door Massei_Genk » 06 jan 2012, 01:32
Het énige waar meneer Eisdenaar héél misschien gelijk mee kan hebben, is als bijvoorbeeld een doorsnee Limburger, Antwerpenaar, West-Vlaming, .. voor pakweg Anderlecht 'supportert', het ENIGE! Die mensen weten overigens niet veel van voetbal, behalve dan dat Anderlecht 'de beste' is gebaseerd op de hedendaagse kutmedia en op vlak van geschiedenis. Voor de rest ga ik akkoord met Genkbloods, Belgijanac, DRUGHI*GENK, .. Ge hoeft niet van Genk te zijn om voor Genk te zijn, no way! Ik ken meer dan genoeg mensen met (veel) meer passie voor Genk, die niet in Genk geboren zijn noch er wonen, dan mensen die hier geboren zijn en/of wonen. Dit is bullshit he! Dikke, dikke bullshit..
Fino alla fine
-
Massei_Genk
-
-
- Mijn team: Racing Genk, Juventus
-
door J.D. » 06 jan 2012, 02:01
TRIBUNEZUID schreef:Genkbloods schreef op 06 jan 2012, 00:51:Zwaar gelijk, ongelofelijk wat je soms leest. Ik ben van Hasselt maar supporter al van kinds af aan voor Genk, en fanatiek! Genkies die het leuk vinden, hopelijk begrijp ik het verkeerd, zo anders fameus op men tenen getrapt en nog niet een beetje. Miljaar, ik ken gasten van Leuven, Hasselt, Tongeren, Brussel, zelfs faking Kortrijk ene (die er elke match is, al die kilometers), en die moeten allesbehalve onderdoen voor die van Genk zelf, integendeel!! Passie zit in je hart! Overigens zijn de meeste jongeren in Genk allesbehalve fanatiek voor Genk, wel voor Fenerbatche, Besiktas en andere Milans of Roma's... Zijt verdraaid blij maar dat er elders in Limburg en Vlaanderen fanatieke fans van Genk zitten. Verdraaid blij!
Clubliefde zit in je hart, heeft niks te maken met waar je vandaan komt!
Bedankt voor je bijdrage.
-
J.D.
-
-
-
- Mijn team: Genk
door Genkbloods » 06 jan 2012, 09:56
Klopt al niet als je het op mij hebt, ask Martrim en zoveel anderen. Genk is voor altijd mijn club en hoe, maar Hasselt is en blijft ook mijn stad. 
tiocfaidh ar la
-
Genkbloods
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk
door Luca-Wts » 06 jan 2012, 10:37
Ga eens de felle uithangen op u eigen forum. Aan die zeikers van Patro (en zéker KVM) maak ik niet meer veel woorden vuil. you are shit, and you know you are
GENECHE 07 ALTIJD PRESENT
ACAB
AVANTI ULTRAS
-
Luca-Wts
-
-
-
- Mijn team: GENK-JUVE-SITTARD
- De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
JohanB
door Eisdenaar » 06 jan 2012, 11:18
J.D. schreef op 06 jan 2012, 01:20:ZIjn veralgemening is uiteraard fout, die eigenschap hebben veralgemingen doorgaans, maar verder begrijp ik hem wel. Als ge de topic doorleest zijn er duidelijk mensen, o.a. afkomstig uit Maasmechelen, die niet weten waar de antipathie vandaan komt, maar toch stoer reageren. Er zit hier ergens iemand die zowel op Westel als op Genk komt kijken. Daar kan ik inkomen, wegens toch een ander niveau. En er zijn er uiteraard genoeg die ergens in de JPL een abbo hebben, maar puur voor het voetbal ook andere ploegen in andere competities volgen. Daar kan ik inkomen. Maar de club uit uw eigen gemeente zo zwart maken... Op youtube (ja, youtube, ja) lijkt Patro mij een van de weinige clubs in de lagere nationale reeksen waar nog iet of wat fatsoenlijke beleving is. Als ik van MM was zou ik daar trots op zijn en regelmatig is een matchke meepikken. Bij mij versterkt deze gedachtegang ook net mij afkeer tegenover limbowalen.
Dit is gewoon wat ik bedoel. Egaal.. mijn gedacht wordt nogmaals bevestigd hoe weinig respect een kleine ploeg krijgt van een grote club. Sta maar eens een aantal jaar achter elkaar sfeer te maken met soms 10-15man langs het plein. Dan begrijpt ge wat ik bedoel. Maar ik ga het hierbij laten, dat is het beste.
