Het is nu 23 feb 2012, 03:14

Films

Discussieer hier naar hartelust over de meest recente films, series & muziek
  • Auteur
    Bericht

Re: Films

Berichtdoor Footsoldier » 04 jan 2012, 00:59

J. Edgar

Naar deze kijk ik trouwens enorm uit ! Dicaprio en regie van Eastwoord, kan niet misgaan. :cheer:
Footsoldier

Mijn team: Genk, Lazio Roma

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Genkbloods

Berichtdoor Martrim » 04 jan 2012, 09:43

Vinnie schreef op 03 jan 2012, 18:07:Gisteren eindelijk drive angry gezien, man de fun spat egwoon van het scherm! En nicolas cage acteert voor de verandering enthousiast :) Goeie seventies vibe, beetje jammer van de cgi maar dat stoorde me dit keer niet echt.

Gisteren gekeken en die is inderdaad KICK ASS :D
Ik zie weliswaar dezelfde Nicholas Cage als in elke film :lol: Maar serieus, cool sfeerke, dikke actie (die aanvalsscene in het motel. :rofl: ), geweldig idiote one-liners, cliché personages ftw (met als toppunt een van die hilbillies in de kerk met zn wannabe vetkuif waar de wax al uit is), een aantal boobs, een lekker wijf en Fichtner (aka Mahone)! Ik ben fan :)

En die CGI was inderdaad crappy, maar volgens mij heeft het er veel mee te maken dat het helemaal gefilmd is voor 3D?
Martrim

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Earthbender » 04 jan 2012, 10:09

WOII:
Boy in the striped pyjamas (aanrader, vriendschap tussen krijgsgevangen jongen en de zoon van de Lt die het kamp runt)
Memphis belle (over de laatste vlucht van een B25 (zalige film))
Dam busters (opblazen van enkele duitse dammen)
A bridge to far (Engelse worden een brug te ver gedropt tijdens OP Martket Garden)

...
Handige lijst:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsfilms
Earthbender

Berichtdoor Vinnie » 04 jan 2012, 12:51

Martrim schreef op 04 jan 2012, 09:43:
Vinnie schreef op 03 jan 2012, 18:07:Gisteren eindelijk drive angry gezien, man de fun spat egwoon van het scherm! En nicolas cage acteert voor de verandering enthousiast :) Goeie seventies vibe, beetje jammer van de cgi maar dat stoorde me dit keer niet echt.

Ik zie weliswaar dezelfde Nicholas Cage als in elke film :lol: Maar serieus, cool sfeerke, dikke actie (die aanvalsscene in het motel. :rofl: ), geweldig idiote one-liners, cliché personages ftw (met als toppunt een van die hilbillies in de kerk met zn wannabe vetkuif waar de wax al uit is), een aantal boobs, een lekker wijf en Fichtner (aka Mahone)! Ik ben fan :)

En die CGI was inderdaad crappy, maar volgens mij heeft het er veel mee te maken dat het helemaal gefilmd is voor 3D?

Fichtner acteerde subliem! deed me denken aan een mix van kevin bacon, james woods en christopher walken, overgoten met een enorme dosis coolheid!
Die seks/aanvalsscene, manman geweldig!
En ja, de cgi zag er crappy uit omdat-ie idd voor 3d gemaakt was. Ik hoop trouwens dat die rage vlug voorbijgaat maar ik vrees ervoor....
The toxic avenger - hero of our time!
Vinnie

Mijn team: Genk

Berichtdoor Martrim » 04 jan 2012, 13:03

Vinnie schreef op 04 jan 2012, 12:51:Fichtner acteerde subliem! deed me denken aan een mix van kevin bacon, james woods en christopher walken, overgoten met een enorme dosis coolheid!

Was voor mij ook het enige zowat dat seizoenen 3 en 4 van PB rechthield. Al was Rapaport in 4 ook niet slecht...

Vinnie schreef op 04 jan 2012, 12:51:En ja, de cgi zag er crappy uit omdat-ie idd voor 3d gemaakt was. Ik hoop trouwens dat die rage vlug voorbijgaat maar ik vrees ervoor....

