Het is nu 22 mei 2012, 08:58

Ontslag Koster

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Ontslag Koster

Berichtdoor Brother » 30 okt 2011, 11:17

Vandaag werd Koster ontslagen als trainer van Club Brugge.
Brother

Mijn team: KRC Genk

Re: Ontslag Koster

Berichtdoor Quest » 30 okt 2011, 11:20

Zat eraan te komen. Wie neemt over? Brepoels? :crazy:
Laatst bijgewerkt door Quest op 30 okt 2011, 11:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Vragen of issues voor supportersparelement: johan@krcgenk-sp.be
Quest
Administrator

Berichtdoor Ice » 30 okt 2011, 11:47

Quest » 30 okt 2011, 11:20 schreef:Zat eraan te komen. Wie neemt over? Brepoels? :crazy:

Klup zoekt boer.

I'
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Berichtdoor Tazz » 30 okt 2011, 12:15

Bwa, zat eraan te komen? Mijn insziens mag dat gekostumeerd viertal in de tribune ook eens in eigen boezem kijken...Gerichte aankopen bleven uit, en de spelersgroep brengt te weinig. Wie gaat hem nu vervangen...Broos terug uit Abu Dhabi halen misschien? ;)

Erwin Koeman zou een ernstige kandidaat zijn...

Mijn team: KRC Genk, Schalke 04

Berichtdoor Roelracing » 30 okt 2011, 13:57

Gaan ze weer blijven aanpappen met Nederlanders?
Francky Dury lijkt mij de meest voordehandliggende optie, al zal de bond hem wel willen houden.
Successupporter = opportunist
There is only one Super RACING!!
Houd het simpel, leef met vlag(gen) en ... GENK!!!
Roelracing

Berichtdoor Brankolare » 30 okt 2011, 14:28

Op zich vond / vind ik Koster een verrijking voor het Belgische voetbal als in: heldere analyses, niet rond de pot draaien, mooie mens, ...

Maar ... Club kampioen maken, dat ging ie niet doen. Al van vrij snel na zijn aanstelling vond ik dat hij Club dikwijls veel te naief liet voetballen. Vraag is natuurlijk of een andere coach met dit materiaal beter gaat doen.

Belachelijk trouwens ook hoe de vier musketiers (aka Het Management) daar verantwoording komen afleggen over zijn ontslag. Die Mannaert: "Doelstelling was minstens top 3 in JL, nu staan we vierde (op een punt van nr 2." :D Ook in de Europa League hebben ze alles nog in eigen hand en die beker, tja, daar weet je dat zoiets kan gebeuren. Zat er van afgelopen zomer gewoon al aan te komen dat ze Koster gingen buitenzwieren als het iets minder ging.

Als opvolger ... Heintje kan sinds gisteren ook zijn ploeg op verplaatsing laten winnen, Guido zei in de Zevende Dag helemaal opgeladen te zijn, ... keuze genoeg.
Brankolare

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Malu

Berichtdoor Koen_s. » 30 okt 2011, 15:05

Brankolare » 30 okt 2011, 14:28 schreef:Op zich vond / vind ik Koster een verrijking voor het Belgische voetbal als in: heldere analyses, niet rond de pot draaien, mooie mens, ...

Maar ... Club kampioen maken, dat ging ie niet doen. Al van vrij snel na zijn aanstelling vond ik dat hij Club dikwijls veel te naief liet voetballen. Vraag is natuurlijk of een andere coach met dit materiaal beter gaat doen.

Belachelijk trouwens ook hoe de vier musketiers (aka Het Management) daar verantwoording komen afleggen over zijn ontslag. Die Mannaert: "Doelstelling was minstens top 3 in JL, nu staan we vierde (op een punt van nr 2." :D Ook in de Europa League hebben ze alles nog in eigen hand en die beker, tja, daar weet je dat zoiets kan gebeuren. Zat er van afgelopen zomer gewoon al aan te komen dat ze Koster gingen buitenzwieren als het iets minder ging.

Als opvolger ... Heintje kan sinds gisteren ook zijn ploeg op verplaatsing laten winnen, Guido zei in de Zevende Dag helemaal opgeladen te zijn, ... keuze genoeg.

ziet ge het al voor u, brepoels bij brugge. de communicatie zo half in het haspengouws, half in het west-vlaams. nu ja, ze hebben dan wel hun opperboer gevonden.
Koen_s.

