door Ray Sing » 20 dec 2011, 07:30
De appels smaken tegenwoordig zuur in St-Truiden. Dat blijkt ook uit de zure uitspraken van de opperappelboer. Een bloemlezing : Na de match Westerlo-Beerschot, waarin de ratten 4 basisspelers lieten rusten, heeft STVV-voorzitter Morenne bedenkingen bij de Kielse motivatie : "We moeten ons ervan bewust zijn dat dit de geloofwaardigheid van het Belgische voetbal niet ten goede komt. Zo stelt Mathijssen 4 vaste waarden niet op. En blijkbaar werd niet alleen een aantal spelers naast het veld maar ook op het veld een avondje rust gegund. Als je ziet hoe Westerloverdediger Vanthournout zijn flank kan aflopen... dan moet Georges Leekens hem misschien oproepen? En dan is er nog het zogenaamde 'verdedigen' van Mikulic bij die derde goal van Dekelver. Het lijkt wel een schwalbe van een verdediger die op 5m van zijn man een tackle doet. Wie neem je dan in het ootje?" Over het ontslag van Guido Brepoels, die na een 1 op 15 de laan werd uitgestuurd, waarna zijn opvolger Franky Van der Elst óók maar 1 punt oogstte in zijn eerste 5 wedstrijden: "Dit was een managersreflex: anticiperen om erger te voorkomen". Over de verdedigers van STVV, die moeite hebben met het kunstgras op Staaien: "Bij zestig procent van onze tegengoals gleden onze verdedigers weg. We moeten op zoek naar stabiele spelers met een laag zwaartepunt. Jongens die gemakkelijk kunnen draaien en keren." Over Bart Goor, die buiten de transferperiode van Beerschot naar Westerlo trok : "Dit is competitievervalsing en belangenvermenging. Herman Wijnants speelt rechter en partij". Over de scheidsrechters, die volgens Morrenne overwegend in het nadeel van STVV fluiten. "Ik hoop nu dat na zeven magere wedstrijden met de arbitrage zeven vette matchen zijn aangebroken". Morrenne maakte zelfs een videomontage met daarin alle foute beslissingen die in het nadeel van STVV werden gefloten. "We publiceren op de website van onze club een gecorrigeerde stand van eerste klasse, zoals wij denken dat die hoort te zijn. Aan de hand van beelden willen we aantonen dat scheidsrechterlijke beslissingen in het nadeel van STVV het resultaat in de laatste 7 matchen hebben beïnvloed." Het lijdt geen enkele twijfel dat in de persoon van deze appelboer een uitzonderlijk komisch talent verloren is gegaan. Zijn hilarische uitspraak over verdedigen op kunstgras heeft alles in zich om een absolute klassieker te worden. Overigens lijken de Haspengouwse boomgaarden wel een vruchtbare voedingsbodem te zijn voor situatiehumor. Zo werden ook de beelden van een tuimelende Duchâtelet, onder de woorden "het veld is perfect bespeelbaar!", erg gesmaakt. 
-
Ray Sing
-
-
- Mijn team: KRC Genk
door Chazychaz » 20 dec 2011, 12:14
Geen aandacht aan besteden... Attentionwhore sinds zijn aanstelling.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
-
Chazychaz
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Juventus
door Ice » 20 dec 2011, 12:36
Hier kan Geert Hoste nog een punt aan zuigen...
I'
WARNING! My sense of humor may hurt your feelings..... I suggest you get over it.
-
Ice
-
-
-
door rico » 20 dec 2011, 13:21
Reactie Wijnants van Westerlo: "Morrenne zit een halfjaar in het voetbal, wat zou hij me de les moeten spellen?"
Ik vermoed dat als er straks een vergadering is onder de clubs dat Morenne een tafeltje voor hem alleen mag reserveren... Morenne beseft zelfs niet dat de overige clubs zijn geblaat stilaan moe zijn en dat ze de kans niet zullen laten liggen,om hem letterlijk en figuurlijk een schop richting 2e klasse zullen geven.
-
rico
-
-
- Mijn team: krc genk
door Gerre » 20 dec 2011, 15:35
rico schreef op 20 dec 2011, 13:21:Reactie Wijnants van Westerlo: "Morrenne zit een halfjaar in het voetbal, wat zou hij me de les moeten spellen?" Ik vermoed dat als er straks een vergadering is onder de clubs dat Morenne een tafeltje voor hem alleen mag reserveren... Morenne beseft zelfs niet dat de overige clubs zijn geblaat stilaan moe zijn en dat ze de kans niet zullen laten liggen,om hem letterlijk en figuurlijk een schop richting 2e klasse zullen geven.
