Het is nu 22 mei 2012, 20:21

STVV topic

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Re: STVV Stadion

Berichtdoor Coxie » 23 jan 2012, 13:48

Morenne ontkent dat hij vrijwillig ontslag heeft genomen. Integendeel, deze morgen stond er een deurwaarder aan zijn deur. Morenne zou nu op weg naar de club zijn.

Gaat er iemand kijken? 8)
Coxie

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Scandic » 23 jan 2012, 13:50

Coxie schreef op 23 jan 2012, 13:48:Morenne ontkent dat hij vrijwillig ontslag heeft genomen. Integendeel, deze morgen stond er een deurwaarder aan zijn deur. Morenne zou nu op weg naar de club zijn.

Gaat er iemand kijken? 8)

Het is hier eigenlijk niet zo ver van af...
Scandic

Mijn team: KRC GENK

Berichtdoor Marksman » 23 jan 2012, 14:16

Alea Iacta Est
Marksman

Mijn team: Racing Genk

STVV Voorzitter Morrenne krijgt ontslag

Berichtdoor Gooz74 » 23 jan 2012, 14:51

Nu op Studio TVL Live is Philip De Hollogne telefonisch vanuit het stadion van STVV met de melding dat de voorzitter van STVV Morrenne zijn ontslag krijgt bij de Kanaries.

Hij zou dit ontslag niet willen aanvaarden omdat dit ontslag ongeldig zou zijn...

http://www.hbvl.be/nieuws/sport/voetbal ... renne.aspx
Gooz74

Re: STVV topic

Berichtdoor ForzaKRCGenk » 23 jan 2012, 15:10

De appelen smaken wel heel erg zuur vandaag.. 8)
ForzaKRCGenk

Berichtdoor Kanjer » 23 jan 2012, 15:41

Morenne: 'Ik ga mijn ontslag aanvechten'

Met vochtige ogen arriveerde Benoît Morrenne vanmiddag aan het stadion van voetbalclub Sint-Truiden. Volgens STVV had Morrenne vanochtend zelf zijn ontslag ingediend, maar Morrenne ontkent dat nieuws met klem. Hij zit momenteel samen met enkele mensen van het bestuur om de situatie uit te klaren. 'Ik sta echt perplex', reageerde een geëmotioneerde Morrenne.

'Ik heb vanochtend zelf via de pers moeten vernemen dat ik ontslag heb genomen. Dat is erg vreemd want ik wist zelf van niets', vertelde Morrenne bij zijn aankomst op Stayen aan onze man.

'Vanochtend belde er inderdaad plots een deurwaarder aan om mij mijn C4 te overhandigen. Men verweet mij blijkbaar dat ik het schip zou verlaten hebben en dat ik mijn bureau al zou hebben leeggemaakt. Ik ben net nog in mijn kantoor geweest en dat is niet leeg. Dat kan ik bewijzen. Ik heb enkel mijn pc mee naar huis genomen omdat ik in het weekend nog wat wou werken. Ik sta echt perplex', verklaarde een geëmotioneerde Morrenne.

'Kapitalisme regeert op Stayen'

Dat STVV vanochtend eerst het bericht de wereld instuurde met de mededeling dat Morrenne zelf ontslag had genomen, is op zijn minst vreemd te noemen. Morrenne vermoedt dat zakenman Bart Lammens achter zijn ontslag zit. 'Bart Lammens, één van de nieuwe sterke mensen achter Sint-Truiden, heeft geen vertrouwen in mij als voorzitter. Hij wordt de nieuwe geldschieter en het kapitalisme regeert momenteel blijkbaar op Stayen. Diegene met de dikste portefeuille heeft het hier voor het zeggen. Ik was van plan om zelf een stap opzij te zetten wanneer de club omgevormd zou worden naar een nv. Daar waren we al een tijd mee bezig', aldus Morrenne.

