door Uilskuiken » 18 nov 2011, 15:50
Martrim schreef op 17 nov 2011, 14:17:koentje schreef op 17 nov 2011, 14:13:Spijtig dat wij hem niet binnenhalen, zonder twijfel de grootste voetbalkenner van België. De Don had DD héél wat kunnen bijleren, want nu is het maar zo zo...
Hoezo is het "de grootste voetbalkenner"? Een voetballiefhebber met veel centen wel, maar hoezo een KENNER?
Die heeft helemaal niet veel centen. 't Is te zeggen, die heeft misschien veel centen maar heeft die centen nooit aangewend om Standard dure spelers te laten aankopen. Standard stond erom bekend van altijd maar een hand vol euro's uit te geven om haar verkochte spelers te vervangen. Wat hij wel heeft, is gigantische connecties en invloed. Hij heeft een netwerk, kan daardoor merkwaardige namen naar hier halen, of bepaalde interessante spelers laten aanbrengen. Of spelers boven hun prijs verkopen. Onderhandelen kan hij immers ook gewoon heel goed. Maar veel centen? Ik heb de indruk dat er op dit moment 1 ploeg in België is die een gulle geldschieter heeft, en dat is Club Brugge. De rest doet geen overdreven opvallende dingen. Standard heeft nu een veel rijkere voorzitter dan een half jaar geleden.
-
Uilskuiken
-
-
- Mijn team: Anderlecht
door kierewiet » 18 nov 2011, 18:20
Uilskuiken schreef op 18 nov 2011, 15:50:Martrim schreef op 17 nov 2011, 14:17:Hoezo is het "de grootste voetbalkenner"? Een voetballiefhebber met veel centen wel, maar hoezo een KENNER?
Die heeft helemaal niet veel centen. 't Is te zeggen, die heeft misschien veel centen maar heeft die centen nooit aangewend om Standard dure spelers te laten aankopen. Standard stond erom bekend van altijd maar een hand vol euro's uit te geven om haar verkochte spelers te vervangen. Wat hij wel heeft, is gigantische connecties en invloed. Hij heeft een netwerk, kan daardoor merkwaardige namen naar hier halen, of bepaalde interessante spelers laten aanbrengen. Of spelers boven hun prijs verkopen. Onderhandelen kan hij immers ook gewoon heel goed. Maar veel centen? Ik heb de indruk dat er op dit moment 1 ploeg in België is die een gulle geldschieter heeft, en dat is Club Brugge. De rest doet geen overdreven opvallende dingen. Standard heeft nu een veel rijkere voorzitter dan een half jaar geleden.
Maar, zoals het verhaal van STVV ons leert, een voorzitter die vooral uit is op het beleggen van zijn centen, dan die te investeren in de club die hij zogenaamd patroneert.
't Is stil, waar het nooit waait.
-
kierewiet
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk
door Ice » 19 nov 2011, 02:32
Uilskuiken schreef op 18 nov 2011, 15:50:Martrim schreef op 17 nov 2011, 14:17:Hoezo is het "de grootste voetbalkenner"? Een voetballiefhebber met veel centen wel, maar hoezo een KENNER?
Vergeet Genk niet, als je spreekt over gul zijn! 1.7 miljoen eurokes hebben ze opgehoest om een Courtois enigzins te benaderen. Maar wat blijkt nu, die krijgt zelfs niet onze Koteles niet uit z'n hok! Btw, Roland mag dan wel rijk zijn, maar net dat is het probleem van Standard...die gaat alle pro's en contra's in een computerprogramma steken, met als resultaat: FAIL. I'
WARNING! My sense of humor may hurt your feelings..... I suggest you get over it.
-
Ice
-
-
-
door Blink182 » 20 nov 2011, 20:25
ForzaKRCGenk schreef op 17 nov 2011, 13:44:Ik vraag me echt af wat de Anderlechtsupporters hiervan vinden.. Zover ik weet is er een actief op het forum hier, als die zijn mening hierover eens kan geven? (al kan ik al bijna raden wat die is..)
