Iemand al gebruik van gemaakt? Lijkt me wel heel interessant.
http://www.spotify.com
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Re: Spotify
Toevallig, ik heb dit daarstraks ook ontdekt via Twitter Vraag me ook af wat voor iets het eigenlijk is.Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Re: SpotifyDat ga ik me vanavond ook eens uitchecken...
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Re: SpotifyVolgens Wikipedia:
Spotify biedt drie soorten abonnementen aan. Spotify is het gratis abonnement. Hierbij kan de gebruiker de eerste 6 maanden onbeperkt muziek luisteren. Na 6 maanden kan de gebruiker maximaal 10 uur gratis luisteren en elk nummer kan maar 5 keer beluisterd worden. Bij deze versie zitten reclameonderbrekingen. Spotify Unlimited is een betaald abonnement. Voor € 4,99 per maand krijgt de gebruiker onbeperkt toegang tot de database van muziek zonder reclame en tijdslimiet. Spotify Premium kost € 9,99 per maand. Deze dienst biedt betere muziekkwaliteit, gebruik via mobiele apparaten en de optie om muziek offline te beluisteren.
Re: SpotifyBen er volop mee bezig, ziet er heel goed uit !
http://open.spotify.com/user/116765748/ ... GE2WoaA6hJ
Re: SpotifyIk heb het ook uitgeprobeerd. Mijn eerste indruk is dat het allemaal vrij mainstream is. Ik wou naar Rock luisteren, de eerste groep die ik kreeg was Foo Fighters
Heel groot was ook mijn verbazing toen ik bij Club/House Justin Bieber te horen kreeg. En natuurlijk David Guetta, die overal met zijn gejengel tussen komt. Voor mij mochten er ook wel wat subgenres tussenstaan. Rock of 60s is zo'n allesomvattende term, jammer dat ge hier niet wat specifieker kunt zijn. Voor wie hier genoegen mee neemt, is Spotify absoluut een aanrader. Maar voor mij dus niet. Voor mij is het niet meer dan een schuchtere poging om Last.fm van de troon te stoten.
Offtopic: Wat kun je dan met Last.fm doen behalve delen wat je luistert? Want ik ben niet echt diep in last.fm gegaan... Wist dus niet dat het zo handig kon zijn. You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Re: SpotifyVoor mensen die graag nieuwe muziek ontdekken is 22tracks.com een aanrader.
You couldn't catch me in the streets without a ton of reefer. That's like Malcolm X, catchin' the Jungle Fever
De basisfeatures zijn dezelfden hoor. Je kan een radio afspelen gebaseerd op uw favoriet genre of favoriete artiest. En ook de vergelijkbare artiesten zijn aanwezig (wat ik persoonlijk enorm handig vind om nieuwe artiesten en bands te leren kennen). Maar het is uitgebreider. Je kan werkelijk elk genre kiezen. Als ik nu voor (één van) m'n eigen winkel(s) spreek: er is het genre blues rock, psychedelische rock, progressive rock, classic rock, southern rock, ... Ook vind ik de artiestenpagina's handiger en gebruiksvriendelijker. Alles staat op één pagina, met een read more-knop als ge zin hebt om verder te lezen, met links naar youtube-filmkes bijvoorbeeld. Wat wel handig is en wat Spotify niet heeft (als ik me niet vergis), zijn de recommendations. Last.fm analyseert uw muziekstijl en stelt aan de hand daarvan groepen voor die u kunnen interesseren. Ook weer interessant om nieuwe bands te leren kennen. En misschien minder noodzakelijk maar daarom niet minder handig, is een lijst met upcoming events. Wanneer treden bands die ge graag luistert op, welke concert is er binnenkort in de buurt, ... Het is dus eigenlijk vooral een keuze van de gebruiker. Ik kan absoluut begrijpen dat mensen liever de voorkeur geven aan Spotify. Maar ik wil echter meer dan dat, en ga voor Last.fm.
Re: SpotifySnap het nut gewoon niet, wil je een liedje graag horen, download it!! Illegaal of niet maak je zelf maar uit.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Re: SpotifyIk kijk meestal op beatport voor nieuwe liedjes dan luister ik de review en als me dat aanstaat zoek ik het op youtube, waarna ik het dan download. Er zullen er nog een hoop zijn die het zo doen
![]() Heb Spotify ook gedownload en gekoppeld aan mijn facebook, ik heb timelines nu krijg je zo een vakje met al de liedjes die je luistert. Je kan de muziek dus 'besturen' via FB.
10 uur per maand ?
Re: SpotifyHandig ding wel, overal muziek. @matteo, je kan bovenaan gewoon naar groepen zoeken.
Re: SpotifyHeb Spotify Premium voor 10$/maand.
Werkt geweldig. Je kan zoveel luisteren als je wil, er is een ENORM aanbod. Ik heb een nogal uitgebreide muzieksmaak & regelmatig kan ik iets toch niet vinden online, maar met Spotify heb ik dat probleem nog niet aan de hand gehad. Verder zijn er slimme playlists die je kan aanmaken of toevoegen van iemand anders. Bv. New Albums 2011, top 100 USA, top 100 Belgium, etc. Ook kan je je playlists offline beschikbaar maken & deze dan laten synchroniseren met je iPhone of Android toestel. Hier heb ik dat bv met mijn Favorites playlists gedaan, dus elk keer als ik een nummer een sterretje geef staat hij een paar minuten later automatisch op mijn iPhone. Handig om in de auto bv al je favoriete muziek bij je te hebben ![]() Ik downloadde altijd illegaal mijn muziek & dat werkte altijd goed, maar nu via Spotify leer ik veel meer nieuwe muziek kennen & aangezien het allemaal zo goed werkt, synchroniseert met mijn iPhone & alle muziek die ik luister (via pc of via iPhone) automatisch gescrobbled wordt naar mijn Last.fm account, heb ik dus niets om over te klagen ![]()
Re: SpotifyGoh, ik vind het allemaal interessant. Maar de enige reden dat ik zoiets zou nemen, zou zijn omdat het legaal is. Maar zelfs dan vind ik toch veel niet. Redelijk veel zelfs... Zolang het "populair" is, is het allemaal ok. Maar ik vind zelfs heel veel niet van een artiest als Eric Prydz (onder al zn artiestennamen bvb). En gezien ik dan ook geen iPhone of dergelijke heb of zelfs in de toekomst niet plan om mn gsm te gebruiken voor muziek, pas ik toch en gebruik ik het gewoon eens af en toe gratis
![]() Qua muziek leren kennen, werkt het nog altijd makkelijker door gewoon last.fm regelmatig te checken... You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
|