'Ga dit ontslag aanvechten'

Op de vraag of Roland Duchâtelet, de voorganger van Morrenne bij STVV, iets met het ontslag te maken liet Morrenne het antwoord in het midden. 'Ik heb onrechtstreeks contact gehad met Duchâtelet, maar meer commentaar geef ik daar niet over.' Morrenne is in ieder geval niet van plan om zich zomaar gewonnen te geven. 'Ik ga kijken wat de juridische mogelijkheden zijn om dit ontslag aanvechten. Ik voel mij nog altijd voorzitter van Sint-Truiden. Dit incident is erg slecht voor de club. Ik was de afgelopen weken in gesprek met nieuwe investeerders. Dit zal hen waarschijnlijk afschrikken.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Berichtdoor Chazychaz » 24 jan 2012, 13:03

Meh, blij dat die windbuil eruit ligt. Nu kunnen ze een nieuwe opperkanarie aanstellen die een nog grotere blaaskaak is.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Chazychaz

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor kierewiet » 24 jan 2012, 19:29

:sigh: Dat krijg je als je via welke connecties ook een prioriteit maakt van je infrastructuur (lees stadion en aanverwante) i.p.v. sportieve versterking en onderbouw. Of hoe noemde Vondel dat ook weer? Ah ja, 'Hoogmoed komt voor de val'
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Berichtdoor rico » 25 jan 2012, 07:49

Ontslagen STVV-voorzitter kreeg 12.000 euro per maand :facepalm:
woensdag 25 januari 2012

De raad van bestuur van Sint-Truiden wil vandaag het ontslag bekrachtigen van Benoît Morrenne, de voorzitter die 12.000euro per maand kreeg. 'Omdat ik een opstapvergoeding eis, beschuldigt STVV mij van afpersing', zegt hij.
Het Shakespeariaanse drama bij voetbalclub Sint-Truiden is aan zijn tweede bedrijf toe. Vanmiddag komt de raad van bestuur van de rode lantaarn van de Jupiler League samen om het ontslag van de betaalde voorzitter Benoît Morrenne uit te klaren en te bekrachtigen. Bart Lammens moet zijn opvolger worden.

Sint-Truiden maakte maandag wereldkundig dat Morrenne was opgestapt, maar de ex-topman van KIA wilde gewoon komen werken. Hij had 's ochtends bezoek gekregen van een deurwaarder die hem zijn ontslag betekende en hem vroeg zich vandaag te melden op de vergadering. Opgestapt of ontslagen al dan niet om dringende redenen, het is een onderscheid dat bepalend is voor een oprotpremie. Morrenne, die een betaald voorzitter was, heeft zich juridisch geïnformeerd en slaat nu terug door zo'n oprotpremie te eisen.

Oprotpremie

'Het wordt een spannende dag', aldus Morrenne. 'Er zal moeten blijken of STVV gronden had voor mijn ontslag of niet. Ik beweer van niet. Maar als iedereen voor het plan B kiest met Bart Lammens, ga ik niet moeilijk doen. Ik wil het beste voor Sint-Truiden en ben bereid een stap opzij te zetten. Alleen zal men mij moeten betalen. Ik heb me geïnformeerd bij onder andere professor Blanpain en heb recht op enkele maanden vergoeding', aldus Morrenne. 'Dat recht kan men mij niet ontzeggen.'

Morrenne kreeg als voorzitter een maandelijkse vergoeding van 12.000 euro. 'Daar maak ik geen geheim van. Let wel, ik moest daarmee alle kosten betalen. Het was geen loon, maar een vergoeding. Als topman van KIA had ik drie keer meer. En als ik van collega-bestuurders hoor hoeveel zij verdienen, was dat geen overdreven bedrag.'

Sint-Truiden stelde Morrenne in gebreke, maar Morrenne noemt dat absurd.