-
Eisdenaar
-
-
- Mijn team: Patro
door DRUGHI*GENK » 06 jan 2012, 13:09
Eisdenaar schreef op 06 jan 2012, 11:18:J.D. schreef op 06 jan 2012, 01:20:ZIjn veralgemening is uiteraard fout, die eigenschap hebben veralgemingen doorgaans, maar verder begrijp ik hem wel. Als ge de topic doorleest zijn er duidelijk mensen, o.a. afkomstig uit Maasmechelen, die niet weten waar de antipathie vandaan komt, maar toch stoer reageren. Er zit hier ergens iemand die zowel op Westel als op Genk komt kijken. Daar kan ik inkomen, wegens toch een ander niveau. En er zijn er uiteraard genoeg die ergens in de JPL een abbo hebben, maar puur voor het voetbal ook andere ploegen in andere competities volgen. Daar kan ik inkomen. Maar de club uit uw eigen gemeente zo zwart maken... Op youtube (ja, youtube, ja) lijkt Patro mij een van de weinige clubs in de lagere nationale reeksen waar nog iet of wat fatsoenlijke beleving is. Als ik van MM was zou ik daar trots op zijn en regelmatig is een matchke meepikken. Bij mij versterkt deze gedachtegang ook net mij afkeer tegenover limbowalen.
Dit is gewoon wat ik bedoel. Egaal.. mijn gedacht wordt nogmaals bevestigd hoe weinig respect een kleine ploeg krijgt van een grote club. Sta maar eens een aantal jaar achter elkaar sfeer te maken met soms 10-15man langs het plein. Dan begrijpt ge wat ik bedoel. Maar ik ga het hierbij laten, dat is het beste.
Sorry maar juist jij hebt het mis!!! Ik denk als er één provincie is waar er nog iets te beleven valt in 3de klasse of lager is het Limburg wel!! Er zijn méér supporters van Genk die sympathie hebben voor Patro als dat jij denk! mss wel méér als jullie Patro supporters hebben! Voor de meeste "kleinere" Limburgse ploegen heb ik respect ook al weet ik dat de helft anti-Genk is!!! of voor standard, brugge, rsca of mechelen supportert....... VERGEET ook niet dat het iemand van DRUGHI was die Jullie Spandoek/kl tifo een 3tal jaren geleden heeft gemaakt!!! Waar is u respect???
-
DRUGHI*GENK
-
-
-
- Mijn team: Genk
door Martrim » 06 jan 2012, 13:40
Genkbloods schreef op 06 jan 2012, 00:51:Genkies die het leuk vinden, hopelijk begrijp ik het verkeerd, zo anders fameus op men tenen getrapt en nog niet een beetje. Miljaar, ik ken gasten van Leuven, Hasselt, Tongeren, Brussel, zelfs faking Kortrijk ene (die er elke match is, al die kilometers), en die moeten allesbehalve onderdoen voor die van Genk zelf, integendeel!! Passie zit in je hart!
Als je mijn reactie leest, weet je alvast wat mijn "vind ik leuk" is. En hoe ge daardoor op uw tenen getrapt zou kunnen zijn is me een groter mysterie dan de Bermuda driehoek 
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
-
Martrim
-
-
-
door Eisdenaar » 06 jan 2012, 14:20
Dat over respect heb ik ook al laten blijken in mijn eerste bericht, wat Genk heeft bereikt dat zal geen enkele limburgse ploeg nadoen. Dus respect is er zeker. En zeker van de prestaties op sfeergebied @ Leverkussen & qua pyro gebeuren in de € league. Het probleem in Limburg is gewoon of je bent supporter van Genk of Anti - Genk. Waarom de meeste anti-genk zijn? Geen idee maar hier aan de maaskant kan ik dat wel begrijpen maar dat verhaal is al meermaals besproken. Ik had mijn bericht wat te veralgemeend, dus ik begrijp wel sommige reacties. Als ge uw volledige ziel en hart in een club steekt (preparing tifo en randgebeuren) boeit het mij geene fuck vanwaar ge komt. Maar het gaat zich om de personen die gewoon een matchke zien en naar huis keren en dan een grote mond opzetten tegen lokale clubjes
-
Eisdenaar
-
-
door Genkbloods » 06 jan 2012, 14:26
Eisdenaar schreef op 06 jan 2012, 14:20:Dat over respect heb ik ook al laten blijken in mijn eerste bericht, wat Genk heeft bereikt dat zal geen enkele limburgse ploeg nadoen. Dus respect is er zeker. En zeker van de prestaties op sfeergebied @ Leverkussen & qua pyro gebeuren in de € league. Het probleem in Limburg is gewoon of je bent supporter van Genk of Anti - Genk. Waarom de meeste anti-genk zijn? Geen idee maar hier aan de maaskant kan ik dat wel begrijpen maar dat verhaal is al meermaals besproken. Ik had mijn bericht wat te veralgemeend, dus ik begrijp wel sommige reacties. Als ge uw volledige ziel en hart in een club steekt (preparing tifo en randgebeuren) boeit het mij geene fuck vanwaar ge komt. Maar het gaat zich om de personen die gewoon een matchke zien en naar huis keren en dan een grote mond opzetten tegen lokale clubjes
Hier volg ik je dan wel volledig in.