Zo is dat. STVV mag zich stilaan weer opmaken voor een jaartje tweede klasse, en ik heb het gevoel dat ze dit keer niet zo snel meer zullen terugkeren...
-
Gerre
-
-
-
door Happy Blue » 20 dec 2011, 16:20
Over de verdedigers van STVV, die moeite hebben met het kunstgras op Staaien: "Bij zestig procent van onze tegengoals gleden onze verdedigers weg. We moeten op zoek naar stabiele spelers met een laag zwaartepunt. Jongens die gemakkelijk kunnen draaien en keren."
Blijkbaar hebben alle tegenstanders zulke aanvallers ... 
-
Happy Blue
-
-
-
-
door Ray Sing » 20 dec 2011, 16:42
Gerre schreef op 20 dec 2011, 15:35: STVV mag zich stilaan weer opmaken voor een jaartje tweede klasse, en ik heb het gevoel dat ze dit keer niet zo snel meer zullen terugkeren...
Dat weet ik zo nog niet. Sinds vorig seizoen krijgen de dalers een aardig afscheidscadeau'tje van de Pro League. En als je het dan, zoals Eupen, nog handig speelt en de bond pakt op het niet-toepassen van zijn eigen reglementen, kan je een behoorlijke voorsprong op de andere tweedeklassers opbouwen...
-
Ray Sing
-
-
door shakespare » 20 dec 2011, 17:18
Happy Blue schreef op 20 dec 2011, 16:20:Over de verdedigers van STVV, die moeite hebben met het kunstgras op Staaien: "Bij zestig procent van onze tegengoals gleden onze verdedigers weg. We moeten op zoek naar stabiele spelers met een laag zwaartepunt. Jongens die gemakkelijk kunnen draaien en keren."
Blijkbaar hebben alle tegenstanders zulke aanvallers ... 
Jamaar, hij kan het weten want hij zegt van zichzelf dat hij fulltime op de club aanwezig is en zich dus met alle zaken kan bezighouden. Meneer vindt dus ook dat hij alleen met spelers uit de topclubs verder kan/wil na de winterstop. Nu, met tegen de schenen schoppen van "collega's" gaat hij niet veel verder komen, tenzij die "groten" zijn stem zouden nodig hebben om een of anders tricky ding er weer door te drukken.(om hem daarna dus rucksichloss te laten vallen  ) Hij zal wel glunderen, nu hij weer alle kranten en andere media gehaald heeft, meneer de voorzitter, die als enige voorzitter in de pro--league zichzelf een maandsalaris uitkeert 
-
shakespare
-
-
door Ray Sing » 21 dec 2011, 07:13
En de opperappelboer... hij weet van geen ophouden en spuit doodgemoedereerd verder wild pesticiden in het rond. Voorwerp van zijn woeste kruistocht zijn in eerste instantie Beerschot en Westerlo, oftewel de vleesgeworden corruptie in de ogen van de dolgedraaide appelboer. Er komt -tot grote woede van Morenne- geen onderzoek naar wedstrijdvervalsing tussen beide geviseerde clubs, dus richt de appelboer met de grote eierschaal op het hoofd zijn pijlen op de "tussen beide clubs in der minne geregelde" transfer van Goor. Daarvoor trekt hij naar de burgerlijke rechtbank, met als motivatie dat het hier om een niet-reglementaire transfer buiten de vaste transferperiodes gaat. "Competitievervalsing!", roept de verbolgen appelboer. "Er zijn drie advocaten bezig de zaak te bestuderen. In het geval met Goor hebben we een stoel om op te zitten, wat niet zo is met bijvoorbeeld Westerlo-Beerschot. Momenteel is er een vacuüm waarbij elke club kan proberen zijn transfer te laten goedkeuren in het Uitvoerend Comité buiten de voorziene periodes. Bij Huysegems (Lierse, nvdr.) is dat gelukt, bij Goor zullen we nu zien", aldus de strijdvaardige appelplukker in HNB. Ivan De Witte, afscheidnemend voorzitter van de Pro League, is niet gelukkig met het initiatief van Morrenne. "Ik hoop dat hij niet naar de burgerlijke rechtbank stapt. Anders leidt dat alleen maar tot chaotische toestanden. Op basis van de huidige reglementen kon dit, zeggen de juristen mij." Niettemin werd gisteren op de vergadering van de Pro League beslist om een reglementswijziging door te voeren. Bovendien