Berichtdoor Lazy Tony » 30 okt 2011, 17:53

Dat gedoe rond hun 'management' begint echt groteske vormen aan te nemen. Het is inderdaad hun aankoopbeleid dat tot een onevenwichtige groep heeft geleid en ze waren gewoon op een stok(je) aan het wachten om Koster mee te slaan.

Er moet ook zoiets bestaan als een managementklerenwinkel, want je moet dan blijkbaar ook een bepaald soort apenpakje dragen; zielig hoe ze daar telkens op een rijtje zitten te sterven na alweer een nederlaag in extremis.

Wellicht zal Dury nu opvolgen, maar Koeman zou ik leuk vinden. Ik houd wel van de offensieve Nederlandse aanpak.
Lazy Tony

Mijn team: Genk

Berichtdoor shakespare » 30 okt 2011, 19:04

Roelracing » 30 okt 2011, 14:57 schreef:Gaan ze weer blijven aanpappen met Nederlanders?
Francky Dury lijkt mij de meest voordehandliggende optie, al zal de bond hem wel willen houden.

Ik kan me niet voorstellen dat Dury nog naar Brugge zou gaan na die soap van vorig jaar. Daarenboven hebben een aantal spelers van Gent vorig seizoen zijn beperktheid voor een topclub bloot gelegd.
Het ontslag van Koster verwondert echter geen mens(denk ik toch) Herinner U dat circus vorig jaar oa in Extra Time waarbij mr Sweat niet meer wist hoe zich in bochten te wringen toen het over Koster ging. Toen vorige week het ointslag van de 2 vroegere voorzitters uit de beheerraad werd meegedeeld, was het lot van Koster duidelijk : alles dat met het oude bestuur te maken heeft moet weg punt.
Wat Mannaert met woord en beeld presenteerde vandaag getuigt van een enorme hypocrisie :
"2 van de 3 doelstellingen zijn niet bereikt"
- overwinteren in Europa(nog in de running volgens hem)
- de laatste 4 in de beker(mislukt vorige woensdag)
- de top 3 in de jupkesliech( en we staan 4e zegt die pipo)
Ik snap niet waarom die journalist hem zijn eigen verklaring van bij de seizoenstart niet voor de voeten gooide. Toen predikte Mannaert geduld met het nieuwe beleid en de nieuwe ploeg. Alléén PO1 was toen een doelstelling en goed voetbal waarmee de supporters terug achter de ploeg konden staan.
Is het ontslag van Koster dan sportief niet te rechtvaardigen? Misschien wel, want de resultaten liegen er idd niet om en dan heeft de trainer nu eenmaal de boter gegeten.
Spelers kan men nu eenmaal niet (allemaal) buitengooien en een bestuur zal zichzelf nooit verantwoordelijk achten(dat staat ons ook nog te wachten als we bijvb PO1 niet halen...)
shakespare

Berichtdoor Lazy Tony » 31 okt 2011, 08:37

- Zaterdagavond: FCB verliest met 4-5 van KRC
- Zondagochtend: Koster wordt ontslagen

Reactie Vermant: "we zijn met het ontslag van Koster niet over één nacht ijs gegaan" :rofl:
Lazy Tony

Mijn team: Genk

Jorrit, Scarface

Berichtdoor shakespare » 03 nov 2011, 13:29

Bruhhe heeft zijn nieuwe trainer!
Naam : Dina Tersago (is gewend om met boeren om te gaan) :D
shakespare

Berichtdoor witte_nr1 » 04 nov 2011, 12:41

Gisteravond bij de nabespreking vermeldde Dennis Van Wijk de naam Leekens als eventuele vervanger voor Koster. :D
witte_nr1

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor sogano » 04 nov 2011, 21:39

witte_nr1 schreef op 04 nov 2011, 12:41:Gisteravond bij de nabespreking vermeldde Dennis Van Wijk de naam Leekens als eventuele vervanger voor Koster. :D