Ik begin er ook voor te vrezen...
Martrim

Berichtdoor Pookie » 04 jan 2012, 20:06

Earthbender schreef op 04 jan 2012, 10:09:WOII:
Boy in the striped pyjamas (aanrader, vriendschap tussen krijgsgevangen jongen en de zoon van de Lt die het kamp runt)
Memphis belle (over de laatste vlucht van een B25 (zalige film))
Dam busters (opblazen van enkele duitse dammen)
A bridge to far (Engelse worden een brug te ver gedropt tijdens OP Martket Garden)

...
Handige lijst:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsfilms

Vind ik toch niet zo'n goede films..
- Ik had ook liever wat meer het leven binnen het kamp willen zien
- Cliché na cliché
- Muziek op het laatst constant luider maken om het sentimenteel te maken
- Vera Farmiga is van New Jersey, heeft in deze film een Brits accent en het zijn dan eigenlijk Duitsers :nono: (waarom gewoon de film niet in het Duits maken? :ween: )
- Ook op het einde heb ik het gevoel dat je meer medelijden moet hebben met Bruno dan Schmuel (terwijl het toch wel andersom mag zijn)

Het had een goede film kunnen zijn, maar door de verkeerde taalkeuze en het allemaal rond Bruno te laten draaien kan ik niet meer geven dan 2/5. Wat me wel kon smaken zijn de scènes tussen de 2, hoewel ik het niet echt logisch vind dat een concentratie op loopafstand van een gezin ligt. Spijtig, echt spijtig.

Als je trouwens graag naar oorlogsfilms kijkt; Europa Europa, vind ik dan wel een zeer goede film :thumb:
Pookie

Mijn team: KRC Genk, Tottenham

Berichtdoor Kanjer » 04 jan 2012, 21:04

Martrim schreef op 04 jan 2012, 09:43:

Iemand trouwens Kick-Ass al gezien? Toevallig ook met Nicolas Cage ;)
Ik vind die echt hilarisch en eigenlijk nog een goed verhaal ook, inclusief goede dialogen :thumb:
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Berichtdoor Martrim » 12 jan 2012, 22:53

Net J Edgar gaan kijken. Goeie film met zoals gewoonlijk een uitmuntende Di Caprio.
Martrim

Berichtdoor Genkbloods » 13 jan 2012, 12:17

Vorige week 2 enorm goede films gezien.

Eerst The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Ik dacht op voorhand van "wat is dat voor kutnaam voor een film, toch veel te lang", maar wat een genot om naar te kijken! Heerlijke film, die wel heel traag en gedetailleerd is, maar met een fantastische soundtrack en zeer goed gespeelde personages gewoon een topper is! Die laatste scene, tranen in de ogen bijna.

Daarna Public Enemies, ook een knaller, met alweer een uitstekende Johnny Depp!
tiocfaidh ar la
Genkbloods

Berichtdoor Kanjer » 15 jan 2012, 11:53

Gisteren weer een korte filmavond gehouden ;)
- Twelve Monkeys
- No Country for Old Men
- Blade Runner
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Berichtdoor Pookie » 15 jan 2012, 12:14

Kanjer schreef op 15 jan 2012, 11:53:Gisteren weer een korte filmavond gehouden ;)
- Twelve Monkeys
- No Country for Old Men
- Blade Runner

Heerlijke film :applaus:
Pookie

Mijn team: KRC Genk, Tottenham

Berichtdoor Luca-Wts » 17 jan 2012, 16:09

Voor mij dé film van het jaar 2011: Drive...

