met een blauw oog, wat interesseert me dat loon dan nog.  Het zou vroeger niet waar geweest zijn, gewoon bestormen en de kop af met die rijke pieten. 
S., vanop fb ken ik u een beetje als de "mede rechtse" rakker  . Ik kan u zeggen dat uw standpunten toch redelijk links zijn hier. Een centrumrechts persoon zal besparingen als een gunstig iets zien, zeker als je weet dat het te maken heeft met het gezegde "een stap achteruit om er twee vooruit te zetten". Mits het volgen van de actualiteit, weet je dat België o.a. zijn begroting op orde moet krijgen om DAN, samen met Europa verder te bouwen aan enkele cruciale punten wat betreft werkgelegenheid (al dan niet voor jongeren) en salarissen. Ik bekijk ook maar het NOS journaal, hier vanuit het buitenland  , maar de punten die Europa tracht te bereiken zullen gunstig zijn voor de landen die trachten te besparen. Voor het overige ben ik echt content wat betreft deze topic, lekker veel reactie! Vond het ook broodnodig, gezien de actualiteit. Ik kan wel even een tijd niet terugreageren moesten mensen dit quoten, omdat ik nogal wat kilometers voor de boeg heb. Cheers|
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
-
loe
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, West Ham
door Aquascutum » 01 feb 2012, 05:47
RacingRobin schreef op 30 jan 2012, 22:37:Een herhaling van 1830 en "de stomme van Portici" anno 2012, maar ipv unionisme het seperatisme 
En sinds wanneer was de Brabantse Omwenteling in 1830 geen seperatisme of een vlaag van nationalisme?
-
Aquascutum
-
-
-
- Mijn team: Racing Genk
door witte_nr1 » 01 feb 2012, 09:52
Syndicale acties van mijn klote. Haalt niks uit en ge kloot de mensen die wel willen werken. Vandaag weer van die onnozelaars van't spoor die alles lam leggen. Buitenstampen moesten ze die, jobs geven aan mensen die WEL willen werken.
-
witte_nr1
-
-
-
- Mijn team: RC Genk
loe
door Ray Sing » 02 feb 2012, 12:40
Het enige resultaat van deze vakbondsprofilering -want méér is het niet- is dat we met zijn allen méér zullen moeten besparen, omdat de schade die aan de economie werd toegebracht (geraamd op 0.5% van het BBP) het begrotingstekort evenredig zal doen toenemen. De redenen die de vakbonden inroepen voor het hanteren van "het ultieme wapen" (wat een nationale staking per definitie is), raken kant nocht wal. Er zou geen overleg zijn geweest? Niet alleen werden de vakbonden tijdens de regeringsonderhandelingen al continu door hun bevriende politieke partijen (de PS op kop) gebrieft, ook nadien is er nog overleg geweest en er vindt nu nog steeds overleg plaats. Als de vakbonden denken dat dit overleg ertoe moet leiden dat de geplande regeringsmaatregelen worden teruggeschroefd, dan hebben ze het compleet verkeerd voor. Die maatregelen zijn immers zonder meer noodzakelijk om het begrotingstekort in te dijken en zo ons huidige welvaartniveau te behouden en de recessie te bestrijden. Neemt onze federale regering die niet, dan zou ze daartoe door Europa worden verplicht - en dit volkomen terecht. Het argument dat de Europese Commissie enkel oog zou hebben voor besparingen en niet voor relancemaatregelen, zodat de consumptievraag in mekaar zal stuiken en de recessie zal worden aangezwengeld, is een regelrechte leugen. Niet alleen waren op het ogenblik van de staking al een heleboel Europese relancemaatregelen gepland, de Europese instanties overleggen op dit eigenste ogenblik nog verder hoe de Europese economie kan worden gestimuleerd - en niet onder druk van de Belgische nationale staking.  Zo is er de Europese EU2020-strategie, die investeringen in groei en jobs als thema heeft en op 7 concrete initiatieven is gestoeld : een digitaal Europa, een innovatie-Unie, jeugd in beweging, energie-efficiëntie, industrieel beleid, jobs en de strijd tegen armoede. De vakbonden mogen dan van mening zijn dat de besparingsinspanningen onevenwichtig zijn gespreid, ze weten ook heel goed dat die maatregelen het resultaat zijn van een compromis tussen linkse, centrum- en rechtse partijen. In een democratie hebben mensen nu eenmaal ook het recht om rechts te stemmen, hoezeer de vakbonden het ook anders zouden willen. In Vlaanderen en in heel Europa stemt een overgrote meerderheid overigens rechts. Het compromis dat hier op federaal niveau - met een oververtegenwoordiging van linkse partijen  - werd bereikt, helt op Europees vlak zeker niet naar rechts af. Kortom, deze "nationale staking", die maar een zéér beperkt draagvlak had bij de bevolking en enkel bij bepaalde federale openbare diensten (zoals de NMBS) massaal werd opgevolgd, was enkel een dure syndicale reclamespot die we met zijn allen zullen moeten betalen. Bedankt, stakers! 