Het koningskoppel Verhaeghe en Manaert, samen met hun lakeien Vermant en Mariman willen persé een grote naam binnenhalen.
Er zouden al gesprekken geweest zijn met een succesrijke trainer, die echter nog onder contract ligt, zodat er een serieuze afkoopsom dient betaald. Geen probleem voor het 'rijke' Brugge. Het zou me niet verwonderen indien ze proberen Preud'homme los te peuteren. Michel oogst wel resultaten, maar zijn eigengereide manier van coachen, met het nodige geneuk in stilte, zou bij de Sjeiks toch wat wrevel opwekken. Ik ben benieuwd....
sogano

Mijn team: Krc genk

Berichtdoor J Cohen » 07 nov 2011, 20:10

sogano schreef op 04 nov 2011, 21:39:
witte_nr1 schreef op 04 nov 2011, 12:41:Gisteravond bij de nabespreking vermeldde Dennis Van Wijk de naam Leekens als eventuele vervanger voor Koster. :D

Het koningskoppel Verhaeghe en Manaert, samen met hun lakeien Vermant en Mariman willen persé een grote naam binnenhalen.
Er zouden al gesprekken geweest zijn met een succesrijke trainer, die echter nog onder contract ligt, zodat er een serieuze afkoopsom dient betaald. Geen probleem voor het 'rijke' Brugge. Het zou me niet verwonderen indien ze proberen Preud'homme los te peuteren. Michel oogst wel resultaten, maar zijn eigengereide manier van coachen, met het nodige geneuk in stilte, zou bij de Sjeiks toch wat wrevel opwekken. Ik ben benieuwd....

En nu ze Koster met dank aan een keeper die het niveau niet aankan buiten hebben kopen ze prompt een nieuwe keeper... 8)

Ze hebben geprobeerd Gerets te overhalen. Bleek niet haalbaar en niet alleen financieel.
J Cohen

Berichtdoor Brankolare » 07 nov 2011, 21:58

J Cohen schreef op 07 nov 2011, 20:10:
sogano schreef op 04 nov 2011, 21:39:

En nu ze Koster met dank aan een keeper die het niveau niet aankan buiten hebben kopen ze prompt een nieuwe keeper... 8)

Ze hebben geprobeerd Gerets te overhalen. Bleek niet haalbaar en niet alleen financieel.

Idem voor Michel PH, dixit Peter van den Bempt.

Ik hoop dat ze een trainer binnenhalen die over zijn top is, die ze veel te vet betalen en die er vooral geen betere ploeg van maakt.
Brankolare

Berichtdoor DennisWOT » 07 nov 2011, 22:02

Brankolare schreef op 07 nov 2011, 21:58:
J Cohen schreef op 07 nov 2011, 20:10:

Idem voor Michel PH, dixit Peter van den Bempt.

Ik hoop dat ze een trainer binnenhalen die over zijn top is, die ze veel te vet betalen en die er vooral geen betere ploeg van maakt.

Afbeelding
Oui, moi je suis une bite. C'est ça. Je suis une misérable bite. Et pour me faire respecter, il faudra que je reste toujours bien dur.»
DennisWOT

Chazychaz, Ice, Jabba, Malu, Matteo, real G, Snakes

Berichtdoor shakespare » 09 nov 2011, 07:47

Er komt schot in de zoektocht naar de nieuwe Brugse trainer. Volgens HNB ligt Christophe Daum nu in pole-position; als hij niet zou akkoord gaan met het bod van de "sweat-man", zou Steve Mc Laren dan toch een 2e alternatief zijn.
Dat deze laatste in Engeland in de pers zou gezegd hebben niet naar Brugge te gaan wordt eventjes "vergeten".
Volgens HNB haakten ook volgende kandidaten ook af
- Michel Preud'homme en Erik Gerets waren een beetje duur met nog lopende contracten en een salaris van resp.2 en 3 mio €
- Claude Puel wil zijn sabbatjaar niet onderbreken en kost ook 6 mio E
- Ralf Rangnick stapte op bij Schalke wegens burn-out en is nog niet genezen(waarom vraag je hem dan zeg ik dan maar, want
zelfs een leek weet dat je na 2 maanden niet hersteld bent van een burn-out :$ )
- Leekens ligt volgens de krant ook goed in de Brugse markt maar voelt er niets voor om zijn project RD te verlaten; zijn salaris
van 600 000 euro is nochtans een koopje . Ik neem aan dat ze in Gent,Kortrijk,Lokeren nu zullen grinniken bij zijn intenties :)
Daum zou, steeds volgens dezelfde bron, vandaag uitsluitsel geven, alhoewel dat ook wat langer kan duren. Vermits Steve McLaren "maar" 1 mio kost en Daum 2 mio, zou de Duitser ook nog een beetje water in de wijn moeten doen...
Hij is er echter klaar voor, is genezen van zijn huidkanker en over zijn cocaineverslaving wordt niet meer gesproken.
Verhaeghe is ook zéér gecharmeerd door de grote motivatie-eigenschappen van de man :
"spelers moeten, volgens Daum, de juiste mentaliteit hebben, terwijl karakter méér belang heeft dan technische kwaliteiten "
Brugge, stop met verder zoeken : bel Guido Brepoels :crazy: Al is die misschien een beetje te realistisch voor die megalomanen in Brugge.
shakespare