tiocfaidh ar la
-
Genkbloods
-
-
-
door nielss » 06 jan 2012, 15:57
Genkbloods schreef op 06 jan 2012, 14:26:Eisdenaar schreef op 06 jan 2012, 14:20:Dat over respect heb ik ook al laten blijken in mijn eerste bericht, wat Genk heeft bereikt dat zal geen enkele limburgse ploeg nadoen. Dus respect is er zeker. En zeker van de prestaties op sfeergebied @ Leverkussen & qua pyro gebeuren in de € league. Het probleem in Limburg is gewoon of je bent supporter van Genk of Anti - Genk. Waarom de meeste anti-genk zijn? Geen idee maar hier aan de maaskant kan ik dat wel begrijpen maar dat verhaal is al meermaals besproken. Ik had mijn bericht wat te veralgemeend, dus ik begrijp wel sommige reacties. Als ge uw volledige ziel en hart in een club steekt (preparing tifo en randgebeuren) boeit het mij geene fuck vanwaar ge komt. Maar het gaat zich om de personen die gewoon een matchke zien en naar huis keren en dan een grote mond opzetten tegen lokale clubjes
Hier volg ik je dan wel volledig in.
ik ook wel ja  wat vinden jullie eigenlijk van jullie trainer? Norbert, grappig feit want hij is de papa van mijn 2 beste kameraden, ik zie die hier wekelijks 
-
nielss
-
-
-
- Mijn team: Racing Genk
door Eisdenaar » 06 jan 2012, 19:34
nielss schreef op 06 jan 2012, 15:57:ik ook wel ja  wat vinden jullie eigenlijk van jullie trainer? Hij heeft ons naar 3e gebracht. Het is een goede trainer en weet ook zijn troepen te motiveren. Enkel maakt hij volgens mij niet altijd de juiste keuze. Vorig jaar kon ge hem niet veel verwijten met maar 2 nederlagen op een volledig seizoen. Dit jaar is net iets anders. Maar over het algemeen is het geene slechte. Norbert, grappig feit want hij is de papa van mijn 2 beste kameraden, ik zie die hier wekelijks 
-
Eisdenaar
-
-
door Koningsblauw » 07 jan 2012, 19:34
Wat ik ook grappig vind is dat er bij de meeste kleinere clubs in Limburg Genk-nijd heerst terwijl er bij ons, de doorsnee supporter, sympathie is voor die clubjes.
In STVV is er een zeer grote aversie voor alles wat blauwwit is maar iedereen die ik ken (en voor Genk is) hoopt dat STVV zich redt. Ik kijk 's maandags in de krant altijd naar de uitslagen van Limburgse clubs in de hogere afdelingen en het doet me altijd plezier als ze het goed doen.
Laatst bijgewerkt door Koningsblauw op 07 jan 2012, 19:35, in totaal 1 keer bewerkt.
-
Koningsblauw
- Administrator
-
-
-
- Mijn team: Zutendaal VV
syLaR.:
door Genkbloods » 07 jan 2012, 21:47
TRIBUNEZUID schreef:Koningsblauw schreef op 07 jan 2012, 19:34:Wat ik ook grappig vind is dat er bij de meeste kleinere clubs in Limburg Genk-nijd heerst terwijl er bij ons, de doorsnee supporter, sympathie is voor die clubjes. In STVV is er een zeer grote aversie voor alles wat blauwwit is maar iedereen die ik ken (en voor Genk is) hoopt dat STVV zich redt. Ik kijk 's maandags in de krant altijd naar de uitslagen van Limburgse clubs in de hogere afdelingen en het doet me altijd plezier als ze het goed doen.
STVV moet naar 2de!
Die moeten net niet zakken, ik wil de derby behouden. Die mogen van mij elk jaar een rotseizoen hebben, maar zich net redden. Dat rotploegen als Leuven en Zulte maar zakken.
tiocfaidh ar la
-
Genkbloods
-
-
-
door Massei_Genk » 07 jan 2012, 23:04
Koningsblauw schreef op 07 jan 2012, 19:34:Wat ik ook grappig vind is dat er bij de meeste kleinere clubs in Limburg Genk-nijd heerst terwijl er bij ons, de doorsnee supporter, sympathie is voor die clubjes. In STVV is er een zeer grote aversie voor alles wat blauwwit is maar iedereen die ik ken (en voor Genk is) hoopt dat STVV zich redt. Ik kijk 's maandags in de krant altijd naar de uitslagen van Limburgse clubs in de hogere afdelingen en het doet me altijd plezier als ze het goed doen.
2! Zelfs in Holland kijk ik telkens of de Limburgse ploegen het goed doen. Ondanks enkele vriendschappen en 'haat' steun ik toch elke Limburgse ploeg. Zowel Roda, VVV, MVV, Fortuna..
