Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Het is nu 22 mei 2012, 08:51
Nationale jeugdelftallenBelgië U21 - Engeland U21 live te volgen op LaDeux. Aan de rust staat het 0-1.
Een beetje een zwakke lichting van de Belgen. Wat wil je, als de sterspelers à la Hazard, Mertens, De Bruyne, Courtois, Lukaku, ... reeds in het A-team zitten. Enige Genk-linken zijn Daeseleire op de bank, maar we weten allemaal dat hij geen onbetwistbare rechtsback voor het A-elftal zal worden, en Casteels. Kansloos bij het tegendoelpunt, een vrije trap die door Martin Kelly onhoudbaar wordt binnengekopt. Engeland heeft op papier een sterke lichting. Josh McEachran trekt het spel te weinig naar zich toe, maar laat zien bij elke baltoets dat hij een enorme technische bagage heeft. Chamberlain is een ongelofelijk talent, maar vandaag komt het er niet uit. Als verdedigende middenvelder ben ik wel enorm onder de indruk van Jason Lowe (Blackburn). Sterk in de recuperatie, brengt rust, opbouwend goed, kan in één tijd passen, kortom een moderne verdedigende middenvelder. Laatst bijgewerkt door Matteo op 15 nov 2011, 16:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Re: U21 België - U21 EngelandHeb het ook opgezet.
Bij België gaat bijna alles over Badibanga, wie staat er eigenlijk in de spits ? Bruno dus.
Re: U21 België - U21 EngelandSpandoek...Ultras Mons...al even erg imo als die "Hell Side" op sclessin tegen Roemenië...
Casteels mooie redding, aan de andere kant speelt Thibaut morgen wel in en tegen Frankrijk met de grote jongens Bal gaat erg vaak langs Musonda en Badibanga. Edit: knap, in blessuretijd toch nog de 2-1 halen dankzij een counter van Badibanga die op de paal schiet en een andere jonge duivel die scoort in de rebound. Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Re: U21 België - U21 Engeland
Wat is daar dan precies belachelijk aan? Mooie overwinning in ieder geval! Jammer van het dom puntenverlies tegen Ijsland en Noorwegen.
Ik laat me waarschijnlijk nog teveel leiden door heel de "schaam" affaire en het contrast in vaderlandsliefde tussen noord en zuid... Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Re: U21 België - U21 EngelandEl Kaddouri met de winning goal in blessuretijd. Ik was wel benieuwd naar hem, heeft ondertussen toch de interesse van Arsenal opgewekt. Had een voet in de gelijkmaker met een schitterende passeerbeweging uit stand, en scoorde dan zelf de 2-1.
Badibanga en Musanda staken er technisch bovenuit. Zeker Badibanga zorgde voor gevaar, hopelijk krijgt hij wat kansen in de basis van Anderlecht. Diepe spits Gianni Bruno kon me ook wel bekoren. Technisch sterker en beter meevoetballend als een Rossini op die leeftijd, bijvoorbeeld.
Het is enkel maar wachten op de jonge Musonda, wat een geweldenaar gaat dat wel niet worden.
De Belgische Iniesta
Re: U21 België - U21 EngelandBij Engeland wordt het in de toekomst uitkijken naar Josh McEachran. 18 jaar, heeft alles in zich om een heerser te worden. Dat inzicht, die eerste baltoets, die passing ... Moet alleen nog meer betrokken geraken bij het spel. Ik zie in hem wel de nieuwe Scholes. Gelukkig krijgt hij regelmatig wat speelminuten bij de big boys van Chelsea, kan zijn ontwikkeling alleen maar ten goede komen.
Nog bij Chelsea loopt er nog een toptalent rond, de 16-jarige Nathaniel Chalobah. Net als McEachran doorliep hij alle jeugdreeksen bij Chelsea. Een centrale verdediger met een uitstekend positiespel en uitvoetballend vermogen. Is één van de weinige Engelse spelers die in de jeugdreeksen een reeks hoger speelt dan zijn leeftijdsgenoten. Ik geloof zelfs dat hij kapitein is van de Chelsea Reserves. Op die leeftijd! Een speler die gisteren tegen België een matige partij speelde voor zijn kunnen maar overloopt van talent is Alex Oxlade-Chamberlain. Een verbeterde versie van Theo Walcott, quoi. Ross Barkley is nog zo'n talent. Fysiek sterke aanvallende middenvelder, maar kan ook aardig wat voetballen. Is technisch sterk onderlegd, kan een aardige pass uit zijn voeten toveren maar moet zich nog wat aanpassen aan het snelle tempo in de Premier League. Met de verkoop van Arteta krijgt de 17-jarige Barkley toch al wat meer speelkansen bij Everton. Of Raheem Sterling, opgeleid bij QPR maar op 15-jarige leeftijd verhuisd naar Liverpool. Een snelle tweevoetige linkerflank die graag naar binnen snijdt, maar ook graag de zijlijn haalt en een gemeten voorzet aflevert. Samen met spelers als Tom Cleverley, Jack Wilshere, Chris Smalling, Martin Kelly, Phil Jones, Jack Rodwell, Daniel Sturridge, Kyle Walker, ... heeft Engeland wel een talentvolle lichting klaarstaan. En dan heb ik het nog niet gehad over Adam Johnson, wat een heerser. Ik volg hem al een tijdje van toen hij nog bij Middlesbrough zat, wat een speler. Toptalent.