Berichtdoor walt » 09 nov 2011, 11:08

Volgens belgiumsoccer wordt Daum deze middag voorgesteld bij Brugge.
http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees ... -daum-voor
walt

Berichtdoor shakespare » 09 nov 2011, 12:09

walt schreef op 09 nov 2011, 11:08:Volgens belgiumsoccer wordt Daum deze middag voorgesteld bij Brugge.
http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees ... -daum-voor

En volgens Sporza heeft Christophe Daum zelf bevestigd dat hij de nieuwe trainer van Club Brugge is.
Alleszins heeft het Belgische voetbal er een kleurrijke figuur bij, en toegegeven, hij heeft resultaten gehad in het verleden ;)
shakespare

Berichtdoor Tazz » 09 nov 2011, 13:49

Ja Daum is een goede trainer, maar ik blijf erbij: Koster is dat ook.

Mijn team: KRC Genk, Schalke 04

Berichtdoor Ice » 09 nov 2011, 17:27

In een snuiftocht naar een nieuwe T1 kom je altijd bij Daum uit...

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor shakespare » 09 nov 2011, 17:41

Ice schreef op 09 nov 2011, 17:27:In een snuiftocht naar een nieuwe T1 kom je altijd bij Daum uit...

I'

Ice, in deze zitten we op dezelfde ...lijn :lol:
shakespare

Berichtdoor Malu » 09 nov 2011, 21:11

shakespare schreef op 09 nov 2011, 17:41:
Ice schreef op 09 nov 2011, 17:27:In een snuiftocht naar een nieuwe T1 kom je altijd bij Daum uit...

I'

Pas maar op dat jullie Stijnen niet tegenkomen.
Malu

Berichtdoor Ice » 10 nov 2011, 00:48

shakespare schreef op 09 nov 2011, 17:41:

I'

Afbeelding

I'
WARNING!
Ice

real G

Berichtdoor Ice » 10 nov 2011, 00:50

Een van op het nekkenforum:

Bjeurn Vleminckx, het syndroom van Daum :D

I'
WARNING!
Ice

real G

Berichtdoor Ice » 10 nov 2011, 00:57

Eins, zwei, schnaufen! Afbeelding

I'
WARNING!
Ice

Pigfloyd, real G

Daum best betaalde trainer ooit

Berichtdoor Ray Sing » 10 nov 2011, 06:55

Hij zal alleszins geen probleem hebben om zijn witte poeder te bekostigen, want hij wordt meteen de best betaalde trainer ooit in België : liefst 1.5 mio € bruto per jaar. En daarmee levert hij nog een pak in, bij Keulen verdiende hij destijds 2.5 mio € per jaar. (bron : het Duitse boulevardblad Bild).
Ray Sing