Vaandelvlucht

'Men beweert dat ik vaandelvlucht pleegde, maar ik kan bewijzen dat ik aan het werk was. Er werd mij zelfs afpersing ten laste gelegd omdat ik een compensatie eiste voor een eventueel ontslag. Vroeger waren dat gekende praktijken bij STVV, maar ik dacht dat die van de baan waren met het vertrek van Roland Duchâtelet.'

Bart Lammens wordt een vazal van Standard-eigenaar Duchâtelet genoemd, terwijl clubleiders geen belangen mogen hebben bij twee eersteklassers. 'We wachten de formele beslissing van de vergadering bij STVV af', aldus bondsvoorzitter François De Keersmaecker. 'Nadien is het aan het Uitvoerend Comité om een eventueel onderzoek naar belangenvermenging op de agenda te plaatsen.'

Duchâtelet en Lammens waren gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
rico

Mijn team: krc genk

Berichtdoor rico » 25 jan 2012, 16:19

Donvil nieuwe voorzitter STVV, Morrenne neemt geen ontslag

15:23 André Donvil wordt de nieuwe voorzitter van voetbalclub STVV. Ex-preses Benoît Morrenne (foto) neemt geen ontslag maar zet een stap opzij en wordt lid van vzw STVV. Dat bevestigt de club.
Donvil blijft interimvoorzitter van de Kanaries tot de omvorming van STVV tot een nv een feit is. Bart Lammens wordt voorgedragen als voorzitter van die nv.

"Hard werk"

De raad van bestuur benadrukte dat Benoît Morrenne niet zelf is opgestapt. "Zijn houden werd door de medebesturuders verkeerd geïnterpreteerd", klinkt het op de website van de club.

"De raad van bestuur bevestigt haar erkentelijkheid voor het harde werk dat Benoit Morrenne het afgelopen half jaar geleverd heeft. Benoît Morrenne zal lid blijven van de vzw en zal zich in die hoedanigheid blijven inzetten voor de verdere uitbouw van de club", luidt de boodschap verder.

"Tevens zal Bart Lammens aan de leden van de vzw voorgedragen worden als nieuw lid en zal verzocht worden om hem een mandaat te laten opnemen in de raad van bestuur."

"Wij hopen dat met deze beslissingen de rust op Stayen weerkeert en dat enkel het sportieve terug de aandacht krijgt die het verdient, te beginnen met de zeer belangrijke wedstrijd tegen Westerlo."
rico

Berichtdoor ForzaKRCGenk » 25 jan 2012, 17:16

Dit is gewoon te grappig...
ForzaKRCGenk

Berichtdoor kierewiet » 25 jan 2012, 17:28

ForzaKRCGenk schreef op 25 jan 2012, 17:16:Dit is gewoon te grappig...

Dit noemen ze: "Eieren voor je geld kiezen", om erger te voorkomen! :sigh:
kierewiet

Berichtdoor Cin » 25 jan 2012, 18:09

rico schreef op 25 jan 2012, 07:49:Morrenne kreeg als voorzitter een maandelijkse vergoeding van 12.000 euro. 'Daar maak ik geen geheim van. Let wel, ik moest daarmee alle kosten betalen.

Ah tiens, een loon waarmee je alle kosten moet betalen.
Cin
Administrator

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Happy Blue, Martrim, real G

Berichtdoor kierewiet » 25 jan 2012, 18:31

Cin schreef op 25 jan 2012, 18:09:
rico schreef op 25 jan 2012, 07:49:Morrenne kreeg als voorzitter een maandelijkse vergoeding van 12.000 euro. 'Daar maak ik geen geheim van. Let wel, ik moest daarmee alle kosten betalen.

Ah tiens, een loon waarmee je alle kosten moet betalen.

Dan spelen die van STVV echt wel voor een hongerloon!
kierewiet

Berichtdoor nest » 25 jan 2012, 19:05

chatelle naar stvv.......
nest

Berichtdoor Belgijanac » 26 jan 2012, 14:26

nest schreef op 25 jan 2012, 19:05:chatelle naar stvv.......

