Het is nu 22 mei 2012, 08:48

Na Feyenoord moet PSV zwaar besparen

Het wel en wee in het buitenlands voetbal
  • Auteur
    Bericht

Na Feyenoord moet PSV zwaar besparen

Berichtdoor purno » 12 jun 2011, 17:48

Topclub in Nederland, een aardig woordje meepraten op het Europese front. PSV was populair. Je kon er een dikbelegde boterham verdienen en prijzen winnen. Op een dag stopt het verhaal van 'meer uitgaven dan inkomsten' echter. PSV moet het over een andere boeg gooien.

"PSV was altijd een kopende club, maar dat moet nu gaan veranderen", windt technisch manager Marcel Brands er geen doekjes om.

Het missen van de Champions League was een fikse streep door de rekening van PSV. "Het heeft ook met ambitie te maken. PSV wilde overwinteren in de Champions League, zelfs de kwartfinale halen. Dan moet je dure toppers kopen en is het moeilijk om daar nog rendement op te krijgen. Hoe groter de club, hoe hoger de ambities, des te moeilijker het is om een positieve transferrekening te hebben", stelt Brands in het Algemeen Dagblad.

"Wij slaan een andere weg in. Alleen voor voetballers met een grote toegevoegde waarde betalen we meer dan een miljoen euro salaris. Dat doen we dus niet voor tien spelers. Dat is een duidelijk signaal."

"Wij hebben veel geïnvesteerd in de jeugdopleiding, daar moeten we de vruchten van plukken. We willen naar een selectie met achttien of negentien voetballers toe, aangevuld met vier of vijf talenten uit de jeugdopleiding."

PSV moet het roer omgooien. Om het hoofd boven water te kunnen houden, moest de club bij de stad Eindhoven aankloppen. PSV krijgt 48,6 miljoen euro voor de gronden van het stadion en het oefencomplex. In ruil betalen ze 2,4 miljoen euro huurgeld per jaar voor het gebruik van deze gronden.

Toch wel een straf verhaal. Ik wist niet dat ze in zo'n slechte papieren zaten.
purno

Mijn team: krc genk

Re: Na Feyenoord moet PSV zwaar besparen

Berichtdoor Wouter_P » 13 jun 2011, 12:10

Inderdaad... jarenlang zo goed geboerd, en nu ineens in vrije val. Maar goed dat ze die Hongaar voor 14 miljoen € hebben kunnen slijten. Hebben ze een beetje ademruimte.
Wouter_P

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor racinghooligan » 13 jun 2011, 13:59

Alle clubs in Nederland gaan sterk achteruit op financieel vlak. Het is crisis en die crisis beginnen ze in de voetbalwereld ook te voelen!
racinghooligan

Mijn team: KRC Genk & Chelsea

Berichtdoor Malu » 13 jun 2011, 15:05

Gewoon wanbeleid. Als je de CL miljoenen in je budget opneemt en je mist een paar keer CL dan heb je rap een probleem.
Malu

Berichtdoor elron55 » 13 jun 2011, 17:49

racinghooligan schreef:Alle clubs in Nederland gaan sterk achteruit op financieel vlak. Het is crisis en die crisis beginnen ze in de voetbalwereld ook te voelen!

Voor beginnen zijt ge een beetje te laat. Ik meende ergens geleze te hebben dat van de competities in europa, alleen België, Duitsland en ijsland of zweden financieel gezond waren. Bij de rest zit de meerderhijd van de clubs met veel en zware leningen + geen vooruitzicht op beterschap.
Ik zeg maar zoo, dat is korter als dierentuin
elron55

Berichtdoor Wafelijzer » 13 jun 2011, 23:36

elron55 schreef:
racinghooligan schreef:Alle clubs in Nederland gaan sterk achteruit op financieel vlak. Het is crisis en die crisis beginnen ze in de voetbalwereld ook te voelen!

Voor beginnen zijt ge een beetje te laat. Ik meende ergens geleze te hebben dat van de competities in europa, alleen België, Duitsland en ijsland of zweden financieel gezond waren. Bij de rest zit de meerderhijd van de clubs met veel en zware leningen + geen vooruitzicht op beterschap.

Wie weet gaat dat ons nog serieus helpen om internationaal terug iets meer mee te kunnen spelen. Ik zie het al voor me. Talenten die nee zeggen tegen de Ere Divisie of Ligue 1 omdat ze in België tenminste nog hun loon krijgen. :lol: :crazy:
Wafelijzer

Berichtdoor rico » 14 jun 2011, 06:20

Wafelijzer schreef:
elron55 schreef:

Wie weet gaat dat ons nog serieus helpen om internationaal terug iets meer mee te kunnen spelen. Ik zie het al voor me. Talenten die nee zeggen tegen de Ere Divisie of Ligue 1 omdat ze in België tenminste nog hun loon krijgen. :lol: :crazy:

Daarom heet het ook het "voetballandschap"...de "natuur" hersteld zich zelf ;)
rico

Mijn team: krc genk

Keer terug naar Internationaal voetbal