Kben er niet zo voor te vinden. Kzou er geen probleem mee hebben als hij transfers zou aanbrengen (beslissing moet natuurlijk bij het bestuur blijven), maar hem zelf in het bestuur vind ik niet kunnen. Men praat altijd zo over zijn contacten, maar daar halen ze alleen maar voordeel uit bij spelers verkopen, want bij Standard was er ook geen sprake van doordacht beleid. Al is dat beleid er bij ons ook niet.
Our loyalty is forever !
-
Blink182
-
-
-
- Mijn team: RSCA
door Belgijanac » 20 nov 2011, 21:24
Chazychaz schreef op 17 nov 2011, 11:49:Als Anderlechtfan zou ge daar toch het vliegend sch**t van krijgen? 
Het merendeel van hen zijn opportunisten! 
Beun there, done that!
-
Belgijanac
- Administrator
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Hajduk Split
-
door Belgijanac » 20 nov 2011, 21:34
koentje schreef op 17 nov 2011, 14:13:Spijtig dat wij hem niet binnenhalen, zonder twijfel de grootste voetbalkenner van België. De Don had DD héél wat kunnen bijleren, want nu is het maar zo zo...
Kletsen moest ge krijgen met zo'n uitspraken! Nooit zal ik uit plat opportunisme mijn ziel prostitueren voor het idee van succes door een deal met de maffia.
Beun there, done that!
-
Belgijanac
- Administrator
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Hajduk Split
-
door shakespare » 20 nov 2011, 21:49
Blink182 schreef op 20 nov 2011, 20:25:ForzaKRCGenk schreef op 17 nov 2011, 13:44:Ik vraag me echt af wat de Anderlechtsupporters hiervan vinden.. Zover ik weet is er een actief op het forum hier, als die zijn mening hierover eens kan geven? (al kan ik al bijna raden wat die is..)
Kben er niet zo voor te vinden. Kzou er geen probleem mee hebben als hij transfers zou aanbrengen (beslissing moet natuurlijk bij het bestuur blijven), maar hem zelf in het bestuur vind ik niet kunnen. Men praat altijd zo over zijn contacten, maar daar halen ze alleen maar voordeel uit bij spelers verkopen, want bij Standard was er ook geen sprake van doordacht beleid. Al is dat beleid er bij ons ook niet.
Als hij komt(toegelaten wordt) is het om minimaal mee te "bepalen", dus een bestuursfunctie is het minimum. Zo zit de man gewoon in mekaar, kijk maar naar zijn verleden 
-
shakespare
-
-
door Chazychaz » 21 nov 2011, 12:56
En trouwens; voetbalkennis?
-Mbokani wou weg uit Anderlecht -Jovanovic was een chance'ke en kwam via de clubarts oid -Defour was een lage streek en iedereen zag dat die jongen barstte van het talent -Witsel werd bij de kern gehaald door Don Ofrio junior -Carcela idem -Fellaini bij de kern gehaald door Boskamp -Cyriac kwam na een scoutingsopdracht van Don Ofrio junior (meende ik mij te herinneren)
Wel bracht hij Conceicao aan, maar was hij ook verantwoordelijk voor het binnenhalen van (enkel de meest recente): -Dibi -Dufour -Belhocine -Blazic -Daerden -Boukhriss -Benko -Collet -Alandson & broer -Dufer -Ingrao -Rapaic -Sa Pinto -Toama -Tiago -die Portugezen en Brazilianen die rapper terug op het vliegtuig zaten dan Usain Bolt de 100 meter loopt -Diagao, broer van Kaka -die jonge, Franse linksback van Auxerre
Teert op zijn enkele goede transfers en heeft voor de rest vooral een uitgebreid net aan zakenconnecties, waardoor hij goed verdient bij UITGAANDE transfers, en zoveel zijn er ook niet. Onyewu en Jovanovic transfervrij (maar wel een percentje voor den Don), Sarr voor een beperkte som, Mbokani (€7M), Fellaini (€20M hoewel ik nog steeds geen drol van dat bedrag geloof), Sarr (<€1M), Mangala en Defour (samen €9M dacht ik)
Waarom die kerel nog altijd het imago heeft van een voetbalkenner, is mij een raadsel.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
-
Chazychaz
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Juventus
- De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Matteo
door Malu » 24 nov 2011, 22:17
Het is officieel:
Anderlecht-voorzitter Roger Vanden Stock heeft, op het einde van de Raad Van Bestuur, aan de leden van de RVB meegedeeld dat de club zal rekenen op de diensten van de heer Luciano D'Onofrio. Deze zal op bevoorrechte wijze met de club samenwerken inzake transfers. De directie van RSCA zal de transferdossiers beheren zoals de club het al altijd gedaan heeft. RSCA geeft verder geen commentaar.