Fino alla fine
-
Massei_Genk
-
-
-
door H2O » 11 jan 2012, 18:50
-
H2O
-
-
door T.O. » 11 jan 2012, 19:22
Eisdenaar schreef op 04 jan 2012, 16:24:Het ergste waar ik mij aan stoor bij de 'grote' voetbalploegen is dat er totaal geen respect is voor lagere, lokale clubs. Ik zie hier personen op het forum van alle windstreken, zelfs van Maasmechelen tot Leuven. Die personen begrijp ik niet, ik heb het helemaal niet op mensen vanuit Genk (logisch dat ze hun eigen lokale club steunen). De personen er buiten zijn stuk voor stuk op succes geboren en zeg niet ik ben al 12jaar supporter van racing want toen behaalde jullie eerste titel in eerste nationaal. En van die personen wat hoog van de toren komen blazen daar krijg ik het schijt van. Jullie eigen lokale ploeg uit uw eigen gemeente maakt ge zwart, terwijl ge er zelf woont. Maar dan de grote man komen uithangen op een forum en dan nog trots melden ik ga in het bezoekersvak staan. Een schande is het!
Ik vind u anders een schande. Mijne opa heeft nog in de mijn van Zwartberg gewerkt en supporterde dus al voor Winterslag. Met de paplepel binnengekregen. Het feit dat ik in Leuven ben opgegroeid verandert daar niks aan. Tenzij ze die uitdrukking niet kennen in Eisden of welk hol ge ook moogt wonen. Als het enkel is om zo ne zever te verkondigen, kijk dan naar de gouden schoen en post uw comments op hln.be...want ge zou u nog is goed kunnen mispakken aan mensen uit Leuven die voor Genk supporteren.
MENTALITÀ LOVANISTA
-
T.O.
-
-
-
- Mijn team: Racing Genk, AS Roma, Chelsea, Hertha BSC
Spille
door Super_Mike » 11 jan 2012, 20:48
Eisdenaar schreef op 04 jan 2012, 13:06:Ik ben via-via bij deze topic terecht gekomen en kan het niet laten om te reageren. Ik ben namelijk een harde Patro supporter. Het feit waarom de meeste eisdenaars en Patro supporters 'Anti-Genk' zijn heeft allemaal te maken met het geld van de mijnen (ook van Eisden) wat naar Genk is gegaan. En dit is bij iedereen in het verkeerde keelgat geschoten. En dit is een blijvende haat voor de jonge en oude generatie van Patro-supporters.
Onzin. Genk heeft het 'gekregen' bedrag al lang terugbetaald, en zelfs met een fikse rente... Jullie hebben trouwens niks te zagen daarover... Jullie 'park' komt voor het grootste deel, als het al niet volledig is, van de gemeenschap. Of hoe komt een derdeklasser waar drie man en een paardenkop gaat kijken aan zo'n stadion? Jaloezie t.o.v. Genk is er, daar moet geen enkele patro supporter om liegen maar wij zijn fier voor welke kleuren we supporteren. Wat Genk heeft bereikt daar zal geen enkele limburgse ploeg voor instaat zijn maar moet dan iedereen springen voor Genk? neen! Genk heeft ook alles met zich mee, de ligging etc (midden-limburg) terwijl Patro tegen de grens aanligt en dit is financieel ook geen voltreffer.
Tuurlijk mag je trots zijn op je club, geen probleem mee... En voor de rest vind ik je argumentatie maar een platbroekenmentaliteit. Binnen België ligt Genk nog steeds in een uithoek en is het nog steeds een sterk regionale club. Desondanks hebben we nu toch al zes keer de grotere (en in het geval van Anderlecht ook beter gelegen) clubs in dit land de loef afgestoken. Ook AA Gent komt uit een grootstad en zelfs zij hebben nog steeds het palmares van Genk niet én hebben er veel langer over gedaan om te geraken waar ze nu staan. Dat Genk nu staat waar het staat is omdat hier héél goed gewerkt is, daar waar Patro vooral gefaald en ter plaatse getrappeld heeft.
-
Super_Mike
-
-
-
- Mijn team: RC Genk
-
door Super_Mike » 11 jan 2012, 20:56
Eisdenaar schreef op 04 jan 2012, 16:24:Is wel lachen, een storm in een glas water, het gaat nog altijd om een match in 3e nationaal. Het ergste waar ik mij aan stoor bij de 'grote' voetbalploegen is dat er totaal geen respect is voor lagere, lokale clubs. Ik zie hier personen op het forum van alle windstreken, zelfs van Maasmechelen tot Leuven. Die personen begrijp ik niet, ik heb het helemaal niet op mensen vanuit Genk (logisch dat ze hun eigen lokale club steunen). De personen er buiten zijn stuk voor stuk op succes geboren en zeg niet ik ben al 12jaar supporter van racing want toen behaalde jullie eerste titel in eerste nationaal. En van die personen wat hoog van de toren komen blazen daar krijg ik het schijt van. Jullie eigen lokale ploeg uit uw eigen gemeente maakt ge zwart, terwijl ge er zelf woont. Maar dan de grote man komen uithangen op een forum en dan nog trots melden ik ga in het bezoekersvak staan. Een schande is het!