-
Ray Sing
-
-
door RacingRobin » 02 feb 2012, 16:20
Aquascutum schreef op 01 feb 2012, 05:47:RacingRobin schreef op 30 jan 2012, 22:37:Een herhaling van 1830 en "de stomme van Portici" anno 2012, maar ipv unionisme het seperatisme 
En sinds wanneer was de Brabantse Omwenteling in 1830 geen seperatisme of een vlaag van nationalisme?
Aangezien ik het bekijk op onderlinge verhouding van enkel Vlamingen en Walen in die tijd, waar er toen tussen de twee unionisme was met als doel seperatisme van "den Hollander" zou een huidige ingreep het seperatisme van diezelfde twee volkeren tot gevolg hebben 
-
RacingRobin
-
-
-
door Aquascutum » 04 feb 2012, 12:57
Scarface schreef op 29 jan 2012, 13:03:Zolang men de werknemers als enige melkkoe blijft behandelen en een hele hoop andere heilige huisjes ongemoeid laat, zijn er acties nodig.
En dat met de meest linkse regering in jaren én ze zijn ten alle tijden op de hoogte gehouden van de vorderingen van de regeringsvorming... faut le faire! Net als het orakel van de Pvda met z'n nieuw, rood?, boekje. De staatsschuld is er niet gekomen door de bankencrisis, wel door het ongebreidelde smijten met geld sinds de jaren '60. Dat zijn de feiten, net zoals er jobs genoeg zijn, maar als je een leven lang kunt doppen, tja, makkelijk natuurlijk.
-
Aquascutum
-
-
-
door Aquascutum » 04 feb 2012, 13:02
Belgijanac schreef op 29 jan 2012, 15:57:Maandag nog een blije van VBO op radio1 gehoord dat de regering teveel doet rond fiscale fraudebestrijding en niet rond sociale fraudebestrijding (wat hij vergeten was dat heel het uitkeringssysteem grondig verstrengd wordt). Na enkel die boutade te hebben herhaalt zonder verdere inhoud, probeerde hij naderhand zelfs even de fiscale fraude goed te praten. In tijden van crisis moesten ze zo figuren op de brandstapel gooien!
Grondig is niet moeilijk in vergelijking met de graaicultuur die het tot voor kort was. Maar dan nog stelt het niks voor ivm de omringende landen. enstaatWe zijn het laatste bastion waar je levenslang kunt doppen, op een paar daagjes werken na dan. Nee, het is nog altijd de middenklasse die opdraait, noch de sociale fraudeurs, noch de grote fiscale fraudeurs...
-
Aquascutum
-
-
-
door Super_Mike » 05 feb 2012, 01:03
Martrim schreef op 30 jan 2012, 09:28:Zat er overigens vandaag een piloot in het nieuws die begon te klagen dat hij 15 jaar langer moest werken... Euhm, hoe vroeg mag die dan stoppen met werken???