Bron: rsca.be
Ik ben benieuwd wat dat gaat geven, van mij mag eender wie kampioen worden in België de komende jaren zolang het RSCA niet is. Zelfs Standard gun ik vanaf nu meer.
-
Malu
-
-
door Ray Sing » 25 nov 2011, 07:07
De Don krijgt geen officiële functie bij Anderlecht, maar voor in- en uitgaande transfers gaat RSCA wel heel nauw met de Luikse maffioso samenwerken. Dat werd gisteren beslist op de RVB.
Die RVB kwam gisteren om 17u samen om onder meer over de samenwerking met de Don te praten. Voorzitter RVDS was er uiteraard, maar ook zijn neef Philippe Collin en grote aandeelhouders als burggraaf Etienne Davignon en Alexandre Van Damme (AB Inbev). RVDS had vorige week maandag nog een gesprek gehad met de Don in het Conrad hotel in Brussel en zou eerder ook al een vijftal keer met hem samen hebben gezeten. Ondanks geruzie in het verleden dacht RVDS eraan om de Luikse maffioso een officiële functie binnen RSCA te geven, om zo beroep te kunnen doen op zijn uitgebreide netwerk op de transfermarkt. Door het strafblad van de Don stuitte dat voorstel evenwel op heel veel tegenwind. Toplui zoals Etienne Davignon zagen dat niet zitten. Uiteindelijk werd tijdens de vergadering besloten dat de huidige directie de transferdossiers zal blijven beheren, maar dat de club wel op bevoorrechte wijze zal samenwerken met de Don, dwz dat op de Belgische markt alleen RSCA een beroep zal kunnen doen op de diensten van de Don.
In de loop van de dag had RVDS al gezegd: 'De media hebben de voorbije dagen zoveel druk gezet en zoveel meningen over de Don gepubliceerd dat het quasi onmogelijk was geworden om hem een officiële functie te geven.'
Senator Alain Courtois, die in 2009 een verzoening regelde tussen RVDS en de Don, verwoordt het zo in HNB: 'Don Luciano wil erkenning en RSCA zal gebaat zijn met zijn uitgebreide telefoonboek, maar dat hoeft toch niet in een officiële functie?'