Nog dikkere onzin dan je vorige post... Ik ben geboren en getogen Maaseikenaar, én fiere Maaslander. Maar geen haar op mijn hoofd dat er ook maar één keer aan zou denken om naar Patro te gaan kijken. Ik ben in 1996 de eerste keer naar Genk gaan kijken en heb direct de microbe te pakken gekregen. Nu, 15 jaar later, ben ik een vaste supporter op thuis- én uitmatchen, heb ik de grootste snertmatchen op verplaatsing meegemaakt (La Louvière, Roeselare,...) in de regen en de kou, waar ik zelfs nog nooit een overwinning heb meegemaakt. Ik stond en sta er in goede en in slechte tijden en zal deze club mijn hele leven blijven volgen... En dan kom jij hier memmen dat ik niet voor Genk zou mogen supporteren omdat ik toevallig in een andere stad woon? Tsja, jammer dan dat volleybal mij niet interesseert. En jammer dat ik in februari 1985 niet mijn eerste match heb meegemaakt, maar moest wachten op iemand die mij Genk leerde kennen... Kortom, je hele argumentatie is je reinste onzin. Ik ben geboren en getogen in Maaseik, fiere Maaslander, maar KRC Genk all the way. En buiten Genk sympathiseer ik in België met geen enkele andere club in het voetbal. En, o ja, mijn vader heeft nog in de mijn in Zwartberg gewerkt. En zo is de cirkel toch een beetje rond...
Laatst bijgewerkt door Super_Mike op 11 jan 2012, 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.
-
Super_Mike
-
-
-
- Mijn team: RC Genk
-
syLaR.:
door JohanB » 12 jan 2012, 09:54
Eisdenaar schreef op 04 jan 2012, 13:06:Ik ben via-via bij deze topic terecht gekomen en kan het niet laten om te reageren. Ik ben namelijk een harde Patro supporter. Het feit waarom de meeste eisdenaars en Patro supporters 'Anti-Genk' zijn heeft allemaal te maken met het geld van de mijnen (ook van Eisden) wat naar Genk is gegaan. En dit is bij iedereen in het verkeerde keelgat geschoten. En dit is een blijvende haat voor de jonge en oude generatie van Patro-supporters. Jaloezie t.o.v. Genk is er, daar moet geen enkele patro supporter om liegen maar wij zijn fier voor welke kleuren we supporteren. Wat Genk heeft bereikt daar zal geen enkele limburgse ploeg voor instaat zijn maar moet dan iedereen springen voor Genk? neen! Genk heeft ook alles met zich mee, de ligging etc (midden-limburg) terwijl Patro tegen de grens aanligt en dit is financieel ook geen voltreffer. Wij hebben een zeer moeilijke tijd doorgemaakt de laatste 10jaar toen Genk zijn successen heeft behaald en dit heeft alles behalve positief op de supportersaantallen gewerkt, wat ook logisch is. Genk wat 10km verder ligt speelt kampioen terwijl Patro in vereffening gaat en zakt naar 4de nationaal maar desondanks speelde we het eerste seizoen in 4de nationaal nog gemiddeld voor 800man! Bij Patro hoopt iedereen ooit een bekertreffer tegen Genk te loten, het kwaliteitsverschil zal er zeker zijn maar het gaat puur om de beleving van deze match. Wat betreft de vriendschapsband. De Patro Fanatics hebben een vriendschapsband met de Green Lions van Lommel en voor de rest zijn er een aantal Patro supporters die naar Kv Mechelen gaan zien of naar Standard maar er is enkel een vriendschapsband met de GL. De thuismatch tegen Racing Mechelen is de match van het jaar voor ons. Eindelijk nog eens een ploeg met wat animo en wat volk meeneemt. Patro heeft nog iets recht te zetten t.o.v. de vorige match!
Green Lions... Say Whut? bestaan die marginalen nog? 
"The Drug Is Football" - Vanilla Muffins
-
JohanB
-
-
Massei_Genk
door JohanB » 12 jan 2012, 10:12
Martrim schreef op 04 jan 2012, 14:09:Henny10 schreef op 04 jan 2012, 14:08:ik zal er ook zijn,maar dan als patro supporter ! hoop op een leuke match met vooral veel sfeer ! er zullen veel smurfen aanwezig zijn daar zijn we van bewust ! hopelijk staan ze in het uitvak bij die van racing want anders zouden er nog al wat patro supporters overhit geraken :-) ook ik ben een anti genk supporter en niet om het succes van genk maar om wie en wat genk is ! respect voor de harde kern en de echte supporters maar ik kots wel op de vele succes supporters (overlopers) Als kv Mechelen supporter heb ik zelf beetje respect voor de racing mechelen supporters want je moet het maar doen als je in 3 de klasse speelt met zo een aanhang !dat zelfde respect is er voor patro ! moest dit ooit met genk gebeuren dan zit het stadion nog niet meer half vol ! zelfs na 10 slechte matchen met veel punten verlies zitten er in genk al 4000 supporters minder ! voor ons limburgse supporters van kv mechelen is onze haat het grootste voor genk en lierse en niet vr racing mechelen ! vr de mechelse kv mechelen supporters is dat anders! wij verwachten veel genkies voor deze match,maar er zullen meerdere supporters van verschillende ploegen aanwezig zijn ! moeten er daarom rellen zijn?? neen ,maar laten we hopen op een leuke match met vooral veel sfeer en dat de beste mogen winnen
Praten over successupporters en overlopers, maar wel zichzelf Patro en KVM supporter noemen.