Re: Nationale jeugdelftallenGisteren via MUTV in uitgesteld relais de wedstrijd Manchester United - Derby County in de FA Youth Cup gezien. Daarbij speciaal gelet op de Belgische inbreng Charni Ekangamene (ex-Antwerp, wordt dit jaar 18) en Adnan Januzaj (ex-Anderlecht, wordt dit jaar 17).
Bij elke baltoets merk je dat Januzaj technisch hoogbegaafd is. Hij heeft de gave om de bal op die manier neer te leggen zoals hij wil. Hij speelde als tweede spits, maar kan ook op de rechterflank uit de voeten. Hij kan vlot een man voorbij en ziet het spel goed. Hij lokte tevens een penalty uit waardoor Man Utd de winning goal kon maken, 2-1. Ekangamene speelde centraal op het middenveld. Hij is krachtig, fysiek sterk, en kan ook voetballend aardig uit de voeten. Zowat de Belgische versie van Essien. Eerder was er ook de wedstrijd van de Man Utd Reserves tegen de Stockport Reserves. Speciale aandacht voor de Limburger Marnick Vermijl (ex-Standard, is net 20 geworden). Speelt voornamelijk als rechtsback, kan ook als rechtermiddenvelder uitgespeeld worden. En dat voornamelijk door zijn aanvallende kwaliteiten. Hij gaat zeer vaak en zeer goed mee naar voren. Komt er geregeld snel uit en gebruikt zijn snelheid om voorbij zijn man te gaan. In een perfecte wereld zouden dit drie aanwinsten zijn voor de Rode Duivels. Maar met jeugdspelers kan er zoveel gebeuren ...
Re: Nationale jeugdelftallenDie Januzaj verwacht men niet in onze nationale ploeg...Die dweept ENORM HARD met zijn "thuisland" Albanië en zou tot nog toe elke jeugdselectie gewoon geweigerd hebben of zou niet opgedaagd komen zijn.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Re: Nationale jeugdelftallenAls hij ziet met welke geweldenaars hij naar het WK in Brazilië mag, zal zijn keuze wel vlug gemaakt zijn.
Ik zie écht niet in waarom zo'n talent voor een dwerg als Albanië zou kiezen. Tenzij hij bang is van wat concurrentie natuurlijk.Gisteren waren het de Man Utd Reserves tegen de Newcastle Reserves. Marnick Vermijl stond weer in de basis als rechtsachter. De wedstrijd eindigde in een 6-0 overwinning voor Man Utd, Vermijl had weinig verdedigend werk (iets waar ik hem nog niet overtuigend vind) en trok weer vooral aanvallend goed zijn streng. Heersers waren Paul Pogba centraal op het middenveld, en Davide Petrucci, die iets aanvallender speelt dan Pogba. Petrucci kwam over van AS Roma, maar zag zijn opmars bij Man Utd geremd door groeipijnen. Sinds een goed jaar is hij van die pijnen verlost en er wordt verwacht dat hij vanaf volgend seizoen speelminuten zal krijgen in het eerste elftal. Ook opvallend: aan de zijlijn stond Darren Fletcher te coachen. Ik zie het bij ons Barda nog wel doen eigenlijk
Re: Nationale jeugdelftallen
Of omdat die iets bezit dat quasi niemand bij ons bezit: een nationale trots... You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Re: Nationale jeugdelftallenHet is trouwens afwachten wat Bakkali gaat doen, ook iemand met bakken talent, maar met de dubbele nationaliteit.
Zit in dezelfde categorie als Musonda & Perreira.
Is dat die van Pisvee? Die wordt bij Sporting genoemd.
Die wordt ook bij Europese topclubs genoemd, dus het zou me straf lijken moesten zij hem kunnen aantrekken.
In de zin van "Kijk daar wat een wereldspeler nooit bij ons zal spelen", dan toch? You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Over welke sporting denk jij dat ik het heb?