Die moet ook erg blij zijn geweest dat hij destijds zo snel bij Genk is gaan lopen om een stap vooruit in zijn carriere te zetten. ;)
Beun there, done that!
Belgijanac
Administrator

Mijn team: KRC Genk, Hajduk Split

purno, real G, rico

Berichtdoor Belgijanac » 26 jan 2012, 15:06

Beun there, done that!
Belgijanac
Administrator

Mijn team: KRC Genk, Hajduk Split

Berichtdoor aline » 29 jan 2012, 14:49

Laatst bijgewerkt door Earthbender op 29 jan 2012, 14:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Stilstaan bij vooruitgang
aline

Blauwbeer, Ice, Martrim, real G

Berichtdoor JohanB » 31 jan 2012, 13:38

Super_Mike schreef op 14 jan 2012, 21:00:Ben ik trouwens de enige die het maar een mottig gedoe vind, dat stadion van STVV?

Akkoord, ze moeten hun project promoten, maar ik kreeg het toch serieus op mijn heupen als vroeger Dûchatelet en nu Morenne komen dwepen met 'het mooiste stadion van België'...

Ik zie vooral een stadion met vier verschillende tribunes, een hotel waarbij de bovenste kamers een mooi uitzicht hebben op... de dakpijlers van de grote tribune en waarbij één kant sowieso een reliek uit de jaren '50 zal blijven.

Hadden ze de beide tribunes achter doel nu ook gemaakt zoals die eerste nieuwe tribune en de hoeken opgevuld met alle extra functionaliteiten die ze nu ook gaan voorzien, dan was het mooi stadion geweest. Nu is het een kakofonie van stijlen.

Geef mij dan maar de Cristal Arena. Geen franjes, geen gedoe, maar gewoon een stadion zoals een stadion moet zijn: een kuip. Het blijft het mooiste stadion van België, tot het Arteveldestadion klaar is. Als het ooit klaar geraakt, that is...

Het is dat ik vlak bij het te bouwen nieuwe stadion woon, dicht bij de R4, niet gek ver van 't UZ gent af, als we van en naar de ouders van m'n madam rijden, passeren we er dus geregeld en er zit progressie in.
Op een kleine maand tijd is het gebouwde beton verdubbeld en het geheel begint stilletjes aan een stadion frame aan te nemen.
Al gaan ze daar toch een zwaar parkeerprobleem hebben, of ze moeten gaan werken met P+R's... (van aan de expo ofzo...)
"The Drug Is Football" - Vanilla Muffins
JohanB

Berichtdoor Super_Mike » 31 jan 2012, 20:52

JohanB schreef op 31 jan 2012, 13:38:
Super_Mike schreef op 14 jan 2012, 21:00:Ben ik trouwens de enige die het maar een mottig gedoe vind, dat stadion van STVV?

Akkoord, ze moeten hun project promoten, maar ik kreeg het toch serieus op mijn heupen als vroeger Dûchatelet en nu Morenne komen dwepen met 'het mooiste stadion van België'...

Ik zie vooral een stadion met vier verschillende tribunes, een hotel waarbij de bovenste kamers een mooi uitzicht hebben op... de dakpijlers van de grote tribune en waarbij één kant sowieso een reliek uit de jaren '50 zal blijven.

Hadden ze de beide tribunes achter doel nu ook gemaakt zoals die eerste nieuwe tribune en de hoeken opgevuld met alle extra functionaliteiten die ze nu ook gaan voorzien, dan was het mooi stadion geweest. Nu is het een kakofonie van stijlen.

Geef mij dan maar de Cristal Arena. Geen franjes, geen gedoe, maar gewoon een stadion zoals een stadion moet zijn: een kuip. Het blijft het mooiste stadion van België, tot het Arteveldestadion klaar is. Als het ooit klaar geraakt, that is...