En bij "mijn club" dan nog het lef hebben om "racing genk" te zeten...
"The Drug Is Football" - Vanilla Muffins
-
JohanB
-
-
Massei_Genk
door Luca-Wts » 12 jan 2012, 16:22
Genkbloods: U geef ik gelijk. Er zit een KLEIN verschil in genkenaren/genkfans en buiten genkwonende genkfans. Maar het is geen essentieel verschil. Ik weet van Genkbloods, F. van D/U, de mannen van Geneche, de jongere kerels van Tongeren en het meerendeel van de Casuals niet van Genk zelf afkomstig zijn. Maar als ge dat gevoel in u hart hebt, dan is dat zo !! Mensen van de cité kunnen soms nog feller zijn omdat ze hier dagelijks wonen, werken. Maar ik respecteer mensen zoals F. , G07 en Genkbloods en al de rest tot het bittere einde, wij zijn allemaal Genkies, ongeacht woonplaats of geboorteplaats.
Het feit dat er in Genk weinig fanatieke jongeren zijn is gewoon omdat de club zichzelf dit aandoet. Het imago van familieclub met hospitality-pakketten is niet gemaakt voor in onze stad. Deze stad is gemaakt op hard labeur en mentaliteit. Zoals de club vroeger was ! Daarom haken veel jongeren af ! Ik ken veel mensen die me steeds blijven zeggen: Wa Genk ? Dikke nekken-club, da is toch nie Genk. Maar zij weten het niet ! Zij zien Genk niet zoals ik en vele anderen Genk elke week zien. In een bus, 3u onderweg om aan de andere kant van het land mijn stad en club te vertegenwoordigen in het laatste wat nog écht is in dit moderne voetbal. Dat zien ze niet. Verder zijn veel jongeren ook gewoon onverschillig en zwak van karakter... Als er iets te beleven valt zijn ze daar (Rellen na kampioensmatch) maar anders niet !!
Wil enkel even het feit rechtzetten wat Bloods aanhaalt van steun aan "Fenerbache, Milan's en Roma's". Dit ligt gewoon 99,9 % van de tijd aan hun afkomst. Ik heb nog nooit Pietje Janssen voor Galatasaray zien supporteren. Ben zelf van Italiaanse afkomst en supporter daarom ook fan van een Italiaanse club. Dat zit gewoon zo. Begrijp 'Bloods zijn punt wel, van die zeikventen die voor Milan/Inter/eender wie zijn en schijt hebben aan Genk, die mogen de klote op.
SE LE RAGAZZI SONO UNITI, NON SARANNO MAI SCONFITTI
GENECHE 07 ALTIJD PRESENT
ACAB
AVANTI ULTRAS
-
Luca-Wts
-
-
-
- Mijn team: GENK-JUVE-SITTARD
door H2O » 12 jan 2012, 21:05
als je van limburg bent snap ik dat tot je je één voelt met een club als genk. Voor mensen van buitenaf heb ik een heel stuk minder respect, net zoals voor walen die naar genk komen kijken. Die zijn aangetrokken tot het succes en mogen voor mijn part afbollen.
-
H2O
-
-
door JackPurcell » 13 jan 2012, 14:05
H2O schreef op 12 jan 2012, 21:05:als je van limburg bent snap ik dat tot je je één voelt met een club als genk. Voor mensen van buitenaf heb ik een heel stuk minder respect, net zoals voor walen die naar genk komen kijken. Die zijn aangetrokken tot het succes en mogen voor mijn part afbollen.
how how, tis zoals hier al is beschreven. De eerste match die ge ziet in uw leven bij welke ploeg dan ook, bepaalt voor 99% waar ge u heel leven voor gaat supporteren. Als ome Jaques hier in de mijn heeft gewerkt en pakt zijn neefke Francois uit Kelmis mee na Genk, zal da manneke wss ook zijn heel leven voor Genk zijn...Successupporters zijn mensen die enkel komen als het goed gaat. Aangetrokken zijn door het succes en blijven komen is imo nog wel oké, met de ""voorwaarde"" dat ze inderdaad blijven komen.