-
Ray Sing
-
-
door shakespare » 25 nov 2011, 07:33
Ray Sing schreef op 25 nov 2011, 07:07:De Don krijgt geen officiële functie bij Anderlecht, maar voor in- en uitgaande transfers gaat RSCA wel heel nauw met de Luikse maffioso samenwerken. Dat werd gisteren beslist op de RVB. Die RVB kwam gisteren om 17u samen om onder meer over de samenwerking met de Don te praten. Voorzitter RVDS was er uiteraard, maar ook zijn neef Philippe Collin en grote aandeelhouders als burggraaf Etienne Davignon en Alexandre Van Damme (AB Inbev). RVDS had vorige week maandag nog een gesprek gehad met de Don in het Conrad hotel in Brussel en zou eerder ook al een vijftal keer met hem samen hebben gezeten. Ondanks geruzie in het verleden dacht RVDS eraan om de Luikse maffioso een officiële functie binnen RSCA te geven, om zo beroep te kunnen doen op zijn uitgebreide netwerk op de transfermarkt. Door het strafblad van de Don stuitte dat voorstel evenwel op heel veel tegenwind. Toplui zoals Etienne Davignon zagen dat niet zitten. Uiteindelijk werd tijdens de vergadering besloten dat de huidige directie de transferdossiers zal blijven beheren, maar dat de club wel op bevoorrechte wijze zal samenwerken met de Don, dwz dat op de Belgische markt alleen RSCA een beroep zal kunnen doen op de diensten van de Don. In de loop van de dag had RVDS al gezegd: 'De media hebben de voorbije dagen zoveel druk gezet en zoveel meningen over de Don gepubliceerd dat het quasi onmogelijk was geworden om hem een officiële functie te geven.' Senator Alain Courtois, die in 2009 een verzoening regelde tussen RVDS en de Don, verwoordt het zo in HNB: 'Don Luciano wil erkenning en RSCA zal gebaat zijn met zijn uitgebreide telefoonboek, maar dat hoeft toch niet in een officiële functie?'
Tiens, ik dacht dat A'lecht tot hiertoe al een "bevoorrechte" makelaar had nl Jacques Lichtenstein en die had toch banden met Philippe Colin(schoonzoon of zoiets  ) Een handige maffiosi heeft eigenlijk niet veel nodig om in dat familiepotje van de VDS'sen te gaan roeren 
-
shakespare
-
-
door shakespare » 25 nov 2011, 11:54
Ray Sing schreef op 25 nov 2011, 07:07:De Don krijgt geen officiële functie bij Anderlecht, maar voor in- en uitgaande transfers gaat RSCA wel heel nauw met de Luikse maffioso samenwerken. Dat werd gisteren beslist op de RVB. Die RVB kwam gisteren om 17u samen om onder meer over de samenwerking met de Don te praten. Voorzitter RVDS was er uiteraard, maar ook zijn neef Philippe Collin en grote aandeelhouders als burggraaf Etienne Davignon en Alexandre Van Damme (AB Inbev). RVDS had vorige week maandag nog een gesprek gehad met de Don in het Conrad hotel in Brussel en zou eerder ook al een vijftal keer met hem samen hebben gezeten. Ondanks geruzie in het verleden dacht RVDS eraan om de Luikse maffioso een officiële functie binnen RSCA te geven, om zo beroep te kunnen doen op zijn uitgebreide netwerk op de transfermarkt. Door het strafblad van de Don stuitte dat voorstel evenwel op heel veel tegenwind. Toplui zoals Etienne Davignon zagen dat niet zitten. Uiteindelijk werd tijdens de vergadering besloten dat de huidige directie de transferdossiers zal blijven beheren, maar dat de club wel op bevoorrechte wijze zal samenwerken met de Don, dwz dat op de Belgische markt alleen RSCA een beroep zal kunnen doen op de diensten van de Don. In de loop van de dag had RVDS al gezegd: 'De media hebben de voorbije dagen zoveel druk gezet en zoveel meningen over de Don gepubliceerd dat het quasi onmogelijk was geworden om hem een officiële functie te geven.'Senator Alain Courtois, die in 2009 een verzoening regelde tussen RVDS en de Don, verwoordt het zo in HNB: 'Don Luciano wil erkenning en RSCA zal gebaat zijn met zijn uitgebreide telefoonboek, maar dat hoeft toch niet in een officiële functie?'
Dus als de media(die trouwens getipt waren door een insider) het niet uitgebracht hadden, was dat strafblad géén bezwaar meer geweest 
-
shakespare
-
-
door gigi » 25 nov 2011, 14:33
D'Onofrio: "Deal met Anderlecht is nog niet rond" Belga vr 25/11/2011 - 13:13 Vanuit Portugal heeft Luciano D'Onofrio gereageerd op het bericht dat Anderlecht gisteren de wereld intsuurde. "Ik moet mijn akkoord nog geven", zegt D'Onofrio, tot afgelopen zomer de sterke man van Standard.