Wat een sfeer er aan die film vasthangt ongelofelijk. Het verhaal is niet al te origineel, maar zoooooo grondig uitgewerkt, chapeau !
Ryan Gosling zet ook wel een ijzersterke prestatie neer. En de soundtrack is niet te geloven. Gisteren nog in de auto gehoord, in een niet al te nuchtere staat, en dat was gewoon pakkend :D gewoon fucked up :D ziekelijk goed
ACAB

Forza Racing, Dai !
Vinci ancora, vinci ancora,
NON MOLLARE MAI !
Luca-Wts

Mijn team: Genk en Juventus FC

Berichtdoor Kanjer » 17 jan 2012, 18:42

Straks komt 'Taken' op. Goeie film :thumb:
Kanjer

Berichtdoor rcg » 21 jan 2012, 01:40

Dus 'Red Tails' komt enkel uit in Noord-Amerika? :sigh:
"I believe there are boundaries to happiness, but we exceeded them at that time..."
rcg

Berichtdoor Earthbender » 21 jan 2012, 12:06

rcg schreef op 21 jan 2012, 01:40:Dus 'Red Tails' komt enkel uit in Noord-Amerika? :sigh:

Kan niet wachten om die dvd te hebben!!
Lijkt me ZALIGE film!
juli 2012 in Nederland --> Bluy ray / dvd.
Earthbender

Berichtdoor BlueSmoke » 22 jan 2012, 18:52

Luca-Wts schreef op 17 jan 2012, 16:09:Voor mij dé film van het jaar 2011: Drive...

Wat een sfeer er aan die film vasthangt ongelofelijk. Het verhaal is niet al te origineel, maar zoooooo grondig uitgewerkt, chapeau !
Ryan Gosling zet ook wel een ijzersterke prestatie neer. En de soundtrack is niet te geloven. Gisteren nog in de auto gehoord, in een niet al te nuchtere staat, en dat was gewoon pakkend :D gewoon fucked up :D ziekelijk goed

Totally agree , had deze film 7 maanden geleden in avant premiere gezien en WOWWWWWWWWWWWWWWW !
BlueSmoke

Mijn team: KRC GENK

Berichtdoor BlueIsh » 23 jan 2012, 22:02

Zonet "The Girl With The Dragon Tattoo" gezien.

Vond de Zweedse versie al geniaal, maar damn deze versie is steengoed. Tegen alle verwachtingen in kan Hollywood een verdomd goede (of zelfs betere) remake maken.
In deze versie staan de personages iets meer centraal dan de moordzaak zelf. En dat kan je David Fincher (ook regisseur van Se7en, Fight Club, ...) niet kwalijk nemen. Die personages zijn ook simpelweg mega interessant.

Al blijf ik wel een zwak hebben voor Noomi Rapace (http://tinyurl.com/7klevxn), de Zweedse actrice die Salander speelde. Die is trouwens ook te zien in Sherlock Holmes 2. Maar ik wijk af... )-B

Conclusie:

Aanrader! :thumb:
BlueIsh

Berichtdoor BlueIsh » 26 jan 2012, 13:53

Het ziet er naar uit dat Edgar Wright en Simon Pegg eindelijk klaar zijn om te beginnen schrijven aan The World's End, de derde film in hun "Blood and Ice Cream" trilogie na Shaun of the Dead (2004) en Hot Fuzz (2007). Net als de vorige twee delen wordt het opnieuw een film met Edgar Wright als regisseur, Wright en Simon Pegg als scenarioschrijvers, en Pegg en Nick Frost als hoofdrolspelers.

Dat Wright en Pegg nu klaar voor zijn voor het derde deel blijkt uit onderstaande foto, gepubliceerd via de Twitter-account van Wright. Volgens laatstgenoemde zijn ze hier "hard aan het werk".

[ Afbeelding ]

ZAAALIG nieuws!! :D
BlueIsh

Berichtdoor Vinnie » 27 jan 2012, 10:03

wa filmtips voor mensen die houden van goeie ouwe rommel :) vooral te bekijken in groep met veel drank (en wat kruiden voor de hippies onder ons:) )