Noblesse Oblige
-
JackPurcell
-
-
-
- Mijn team: KRC GENK
door Animale322 » 13 jan 2012, 14:26
JackPurcell schreef op 13 jan 2012, 14:05:H2O schreef op 12 jan 2012, 21:05:als je van limburg bent snap ik dat tot je je één voelt met een club als genk. Voor mensen van buitenaf heb ik een heel stuk minder respect, net zoals voor walen die naar genk komen kijken. Die zijn aangetrokken tot het succes en mogen voor mijn part afbollen.
how how, tis zoals hier al is beschreven. De eerste match die ge ziet in uw leven bij welke ploeg dan ook, bepaalt voor 99% waar ge u heel leven voor gaat supporteren. Als ome Jaques hier in de mijn heeft gewerkt en pakt zijn neefke Francois uit Kelmis mee na Genk, zal da manneke wss ook zijn heel leven voor Genk zijn...Successupporters zijn mensen die enkel komen als het goed gaat. Aangetrokken zijn door het succes en blijven komen is imo nog wel oké, met de ""voorwaarde"" dat ze inderdaad blijven komen.
En het perfect voorbeeld daarvan zijn limbowalen... Die zaten in de jaren tussen 2000-2005 nog hier, maar toen het hier slechter begon te gaan, en standard een paar succesjes begon te krijgen, zijn ze met velen naar daar getrokken. Dat zijn successupps 
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
-
Animale322
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Juventus
door T.O. » 14 jan 2012, 00:06
H2O schreef op 12 jan 2012, 21:05:als je van limburg bent snap ik dat tot je je één voelt met een club als genk. Voor mensen van buitenaf heb ik een heel stuk minder respect, net zoals voor walen die naar genk komen kijken. Die zijn aangetrokken tot het succes en mogen voor mijn part afbollen.
Weet ge wel over wat/wie ge bezig zijt? Allez, ik zeg maar...ge hebt ECHT geen idee wa ge aant zeggen zijt he pe. Ik durf nu zwart op wit wedden dat ik (Leuvenaar/Zwitser/ALLESBEHALVE LIMBURGER) in al mijne tijd al met meer passie voor Genk supporter dan u, daar ben ik zeker van. Kom mij eens het tegendeel bewijzen stukske jan van men voeten. Kom mij in mijn gezicht zeggen dat ik het moet afbollen.
MENTALITÀ LOVANISTA
-
T.O.
-
-
-
- Mijn team: Racing Genk, AS Roma, Chelsea, Hertha BSC
door Henri » 14 jan 2012, 00:29
T.O. schreef op 14 jan 2012, 00:06:H2O schreef op 12 jan 2012, 21:05:als je van limburg bent snap ik dat tot je je één voelt met een club als genk. Voor mensen van buitenaf heb ik een heel stuk minder respect, net zoals voor walen die naar genk komen kijken. Die zijn aangetrokken tot het succes en mogen voor mijn part afbollen.
Weet ge wel over wat/wie ge bezig zijt? Allez, ik zeg maar...ge hebt ECHT geen idee wa ge aant zeggen zijt he pe. Ik durf nu zwart op wit wedden dat ik (Leuvenaar/Zwitser/ALLESBEHALVE LIMBURGER) in al mijne tijd al met meer passie voor Genk supporter dan u, daar ben ik zeker van. Kom mij eens het tegendeel bewijzen stukske jan van men voeten. Kom mij in mijn gezicht zeggen dat ik het moet afbollen.
Ik steun T.O. hierin volledig! Het is niet omdat ge van weet ik waar komt dat ge geen voeling kunt hebben met Genk! Denk daarbij ook maar eens na dat de mensen die verder weg wonen ook nog meer moeite moeten opbrengen om nog maar in Genk te kunnen geraken.
-
Henri
-
-
-
Spille, T.O.
door Massei_Genk » 14 jan 2012, 00:47
Al woont ge in Stockholm of Vladivostok bij wijze van spreken, passie is waar het allemaal om draait. Woonplaats/geboorteplaats heeft hier in de verste verte niks mee te maken. Zoals ook al eerder aangehaald zijn er ook hier (hevige) supporters van buitenlandse ploegen als Juventus, Milan, Barcelona en noem maar op.. Tja, als ge uw mening hebt, zorg dat ge die goed argumenteert, want dat is het allesbehalve.
Fino alla fine
-
Massei_Genk
-
-
-
Henri, T.O.
door loe » 14 jan 2012, 12:23
Massei_Genk schreef op 14 jan 2012, 00:47:Al woont ge in Stockholm of Vladivostok bij wijze van spreken, passie is waar het allemaal om draait. Woonplaats/geboorteplaats heeft hier in de verste verte niks mee te maken. Zoals ook al eerder aangehaald zijn er ook hier (hevige) supporters van buitenlandse ploegen als Juventus, Milan, Barcelona en noem maar op.. Tja, als ge uw mening hebt, zorg dat ge die goed argumenteert, want dat is het allesbehalve.