zal een dergelijke overstap voortaan in de hervormde bondsstructuur ook door een onafhankelijke commissie moeten worden beoordeeld. Nu kan een vrije speler, dus ook iemand die net zijn contract verbrak, bij een nieuwe club aantreden als het Uitvoerend Comité zijn fiat geeft. De juridische commissie moet de reglementswijziging uitwerken, in juni moet de Nationale Studiecommissie dat dan goedkeuren. Vanoppen is alvast niet onder de indruk van de plannen van Morrenne. "Het is te belachelijk voor woorden, zowel die wedstrijd in Westerlo als de zaak-Goor. Ik wist niet eens dat Goor naar Westerlo zou gaan. Maar ja, er wordt achter alles iets gezocht." Voor wie het nog niet wist, inmiddels is er ook een "Ethische Commissie" in Belgisch Voetballand. Die ging op 15/11/2009 van start in de schoot van de Pro League. Tot de oprichting van dat "zelfregulerend orgaan" werd besloten in de nasleep van de tackle van Axel Witsel, die Marcin Wasilewski een beenbreuk bezorgde. In het spoor daarvan maakten sommige clubleiders en trainers van andere eersteklassers er een sport van de collega's van de tegenpartij of de ref publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Ook Annemie Turtelboom (Open VLD), toen minister van Binnenlandse Zaken, had de Pro League gevraagd de problemen via de Ethische Commissie te beteugelen. 'De huidige context heeft de clubs doen inzien dat zo'n commissie echt noodzakelijk is', zei Pro Leaguevoorzitter Ivan De Witte plechtig bij de oprichting. 'Die moet optreden tegen incidenten die het profvoetbal of de Pro League schaden, zoals bijvoorbeeld spreekkoren of clubleiders die verbaal met elkaar of met de refs in de clinch gaan.' Een mond vol en daar voegde De Witte nog aan toe: 'Het zal zeker niet vrijblijvend zijn.' Ondertussen zijn we twee jaar verder en het is hoog tijd dat de commissie, samengesteld uit magistraten, professoren en journalisten, uit zijn coma ontwaakt. Niet dat de heren niet wilden, maar de wapens werden al die tijd uit hun handen geslagen. En het wapen is al maar een waterpistool, want de commissie kan hoogstens een blaam uitspreken. Het Belgische voetbal lijkt intussen weer op een gekkenhuis. Spelers onder contract worden nog altijd vrolijk benaderd. Zie Club Brugge en Jorgacevic. De scheldpartijen vliegen over en weer. Dennis van Wijk, een Nederlander die het Waalse clubje van Elio Di Rupo traint, vindt het vreemd dat zijn club altijd een Vlaamse scheidsrechter krijgt. Prietpraat, want dat is niet waar. Maar niemand reageert. Cercletrainer Bob Peeters roept dat het Scheidsrechterscomité zijn club altijd met een tweederangsref opzadelt. Ook al niet waar, maar wat kan het de Pro League schelen? De onverwijld weer tot leven gewekte Ethische Commissie nam gisteren contact op met de Pro League in verband met de uitspraken van Morrenne over de wedstrijd tussen Westerlo en Beerschot. Het is echter nog niet duidelijk of de Commissie mag en zal ingrijpen. De Pro League reageerde immers nog niet. En zo blijven de bondsreglementen en de arbitraire toepassing ervan door Olijke Swa en zijn kornuiten voor beroering zorgen. Of hoe het Belgisch voetbal zijn zoveelste klucht ingaat. Een nieuwe soap is geboren. 
-
Ray Sing
-
-
door Martrim » 21 dec 2011, 09:20
Voor het eerst in JAREN ga ik misschien nog hopen dat STVV zakt... Idiote Morenne. Alhoewel nipt binnenblijven en dan volgend jaar weer een 0/6 tegen ons krijgen en verder falen, zou ook wel een optie zijn.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
-
Martrim
-
-
-
door Gerre » 21 dec 2011, 09:55
Ray Sing schreef op 20 dec 2011, 16:42:Gerre schreef op 20 dec 2011, 15:35: STVV mag zich stilaan weer opmaken voor een jaartje tweede klasse, en ik heb het gevoel dat ze dit keer niet zo snel meer zullen terugkeren...
