Gebruikers op dit forum: boekie en 1 gast
Het is nu 20 mei 2012, 17:18
Incroyable (mais vrai?)Gewezen vicevoorzitter van Standard en Roger Vanden Stock hebben strijdbijl begraven
Ex-Standardman Luciano D'Onofrio op weg naar Anderlecht Luciano D'Onofrio is op weg naar Anderlecht. De ex-vicevoorzitter van Standard verzoende zich met Roger Vanden Stock en werkte de voorbije maanden mee aan de transfers van Milan Jovanovic en Dieumerci Mbokani naar het Astridpark. Het is zelfs niet uitgesloten dat hij een officiële functie krijgt bij paars-wit. D'Onofrio werd bij Standard opgevolgd door Roland Duchâtelet en had plots de handen vrij om de Brusselaars een rol te vertolken bij de overgang van Milan Jovanovic en Dieumerci Mbokani naar Anderlecht. De nieuwe spitsen van Sporting zijn ex-spelers van Standard en bleven voortdurend in nauw contact met hun vroegere baas. De inbreng van de ex-speler van Winterslag was een extra troef om hen over de streep te halen. Ondanks de gebeurtenissen van de voorbije jaren bleven D'Onofrio en Vanden Stock wederzijds respect voor elkaar koesteren. Dat de Italo-Belg Anderlecht ter wille wilde zijn bij transfers, deed het ijs tussen beide heren helemaal smelten. In lange gesprekken werden de gezamenlijke ambities duidelijk. D'Onofrio koesterde heimelijk de droom dit met Standard te realiseren, maar beseft dat Anderlecht als club van de hoofdstad van Europa en een sponsor van het kaliber van Fortis BNP veel meer mogelijkheden heeft om dit doel te bereiken. Nog geen officiële functie Roger Vanden Stock weet beter dan wie ook dat de hulp van D'Onofrio een belangrijke bijdrage kan betekenen. Niemand in dit land beschikt over een netwerk in het internationale voetbal dat in de verste verte vergelijkbaar is met dit van D'Onofrio. Bovendien circuleert het gerucht dat de Luikenaar ook al contact zou hebben gehad met een andere topclub. Dat zou dan Club Brugge moeten zijn, want D'Onofrio is niet on speaking terms met Standard, Racing Genk en AA Gent. De voorzitter van Anderlecht wil D'Onofrio lid maken van Anderlecht, maar beseft dat de tijd nog niet rijp is om hem een officiële functie binnen de club te geven. Het wordt een gigantische klus om zijn achterban met dit idee te verzoenen. D'Onofrio is echter niet geïnteresseerd in een louter vrijblijvende relatie. Hij wil een (Belgische) club naar de Europese top leiden. Aan Vanden Stock en Anderlecht de keuze. Bron: HNB Als dat klopt dan verliezen de Nekken mijn laatste greintje respect....Hoe laag kan je vallen....
Re: Incroyable (mais vrai?)Waanzin... Dan denk je eindelijk van die crimineel af te zijn, komt hij gewoon bovendrijven bij FC Ethiek. Het is te merken dat RSCA maar één keer landskampioen werd in de laatste vier jaar... Alle middelen zijn goed om de hegemonie te herstellen.
LOL @ Lidja trouwens. "Luciano heeft het zéér goed voor met onze club" ![]()
Re: Incroyable (mais vrai?)Niet de eerste keer dat 2 maffia-clans monsterverbonden sluiten...
infiltreert de Luikse maffia in Brussel?Ceci n'est pas une pipe. Voor mij is dit helemaal niet incroyable. Het stond in de maffieuze sterren geschreven dat de Don, nadat hij zijn Luikse basis node moest verlaten, elders onderdak zou zoeken om zo zijn louche zaakjes te kunnen verderzetten. En dat liefst bij een topclub, want daar circuleert het meeste geld. Bij KRC is hij door JV persona non grata -al lijkt DD minder scrupules te hebben- en met Ivan De Witte leeft hij door de perikelen in de Pro League op voet van oorlog. Resten dus FCB en RSCA. Het nieuwe Brugse management wil evenwel een "professioneel" imago uitdragen en daar past zo'n figuur als de Don natuurlijk niet bij. Bovendien lijkt Verhaeghe niet meteen iemand te zijn die de macht wil delen. Blijft RSCA nog over. De ideale club voor de Don, want de rijkste van België en met een zwakke voorzitter die hij makkelijk naar zijn hand kan zetten. Probleem voor hem is evenwel dat de andere Brusselaars minder opgezet zijn met zijn komst...
Re: Incroyable (mais vrai?)Het is te ongelofelijk om waar te zijn. Misschien dat een overijverige journalist in Mbokani en Jovanovic de ideale link zag voor zo'n sappig verhaal, maar ziet ge Van Holsbeeck al met D'Onofrio samenwerken?