Juventus, Milan, ... OK. Aangezien velen daar door hun 'verleden 'een band hebben. Maar sorry, soms krijg ik het wel wat van die typische Barça en ManU supporters in België. Die gaan allemaal louter op succes af, niet meer, niet minder. Heeft geen jota met 'verbondenheid' te maken. Ze creëren die band wel na verscheidene jaren, maar het zal nooit zo natuurlijk zijn als bij een ander. Waarmee ik overigens niet refereer naar supporters van buiten Genk, die voor Genk zijn. Dat vind ik nog een verhaal apart, aangezien Genk nog in de 'keuzesfeer' ligt (België is al zo klein). Genieten doe ik wel van het spel van Barça/Man U... , en ik kan ook wel voor enkele van die topploegen een boontje hebben. Maar meer zit er toch echt niet in. Hekel me dan ook aan van die flippo's die de hele tijd zeggen 'Wa zijt ge voor Genk? Real Madrid 700x beter joh!'. Dan is het al rap einde discussie.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
-
loe
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, West Ham
door Martrim » 14 jan 2012, 14:38
T.O. schreef op 14 jan 2012, 00:06:Weet ge wel over wat/wie ge bezig zijt? Allez, ik zeg maar...ge hebt ECHT geen idee wa ge aant zeggen zijt he pe. Ik durf nu zwart op wit wedden dat ik (Leuvenaar/Zwitser/ALLESBEHALVE LIMBURGER) in al mijne tijd al met meer passie voor Genk supporter dan u, daar ben ik zeker van. Kom mij eens het tegendeel bewijzen stukske jan van men voeten. Kom mij in mijn gezicht zeggen dat ik het moet afbollen.
Uw verwoording van een correct punt zorgt ervoor dat ge zelf even hard de klepel misslaat. Gij klaagt dat iemand u niet kent en dus niet weet wat ge zegt, maar ge hebt zelf echt geen idee tegen wie ge het zegt  Passioneel is die kerel zijn "middle name" en al ZEER lang  Dus ge klaagt over iets door datzelfde iets ook te doen... En los van dit ben ik er toch overtuigd van dat geboren en getogen zijn in de schaduw van het stadion toch nog een extra dimensie geeft  Maar die dimensie zorgt er niet voor dat daarom uw dimensie "te min" is.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
-
Martrim
-
-
-
J.D., JohanB
door loe » 14 jan 2012, 17:22
Martrim schreef op 14 jan 2012, 14:38:T.O. schreef op 14 jan 2012, 00:06:Weet ge wel over wat/wie ge bezig zijt? Allez, ik zeg maar...ge hebt ECHT geen idee wa ge aant zeggen zijt he pe. Ik durf nu zwart op wit wedden dat ik (Leuvenaar/Zwitser/ALLESBEHALVE LIMBURGER) in al mijne tijd al met meer passie voor Genk supporter dan u, daar ben ik zeker van. Kom mij eens het tegendeel bewijzen stukske jan van men voeten. Kom mij in mijn gezicht zeggen dat ik het moet afbollen.
Uw verwoording van een correct punt zorgt ervoor dat ge zelf even hard de klepel misslaat. Gij klaagt dat iemand u niet kent en dus niet weet wat ge zegt, maar ge hebt zelf echt geen idee tegen wie ge het zegt  Passioneel is die kerel zijn "middle name" en al ZEER lang  Dus ge klaagt over iets door datzelfde iets ook te doen... En los van dit ben ik er toch overtuigd van dat geboren en getogen zijn in de schaduw van het stadion toch nog een extra dimensie geeft  Maar die dimensie zorgt er niet voor dat daarom uw dimensie "te min" is.
Ik ben afkomstig uit Genk en ik weet wat je bedoelt met die extra dimensie. Het feit dat je je stad ergens weerspiegelt met de club. Vaak voel ik mij echt 'Goed' na een overwinning tegen pakweg Beerschot, omdat het aanvoelt als een fameuze repliek tegen de diknekkerij van 't Stad, die neerbuigend neerkijken op 'ontwikkelingssteden' als Genk. Dat is voor mij eigenlijk die dimensie, maar dat heeft dus niks met de club KRC Genk te maken. Ik denk dat iedereen, van waar dan ook, even hard en even passioneel voor zijn/haar team kan supporteren. Die 'extra' dimensie heeft dus louter met een stadsgevoel te maken, waarin je het voetbal eigenlijk gaat zien als een uithangbord van de stad waarin je woont. Je wilt dat de wereld te horen krijgt over de 'Genkse mentaliteit', zowel in de tribunes als op het veld. Die vereenzelviging met je thuisbasis, dat is volgens mij die 'dimensie'. Maar het is eigenlijk ook niet meer dan een kers op de taart, en een Brabander uit TZ of een West-Vlaming kunnen minstens even hard het voetbal hier beleven dan ik.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
-
loe
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, West Ham
|