's Avonds stuurde paars-wit een communiqué de wereld in dat het in de toekomst zal samenwerken met D'Onofrio. Anderlecht wil een beroep doen op zijn diensten als makelaar inzake transfers. Dat het adresboekje van D'Onofrio goed gevuld is, is een publiek geheim.
Maar vanmiddag belde de RTBF met D'Onofrio. Die zit in Portugal op dit moment en benadrukt dat het bericht van Anderlecht voorbarig is. "Het akkoord is nog niet rond", laat hij weten.
"Ik ben vereerd door het voorstel van Anderlecht, maar ik heb het nog niet aanvaard. Bij mijn terugkeer naar België zal ik antwoorden." Het is niet duidelijk of D'Onofrio ook een officiële functie zal of mag bekleden bij Anderlecht. Net dat is misschien een twistpunt.
-
gigi
-
-
-
door Ray Sing » 12 dec 2011, 07:09
De Don heeft aan RSCA laten weten geen bloedbanden te willen smeden, zo weet HNB. Hij gaf geen nadere uitleg maar je hoeft geen glazen bol te hebben om de reden te kennen. RVDS zag het al helemaal zitten om een pakt te sluiten met de duivel maar zijn RVB wilde wel het adressenboekje van de maffioso gebruiken maar zag diens tronie liever niet in de eretribune prijken.
-
Ray Sing
-
-
door shakespare » 12 dec 2011, 10:13
Ray Sing schreef op 12 dec 2011, 07:09:De Don heeft aan RSCA laten weten geen bloedbanden te willen smeden, zo weet HNB. Hij gaf geen nadere uitleg maar je hoeft geen glazen bol te hebben om de reden te kennen. RVDS zag het al helemaal zitten om een pakt te sluiten met de duivel maar zijn RVB wilde wel het adressenboekje van de maffioso gebruiken maar zag diens tronie liever niet in de eretribune prijken.
En zo zie je maar welk wijs man Constant VDS was, om zoon Roger niet alle macht te geven, maar een waakhond uit de familie, Philippe Collin,"meebepalende "macht te geven. Niet dat die uit beter hout zou gesneden zijn, maar hij is alleszins minder naief 
-
shakespare
-
-
door Blink182 » 12 dec 2011, 10:16
shakespare schreef op 12 dec 2011, 10:13:Ray Sing schreef op 12 dec 2011, 07:09:De Don heeft aan RSCA laten weten geen bloedbanden te willen smeden, zo weet HNB. Hij gaf geen nadere uitleg maar je hoeft geen glazen bol te hebben om de reden te kennen. RVDS zag het al helemaal zitten om een pakt te sluiten met de duivel maar zijn RVB wilde wel het adressenboekje van de maffioso gebruiken maar zag diens tronie liever niet in de eretribune prijken.
En zo zie je maar welk wijs man Constant VDS was, om zoon Roger niet alle macht te geven, maar een waakhond uit de familie, Philippe Collin,"meebepalende "macht te geven. Niet dat die uit beter hout zou gesneden zijn, maar hij is alleszins minder naief 
Collin, laat me niet lachen. Die man presteerde ooit van volgende uitspraak in de krant te doen: "Ik keek naar een paar CL-matchen op TV, en het viel me op dat er veel wedstrijden door brazilianen beslist werden, dus ik dacht bij mezelf: ik moet een braziliaan halen. En toen hebben we Triguinho gekocht." Toen ik dat las viel ik bijna van mn stoel. En zo een mensen zijn aan de macht bij de grootste ploeg van het land  .
Our loyalty is forever !