Dat weet ik zo nog niet. Sinds vorig seizoen krijgen de dalers een aardig afscheidscadeau'tje van de Pro League. En als je het dan, zoals Eupen, nog handig speelt en de bond pakt op het niet-toepassen van zijn eigen reglementen, kan je een behoorlijke voorsprong op de andere tweedeklassers opbouwen...
Morenne komt bij mij inderdaad wel over als iemand die zijn weg kent in de voetbalwereld, ja.
-
Gerre
-
-
-
door Matteo » 21 dec 2011, 10:00
Ze weten ze toch altijd wel te vinden he, daar aan de Tiense. Je zou maar STVV-supporter zijn. Nu, dat alleen al is al erg genoeg, daar niet van. Maar net wanneer je denkt dat er eindelijk rust in de tent kan komen. Net wanneer je denkt dat je voorzitter zich niet meer onsterfelijk belachelijk zal maken. Net dàn toveren ze Morrene uit hun hoed.
Waarschijnlijk komt hij binnenkort af: "Voorzitter van STVV zijn kost me elke maand drie KIA's he ... Drié!"
Het blijkt eens te meer dat ze in STVV het voetbalverstand van een pindanoot hebben. Ik ben een fel voorstander van kunstgras. Daar kun je lekker technisch op voetballen, vlot combinatievoetbal. Maar bij STVV? Ze hebben daar spelers als Delorge en Mennes, met zulke spelers kan je geen technisch voetbal op de mat leggen. En als trainer stellen ze dan ook nog eens Franky Van Der Elst aan. Ook niet meteen een technische kraan. Eerder een verroest waterpompke.
-
Matteo
-
-
- Mijn team: .
-
door TheOneAndOnly » 21 dec 2011, 12:21
En ik die dacht dat ze daar de domste voorzitter al gehad hadden met Duchatelet Morrenne 
-
TheOneAndOnly
-
-
-
door Ray Sing » 22 dec 2011, 07:10
Christian Carette, François Colin en Roger Van den Heule dienen hun ontslag in als lid van de Ethische Commissie van de Pro League. Dat meldden ze woensdag in een communiqué. 'We zijn tot de conclusie gekomen dat de Pro League de Ethische Commissie als een schaamlapje ziet, maar niets onderneemt om haar te laten functioneren en ethiek niet echt hoog in het vaandel voert', klinkt het. De drie vinden het niet kunnen dat er geen reactie kwam op de vraag van de commissieleden om de recente uitspraken van STVV-voorzitter Benoit Morenne en Cercle-trainer Bob Peeters tegen het licht te houden. Ook zijn ze ontgoocheld over het gebrek aan respons op de teksten van professor Ignaas Devisch, die voor een doorstart van de commissie moesten zorgen. 'De commissie kende een moeilijke start, vanwege het ontbreken van een juridisch kader. Omdat er nauwelijks sanctiemogelijkheden zijn, stapten voorzitter Alex Ponnet en Paul Van Himst al snel op. Zelf waren we van oordeel dat sancties onbelangrijk waren en dat vooral een moreel oordeel moest gegeven worden. We vonden steun bij Ignaas Devisch, professor ethiek aan de Universiteit Gent, die in het voorjaar teksten uitschreef die als basis zouden dienen voor een doorstart. Devisch toonde zich ook bereid voorzitter te worden van de commissie. Toen Devisch een half jaar later informeerde naar de stand van zaken liet CEO Ludwig Sneyers weten meer nieuws te zullen hebben na de bijeenkomst van de Pro League op 27 oktober. Maar een antwoord is er nog steeds niet.' 
-
Ray Sing
-
-
door shakespare » 22 dec 2011, 10:05
Ray Sing schreef op 22 dec 2011, 07:10:Christian Carette, François Colin en Roger Van den Heule dienen hun ontslag in als lid van de Ethische Commissie van de Pro League. Dat meldden ze woensdag in een communiqué. 'We zijn tot de conclusie gekomen dat de Pro League de Ethische Commissie als een schaamlapje ziet, maar niets onderneemt om haar te laten functioneren en ethiek niet echt hoog in het vaandel voert', klinkt het. De drie vinden het niet kunnen dat er geen reactie kwam op de vraag van de commissieleden om de recente uitspraken van STVV-voorzitter Benoit Morenne en Cercle-trainer Bob Peeters tegen het licht te houden. Ook zijn ze ontgoocheld over het gebrek aan respons op de teksten van professor Ignaas Devisch, die voor een doorstart van de commissie moesten zorgen. 'De commissie kende een moeilijke start, vanwege het ontbreken van een juridisch kader. Omdat er nauwelijks sanctiemogelijkheden zijn, stapten voorzitter Alex Ponnet en Paul Van Himst al snel op. Zelf waren we van oordeel dat sancties onbelangrijk waren en dat vooral een moreel oordeel moest gegeven worden. We vonden steun bij Ignaas Devisch, professor ethiek aan de Universiteit Gent, die in het voorjaar teksten uitschreef die als basis zouden dienen voor een doorstart. Devisch toonde zich ook bereid voorzitter te worden van de commissie. Toen Devisch een half jaar later informeerde naar de stand van zaken liet CEO Ludwig Sneyers weten meer nieuws te zullen hebben na de bijeenkomst van de Pro League op 27 oktober. Maar een antwoord is er nog steeds niet.' 
