Het is nu 22 mei 2012, 09:21

Sclessin wordt 2de Sportpaleis

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Berichtdoor Ray Sing » 16 dec 2011, 07:21

Je kan van de veelzijdige (burgerlijk ingenieur, informaticus, fruitboer, maffioso, zakenman, investeerder, homo politicus) Dûchatelet véél zeggen maar niét dat hij geen plannen heeft.

Nu heeft wéér een nieuw, bevlogen idee bezit genomen van hem, zo vingen de Coreliokranten op. Na het bezoek aan het Parkenstadion van FC Kopenhagen is de nieuwbakken maffiavoorzitter vastbesloten om Sclessin uit te rusten met een openschuifbaar dak en kunstgras. Meerinkomsten uit privé-uitbating moeten de club onafhankelijker maken.

‘We hebben het dak van het Parkenstadion van bovenaf kunnen bewonderen', zegt RD. ‘Met een ingenieus systeem kan het in een halfuurtje open of dicht. Ik ben ervan overtuigd dat een dak ook voor Standard nuttig kan zijn.' Meteen een primeur voor het Belgisch voetbal.

Voor het eerst sinds hij de club kocht in mei biedt RD een inkijk in zijn plannen voor de Luikse maffia. Hij wil van Sclessin een ontmoetingstempel maken waar het om meer draait dan de wedstrijden van Standard. Naar het model van FC Kopenhagen, in handen van een privéconsortium, maar ook een beetje naar het model van STVV. Daar ging Duchâtelet de geschiedenis in als de man die in de JL het kunstgras uitvond.

‘In het Parkenstadion ligt geen kunstgras', zegt Duchâtelet. ‘Dat is een keuze maar ze hebben de grasmat dit jaar al drie keer moeten vervangen. Kunstgras gaat geen vier maanden maar acht jaar mee.'

De reden dat Duchâtelet Sclessin met een dak en kunstgras wil uitrusten, ligt voor de hand: Standard moet een ontmoetingsplaats worden voor meer dan voetbal alleen. Popconcerten, congressen, kantoorruimte, fitnesszalen… De maffiavoorzitter hoopt dat andere activiteiten voor nieuwe inkomsten kunnen zorgen. Zo deed de flamboyante Deense zakenman Flemming Østergaard het ook met FC Kopenhagen.

‘Eigenlijk is het Sportpaleis in Antwerpen de enige grote gesloten zaal voor massa-evenementen in ons land', zegt Duchâtelet. ‘Misschien is het mogelijk om van Sclessin een tweede Sportpaleis te maken. Het spreekt vanzelf dat er een privéuitbating moet komen. We willen als Standard niet langer afhankelijk zijn van subsidies.'

Behalve het dak zou ook de hoofdtribune een opfrisbeurt krijgen. Duchâtelet denkt aan een esplanade waar voor en na de wedstrijd genodigden samenkomen. ‘Vandaag is het eerste beeld dat onze genodigden van Sclessin krijgen een parking', zegt Duchâtelet. ‘Die moet wijken voor een esplanade. De vips kunnen wel wat verder parkeren.'

Maffiadirecteur François heeft goed naar de plannen van zijn voorzitter en de rondleiding in Kopenhagen geluisterd. ‘Het consortium FC Kopenhagen haalt slechts veertig procent van zijn inkomsten uit voetbal. De rest komt van fitness, kantoorruimte en events. Dat is een interessant businessmodel. Het zou goed zijn als we met Standard ook nieuwe inkomsten kunnen aanboren.'

Maar alles zal dus –net als bij STVV- beginnen met een verbouwing.
Ray Sing

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Animale322 » 16 dec 2011, 07:46

Milk inc supersized @ slessin ! Waar zijn die handjeees ??? :check:
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Re: Sclessin wordt 2de Sportpaleis

Berichtdoor knegcrk » 16 dec 2011, 08:02

Eigenlijk gewoon JV zijn idee, meer zaken rond het stadion, om zo meer volk te krijgen aan/in het stadion zelf.
knegcrk

Mijn team: Genk

Berichtdoor Ray Sing » 16 dec 2011, 09:09

knegcrk schreef op 16 dec 2011, 08:02:Eigenlijk gewoon JV zijn idee, meer zaken rond het stadion, om zo meer volk te krijgen aan/in het stadion zelf.