Piloten - en al het vliegend personeel van Belgische luchtvaartmaatschappijen - betalen al vanaf het begin van hun carrière extra om vroeger met pensioen te kunnen gaan. De regering vaagt al die extra bedragen nu gewoon weg en ook het vliegend personeel moet veel langer gaan werken. Ach, voor mij is het al langer duidelijk... De hele structuur van dit land moet uitgegomd worden en het land moet vanaf haar fundamenten terug opgebouwd worden, met een structuur die beantwoordt aan de noden van een modern, (con)federaal land. De enigen die voor mij niet hard genoeg getroffen worden, zijn de banken en Electrabel. De banken zijn één van de oorzaken van al deze ellende en op de koop toe halen ze nog eens geld weg uit de Europese economie door het te parkeren bij de ECB. Banken zouden verplicht moeten worden om hun geld terug uit te lenen aan lage rentes, zodat zowel bedrijven als burgers terug aan het investeren gaan. Nu zetten ze het aan de kant en wordt het voor consumenten moeilijker en moeilijker om aan aanvaardbare tarieven een lening te krijgen. Als ze er al één krijgen. En Electrabel zou elke eurocent winst die ze boeken door het langer openhouden van de kerncentrales terug moeten storten aan de staatskas. De energie- en brandstofprijzen moeten geplafonneerd worden op aanvaardbare bedragen zodat ze niet meer zo fel doorwegen op het maandelijkse budget van een gemiddeld gezin, goed voor de consumptie, en omdat de energieprijzen vervat zitten in de index zullen er dan ook minder dure indexoverschrijdingen plaatsvinden. En op die manier hoeft de regering ook niet te raken aan het paradepaardje van de vakbonden zodat er toch al één angel uit is getrokken. Maar van die maatregelen zie ik niets terug. Niet in België, niet in Europa. Maar wel de middenklasse weer uitmelken... Een mooi voorbeeld is de brandstofdiscussie. Jarenlang verplichten ze ons bijna met diesel te gaan rijden en als grosso modo 80% van het Belgische wagenpark met een mazoutstoof is uitgerust, willen ze ons weer naar de benzine duwen. Faut le faire...
-
Super_Mike
-
-
-
-
door Super_Mike » 05 feb 2012, 01:07
RacingRobin schreef op 02 feb 2012, 16:20:Aquascutum schreef op 01 feb 2012, 05:47:En sinds wanneer was de Brabantse Omwenteling in 1830 geen seperatisme of een vlaag van nationalisme?
Aangezien ik het bekijk op onderlinge verhouding van enkel Vlamingen en Walen in die tijd, waar er toen tussen de twee unionisme was met als doel seperatisme van "den Hollander" zou een huidige ingreep het seperatisme van diezelfde twee volkeren tot gevolg hebben 
Alleen vergeet je wel dat de modale Vlaming indertijd niet stond te springen om aan de revolutie mee te doen.
-
Super_Mike
-
-
-
-
door Super_Mike » 05 feb 2012, 01:09
Aquascutum schreef op 04 feb 2012, 12:57:Net als het orakel van de Pvda met z'n nieuw, rood?, boekje. De staatsschuld is er niet gekomen door de bankencrisis, wel door het ongebreidelde smijten met geld sinds de jaren '60. Dat zijn de feiten, net zoals er jobs genoeg zijn, maar als je een leven lang kunt doppen, tja, makkelijk natuurlijk.
Op nationaal vlak heb je overschot van gelijk, maar Europees en mondiaal heeft de bankensector wel serieus wat boter op het hoofd. In alle geval wordt het voor de modale middenklasser in dit land moeilijker en moeilijker om het hoofd boven water te houden. De belastingen stijgen, premies waarmee een doorsnee gezin toch een leuk huisje kon hebben worden afgeschaft, de energieprijzen blijven stijgen, net zoals de prijzen aan de pomp en een nieuwe auto kopen wordt al helemaal afgestraft. En op de koop toe denken ze nu nog eens na over een verhoging van de BTW... Dit land is door en door verrot.
-
Super_Mike
-
-
-
-
Scarface
door Belgijanac » 05 feb 2012, 08:51
Super_Mike schreef op 05 feb 2012, 01:09:Aquascutum schreef op 04 feb 2012, 12:57:Net als het orakel van de Pvda met z'n nieuw, rood?, boekje. De staatsschuld is er niet gekomen door de bankencrisis, wel door het ongebreidelde smijten met geld sinds de jaren '60. Dat zijn de feiten, net zoals er jobs genoeg zijn, maar als je een leven lang kunt doppen, tja, makkelijk natuurlijk.
Op nationaal vlak heb je overschot van gelijk, maar Europees en mondiaal heeft de bankensector wel serieus wat boter op het hoofd. In alle geval wordt het voor de modale middenklasser in dit land moeilijker en moeilijker om het hoofd boven water te houden. De belastingen stijgen, premies waarmee een doorsnee gezin toch een leuk huisje kon hebben worden afgeschaft, de energieprijzen blijven stijgen, net zoals de prijzen aan de pomp en een nieuwe auto kopen wordt al helemaal afgestraft. En op de koop toe denken ze nu nog eens na over een verhoging van de BTW... Dit land is door en door verrot.