Je weet toch vanwaar die Sneyers afkomstig is... 
-
shakespare
-
-
door Ray Sing » 22 dec 2011, 15:36
Nee, maar laat me raden. Uit een boomgaard???
-
Ray Sing
-
-
door shakespare » 22 dec 2011, 19:53
yep en STVV is dan niet ver uit de buurt trouwens, "eerstdaags" is voor mensen uit die buurt een begrip met een héél rekbare betekenis 
-
shakespare
-
-
door rico » 26 dec 2011, 11:45
Berrier en Nong twijfelen over STVV 26 december 2011 Franck Berrier komt met mondjesmaat aan spelen toe bij Standard. Voor Aloys Nong in het avontuur bij de Rouches al een hele tijd afgelopen. Beide spelers mogen Sclessin verlaten. STVV tracht Berrier en Nong aan de haak te slaan. Dat loopt niet gemakkelijk. STVV verkreeg een uitstekend rapport van de Licentiecommissie. Niet alle clubs kunnen financiële zekerheid aanbieden. De Kanaries kampen echter met een aantal minpunten. STVV dreigt de korte winterstop in te gaan als nummer laatste in eerste klasse. Voorlaatste of laatste, dat werkt door op psychologisch vlak. Op financieel vlak zijn er mogelijkheden, maar STVV kan geen gouden bergen beloven. Een aantal spelers zouden bovendien rekening houden met de werkomstandigheden. STVV traint en speelt op een kunstgrasveld. De sportieve cel had een lijst in handen van een twaalftal spelers. Daar blijven nog maar een aantal spelers van over. Het financiële verhaal speelt daar een rol in, maar ook die hierboven genoemde obstakels. STVV-voorzitter Benoît Morrenne hoopt dat Marc Wilmots bij enkele spelers een goed woordje kan doen. Wilmots vierde zijn debuut in eerste klasse met STVV en was er als trainer actief. Franck Berrier en Aloys Nong zouden voorrang geven aan een avontuur in het buitenland. Hun weinige speelminuten bij Standard wegen door. Berrier en Nong zijn wat uitgekeken op het Belgische voetbal. Berrier zou graag terugkeren naar Frankrijk. Nong droomt van een lucratief avontuur in Qatar. Die pistes zijn echter niet concreet. De Kanaries beschikken over een transferbudget. Het vertrek van een aantal spelers kan die spaarpot nog wat aandikken. Jeroen Appeltans vertrekt naar vierdeklasser Herk-de-Stad. Smetana, Masset en Vanwelkenhuysen mogen weg. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Het ziet er maar belabberd uit voor de kanaries...niet alleen klopt het sportieve niet,maar ook het zo geroemde kunstgras houdt eventuele versterkingen tegen om voor hun te kiezen. Wat Nong betrefd...aan ieder die zelfs in een vlaag van zinsverbijstering aan hem dacht als eventuele versterking (?) voor ons,laat hem mooi waar hem is.Die gast heeft enkel interesse voor de cijfertjes op zijn contract en niet meer voor het sportieve. Stvv wil Wilmots inschakelen om spelers te overtuigen...awèl,als werknemer van de bond heeft Wilmots niets te lobbyen. Voor de rest hoop ik dat stvv op het einde van de rit staat waar het nu staat 
-
rico
-
-
- Mijn team: krc genk
door kierewiet » 28 dec 2011, 19:37
rico schreef op 26 dec 2011, 11:45:Berrier en Nong twijfelen over STVV 26 december 2011 Franck Berrier komt met mondjesmaat aan spelen toe bij Standard. Voor Aloys Nong in het avontuur bij de Rouches al een hele tijd afgelopen. Beide spelers mogen Sclessin verlaten. STVV tracht Berrier en Nong aan de haak te slaan. Dat loopt niet gemakkelijk. STVV verkreeg een uitstekend rapport van de Licentiecommissie. Niet alle clubs kunnen financiële zekerheid aanbieden. De Kanaries kampen echter met een aantal minpunten. STVV dreigt de korte winterstop in te gaan als nummer laatste in eerste klasse. Voorlaatste of laatste, dat werkt door op psychologisch vlak. Op financieel vlak zijn er mogelijkheden, maar STVV kan geen gouden bergen beloven. Een aantal spelers zouden bovendien rekening houden met de werkomstandigheden. STVV traint en speelt op een kunstgrasveld. De sportieve cel