RacingRobin schreef op 21 jan 2012, 23:14:Ik kan Mbokani niet hebben, maar de Kortrijk fans met hun apengeluiden...kom op zeg...triestig
U hebt voor 200 procent gelijk!
Het is nu 22 mei 2012, 20:11
Re: Speeldag 21 Jupiler PRO League
U hebt voor 200 procent gelijk!
Re: Speeldag 21 Jupiler PRO LeagueDeze JL is een competitie geworden die steeds verder afglijdt naar middelmatigheid.
Zoals de 21ste speeldag aantoonde, kan iedereen van iedereen winnen: Ons aller Genk speelde op eigen veld een draak van een wedstrijd tegen STVV, de allerlaatse in de rangschikking. Onze ‘vedettenploeg’ liet zich na de rust zelfs tegen 10 Truienaren regelmatig overspelen. Een betwistbare strafschop en een rode kaart brachten ons even terug in de wedstrijd. STVV had minstens een punt verdiend, net zoals ZW, derde laatste in de stand, vorig weekend recht had op de volle buit. Datzelfde ZW hield gisteren het ‘machtige’ AA Gent in bedwang in het Ottenstadion en keerde met een ‘verdienstelijke’ 0-0 huiswaarts. Voor Gent 2 verloren punten in de titelstrijd en Dury vond Gent beter spelen dan Genk, wat natuurlijk niet moeilijk is dezer dagen. Nu, thuis 0-0 tegen ZW en uit 1-1 is in mijn ogen ook nog een verschil. Anderlecht, onze ‘Nationale trots’, had gisteren in Kortrijk opnieuw een ingebeelde strafschop nodig, om met het kleinste verschil te kunnen winnen. Anderlecht is met voorsprong de kapitaalkrachtigste ploeg uit de JL, maar op het veld zou je dat niet altijd zeggen. Zeker in de eerste helft speelde Kortrijk beter en snediger dan de nekken, tot Colemonts besliste dat het genoeg was geweest. Ik blijf wel genieten van de body-language van Hein Vanhaezebrouck op zulke momenten. De Dalton-clan Club Brugge, met Gestapo-trekjes vertonende Daum aan het sportieve roer, moest gisteren zijn meerdere erkennen, in eigen huis dan nog wel, in KV Mechelen. Daum heeft een tijdje de schijn kunnen ophouden met een reeks Arsenal-scores, waarbij het resultaat heilig was en de amusementswaarde van het Brugs voetbal zwaar onder het nulpunt zakte. De laatste 5 wedstrijden van de boeren waren dan ook niet echt schitterend te noemen: Ze wonnen thuis zowel van ZW als van STVV nog met een magere 1-0, maar verloren op Leuven en op A’lecht met resp. 3-1 en 3-0 en gisteren werd er dan in eigen huis verdiend met 0-1 verloren van een frivool Mechelen. Dat belooft voor Genk volgende week op Mechelen. Maar, Mechelen moest diep gaan tegen Brugge en heeft één dag minder rust dan Genk. Of spelen die altijd zo gretig? Brys zei dat Mechelen niet naar andere ploegen kijkt en altijd uitgaat van eigen sterkte. Genk kan Mechelen misschien proberen te ontregelen, door de gisteren weer sterk spelende Gorius deze week nog te transfereren. Geld is in Genk toch al lang geen probleem meer. Revelatie van het seizoen, Cercle Bobke Brugge, kreeg gisteren bij het noodlijdende Beerschot, dat ook Kagelmacher vorige week nog verloor aan Monaco, een pak voor z’n broek van ‘heb ik je daar’! Met een droge 4-0 stuurden de Mannekens de Trutten terug naar Brugge. Het zou me niet verbazen, mocht Ceulemans straks Standard ook puntenloos huiswaarts sturen. Genk, GROTE WINNAAR van het weekend, samen met het ‘ongenaakbare’ Anderlecht natuurlijk. En iedereen leefde nog lang en gelukkig! (Volgens het Genk-bestuur toch.) Carpe Diem!
![]()
Re: Speeldag 21 Jupiler PRO Leaguede waaltjes mogen er van vriend nzolo weer lekker stevig invliegen...
Re: Speeldag 21 Jupiler PRO LeagueOpmerkelijk: het wordt bij ons vaak als excuus gebruikt, de zondagavond uitmatch om 20.30u.
Het uitvak van Westerlo zit nochtans volledig vol met Luiks gespuis ... Het kan dus wel ![]()
voor die overgelopen limburgers is het dan ook niet echt ver naar het kuipke...
Re: Speeldag 21 Jupiler PRO LeagueIk vraag me af waarmee de opperappelboer gaat afkomen als Westerlo wint...
0-0 einde
Goed voor ons, ik vind het wel jammer dat Westerlo hier eigenlijk niet echt mee opschiet, want ik gun ze het behoud van harte. Er zijn veel Genk supporters die het jammer zouden vinden om de enige limburgse derby te verliezen, door dat stvv degradeert. Maar als het op PO3 aankomt tussen STVV en Westerlo zal ik heel hard voor Westerlo supporteren. Het liefst van al zou ik nog één van die zelf verklaarde "champion- league-binnen-3-jaar" ploegskes vlak daarboven willen zien degraderen (Lierse of Zulte Waregem).
Wat wil je, de meeste mensen van onder de maas hebben toch geen werk ![]()
Ik vond het wel penalty, er was contact, niet voor express, maar dat doet niet ter zake. Het is wel een feit dat Anderlecht met deze kern gewoon veel beter moet/kan, maar dat zal nooit gebeuren onder Jacobs. Weer Deschacht in de basis en weer een schandalig slechte match. Dit kan niet anders dan dat dit orders uit de bestuurskamer zijn, zelfs Jacobs ziet dat Ollie geen bal raakt. Zelfs zn ploegmaats verliezen hun geduld, ook weigert bijna iedereen naar hem te passen, omdat ze toch weten dat hij er niks mee doet. Belachelijk dat Safari op de bank moet voor zo een schaap. ![]() Our loyalty is forever !
Re: Speeldag 21 Jupiler PRO LeagueIk vind dit nooit strafschop. Er is geen intentie voor een fout, en ze haken gewoon in elkaar. Aan de overkant zal dit nooit gefloten worden. Idem als het een wedstrijd van ons is, hoor.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Met zijn ontslag dus blijkbaar.. (al heeft Westerlo wel niet gewonnen)Eventjes mezelf quoten.. ![]()
Zoals Kljestan en Nfor later in dezelfde wedstrijd dus.
Je kan hem inderdaad fluiten, maar het was wel licht, net als onze strafschop net buiten de 16 meter kan leggen. Jullie winnen 2 moeilijke uitwedstrijden (Bergen en Kortrijk) dankzij een wel erg lichte strafschop, zo wordt je natuurlijk kampioen.
Wij winnen toch ook tegen STVV (tegen tien man én penalty) en tegen Waregem mogen we eigenlijk blij zijn met een punt.. En ik zie ons toch niet direct kampioen worden.. ![]()
Je vergeet er nog bij te zeggen dat Kortrijk een minstens even lichte strafschop niet gekregen heeft. Als hij die van Anderlecht fluit, geen probleem, maar blijf dan consequent. Z'n scheve neus stond in de weg, zeker... WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings..... I suggest you get over it.
|