Het is nu 22 mei 2012, 09:20

RSCA distantieert zich van suppforum

Heb je opmerkingen en/of suggesties voor de website? Laat ze hier weten !
  • Auteur
    Bericht

RSCA distantieert zich van suppforum

Berichtdoor Ray Sing » 28 sep 2011, 06:08

RSCA heeft het icoontje van de link naar het supportersforum van de clubwebsite gehaald. Reden : de scheldpartijen, niet het minst over de aanvoerdersband bij paars-wit.

Olivier Deschacht, sinds jaar en dag de aanvoerder van de mauven, ligt na een moeilijke periode onder vuur en een groot aantal Anderlechtsups willen dat hij de aanvoerdersband doorgeeft aan Lucas Biglia.

Toen Olivier Deschacht vorige zondag tegen Beerschot naar de kant werd gehaald werd hij begeleid door gefluit van een groot deel van het Anderlechtpubliek. De aanvoerder had er een onzekere partij opzitten en de paars-witte aanhang had voor de match een spandoek laten zien met daarop in het Spaans: Lucas Biglia: de enige echte kapitein van RSCA.

Het deed de aanvoerderdiscussie weer oplaaien bij Sporting. Alles begon een paar weken geleden toen Deschacht terugkeerde na een enkelblessure die hem bijna een jaar aan de kant had gehouden. Tijdens zijn afwezigheid was Biglia de nieuwe aanvoerder geworden en zelfs toen Deschacht opnieuw in de basis mocht beginnen kreeg hij zijn band niet meteen terug.

Dat kwam vooral omdat de linksback tijdens zijn revalidatie zo op de toppen van zijn tenen liep dat er incidenten van kwamen. Zo was er een discussie met Ariël Jacobs toen hij opwarmde tegen Bursaspor. Ook toen hij zich langs de lijn voorbereidde om in te vallen tegen Club Brugge, werd er heen en weer geschreeuwd tussen hem en zijn rechtstreekse concurrent Safari. Deschacht werd daarvoor op het matje geroepen bij manager Herman Van Holsbeeck en bood zijn verontschuldigingen aan. Daarop kreeg hij wel zijn kapiteinsband tegen AA Gent terug. Al was dat ook omdat Biglia dat aanbood.

Dat er niet alleen op het Anderlechtforum maar ook binnen de club is gedebatteerd over de aanvoerderkwestie wordt door Van Holsbeeck niet ontkend. 'Na alles wat er gebeurd is, is Olivier intelligent genoeg om te weten wat hij nu moet doen. Zijn gedrag was de voorbije maanden niet altijd correct, maar het is een goede zaak dat hij zich geëxcuseerd heeft bij mij en de coach. Olivier heeft een moeilijke periode achter de rug. Hij maakte zijn eerste langdurige blessure mee en hij ervaart nu dat het niet altijd gemakkelijk is om terug te keren. Oli heeft hard gewerkt, maar hij is ook al dertig. Natuurlijk doet al die kritiek hem pijn. Deschacht is een clubman die meer dan 300 matchen voor Anderlecht speelde. Zo vind je er niet veel meer. Ik heb dan ook met hem gepraat en mijn visie gegeven over de aanvoerderkwestie. Morgen (vandaag dus) zul je wel zien wie kapitein is, maar diegene die de band donderdag draagt is de aanvoerder voor de rest van het seizoen.'

Het ziet er dus naar uit dat Deschacht vandaag op de persconferentie zal aankondigen dat hij de aanvoerdersband weer afgeeft. Ook voorzitter Roger Vanden Stock sprak gelijkaardige taal. 'Ik kan begrijpen dat Deschacht reageerde toen hij zijn band kwijt was', stelde Vanden Stock.'Er moet nu een definitieve beslissing worden genomen. Dat hij weg moet bij Anderlecht is niet aan de orde. Het is niet het gepaste moment om daarover te spreken. Deschacht verdient als echte clubman meer krediet.'

Communicatiemanager David Steegen zegt dat het verwijderen van de link niets te maken heeft met Deschacht. We hebben dit zelf beslist', aldus Steegen. 'Niet alleen Deschacht lag onder vuur, ook de trainer en de mensen van het bestuur kregen het hard te verduren.'

'We hebben geen problemen met kritiek, maar dan moet die beleefd en onderbouwd zijn. De toon en het taalgebruik op het forum strookten echter niet meer met de waarden van de club.'

'Het forum blijft wel bestaan, maar de link op de site van Anderlecht zal niet meer terug te vinden zijn. Dat kan pas veranderen als de kritieken op het forum min of meer beleefd zullen worden.'
Ray Sing

Mijn team: KRC Genk

Re: RSCA distantieert zich van suppforum

Berichtdoor Matteo » 28 sep 2011, 07:48

Afbeelding
Matteo

Mijn team: .

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Genkbloods, Genkofcourse, Ray Sing, witte_nr1

Berichtdoor Martrim » 28 sep 2011, 08:26

En dan heet het nu "Purple forum" ipv "RSCA forum"... Best lollig :)
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor Rated R » 21 feb 2012, 15:27

Martrim schreef op 28 sep 2011, 08:26:En dan heet het nu "Purple forum" ipv "RSCA forum"... Best lollig :)

Klinkt gay
1312
Not removing until: sterrenlogo terug is (08.02.12)
Not removing until: Been ontslagen wordt (08.02.12)
Not removing until: Sittard terug in de ere divisie speelt (08.02.12)
Not removing until: West Ham de Barclays League wint (08.02.12)
Rated R

Mijn team: Genk,WestHam,Sittard

Berichtdoor Pigfloyd » 21 feb 2012, 15:30

Rated R schreef op 21 feb 2012, 15:27:
Martrim schreef op 28 sep 2011, 08:26:En dan heet het nu "Purple forum" ipv "RSCA forum"... Best lollig :)

Klinkt gay

Hoezo klinkt ?!
Pigfloyd

Keer terug naar Website