Gebruikers op dit forum: Tazz en 0 gasten
Het is nu 22 mei 2012, 08:59
Re: Opperappelboer oogst zure appelsWel correcte vergelijkingen trekken, hé... Ik heb meer affiniteit met Anderlecht/FCB/Standard/Gent dan Ajax/PSV/Feyenoord/AZ, net zoals ik meer affiniteit heb met de Bergens, Lierses, OHL'en dan VVV, Heerenveen en Groningen ofzo.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Re: Opperappelboer oogst zure appels
Daar gaat het net om: wat is 'affiniteit'? Vertrouwdheid met ingekankerde traditie allicht. Het uitgangspunt was: hoe blaas je een kabbelende competitie nieuw leven in: via het model van De Witte of via een baanbrekend initiatief. Een variant zou trouwens kunnen zijn een VL-Ne-liga, en laat de Walen dan maar met Luxemburg een alliantie maken, zo zijn de maffiosi elk jaar zeker van hun titel, tenzij de nekken kiezen voor een duik naar het zuiden, maar daar zijn te ambitieus/pretentieus voor, schat ik. 't Is stil, waar het nooit waait.
Re: Opperappelboer oogst zure appels
Maar het is niet gegarandeerd dat vernieuwing percé verbetering inhoudt. Voor datgene wat voetbal geworden is (of toch in veel gevallen) -een geldverslindende commerce-zal dat op korte termijn waarschijnlijk wel een verbetering inhouden. Grote ploegen blijven over, tradtitieploegen (genre STVV, NAC Breda en co) verdwijnen, waarschijnlijk zullen de tv-gelden omhoog gaan...maar structureel concurreren met de grote competities zal er nog altijd niet inzitten. Voor mensen als ik-enigszins ouderwets en nostalgisch-zal het een verarming zijn. Ik amuseer me misschien wel beter in een afgeleefd traditiestadion voor een nationale competitiematch dan in een supercommerciële toestanden te belanden. En daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat het op lange termijn zoveel beter gaat zijn. Normaal is verschraling verarming en de eerste keer Genk-PSV klinkt geweldig maar de 100ste keer Genk-PSV went ook!
|