zombie 3: an sich een standaard italiaanse (lees: gore) zombiefilm maar heeft een extra, nl het 'kind' (duidelijk gespeeld door een kleine volwassene) met een evil blik en freudiaans complex (hij bijt de tepel van zijn moeder af)
i drink your blood: exploitationklassieker over een bende hippies die aan het moorden slaan doordat een jongetje snoepgoed inspuit met hondsdolheid
terrorfirmer: 2 uur lange rollercoaster met een heel hoog wtf gehalte. Inclusief ron jeremy. Film handelt over een moordenaar op een filmset. Deze moet je zien om te geloven!
troma's war: rambo ripoff met veel bloed en exploderende tieten
bloodsucking freaks: een zogezegde tortureshow die echt blijkt te zijn. Zeer vrouwonvriendelijk maar zo knullig gebracht dat het lachwekkend word. Geniale scene: Sardu (hoofdpersonage) die een vrouw als tafel gebruikt om op te eten. Vrouw kreunt, waarop Sardu zegt 'don't you dare to ruin my dinner'. Ook een geniale scene met een dwerg die zich laat pijpen door een afgehakt hoofd
Star crash: goedkope italiaanse ripoff van star wars met...david hasselhof! Film is nog steeds beter dan star wars attack of the clones
tromeo and juliet: vrije adaptatie van de shakespeare klassieker maar dan doorspekt met geweld en absurditeit. Bijrolletje van Lemmy motorhead
class of nukem high 2: subhumanoid meltdown: kernreactor bij een school heeft een meltdown. No need to explain. Let vooral op het schityterende einde waarbij een Gemuteerde godzilla acthige eekhoorn (30 m hoog) wordt weggelokt door...een reuze-eikel aan een helicopter!
zombie90: klassieke, slechte gore (heb ik ooit samen met martrim gezien dus hij kan bevestigen:) ): waanzinnig slechte dialogen en acteerprestaties, een hoop gore en een slecht ingestelde kleurenfilter waardoor het bloed groen werd
violent shit trilogy: 'du bist gut, aber ich, ich ben besser. ich bin karl the butcher junior. AAAAARGH.' maniak in bos. Onvergetelijke scene in deel 2: 'du dreckkige ratte' gevolgd door kak en castratie. Onvergetelijke scene in deel 3: een endeldarm die uit iemand's reet getrokken word. Zo slecht dat het hilarisch wordt
beast in heat: naziploitation waarin de Italianen goed zijn. Nazicamp, folteringen, en een 'manbeest' (een lelijke acteur met schaamhaar over heel zijn lijf) dat een hapje neemt uit een vagina.

ik hoop van harte dat iemand haar eens een van deze films kijkt enf eedback geeft, dit zijn ideale partytapes voor met de kameraden!
Vinnie

Berichtdoor Kanjer » 27 jan 2012, 16:48

Heb deze gisteren eindelijk gezien!
Echt een aanrader :thumb: Film van Darren Aronofsky.
Afbeelding

Weet iemand waar ik deze misschien op DVD kan vinden? Ben hier al laaaaaaaaaaaang achter aan het zoeken! Vinnie ? ;)
Kanjer

Berichtdoor Vinnie » 27 jan 2012, 17:43

Kanjer schreef op 27 jan 2012, 16:48:Heb deze gisteren eindelijk gezien!
[ Afbeelding ]

Weet iemand waar ik deze misschien op DVD kan vinden? Ben hier al laaaaaaaaaaaang achter aan het zoeken! Vinnie ? ;)

afbeelding niet beschikbaar dus ik weet niet over welke het gaat :)

maar aangezien ge aronofsky gok ik op één van de volgende:

PI
requim for a dream
black swan
the wrestler
Vinnie

Berichtdoor Kanjer » 28 jan 2012, 12:41

Vinnie schreef op 27 jan 2012, 17:43:
Kanjer schreef op 27 jan 2012, 16:48:Heb deze gisteren eindelijk gezien!
[ Afbeelding ]

afbeelding niet beschikbaar dus ik weet niet over welke het gaat :)

maar aangezien ge aronofsky gok ik op één van de volgende:

PI
requim for a dream
black swan
the wrestler

PI :thumb:
Kanjer

Berichtdoor witte_nr1 » 31 jan 2012, 09:46

Eindelijk Machete gezien. My kinda shit.
witte_nr1

Mijn team: RC Genk

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Genkbloods, Kanjer

Berichtdoor Lobmans » 31 jan 2012, 17:20

Afgelopen weekend naar "Tot Altijd", de nieuwe film van Nic Balthazar gaan kijken. Een waargebeurd verhaal over een MS-patient die strijdt om de euthanasiewet in te voeren in ons land.

