Het is nu 22 mei 2012, 20:15

Speeldag 25: KRC GENK - Lokeren

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Re: Speeldag 25: KRC GENK - Lokeren

Berichtdoor Winston » 14 feb 2012, 02:43

shakespare schreef op 14 feb 2012, 02:34:Wat me vooral opviel zaterdag was het gebrek aan spelvreugde, zeker in vergelijking met Lokeren.
De opwarming en de body-language daar vertelt al veel (naast de basisopstelling natuurlijk :thumb: )
Vandaag werd wat mij betreft,in extra time een tipje van die sluier opgelicht. Joos haalde aan dat het van bij de start stroef liep omdat de ploeg van mening verschilde met Been over de te hanteren taktiek.
En dit wetende, kon je soms zien dat spelers letterlijk de opdrachten uitvoerden
Waarschijnlijk wisten de spelers bij aanvang al hoe Maes de geniale zet met Camus ging opvangen :D
En in deze geloof ik Joos +zijn inside-info, te meten aan de reactie van DD bij de spelersmening over Sando) ;)

Na 2 minuten was het al duidelijk dat we verdedigend te kort kwamen op het middenveld. Leko stond keer op keer vrij en kon naar hartenlust met passen strooien.
Winston

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Martrim » 14 feb 2012, 09:56

bremsky schreef op 13 feb 2012, 21:31:Dat werd hier van Simaeys ook gezegd ...

En toch ben ik er -met alle respect voor Jeroen- van overtuigd dat als men goede transfers doet op verdedigend vlak dat zijn rol redelijk vlug uitgespeeld zal zijn in Genk. Een beetje à la De Decker of Vrancken. Ook twee gasten die een tijd lang hun kop ervoor gelegd hebben, maar wiens beperkingen je ook pas ziet als het algemeen niveau van de ploeg omhoog gaat.

Begrijp me aub niet verkeerd, want Simaeys is dit seizoen een van de zee weinige lichtpunten. Maar zijn termijn als onbetwistbare basisspeler bij Genk zie ik zo lang duren als onze werking slecht is.

En die redenering trek ik door naar mannen als De Sutter, De Ceulaer, Gorius, ...
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor nummer10 » 14 feb 2012, 16:46

De analyse van Tom Soetaers staat sinds gisteren online: http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/gnk-lok-2
nummer10

Mijn team: Geen

Berichtdoor Blauwbeer » 14 feb 2012, 17:01

nummer10 schreef op 14 feb 2012, 16:46:De analyse van Tom Soetaers staat sinds gisteren online: http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/gnk-lok-2

Niet liegen, 't is de analyse van Schockaert, Tom Soetaers was onbereikbaar.

Koen fucking Schockaert, hoe heeft zoiets OOIT in eerste klasse kunnen spelen?
Blauwbeer

Berichtdoor Martrim » 14 feb 2012, 17:04

En wat een analyse :lol: :lol:
Die doet hier alsof Lokeren de wereldploeg was die de overtuigende kampioen had gepakt. Lokeren speelde inderdaad niet slecht, maar het verlies is ENKEL op ons conto te schrijven.

Martrim

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Blauwbeer

Berichtdoor Blauwbeer » 14 feb 2012, 17:14

Alleen al volgend stukje...

Een Benji De Ceulaer in vorm gewoon een gesel is voor elke verdediging. Het doelpunt is daar een mooi voorbeeld van. Hoe komt het dat De Ceulaer eerst bij de rebound is, terwijl hij toch vanop dezelfde lijn moet vertrekken als de verdedigers?"

Antwoord daarop is niet dat De Ceulaer een gesel is voor elke verdediging, maar wel dat onze verdediging gewoon stond te slapen en zonder reactie stond te kijken op dat schot. Een béétje scherpte op die fase en die komt nooit alleen voor doel.

Maarja, wat verwacht je ook.. Zo'n Schockaert dacht ook dat hijzelf een gesel was voor elke verdediging :sigh:
Blauwbeer

Berichtdoor RacingRobin » 14 feb 2012, 17:18

nummer10 schreef op 14 feb 2012, 16:46:De analyse van Tom Soetaers staat sinds gisteren online: http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/gnk-lok-2

Je geeft valse info, maakt reclame voor de website nr10.be en het artikel zelf staat ook nog een bol van verkeerde feiten en namen (Matuku??).
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor racing1707 » 15 feb 2012, 11:17

Als je de beelden van De Ceulaer's goal bekijkt zie je dat Camus OOK in de fout gaat.
De Ceulaer heeft de bal aan de voet tegen de zijlijn,Anele blijft ervoor staan zodat Benji niet langs de lijn kan doorgaan.
Camus komt aangelopen en in plaats van vol in duel te gaan blijft hij op een meter van Benji staan zodat die rustig Harbaoui kan bereiken.