Ja, inderdaad. Maar veel lijkt daarvan niet in huis te zijn gekomen. Veel muziekconcerten heb ik in de CA toch nog niet gezien. Een uitschuifbaar dak kwam bij mijn weten in die plannen niet voor. Lijkt mij ook onbetaalbaar te zijn. Niet alleen de installatie zelf maar ook de operationele kost, het openen en sluiten kost telkens vrachtwagens vol geld. Dan moet je al serieus winst maken op het evenement om je investering eruit te halen. Pearl Jam op Sclessin? Don't think so. Misschien wel Sandra Kim of Plastic Bertrand.. :lol:

Dat fitnesscentrum in de CA, lokt dat eigenlijk wat volk?
Ray Sing

Berichtdoor Martrim » 16 dec 2011, 09:39

Ray Sing schreef op 16 dec 2011, 09:09:Dat fitnesscentrum in de CA, lokt dat eigenlijk wat volk?

Is er een fitnesscentrum in de Cristal Arena? Damn, ken uw stad Martrim... O.o
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor Malu » 16 dec 2011, 10:34

Ge kunt zeggen wat je wil van Duchatelet maar die gaat sneller vooruit op alle stappen dan die van de Ivoren Toren bij ons.

Ik ben er vrij zeker van dat zij hun aankoopbeleid veel rapper op punt hebben staan dan wij ondanks dat wij volgens krcgenk.be de beste scouting hebben van België. Zo een Vainqeur vinden wij niet of kunnen we niet halen.
Malu

Berichtdoor Jabba » 16 dec 2011, 11:06

Malu schreef op 16 dec 2011, 10:34:Ge kunt zeggen wat je wil van Duchatelet maar die gaat sneller vooruit op alle stappen dan die van de Ivoren Toren bij ons.

Ik ben er vrij zeker van dat zij hun aankoopbeleid veel rapper op punt hebben staan dan wij ondanks dat wij volgens krcgenk.be de beste scouting hebben van België. Zo een Vainqeur vinden wij niet of kunnen we niet halen.

De scouting en aankoopbeleid was er wel al bij Standard en ik denk dat Roland nu hij er gesetteld is wel er meer zich mee zal moeien.
Jabba

Mijn team: Genk,S04,Newcastle

Berichtdoor rico » 16 dec 2011, 11:30

Ray Sing schreef op 16 dec 2011, 07:21:Je kan van de veelzijdige (burgerlijk ingenieur, informaticus, fruitboer, maffioso, zakenman, investeerder, homo politicus) Dûchatelet véél zeggen maar niét dat hij geen plannen heeft.

Nu heeft wéér een nieuw, bevlogen idee bezit genomen van hem, zo vingen de Coreliokranten op. Na het bezoek aan het Parkenstadion van FC Kopenhagen is de nieuwbakken maffiavoorzitter vastbesloten om Sclessin uit te rusten met een openschuifbaar dak en kunstgras. Meerinkomsten uit privé-uitbating moeten de club onafhankelijker maken.

‘We hebben het dak van het Parkenstadion van bovenaf kunnen bewonderen', zegt RD. ‘Met een ingenieus systeem kan het in een halfuurtje open of dicht. Ik ben ervan overtuigd dat een dak ook voor Standard nuttig kan zijn.' Meteen een primeur voor het Belgisch voetbal.

Voor het eerst sinds hij de club kocht in mei biedt RD een inkijk in zijn plannen voor de Luikse maffia. Hij wil van Sclessin een ontmoetingstempel maken waar het om meer draait dan de wedstrijden van Standard. Naar het model van FC Kopenhagen, in handen van een privéconsortium, maar ook een beetje naar het model van STVV. Daar ging Duchâtelet de geschiedenis in als de man die in de JL het kunstgras uitvond.

‘In het Parkenstadion ligt geen kunstgras', zegt Duchâtelet. ‘Dat is een keuze maar ze hebben de grasmat dit jaar al drie keer moeten vervangen. Kunstgras gaat geen vier maanden maar acht jaar mee.'

De reden dat Duchâtelet Sclessin met een dak en kunstgras wil uitrusten, ligt voor de hand: Standard moet een ontmoetingsplaats worden voor meer dan voetbal alleen. Popconcerten, congressen, kantoorruimte, fitnesszalen… De maffiavoorzitter hoopt dat andere activiteiten voor nieuwe inkomsten kunnen zorgen. Zo deed de flamboyante Deense zakenman Flemming Østergaard het ook met FC Kopenhagen.

‘Eigenlijk is het Sportpaleis in Antwerpen de enige grote gesloten zaal voor massa-evenementen in ons land', zegt Duchâtelet. ‘Misschien is het mogelijk om van Sclessin een tweede Sportpaleis te maken. Het spreekt vanzelf dat er een privéuitbating moet komen. We willen als Standard niet langer afhankelijk zijn van subsidies.'