had een lijst in handen van een twaalftal spelers. Daar blijven nog maar een aantal spelers van over. Het financiële verhaal speelt daar een rol in, maar ook die hierboven genoemde obstakels. STVV-voorzitter Benoît Morrenne hoopt dat Marc Wilmots bij enkele spelers een goed woordje kan doen. Wilmots vierde zijn debuut in eerste klasse met STVV en was er als trainer actief. Franck Berrier en Aloys Nong zouden voorrang geven aan een avontuur in het buitenland. Hun weinige speelminuten bij Standard wegen door. Berrier en Nong zijn wat uitgekeken op het Belgische voetbal. Berrier zou graag terugkeren naar Frankrijk. Nong droomt van een lucratief avontuur in Qatar. Die pistes zijn echter niet concreet. De Kanaries beschikken over een transferbudget. Het vertrek van een aantal spelers kan die spaarpot nog wat aandikken. Jeroen Appeltans vertrekt naar vierdeklasser Herk-de-Stad. Smetana, Masset en Vanwelkenhuysen mogen weg. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Het ziet er maar belabberd uit voor de kanaries...niet alleen klopt het sportieve niet,maar ook het zo geroemde kunstgras houdt eventuele versterkingen tegen om voor hun te kiezen. Wat Nong betrefd...aan ieder die zelfs in een vlaag van zinsverbijstering aan hem dacht als eventuele versterking (?) voor ons,laat hem mooi waar hem is.Die gast heeft enkel interesse voor de cijfertjes op zijn contract en niet meer voor het sportieve. Stvv wil Wilmots inschakelen om spelers te overtuigen...awèl,als werknemer van de bond heeft Wilmots niets te lobbyen. Voor de rest hoop ik dat stvv op het einde van de rit staat waar het nu staat 
Wat die spaarpot betreft: veel gaan de door jou geciteerde spelers niet opbrengen. Voor de rest hoop ik dat STVV erin blijft: die zes zekere punten moeten we niet zomaar opblazen. 
't Is stil, waar het nooit waait.
-
kierewiet
-
-
-
door Happy Blue » 28 dec 2011, 22:35
En dan is er nog het zogenaamde 'verdedigen' van Mikulic bij die derde goal van Dekelver. Het lijkt wel een schwalbe van een verdediger die op 5m van zijn man een tackle doet. Wie neem je dan in het ootje?"
En van Pudil en Juhasz hoor je hem niet ...
-
Happy Blue
-
-
-
-
door Baldrick » 31 dec 2011, 12:34
rico schreef op 26 dec 2011, 11:45:Voor de rest hoop ik dat stvv op het einde van de rit staat waar het nu staat 
Ik vermoed dat het wel eens zou kunnen. Denk dat Westerlo zich echt wel zal versterkken-en met vooral Reynaldo en in mindere mate Goor-zijn ze daar toch mee bezig. Bovendien is Herman Wijnants een sluw man, die ook wel weet dat het met zijn club zo goed als gedaan is als ze zakken (of zakken en het jaar erop niet meteen stijgen) Westerlo is een boerendorp van pakweg 3000 inwoners. Eigenlijk is het een mirakel dat ze al zo lang meedraaien. Die Herman zal alles uit de kast halen om erin te blijven: en eerlijk is eerlijk, de zaak Goor was niet volledig kjoser. Nee, Westerlo gaat m.i. niet zakken. Ik zie eerder Leuven nog in de problemen komen. Gelukkig heeft de club van Ronny dankzij een 4/6 tegen RSCA en een overwinning tegen Brugge een voorspronng van maar liefst 8 punten op STVV. Dat zou op zich voldoende moeten zijn, ook al denk ik dat het de club aan mogelijkheden ontbreekt om zich gevoelig te versterken in januari. Zulte heeft -m.i.-het meeste kwaliteit van alle ploegen onderaan. (herinner me hoe ze het ons in het begin van het seizoen zeer moeilijk maakten in de CA) Bovendien kende het een dosis pech. Hopelijk voor hun haalt hun doelman snel terug niveau, maar het moment om Dury terug te halen was ideaal. Misschien krijgt hij bovendien Maazou en Habibou terug aan het voetballen. Nee, volgens mij zijn STVV (ze zullen wel wat hopeloze transfers a la Thomas Chatelle doen) en Lierse de degradatiekandidaten. Wat het zou geven in een eventuele play down valt te bezien..