-
Blink182
-
-
-
- Mijn team: RSCA
door Ray Sing » 12 dec 2011, 10:23
Blink182 schreef op 12 dec 2011, 10:16:shakespare schreef op 12 dec 2011, 10:13:En zo zie je maar welk wijs man Constant VDS was, om zoon Roger niet alle macht te geven, maar een waakhond uit de familie, Philippe Collin,"meebepalende "macht te geven. Niet dat die uit beter hout zou gesneden zijn, maar hij is alleszins minder naief 
Collin, laat me niet lachen. Die man presteerde ooit van volgende uitspraak in de krant te doen: "Ik keek naar een paar CL-matchen op TV, en het viel me op dat er veel wedstrijden door brazilianen beslist werden, dus ik dacht bij mezelf: ik moet een braziliaan halen. En toen hebben we Triguinho gekocht." Toen ik dat las viel ik bijna van mn stoel. En zo een mensen zijn aan de macht bij de grootste ploeg van het land  .
RVDS en PC, twee schertsfiguren bijeen. Hét grote probleem bij RSCA : de hegemonie van een familie. Het is zo'n beetje als bij een dictator : het beste politieke systeem als je een goeie dictator hebt, maar diens erfopvolging laat vaak te wensen over.
-
Ray Sing
-
-
door Chazychaz » 12 dec 2011, 11:40
Don Ofrio gaat toch niet aan de slag met Anderlecht. Goed voor het imago van RSCA, maar ook voor België. Dat zo'n figuur maar zo ver mogelijk van ons voetbal verwijderd blijft.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
-
Chazychaz
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk, Juventus
door shakespare » 12 dec 2011, 11:56
Blink182 schreef op 12 dec 2011, 10:16:shakespare schreef op 12 dec 2011, 10:13:En zo zie je maar welk wijs man Constant VDS was, om zoon Roger niet alle macht te geven, maar een waakhond uit de familie, Philippe Collin,"meebepalende "macht te geven. Niet dat die uit beter hout zou gesneden zijn, maar hij is alleszins minder naief 
Collin, laat me niet lachen. Die man presteerde ooit van volgende uitspraak in de krant te doen: "Ik keek naar een paar CL-matchen op TV, en het viel me op dat er veel wedstrijden door brazilianen beslist werden, dus ik dacht bij mezelf: ik moet een braziliaan halen. En toen hebben we Triguinho gekocht." Toen ik dat las viel ik bijna van mn stoel. En zo een mensen zijn aan de macht bij de grootste ploeg van het land .
Jij zegt het Ik herinner me ook een interview in HLN waarin hij zei : "Jacobs is de ideale coach; telkens hij een vervanging doet dacht ik : dat zou ik ook doen" 
-
shakespare
-
-
door Malu » 12 dec 2011, 20:27
Arm België, is hij niet samen met de voorzitter van de voetbalbond de man die beslist over de trainer bij de rode duivels.
-
Malu
-
-
door shakespare » 12 dec 2011, 21:54
Malu schreef op 12 dec 2011, 20:27:Arm België, is hij niet samen met de voorzitter van de voetbalbond de man die beslist over de trainer bij de rode duivels.
Gelukkig niet ! Over de nationale trainer beslist het Uitvoerend Comité en daar zitten , buiten voornoemde twee, nog 15 andere bobo's 
-
shakespare
-
-
door Malu » 12 dec 2011, 21:55
shakespare schreef op 12 dec 2011, 21:54:Gelukkig niet ! Over de nationale trainer beslist het Uitvoerend Comité en daar zitten , buiten voornoemde twee, nog 15 andere bobo's 
Wat is zijne job dan bij de bond, is hij niet de opvolger van Antoine?
-
Malu
-
-
door shakespare » 12 dec 2011, 22:07
Malu schreef op 12 dec 2011, 21:55:shakespare schreef op 12 dec 2011, 21:54:Gelukkig niet ! Over de nationale trainer beslist het Uitvoerend Comité en daar zitten , buiten voornoemde twee, nog 15 andere bobo's 
Wat is zijne job dan bij de bond, is hij niet de opvolger van Antoine?