Of moet D'Onofrio zijn opvolger worden? Want ik heb onlangs eens gelezen dat HVH al aan zijn pensioen denkt en dat ze Mannaert als opvolger hadden...
Re: Incroyable (mais vrai?)
Faust VDS sluit een pact met de Duivel...
Re: Incroyable (mais vrai?)Ik heb nochthans redelijk wat respect voor RSCA, maar dit zou dat wel serieus veranderen.
En het ergste? Ze gaan dan serieus wat voorsprong nemen op de rest van België... Want het is een lul, maar wel een lul die vanalles fikst. You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Er is ook nog een detail(?) dat kan meespelen : RSCA is omgevormd tot een NV, weliswaar met de familie VDS als grootste aandeelhouder; maar in elke NV kunnen aandelen verkocht worden aan kapitaalkrachtige "nieuwelingen", die dan daardoor macht verwerven in het beleid ![]()
Re: Incroyable (mais vrai?)Intussen heeft Anderlecht een persbericht de wereld ingestuurd waarin bevestigd wordt dat er gesproken is met don Luciano :
"maar er is nog niks beslist" (Sporza)
Re: Incroyable (mais vrai?)Als Anderlechtfan zou ge daar toch het vliegend sch**t van krijgen?
![]() Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Re: Incroyable (mais vrai?)Don aan VDS : I make you an offer you can't refuse...
I' WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings..... I suggest you get over it.
Rechtstreekse collega is een Anderlecht man en heeft er absoluut geen probleem mee... "Zolang we maar goeie spelers krijgen en resultaten halen". You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Re: Incroyable (mais vrai?)Ik vraag me echt af wat de Anderlechtsupporters hiervan vinden.. Zover ik weet is er een actief op het forum hier, als die zijn mening hierover eens kan geven? (al kan ik al bijna raden wat die is..)
Op het RSCA-forum is men vrij verdeeld over deze zaak. De ene groep huivert bij de idee dat zo'n louche figuur ook maar iets van verantwoordelijkheid toegekend krijgt. Dit lijken mij de rechtlijnige supporters. Een andere groep spreekt over de voordelen van een D'onofrio in termen van geld, netwerk, het sluiten van deals. Deze tweede groep lijkt dus de komst van een maffioso/crimineel toe te juichen. La classe totale.
Daarbij,het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt ginder. Constant Van den Stock zat ook eerst bij Club Brugge alvorens hij als nieuwe baas werd ingehaald. Hoe luidt het gezegde ook weer : "follow the money, stupid" ![]()
Re: Incroyable (mais vrai?)Spijtig dat wij hem niet binnenhalen, zonder twijfel de grootste voetbalkenner van België.
De Don had DD héél wat kunnen bijleren, want nu is het maar zo zo...
Hoezo is het "de grootste voetbalkenner"? Een voetballiefhebber met veel centen wel, maar hoezo een KENNER? You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Re: Incroyable (mais vrai?)Het Belgisch Voetbal
![]()
Re: Incroyable (mais vrai?)Kijk eens naar de spelers die hij onder zich had als makelaar en de transfers die hij voor Schandaard heeft gedaan.
Nee, serieus een gemiste kans nu hij naar BXL gaat, met hem hadden we eindelijk een echte topclub kunnen worden.
D'Onofrio is alles wat je niet wil in een professionele voetbalclub. Connecties heeft hij, maar tegen welke prijs? De brave man was (gedeeltelijk) eigenaar van zowat de halve Standardkern en haalt alleen spelers via zijn persoonlijk netwerk binnen. Op korte termijn rendeert dit misschien, maar voor de continuiteit binnen een club is zo'n man nefast.Ik blijf erbij: het Belgisch voetbal ![]()
Ik kan enkel mijn vraag herhalen: Hoezo maakt hem dat een KENNER? You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Re: Incroyable (mais vrai?)Omdat een kenner connecties heeft, oog heeft voor opportuniteiten, goed kan onderhandelen?
Hij had hier volgens mij perfect gepast. Weinig weten het, maar hij heeft in het Genkse een verleden. Spijtig.
Verleden? ...
Dat maakt je geen kenner... Een kenner kent iets van VOETBAL. Een kenner zal voetballers op zeer jonge leeftijd herkennen. Een kenner komt af met spelers die niet voor de hand liggen. Connecties, goeie zin voor deals en een goeie onderhandelaar zijn maakt je echt geen KENNER. En dat hij een Winterslag verleden heeft, verandert niets aan waarom hij eigenlijk achter slot en grendel zou moeten zitten. You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Re: Incroyable (mais vrai?)Als die maffioso naar Genk was gehaald, zou ik m'n abbonnement terstond verknipt hebben.
![]() 't Is stil, waar het nooit waait.
Re: Incroyable (mais vrai?)Sporting Maffia, sporting Maffia!!
![]() Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Gelukkig hebben we nog onze Rode Duivels, toch al nummer 37 op de wereldranglijst ![]() 40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Sorry, maar dat heeft een slet ook... I' WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings..... I suggest you get over it.