Berichtdoor shakespare » 14 nov 2011, 01:04

Mannaert ontkent dat ze zoveel geld betalen aan een trainer(interview in HLN van zatjl). Vandaag wordt duidelijk waar de subtiliteit hiervan zit : Daum is niet alleen trainer maar ook verantwoordelijk voor het ganse sportieve gedeelte, zeg maar TD.
Naast het feit dat bij de trainingen vanaf donderdag de linietrainers al vanaf de zijkant moeten toekijken, wordt ook de rest van het sporieve gedeelte vij Club Brugge "herzien". Mariman, de sportieve directeur en zijn assistent(die eigenlijk al de lakens scheen uit te delen) Sven Vermant worden beiden aan de kant gezet.
Mariman mag zich verder bezighouden met zijn taken van de laatste maanden(jeugd, stages en het beruchte Performance Center) en Vermant wordt "toegevoegd" aan de scouting maar dan onder hoofdscout Raymond Mommens; people management van de bovenste plank :$
Daum gaat rechtstreeks rapporteren aan Bart Verhaeghe en Vincent Mannaert; dit laatste is imo ook maar een tijdelijk iets, want een Duitser accepteert van nature maar één baas en dus zal Mannaert alleen nog goed genoeg zijn om de afspraken met sweatje te regelen en vooral uit te voeren wat beide oppergoeden beslist hebben.
Ondanks het feit dat er in het begin van het seizoen verkondigd werd dat men " europees voetbal wilde halen, enkel beter moest doen dan vorig jaar(3e worden dus) en de voorzitter himself kwam beweren dat hij zich niet rechstreeks zou bezig houden met het sportieve beleid(of was het daarom dat hij zo zweette toen hij dat verkondigde in Extra time?), worden zijn bedoelingen steeds duidelijker.
Eérst nog een aantal mensen uit het bestuur verwijderen, dan de professionele structuur na een halfjaar weer ontmantelen en één man, waarmee men ocharme 2-3 keer gesproken heeft(zie datzelfde intervieuw met Mannaert) plots verantwoordelijk maken voor het totale sportieve plaatje : Dat alles getuigt echt van de professionele aanpak waarmee men in Brugge voortdurend uitpakt :nono:
En zeggen dat de andere leden van de Profliga die pipo's gevolgd heeft in het uitzetten van een nieuwe "professionele" structuur bij de pro-league. Hoelang gaat dat daar duren of gaat men Verhaeghe ook daar de alleenheerschappij geven om na 6 maanden weer alles om te gooien?
Edit
Bron van dit nieuws over Mariman en Vermant : Sporza.
Opmerkelijk is dat er bij de club niemand dit nieuws bevestigt of ontkent : alles blijft doodstil O.o
Vraag is natuurlijk of dit in navolging is van het nieuws over de sms-jes van Mariman,nieuws dat toen ook via Sporza kwam, en waarbij Brugge naast de kwestie antwoordde, maw wordt vervolgd ;)
shakespare

Berichtdoor Ice » 14 nov 2011, 01:51

Vandaag wordt duidelijk waar de subtiliteit hiervan zit : Daum is niet alleen trainer maar ook verantwoordelijk voor het ganse sportieve gedeelte, zeg maar TD.

Man, wat een papavers...

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor Ray Sing » 14 nov 2011, 07:22

shakespare schreef op 14 nov 2011, 01:51:
Vandaag wordt duidelijk waar de subtiliteit hiervan zit : Daum is niet alleen trainer maar ook verantwoordelijk voor het ganse sportieve gedeelte, zeg maar TD.

De recente geschiedenis bij KRC heeft uitgewezen dat dit grote gevaren inhoudt, maar van andere clubs zal FCB wel geen lessen te leren hebben, zeker? ;)

Het nieuwe sportieve management van FCB wilde de club nochtans "professionaliseren op de lange termijn" maar nu wordt de klok -waarschijnlijk op vraag van dictator Daum, die geen inspraak duldt ;) - weer teruggedraaid. Om dit alles te vergoeilijken wordt een hypocriet sausje gegoten over de uitbreiding van Daums bevoegdheden en de inperking van die van Vermant & Mariman.

"Van Christoph Daum kunnen wij allemaal veel leren. Hij heeft 25 jaar ervaring en die willen wij maximaal aanwenden', zegt general manager Vincent Mannaert. 'Het is eigenlijk evident dat iemand met het palmares en de competenties van Daum een meer prominente rol krijgt. Daum kan zijn plan natuurlijk trekken met de eerste ploeg. En we hebben eerder al gezegd dat we leiderschap zochten bij een trainer. Welnu, Daum krijgt een leidende rol in de werking van de eerste ploeg. Vermant en Mariman worden allerminst opzij geschoven of gedegradeerd. Neen, zij zullen zich verder specialiseren', aldus Mannaert in HNB.

Aha... Vermant en Mariman gaan zich verder "specialiseren"... Dààr zit dus de verdere professionalisering van het nieuwe management! :)
Ray Sing

Volgende

Keer terug naar Nationaal voetbal