Behalve het dak zou ook de hoofdtribune een opfrisbeurt krijgen. Duchâtelet denkt aan een esplanade waar voor en na de wedstrijd genodigden samenkomen. ‘Vandaag is het eerste beeld dat onze genodigden van Sclessin krijgen een parking', zegt Duchâtelet. ‘Die moet wijken voor een esplanade. De vips kunnen wel wat verder parkeren.'

Maffiadirecteur François heeft goed naar de plannen van zijn voorzitter en de rondleiding in Kopenhagen geluisterd. ‘Het consortium FC Kopenhagen haalt slechts veertig procent van zijn inkomsten uit voetbal. De rest komt van fitness, kantoorruimte en events. Dat is een interessant businessmodel. Het zou goed zijn als we met Standard ook nieuwe inkomsten kunnen aanboren.'

Eindelijk raken wij af van de naam "cinemapubliek" :cheer:
rico

Mijn team: krc genk

Berichtdoor shakespare » 16 dec 2011, 12:00

Ray Sing schreef op 16 dec 2011, 07:21:Je kan van de veelzijdige (burgerlijk ingenieur, informaticus, fruitboer, maffioso, zakenman, investeerder, homo politicus) Dûchatelet véél zeggen maar niét dat hij geen plannen heeft.

Volgens mij staat de UEFA géén Europees voetbal toe op kunstgras, maar dat zal waarschijnlijk een detail zijn ;)
shakespare

Berichtdoor Ice » 16 dec 2011, 13:43

Martrim schreef op 16 dec 2011, 09:39:
Ray Sing schreef op 16 dec 2011, 09:09:Dat fitnesscentrum in de CA, lokt dat eigenlijk wat volk?

Is er een fitnesscentrum in de Cristal Arena? Damn, ken uw stad Martrim... O.o

Yep. Alle toogjes zowat...

I'
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Berichtdoor syLaR.: » 17 dec 2011, 20:59

Weer een locatie waar ik niet naar Milk Inc. of Clouseau ga kijken.
syLaR.:

Berichtdoor Happy Blue » 17 dec 2011, 21:40

Hij wil van Sclessin een ontmoetingstempel maken ...

Er zijn er al zoveel die verlies maken ... ééntje erbij kan altijd. 8)
Happy Blue

Berichtdoor koentje » 18 dec 2011, 05:01

Patje kan dan misschien ineens daar gaan spelen... 8)
koentje

Berichtdoor Animale322 » 18 dec 2011, 05:19

Ray Sing schreef op 16 dec 2011, 09:09:
knegcrk schreef op 16 dec 2011, 08:02:Eigenlijk gewoon JV zijn idee, meer zaken rond het stadion, om zo meer volk te krijgen aan/in het stadion zelf.

Ja, inderdaad. Maar veel lijkt daarvan niet in huis te zijn gekomen. Veel muziekconcerten heb ik in de CA toch nog niet gezien. Een uitschuifbaar dak kwam bij mijn weten in die plannen niet voor. Lijkt mij ook onbetaalbaar te zijn. Niet alleen de installatie zelf maar ook de operationele kost, het openen en sluiten kost telkens vrachtwagens vol geld. Dan moet je al serieus winst maken op het evenement om je investering eruit te halen. Pearl Jam op Sclessin? Don't think so. Misschien wel Sandra Kim of Plastic Bertrand.. :lol:

Dat fitnesscentrum in de CA, lokt dat eigenlijk wat volk?

Vroeger eens in Shalke gehoord dat het 5000 euro kost voor het dak te openen en/of sluiten, kan dat kloppen? Want het is al jaren geleden dat ik dat heb gehoord.
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Happy Blue » 18 dec 2011, 09:18

Animale322 schreef op 18 dec 2011, 05:19:Vroeger eens in Shalke gehoord dat het 5000 euro kost voor het dak te openen en/of sluiten, kan dat kloppen? Want het is al jaren geleden dat ik dat heb gehoord.

Een euro of 5?

Maar ze tellen veel meer.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... -dak.dhtml
Happy Blue

Berichtdoor WaterFox » 19 dec 2011, 18:26

Even Semi-Offtopic

Hoe zit het met ons stadiondossier ?