Inderdaad spijtig dat hij in het Genkse een verleden heeft.
croyable mais difficile...Hieronder de column "Luciano" van Peter Vandenbempt in de Coreliokranten, een invalshoek waarin ik mij volledig kan terugvinden.
"Het was een kille novembermorgen, twee jaar geleden. Ik zie ons nog staan op het bordes van een kasteel in Hélécine, ontroerd bij de hervonden vriendschap tussen Roger Vanden Stock en Luciano D'Onofrio. Alleen de strijkers ontbraken. Binnen zijn eigen club was werkelijk iederéén tegen, maar de altijd goedmenende Vanden Stock had toch ingestemd met een 'verzoening'. Het was niets meer dan een zorgvuldig geregisseerde pr-stunt. Later klasseerde D'Onofrio het spektakel in Hélécine zelf als een farce. Vrede sluiten doe je immers onder vier ogen, met een goed glas wijn. Zoals het recent dan ook gebeurd is. Maar vooraleer de vroegere baas van Standard naast de Anderlechtpreses op de eretribune zit, moet er toch nog behoorlijk wat water door de Zenne, denk ik zo. Onmogelijk is het niet, simpel omdat in het voetbal werkelijk álles kan. Laat ik het dus voorzichtig 'niet evident' noemen. Eerst moeten er toch een paar serieuze plooien gladgestreken worden. Dat het nieuws gelekt wordt net voor het item op de agenda van de raad van bestuur komt, is geen toeval. Een beproefde tactiek om een plan te laten mislukken. De afkeer voor D'Onofrio binnen Anderlecht is (was?) immers heel groot, de lijst met incidenten lang, die met verwijten over en weer nóg langer. In maart van dit jaar nog beschuldigde D'Onofrio de G4 (Anderlecht dus) van gemarchandeer en gesjoemel in de Pro League, en Vanden Stock zelfs impliciet van woordbreuk. 'Ik heb niet hetzelfde idee van een gegeven woord als Roger Vanden Stock.' Herman Van Holsbeeck noemde Standard na het Van Damme-incident in de zomer van 2009 een club van 'magouilleurs' (konkelaars). Hij hoopte dat zijn voorzitter nu eindelijk begrepen had 'met wie hij te doen had in Luik'. Anderlecht verdacht D'Onofrio er ook van zich steevast in transferdossiers te mengen, niet uit gemeende interesse maar puur om de prijs op te drijven. Zoals bij Veselinovic van Brussels. Enfin, samen rond de kerstkalkoen zat er niet in. Bovendien is de stevige kerfstok van Luciano D'Onofrio een belangrijk obstakel voor een officiële functie of - wat hij wellicht echt wil - een zitje in de raad van bestuur van Anderlecht. Daar moeten heren van stand zoals Alexandre Van Damme (AB Inbev) of Etienne burggraaf Davignon toch nog even over nadenken, schat ik zo. Al kan je hen tegelijk nooit verdenken van gebrek aan pragmatisme en dat kan in deze helpen. D'Onofrio is nu eenmaal een man met een strafblad, veroordeeld in Frankrijk voor onder meer witwaspraktijken, twee jaar voorwaardelijk, zes maanden effectief. En, veel erger, in juni is hij officieel in beschuldiging gesteld voor fraude, witwaspraktijken en valsheid in geschrifte. Hij zou zelf stevig geld verdiend hebben op transfers die hij deed voor Standard. Er werd bezwarend beslag gelegd op zijn vastgoed in Luik, vijf jaar cel behoort tot de mogelijkheden. Niet niks toch. Tijdens de vijandelijkheden met Standard profileerde Anderlecht zich graag als 'correcte, cleane' club tegenover de geheimzinnigheid in Luik. Dan is er wel enige creativiteit vereist om deze 'transfer' uitgelegd te krijgen. Het is een behoorlijk dilemma voor Anderlecht. De voetbalkennis en connecties van D'Onofrio zijn voor elke club van goudwaarde en in Brussel willen ze liever niet dat hij bij de concurrentie belandt. Maar hoe hij in de club kan ingepast worden, is een ingewikkelde sudoku. D'Onofrio functioneert niet onder een baas. Bij Standard werkte hij alleen, zonder TD, scoutingcel of (echt) bestuur. En zonder verantwoording af te leggen. In het Park ligt dat een beetje moeilijk. Zou Philippe Collin dat een goed idee vinden? Idealiter maakt Anderlecht volop gebruik van de diensten van D'Onofrio, zonder hem in huis te halen (en macht te geven). Maar het zou zeer verbazen mocht de ambitieuze mijnwerkerszoon daar genoegen mee nemen. D'Onofrio trekt zelf aan de touwtjes, hij hangt er niet aan. Aan Anderlecht om een keuze te maken die het zich later niet beklaagt."
|