Niet alleen ons land hoor. De toekomst ziet er ook leuk uit, eens de babyboomers effectief op pensioen gaan, de fossiele brandstoffen zonder voorraad zitten en het klimaat echt overkop gaat. Dat is geen vraag of, maar wanneer...
Beun there, done that!
-
Belgijanac
- Administrator
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Hajduk Split
-
door Aquascutum » 05 feb 2012, 10:02
RacingRobin schreef op 02 feb 2012, 16:20:Aquascutum schreef op 01 feb 2012, 05:47:En sinds wanneer was de Brabantse Omwenteling in 1830 geen seperatisme of een vlaag van nationalisme?
De onderlinge verhouding was het koninkrijk der Nederlanden, om het makkelijk te zeggen: Wallonië, Vlaanderen en Nederland. Uit een opstoot van nationalisme en separatisme is toen België ontstaan: Vlaanderen en Wallonië. Grootste gemene deler in de twee constructies blijven Vlaanderen en Wallonië, niet? Geen unionisme dus, maar separatisme. Vanaf toen is het bergaf gegaan voor de Vlamingen, maar vooral voor Wallonië. Het had toen wel een bloeiende industrie, maar samen met Nederland had zich binnen een Europa een zeer sterke macht gevormd op economisch vlak. Alleen was toen al het kortzichtige gedrag in ons landje vindbaar...
-
Aquascutum
-
-
-
RacingRobin
door RacingRobin » 12 feb 2012, 21:41
De Leeuw brult tegen de notionele intrestaftrek, maar maakte er dankbaar zelf gebruik van  zoals ik zei, vakbonds toplui = ministers.
-
RacingRobin
-
-
-
loe
door Ray Sing » 15 feb 2012, 07:11
RacingRobin schreef op 12 feb 2012, 21:41:De Leeuw brult tegen de notionele intrestaftrek, maar maakte er dankbaar zelf gebruik van  zoals ik zei, vakbonds toplui = ministers.
En dan maar kronkelen als een paling om te verdedigen wat niet verdedigbaar is : dat hij hetzelfde doet wat hij anderen luidkeels verwijt. Hoe hypocriet kan je zijn. En hoe laf ook. Nu is 't zijn familie geweest, hij kon er niets aan doen, de sukkelaar... 
-
Ray Sing
-
-
RacingRobin
door RacingRobin » 15 feb 2012, 10:01
Ray Sing schreef op 15 feb 2012, 07:11:RacingRobin schreef op 12 feb 2012, 21:41:De Leeuw brult tegen de notionele intrestaftrek, maar maakte er dankbaar zelf gebruik van  zoals ik zei, vakbonds toplui = ministers.
En dan maar kronkelen als een paling om te verdedigen wat niet verdedigbaar is : dat hij hetzelfde doet wat hij anderen luidkeels verwijt. Hoe hypocriet kan je zijn. En hoe laf ook. Nu is 't zijn familie geweest, hij kon er niets aan doen, de sukkelaar... 
Ik weet niet wat erger is, feit dat hij zo een hypocriet is of het feit dat hij het vertrouwen behoud??? Nu weet ik terug waarom ik het ABVV de rug heb toegekeerd...
-
RacingRobin
-
-
-
door Ray Sing » 15 feb 2012, 11:50
RacingRobin schreef op 15 feb 2012, 10:01:Ray Sing schreef op 15 feb 2012, 07:11:En dan maar kronkelen als een paling om te verdedigen wat niet verdedigbaar is : dat hij hetzelfde doet wat hij anderen luidkeels verwijt. Hoe hypocriet kan je zijn. En hoe laf ook. Nu is 't zijn familie geweest, hij kon er niets aan doen, de sukkelaar... 
Ik weet niet wat erger is, feit dat hij zo een hypocriet is of het feit dat hij het vertrouwen behoud??? Nu weet ik terug waarom ik het ABVV de rug heb toegekeerd...
Same here. In een vorig leven ben ik zelf nog jarenlang vakbondsafgevaardigde geweest voor het ABVV. What a joke. Driekwart van de vergaderingen ging over het verdelen van de postjes bij de volgende benoemingen. En als je een dagje vrijaf wilde, geen probleem. Op het eind van elke vergadering werden getekende uitnodigingen voor "syndicale activiteiten" uitgedeeld naar believen, je moest enkel de datum invullen..
-
Ray Sing
-
-
|