Het is dat ik vlak bij het te bouwen nieuwe stadion woon, dicht bij de R4, niet gek ver van 't UZ gent af, als we van en naar de ouders van m'n madam rijden, passeren we er dus geregeld en er zit progressie in.
Op een kleine maand tijd is het gebouwde beton verdubbeld en het geheel begint stilletjes aan een stadion frame aan te nemen.
Al gaan ze daar toch een zwaar parkeerprobleem hebben, of ze moeten gaan werken met P+R's... (van aan de expo ofzo...)

Ah bon, ik meende een tijdje terug gelezen te hebben dat de bouw alweer stil lag omwille van een financieel dispuut...?
Super_Mike

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor Happy Blue » 31 jan 2012, 21:51

Super_Mike schreef op 31 jan 2012, 20:52:
JohanB schreef op 31 jan 2012, 13:38:

Ah bon, ik meende een tijdje terug gelezen te hebben dat de bouw alweer stil lag omwille van een financieel dispuut...?

http://www.kaagent.be/fotospecials/07-0 ... -nieuwjaar
Happy Blue

Berichtdoor kierewiet » 02 feb 2012, 16:52

Wel boeiend: Sidibe die waarschijnlijk nog 5 keer de wei/mat op moet om STVV naar tweede te knallen.
kierewiet

Jos Daerden TD bij STVV?

Berichtdoor Ray Sing » 14 feb 2012, 08:00

De nieuwe sterke man bij de appelplukkers, Bart Lammens, is dringend op zoek naar een TD. Nadrukkelijk in beeld is Jos Daerden (57j), zo weet HNB.

'Ik had vorige week al een gesprek met Bart Lammens', aldus onze voormalige TD-in-spe. 'Vanavond (dat was dus gisteren) zitten we opnieuw samen om verder te praten over onze visies op de functie.'
Ray Sing

Berichtdoor Drughi Genk » 14 feb 2012, 12:13

Als de boeren zakken zie ik hun niet lijk paar jaar terug onmiddellijk naar de elite komen !!!
Don't worry,
about a thing,
cause every little thing,
gonna be all right.

Come On Genk,

Zuid is altijd met jullie !!!!
Drughi Genk

Berichtdoor ForzaKRCGenk » 14 feb 2012, 12:49

Drughi Genk schreef op 14 feb 2012, 12:13:Als de boeren zakken zie ik hun niet lijk paar jaar terug onmiddellijk naar de elite komen !!!

We gaan nog eerder een derby tegen Lommel krijgen dan tegen STVV.. :D
ForzaKRCGenk

Berichtdoor kierewiet » 14 feb 2012, 19:05

ForzaKRCGenk schreef op 14 feb 2012, 12:49:
Drughi Genk schreef op 14 feb 2012, 12:13:Als de boeren zakken zie ik hun niet lijk paar jaar terug onmiddellijk naar de elite komen !!!

Maar wie zijn wij op dit moment om daar leedvermaak over te hebben? Misschien is dat wel het doemscenario: wij over een dik jaar in tweede tegen Lommel, en STVV in derde... :sigh:
kierewiet

Berichtdoor M_ich » 14 feb 2012, 19:18

kierewiet schreef op 14 feb 2012, 19:05:

Maar wie zijn wij op dit moment om daar leedvermaak over te hebben? Misschien is dat wel het doemscenario: wij over een dik jaar in tweede tegen Lommel, en STVV in derde... :sigh:

ook niet overdrijven he :D
M_ich

Berichtdoor rico » 14 feb 2012, 23:57

kierewiet schreef op 14 feb 2012, 19:05:

Vandaar dat Klodde al een topic 2e klasse heeft geopend.. :rofl:
rico

Berichtdoor Sakro » 08 maart 2012, 19:06

Sakro

Berichtdoor Klodde » 09 maart 2012, 14:35

Klodde

Mijn team: KRC Genk / SCE Aalst

VorigeVolgende