Waarom verdedigen ze bij Genk toch zo laks?altijd een paar meter van de man af :nono:

Het gevolg is weer een fout van Bailly en de tegengoal :ween:
racing1707

Berichtdoor Martrim » 15 feb 2012, 11:26

En nog een stap terug gaat de scheids in de fout omdat hij een fout op Benteke niet fluit.. En zo kunnen we bezig blijven.
Harbaoui doet een onschuldig afstandsschot. De enige die daar dus in de fout gaat is Bailly. PUNT.

Martrim

Berichtdoor Coxie » 15 feb 2012, 11:31

racing1707 schreef op 15 feb 2012, 11:17:Als je d

e beelden van De Ceulaer's goal bekijkt zie je dat Camus OOK in de fout gaat.
De Ceulaer heeft de bal aan de voet tegen de zijlijn,Anele blijft ervoor staan zodat Benji niet langs de lijn kan doorgaan.
Camus komt aangelopen en in plaats van vol in duel te gaan blijft hij op een meter van Benji staan zodat die rustig Harbaoui kan bereiken.Waarom verdedigen ze bij Genk toch zo laks?altijd een paar meter van de man af :nono:

Volgens mij was het De Pauw aan de zijlijn?

Het is ook te makkelijk om individuen te gaan veroordelen voor onze defensieve zwakte. Als defensief blok, falen we gewoon. Vorig seizoen speelden we met :

Matoukou - Joneleit
---Hubert
--------------Tozser

Nu spelen we met :

Simaeys - Nadson

Camus -- Tozser

Het valt op dat het blok van vorig seizoen defensief toch meer kwaliteiten heeft. Als de tegenstander een sterke speler heeft die tussen middenveld en aanval speelt, hebben we daar heel veel problemen meer. Een defensieve middenvelder blijft voor mij in vereiste in het moderne voetbal. Naast Club onder Koster zijn wij één van de weinige ploegen die het zonder probleren denk ik.
Coxie

Berichtdoor racing1707 » 15 feb 2012, 11:35

Het enige punt dat ik naar voor wou schuiven is dat we toch O ZO laks verdedigen.

Het moet tegenwoordig een plezier zijn om tegen Genk te mogen spelen.
Vroeger had men schrik om naar Genk te komen.
Vraag dat maar aan Jan Koller (Wat een match van Kimoni toen :D )
racing1707

Berichtdoor racing1707 » 15 feb 2012, 11:41

Coxie schreef op 15 feb 2012, 11:31:
racing1707 schreef op 15 feb 2012, 11:17:Als je d

e beelden van De Ceulaer's goal bekijkt zie je dat Camus OOK in de fout gaat.
Camus komt aangelopen en in plaats van vol in duel te gaan blijft hij op een meter van Benji staan zodat die rustig Harbaoui kan bereiken.Waarom verdedigen ze bij Genk toch zo laks?altijd een paar meter van de man af :nono:

Volgens mij was het De Pauw aan de zijlijn?

Het is ook te makkelijk om individuen te gaan veroordelen voor onze defensieve zwakte. Als defensief blok, falen we gewoon. Vorig seizoen speelden we met :

Matoukou - Joneleit
---Hubert
--------------Tozser

Nu spelen we met :

Simaeys - Nadson

Camus -- Tozser

Het valt op dat het blok van vorig seizoen defensief toch meer kwaliteiten heeft. Als de tegenstander een sterke speler heeft die tussen middenveld en aanval speelt, hebben we daar heel veel problemen meer. Een defensieve middenvelder blijft voor mij in vereiste in het moderne voetbal. Naast Club onder Koster zijn wij één van de weinige ploegen die het zonder probleren denk ik.

In extra time zei Joos dat een deel van de genkse spelers niet tevreden waren met de tactiek tegen Lokeren.
Zonder echte verdedigende middenvelder en dus kreeg Leko zeeën van ruimte.

Nadeel is dat als je met Hubert/Peeters en Hyland daarnaast,moet gaan kiezen voor een aanvallende middenvelder of 2spitsen.

Ik zou kiezen voor Benteke diep in de spits en Jelle erlangs als 2de spits.
Vervolgens Jelle bij balverlies wat laten afzakken.

Dan valt wel Camus uit de basis dusja.Er moeten keuzes gemaakt worden
racing1707

Vorige

Keer terug naar KRC Genk