Afbeelding

Gaan ze er ooit nog iets mee doen? Was er niet gezegt dat ook zonder WK er ietst ging gebeuren aan de stadions ? of heb ik het verkeerd begrepen
KrC Genk || Op naar de po 1! Voor eeuwig de nr 1 van Limburg! No Ely No Party!
Fc Barça ||Ik ga je missen Pep Guardiola , neem de beker maar als afscheidsprijs =)
WaterFox

Berichtdoor Belgijanac » 19 dec 2011, 19:07

Heeft Duchatelet een bevriende bouwfirma ofzo? Hij blinkt alvast beter uit in verbouwingswerken en plastieke grasmatjes aanleggen dan iets anders.
hij wil ook af van subsidies, dat is op zich al onwaals. Maar een privé investeerder in de plaats is daarom geen betere optie. Dan hebben ze schulden daarbij ipv bij de staat. En als waal kan je beter schulden bij de staat hebben. Privé investeerder betekent ook hoogstwaarschijnlijk marktprijzen en daardoor hogere ticketprijzen voor standard. Hoe prestigieus en leuk het ook mag klinken, ik hoor vooral "modern voetbal". hun probleem, niet het mijne...
Beun there, done that!
Belgijanac
Administrator

Mijn team: KRC Genk, Hajduk Split

Berichtdoor Wouter » 21 dec 2011, 22:01

Was er niet gezegt dat ook zonder WK er ietst ging gebeuren aan de stadions ?

Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht een tijdje geleden gelezen te hebben dat men van verdere stadionplannen afzag.
Wouter

Berichtdoor Super_Mike » 07 jan 2012, 23:44

Wouter schreef op 21 dec 2011, 22:01:
Was er niet gezegt dat ook zonder WK er ietst ging gebeuren aan de stadions ?

Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht een tijdje geleden gelezen te hebben dat men van verdere stadionplannen afzag.

Ze gingen het stadion niet uitbreiden, maar wel 'upgraden'... Betere faciliteiten, zowel in het business- als het volksgedeelte, nieuwe stoeltjes met rugleuning (verplicht), nieuwe LED-walls, nieuwe LED-boarding,...

Daarnaast was er ook nog sprake van (een) extra toegangsweg(en) naar de Cristal Arena, maar dat was eerder een idee van schepen Dullers en over dit thema is door de club nooit gecommuniceerd. Al zou het wel enorm welkom zijn...

Voor de rest zie ik niet veel meer gebeuren aan het stadion. Misschien dat de fameuze verdieping er ooit nog gaat komen, maar eens voltooid, zou het stadion dan wel aan een ruim voldoende capaciteit zitten.

Daarnaast vraag ik me wel af waar de aanzet van die grote plannen rond het stadion blijft...? In de oorspronkelijke planning zou het hele gebied nu zowat klaar moeten zijn, wat is het probleem? De vergunningen zijn/waren in orde...
Laatst bijgewerkt door Super_Mike op 07 jan 2012, 23:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Super_Mike

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor Ursa_Major » 08 jan 2012, 01:08

Super_Mike schreef op 07 jan 2012, 23:44:
Wouter schreef op 21 dec 2011, 22:01:

Ze gingen het stadion niet uitbreiden, maar wel 'upgraden'... Betere faciliteiten, zowel in het business- als het volksgedeelte, nieuwe stoeltjes met rugleuning (verplicht), nieuwe LED-walls, nieuwe LED-boarding,...

Daarnaast was er ook nog sprake van (een) extra toegangsweg(en) naar de Cristal Arena, maar dat was eerder een idee van schepen Dullers en over dit thema is door de club nooit gecommuniceerd. Al zou het wel enorm welkom zijn...

Voor de rest zie ik niet veel meer gebeuren aan het stadion. Misschien dat de fameuze verdieping er ooit nog gaat komen, maar eens voltooid, zou het stadion dan wel aan een ruim voldoende capaciteit zitten.

Daarnaast vraag ik me wel af waar de aanzet van die grote plannen rond het stadion blijft...? In de oorspronkelijke planning zou het hele gebied nu zowat klaar moeten zijn, wat is het probleem? De vergunningen zijn/waren in orde...

How maar, er is nu al geen parking in Genk.. :sop:
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor Super_Mike » 09 jan 2012, 00:56

Ursa_Major schreef op 08 jan 2012, 01:08:
Super_Mike schreef op 07 jan 2012, 23:44:

How maar, er is nu al geen parking in Genk.. :sop:

Parking genoeg, 't is de ontsluiting van het stadion wat het zorgenkindje is.
Super_Mike

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor BlueFirm » 12 jan 2012, 12:46

Animale322 schreef op 16 dec 2011, 07:46:Milk inc supersized @ slessin ! Waar zijn die handjeees ??? :check:

http://www.youtube.com/watch?v=FOyvLa5w22o

:rofl:
Audentes Deus iuvat---"God helpt hen die zelf wat durven"
BlueFirm

Berichtdoor Lazy Tony » 12 jan 2012, 22:23

Zou het Vlaams nationaal zangfeest dan ook verhuizen van Antwerpen naar Luik :D
Lazy Tony

Keer terug naar Nationaal voetbal