En pfoew, wat een pakkende film. Het eerste half uur was mss wat te rommelig, maar daarna werd het echt wel een sterke film. De film heeft ondanks het zware verhaal toch ook nog wat luchtige dialogen en humor, waardoor de film echt wel beklijvend is zonder melig te worden. Ik heb het zelden ZO stil weten zijn in een cinemazaal, de mensen durfden amper nog hun drinken of chips aan te raken. Waar bij de aftiteling normaal iedereen begint recht te staan en babbelen, bleef het nu echt wel stil en bleef iedereen gewoon nog wat naar het scherm staren. Een film die toch wel indruk maakt, zeker als ge een uur ervoor nog volop hebt zitten lachen tijdens een comedyvoorstelling.
Lobmans

Berichtdoor Earthbender » 01 feb 2012, 17:47

Arena gezien gisteren. Leuke film, met veel actie. Simpel verhaal, maar goed genoeg voor u een anderhalf uur bezig te houden.
Earthbender

Berichtdoor truestar » 01 feb 2012, 20:43

The Girl With The Dragon Tattoo. Niet zo geslaagd. De Zweedse versie was beter! Ge verwacht ieder moment dat die Zweeds gaan spreken :)
Iedere dag is de dag van je leven!

Ik leef van dag tot dag!
truestar

Berichtdoor BlueIsh » 01 feb 2012, 21:13

truestar schreef op 01 feb 2012, 20:43:The Girl With The Dragon Tattoo. Niet zo geslaagd. De Zweedse versie was beter! Ge verwacht ieder moment dat die Zweeds gaan spreken :)

Op welk vlak is ie volgens u beter?

Ikzelf vind't wat jammer dat het onderzoek wat meer op de achtergrond wordt geplaatst, maar zo winnen we wel meer info over de personages zelf. Voordeel - Nadeel = no loss.
BlueIsh

Berichtdoor Don Stef » 10 feb 2012, 20:00

Gisteren (met mijn vriendin) ook gaan kijken naar Tot Altijd. Tot aan de pauze was het nog grappig MAAR na de pauze was het pas echt serieus. Een zeer mooie maar wel harde film. En zoals Lobmans hierboven al vermeld iedereen bleef bij de aftiteling nog even zitten om alles goed te laten doordringen. En zelfs 75 % was aan het snotteren mezelf incluis. Maar alles bijeen toch een hele grote aanrader !!!!
Don Stef

Berichtdoor david_vdb » 12 feb 2012, 01:30

Heb gisteren eindelijk de "nieuwe" Star Wars trilogie (I, II en III) volledig bekeken :)

Zoals velen was ik teleurgesteld over de eerste twee delen The Phantom Menace en Attack of The Clones. Oninteressante personages, bagger acteerwerk van McGregor en co, flauwe verhaallijnen. Maar in Revenge of the Sith werd veel goedgemaakt vond ik. Qua verhaallijn is dat dan ook het hoogtepunt van de prequel-trilogie. De epische gevechten tussen Vader en Obi Wan, en Yoda versus Palpatine kon ik zeer smaken. De acteerprestaties waren plots wél dik in orde, zelfs van Hayden Christensen. Wel een resem plotholes, maar voor sci-fi is dat te begrijpen.

Al met al: het kon niet tippen aan Star Wars V: The Empire Strikes Back :beg:
Afbeelding
david_vdb

Mijn team: krc genk

Berichtdoor Martrim » 12 feb 2012, 13:04

Revenge Of The Sith vond ik ook dik ok! De rest... Tja :)
Maar ja, als Star Wars nerd ga ik me volgende week toch The Phantom Menace in 3D kijken. Dan is mn abo toch nog voor IETS goed dit seizoen ;)
Martrim

VorigeVolgende

Keer terug naar Mediatheek