Re: Nationale jeugdelftallenUw clubje uit mijn lievelingsland.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Re: Nationale jeugdelftallenEr zijn nochtans sterke geruchten die dat inderdaad melden. Zakaria Labyad heeft hem al de weg getoond, hij vertrekt op het einde van het seizoen transfervrij van PSV naar Sporting. En verder zijn er nog twee Nederlanders in dienst bij PSV: Stijn Schaars en nog iemand. Dat kan allemaal wel een invloed hebben op zijn keuze. En Lissabon ligt uiteraard dichter bij de grens met Marokko.
Ik denk niet dat het zo'n foute keuze zal zijn. Sporting staat er toch voor bekend talenten uit hun eigen jeugd kansen te geven, en daarbij in het bijzonder vleugelspelers: Ronaldo, Quaresma, Simao, Nani, ...
En er zijn niet veel ploegen die 2 verschillende winnaars van de wereldvoetballer van het jaar opgeleid hebben de laatste jaren. Figo en Ronaldo. Wat ze gemeen hebben met Genk is dat ze hun beste spelers ook veel te vroeg laten vertrekken en dat het beleid van de eerste ploeg ook niet optimaal is en eerder stoelt op geen visie en we zien wel.
Op zich zou het uiteraard een pak "makkelijker" zijn om daar door te breken en naar de echte top door te groeien. Maar ik ben het gewoon niet meer gewoon dat jonge voetballers kiezen voor een goed sportief pad en niet voor "zo snel mogelijk zo hoog mogelijk cashen" ![]() You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Re: Nationale jeugdelftallenOnze landgenoot Florent Cuvelier wordt door zijn club Stoke voor een maand uitgeleend aan Walsall (League One). Mogelijk maakt hij dinsdag al zijn debuut. Indien stream, zal ik het hier zeker neerzetten.
Re: Nationale jeugdelftallenVolgens de fans stak Cuvelier er met kop en schouders bovenuit. Hij viel in in de zestigste minuut en bracht wat het middenveld wat visie, duelkracht en snelheid van uitvoering bij. Verwacht wordt dan ook dat hij vlug een basisplaats zal veroveren.
Weer een landgenoot om in de gaten te houden dus.
Er zou een 'valse' optie zijn gelicht die goedgekeurd is door de KNVB dus moet Labyad PSV aanvechten bij de Fifa. Hij zou Netto evenveel verdienen als hij nu brutto heeft, ook speelt mee dat hij zijn familie in Marokko onderhoudt.
Re: Nationale jeugdelftallenGisterenavond de Manchester Untied Youth aan het werk gezien tegen Swansea, dat geen partij was en met 1-5 verloor. Speciaal gelet op de Belgische inbreng uiteraard: Charni Ekangamene. Adnan Januzaj was geblesseerd en zakte niet mee af naar Wales. Ekangamene speelde op de linksback. Hij ging een aantal keren goed mee naar voren. Hij gaf ook blijk van een goede inspeelpas, goed positiespel en dito tackle. Ik was eigenlijk vooral onder de indruk van zijn fysiek vermogen. Hij bleef maar lopen ... Het zou mooi zijn moest hij zich op die positie verder ontwikkelen, dan hebben we met Ekangamene en Vermijl twee backs bij Man Utd. Meteen ook de pijnpunten bij de Rode Duivels opgelost.*
Verdere opvallende spelers. De 16-jarige Noor Mats Moller Daehli is een fantastische speler. Die techniek, die flair, dat inzicht ... Hij kan zowel op de flank als achter de spits spelen. Kan een hele grote worden. Gyliano van Velzen speelde op de flank, maar ik vind zijn startsnelheid niet explosief genoeg om het daar te maken (ondanks zijn snelheid eenmaal hij op gang is). Ik zie eerder een spits in hem. Is zeer balvast, kiest goed positie voor doel en werkt makkelijk af. Centraal in de verdediging speelde Tyler Blackett als een baas. Fysiek sterk, kopbalkrachtig, scherpe tackle, goed anticiperend, maar vooral zijn coolness sprong wel in het oog. Hij speelt normaliter op de linksback, en dat zie je. Hij ging regelmatig mee naar voren door het centrum. Op die positie zou je dat moeten verbieden. Tenzij je Zokora heet. * Mits ze slagen uiteraard.
Als je nog matchen ziet van deze gast, mag je me altijd op de hoogte houden.
Re: Nationale jeugdelftallenWie Marnick Vermijl live aan het werk wil zien voor de Man Utd Reserves tegen Man City: http://www.vipbox.tv/watch/32872/1/manc ... nline.html
Vermijl is nummer 2, de rechtsback.
Re: Nationale jeugdelftallenMooi doelpunt
![]()
Re: Nationale jeugdelftallenMarnick Vermijl als rechtsback en Ritchie De Laet als linksback met de Man Utd Reserves tegen Bolton: http://coolsport.tv/stream1.html
Voor Scandic: de Noor Jesse Lingard staat ook weer in de basis.
|