-
Baldrick
-
-
-
- Mijn team: Krc Genk
door kierewiet » 31 dec 2011, 17:40
Je bent één factor vergeten: ben je er zo zeker van dat Beerschot en/of Lierse het seizoen uitspelen? Dewitte laat alleszins uitschijnen (HLN) dat er nog lijken uit de kast gaan vallen; vandaar zijn pleidooi voor een JL met 14 ploegen.
-
kierewiet
-
-
-
door shakespare » 31 dec 2011, 18:01
kierewiet schreef op 31 dec 2011, 17:40:Je bent één factor vergeten: ben je er zo zeker van dat Beerschot en/of Lierse het seizoen uitspelen? Dewitte laat alleszins uitschijnen (HLN) dat er nog lijken uit de kast gaan vallen; vandaar zijn pleidooi voor een JL met 14 ploegen.
Onder het mom van "ik ben nu geen verkozen Pro-leaguevoorzitter meer" komt Dewitte idd met een totaal ander standpunt nl er is in Belgie niet alleen geen plaats voor 16 clubs in eerste klasse maar ook 2e klasse moet beperkt worden. Volgens hem moet eerste klasse bestaan uit 14 ploegen en 2e klasse uit "maximum" 10.("want 18 is teveel om financieel te ondersteunen") Het wordt dus een héél besloten clubje waarin er rijkelijk kan gestrooid worden met TV en andere gelden. Hij voegt er wel aan toe dat de Bond dit allemaal moet verwezenlijken om "boven het geruzie van de pro-league" uit te stijgen. Hij is verdomme nog "in lopende zaken" daar maar geeft nu al toe dat hij er zo een rotzooi van gemaakt heeft dat anderen het nu maar moeten oplossen 
-
shakespare
-
-
door Koningsblauw » 01 jan 2012, 14:03
Hij heeft wel gelijk. Als je gaat naar 24 ploegen die professioneel werken kan je de tv-gelden veel beter verdelen. Doordat clubs de garantie hebben dat ze nooit meer kunnen degraderen naar een financieel kerkhof gaan die ook geen gekke dingen meer doen.
Het lijkt me de enige mogelijke oplossing.
Laatst bijgewerkt door Koningsblauw op 01 jan 2012, 14:08, in totaal 2 keer bewerkt.
-
Koningsblauw
- Administrator
-
-
-
- Mijn team: Zutendaal VV
door shakespare » 01 jan 2012, 16:38
Koningsblauw schreef op 01 jan 2012, 14:03:Hij heeft wel gelijk. Als je gaat naar 24 ploegen die professioneel werken kan je de tv-gelden veel beter verdelen. Doordat clubs de garantie hebben dat ze nooit meer kunnen degraderen naar een financieel kerkhof gaan die ook geen gekke dingen meer doen. Het lijkt me de enige mogelijke oplossing.
Misschien. Maar ik zie toch ook andere scenario's nl "clubbestuurders met ambitie" die zich plots opwerpen als de grote man, er een paar jaar geld tegenaan kletsen(want degraderen gaat niet) om dan na een paar jaar de boel achter te laten wegens andere interesses of iets dergelijks(KV Mechelen was daar indertijd een mooi voorbeeld van; ik ben ook benieuwd hoelang die van Lierse,Beerschot,Z-Waregem ja zelfs Club de boel( kunnen/willen)blijven financieren. Wat Dewitte doet is de vlucht vooruit, want de eerste keer dat de TVgelden zakken is het bingo voor wie dan niet bij de absolute top behoort. Hij heeft verdorie 3 jaar de stuurknuppel in handen gehad en komt nu vertellen hoe anderen het moeten doen...