Het Uitvoerend Comité is(buiten de Algemene Vergadering) het hoogste beslissingsorgaan bij de KBVB. Het UV telt 15 effectieve leden plus een voorzitter"de "Swa" en een eerste ondervoorzitter, Philippe Collin. Jaren geleden (en da's wel héél lang geleden) was Antoine (Vanhove)de voorzitter van dat Comité.
-
shakespare
-
-
door Malu » 12 dec 2011, 23:02
shakespare schreef op 12 dec 2011, 22:07:Malu schreef op 12 dec 2011, 21:55:Wat is zijne job dan bij de bond, is hij niet de opvolger van Antoine?
Het Uitvoerend Comité is(buiten de Algemene Vergadering) het hoogste beslissingsorgaan bij de KBVB. Het UV telt 15 effectieve leden plus een voorzitter"de "Swa" en een eerste ondervoorzitter, Philippe Collin. Jaren geleden (en da's wel héél lang geleden) was Antoine (Vanhove)de voorzitter van dat Comité.
Ik dacht dat hij ook een soort van Technisch Directeur was bij de bond, dus aanspreekpunt voor de trainer. En dat die samen met de Swa veel beslissingen heeft genomen omtrent de onderhandelingen met die advocaat.
-
Malu
-
-
door shakespare » 12 dec 2011, 23:17
Malu schreef op 12 dec 2011, 23:02:shakespare schreef op 12 dec 2011, 22:07:Het Uitvoerend Comité is(buiten de Algemene Vergadering) het hoogste beslissingsorgaan bij de KBVB. Het UV telt 15 effectieve leden plus een voorzitter"de "Swa" en een eerste ondervoorzitter, Philippe Collin. Jaren geleden (en da's wel héél lang geleden) was Antoine (Vanhove)de voorzitter van dat Comité.
Ik dacht dat hij ook een soort van Technisch Directeur was bij de bond, dus aanspreekpunt voor de trainer. En dat die samen met de Swa veel beslissingen heeft genomen omtrent de onderhandelingen met die advocaat.
Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt : Dick Advocaat weigerde in zijn tijd te overleggen met een hele serie mensen(het UC dus) en praatte enkel met de voorzitter en de 1e ondervoorzitter(Swa en Collin dus) Sindsdien is er wel een soort "petit comité" samengesteld met ook nog de ondervoorzitters, maar de uiteindelijke beslissingen worden genomen door het Uitvoerend Comité. Natuurlijk zal Leekens wel veel overleggen met Colin vermits die buiten A'lecht niks anders te doen heeft... Een Technisch Directeur bij de Bond bestaat niet; er is wel de Secretaris-Generaal(de CEO zeg maar) die niet verbonden is aan een club maar in dienst van de Bond en dat is oud tennisgoeroe Steven Martens
-
shakespare
-
-
door Ray Sing » 13 dec 2011, 07:13
Het verijdelen door de Brusselse RVB van de infiltratiepoging door de Luikse maffioso heeft blijkbaar wel wonden geslagen. Op donderdag 24/11/2011 veranderde het leven van RVDS voorgoed. Toen kaartte hij bij zijn RVB het voorstel aan om de Don in de gelederen op te nemen maar daar nam men aanstoot aan diens strafregister. Zo werd RVDS voor het eerst in zijn voorzittersbestaan geconfronteerd met echte oppositie, wat hem deed nadenken over zijn toekomst bij RSCA. Volgend jaar wordt hij 70j en tot zijn 80e wil hij nog aanblijven als voorzitter, maar dan wil hij de fakkel doorgeven. Hij heeft ook al in gedachten wie daarvoor in aanmerking komt : Alexandre Van Damme, sterke man bij Inbev en nu al aandeelhouder in de NV RSCA met 2.5 %.
-
Ray Sing
-
-
|