-
shakespare
-
-
door kierewiet » 01 jan 2012, 18:56
Ik volg je grotendeels, bovendien heb ik geen zin in een Schotse competitie. Als men toch wil afslanken, ga dan meteen voor een Bene-competitie (8 Be, 10 Ne) in 2013-14, dan heb je zowel een verhoging van kwaliteit als innovatieve spankracht. En laat ons niet lullen over afstanden: wat Genk betreft ligt Twente niet verder af dan Kortrijk. En PSV en Roda worden dan regelrechte derbyclubs. Wat mij betreft: laat maar komen. Je zou dan volgend jaar kunnen gaan voor een play-off met 8 teams, waarbij de 7de en de 8ste uit de eerste competitie in een mini-play-off met de 9de en de 10de uitmaken wie mee in de lift naar Beneliga gaat. Ach ja, 't is maar een idee, weet ook wel dat het geen schijn van kans maakt. Maar op 1 januari mag een mens al eens uit de bocht gaan, zeker?
-
kierewiet
-
-
-
door Ray Sing » 02 jan 2012, 12:03
kierewiet schreef op 01 jan 2012, 18:56:Als men toch wil afslanken, ga dan meteen voor een Bene-competitie (8 Be, 10 Ne) in 2013-14, dan heb je zowel een verhoging van kwaliteit als innovatieve spankracht.
Krijg dat maar eens verkocht in NL... Bovendien vrees ik dat het dan voor KRC veel moeilijker zal worden om de titel te pakken of de CL te bereiken... 
-
Ray Sing
-
-
door Koningsblauw » 02 jan 2012, 14:37
Ray Sing schreef op 02 jan 2012, 12:03:kierewiet schreef op 01 jan 2012, 18:56:Als men toch wil afslanken, ga dan meteen voor een Bene-competitie (8 Be, 10 Ne) in 2013-14, dan heb je zowel een verhoging van kwaliteit als innovatieve spankracht.
Krijg dat maar eens verkocht in NL... Bovendien vrees ik dat het dan voor KRC veel moeilijker zal worden om de titel te pakken of de CL te bereiken... 
Je zou wel in een veel aantrekkelijkere competitie komen te zitten, budgetten & niveau zouden stijgen, bovendien een aantal heel leuke nieuwe verplaatsingen.
-
Koningsblauw
- Administrator
-
-
-
- Mijn team: Zutendaal VV
door Baldrick » 02 jan 2012, 17:52
Koningsblauw schreef op 02 jan 2012, 14:37:Ray Sing schreef op 02 jan 2012, 12:03:Krijg dat maar eens verkocht in NL... Bovendien vrees ik dat het dan voor KRC veel moeilijker zal worden om de titel te pakken of de CL te bereiken... 
Je zou wel in een veel aantrekkelijkere competitie komen te zitten, budgetten & niveau zouden stijgen, bovendien een aantal heel leuke nieuwe verplaatsingen.
Dat nieuwe gaat er ook snel vanaf zijn hoor. En bovendien is er in Nederland ook sprake van een kwaliteitsverarming tov de grote competitie. Misschien kan er dan-zeker op korte termijn-meer geld worden vrijgemaakt voor de deelnemende clubs, maar ik denk dat het op langere termijn ons ook niet zou helpen om de kloof met Duitsland, Spanje of Engeland te dichten.? En daarnaast heb ik persoonlijk minder affiniteit met pakweg Heereveen dan met pakweg Cercle Brugge..
-
Baldrick
-
-
-
- Mijn team: Krc Genk
door kierewiet » 02 jan 2012, 18:32
Baldrick schreef op 02 jan 2012, 17:52:Koningsblauw schreef op 02 jan 2012, 14:37:Je zou wel in een veel aantrekkelijkere competitie komen te zitten, budgetten & niveau zouden stijgen, bovendien een aantal heel leuke nieuwe verplaatsingen.
Dat nieuwe gaat er ook snel vanaf zijn hoor. En bovendien is er in Nederland ook sprake van een kwaliteitsverarming tov de grote competitie. Misschien kan er dan-zeker op korte termijn-meer geld worden vrijgemaakt voor de deelnemende clubs, maar ik denk dat het op langere termijn ons ook niet zou helpen om de kloof met Duitsland, Spanje of Engeland te dichten.? En daarnaast heb ik persoonlijk minder affiniteit met pakweg Heereveen dan met pakweg Cercle Brugge..
Maar ik heb meer affiniteit met pakweg Ajax dan met pakweg Bergen.
-
kierewiet
-
-
-
|