Het is nu 20 mei 2012, 17:17

Huisstijl Genk (logo)

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...

Genk Logo

Met Tussenlijn met Staart
2
3%
Met Tussenlijn zonder Staart
16
25%
Zonder Tussenlijn met Staart
10
15%
Zonder Tussenlijn zonder Staart
37
57%

Totaal aantal stemmen : 65
  • Auteur
    Bericht

Huisstijl Genk (logo)

Berichtdoor Winston » 18 jun 2011, 16:33

Super_Mike schreef:
Het logo achter de bewuste facebookpagina ís een bewerking van de G-stars in een moderner jasje, inclusief wapenschild:

[ http://i732.photobucket.com/albums/ww321/k___n/avatar.jpg ]

Vet! :thumb:
Laatst bijgewerkt door Ursa_Major op 03 maart 2012, 11:25, in totaal 2 keer bewerkt.
Winston

Mijn team: KRC Genk

Re: Nieuwe shirts 11/12?

Berichtdoor Animale322 » 18 jun 2011, 16:33

Spille schreef:De laatste twee weken van het kampioenschap, toen duizenden en nog eens duizenden Genkies hun profielfoto veranderden naar het logo, het OUDE logo (!), is toch ook wel een statement van jewelste :) Geen kat die er aan dacht om het nieuwe logo als pic te zetten... Dat zal Poelmans ook wel niet ontgaan zijn.

Ook ja !
Er zijn mensen geweest die er een printscreen van hadden gemaakt. Ik zal die strak eens opzoeken op facebook ;) Tenzij iemand me voor zou zijn. Die kun je dan ook eventueel laten zien aan Poelmans,....
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor gert28 » 18 jun 2011, 16:46

Tazz schreef:De dag dat hier niet over het oude logo wordt gepraat, zal nog lang niet plaatsvinden...Ik vind persoonlijk dat het nieuwe logo ook zijn symbolische waarde heeft, namelijk de vooruitgang.

Die "like" was niet de bedoeling, integendeel zelfs. Dus jij vind die wasmachine meer waarde hebben dat het ORIGINELE?
gert28

Berichtdoor SysManiac » 18 jun 2011, 16:54

gert28 schreef:
Tazz schreef:De dag dat hier niet over het oude logo wordt gepraat, zal nog lang niet plaatsvinden...Ik vind persoonlijk dat het nieuwe logo ook zijn symbolische waarde heeft, namelijk de vooruitgang.

Die "like" was niet de bedoeling, integendeel zelfs. Dus jij vind die wasmachine meer waarde hebben dat het ORIGINELE?

Waar lees jij "meer" in de woorden "ook zijn"?
SysManiac

Berichtdoor gert28 » 18 jun 2011, 17:33

SysManiac schreef:
gert28 schreef:Die "like" was niet de bedoeling, integendeel zelfs. Dus jij vind die wasmachine meer waarde hebben dat het ORIGINELE?

Waar lees jij "meer" in de woorden "ook zijn"?

Ok dan, welke waarde heeft het nieuwe logo voor jou?
gert28

Berichtdoor RacingRobin » 18 jun 2011, 17:54

Animale322 schreef:
Spille schreef:De laatste twee weken van het kampioenschap, toen duizenden en nog eens duizenden Genkies hun profielfoto veranderden naar het logo, het OUDE logo (!), is toch ook wel een statement van jewelste :) Geen kat die er aan dacht om het nieuwe logo als pic te zetten... Dat zal Poelmans ook wel niet ontgaan zijn.

Ook ja !
Er zijn mensen geweest die er een printscreen van hadden gemaakt. Ik zal die strak eens opzoeken op facebook ;) Tenzij iemand me voor zou zijn. Die kun je dan ook eventueel laten zien aan Poelmans,....

En zo waren er echt duizenden!!

Afbeelding
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor Spille » 18 jun 2011, 17:57

Koningsblauw heeft op zijn wall ook nog een fijn exemplaar!
Spille

Berichtdoor Super_Mike » 18 jun 2011, 20:12

Dat is het verhaaltje dat KRC er ook achter zet: het nieuwe logo stond symbool voor de nieuwe, professionelere wind die doorheen de club zou gaan waaien. Wat ons dat opgebracht heeft is me een raadsel. Na het zoveelste kwakkeljaar op rij haakten ook de businesspartners die toch rechtstreeks geconfronteerd werden met die nieuwe wind af, ten dele door de nieuwe bedrijfscultuur bij KRC Genk en de manier waarop supporters maar ook de broodnodige businesspartners in die cultuur gezien en behandeld worden.

Feit is en blijft dat een nieuwe wind ook had gekunnen met (een restyle van) het oude logo, zonder dat men alle elementen in het oude logo zomaar overboord moest gooien. Niet dat de G-stars zo stylistisch was, maar het was wel een logo waarmee we geweend en genoten hebben, vanuit tweede naar eerste en vervolgens naar twee bekers en twee titels gegaan zijn op zes jaar tijd. Op zulke boertige manier dat allemaal overboord gooien en vervangen door iets artificieels, dat op de koop toe afgekeken is van Noliko Maaseik, faut le faire.

Geen enkele club heeft in het verleden haar logo zo radicaal veranderd. Clubs veranderen wel eens het opzet van een logo, of de stijl, maar de sleutelelementen blijven. En ook het totaal overboord gooien van je origineel logo is een primeur die KRC Genk draagt in het Westerse voetbal. En wat mij betreft is het een intrieste primeur.
Super_Mike

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor Koningsblauw » 18 jun 2011, 21:08

Winston schreef:
Super_Mike schreef:
Het logo achter de bewuste facebookpagina ís een bewerking van de G-stars in een moderner jasje, inclusief wapenschild:

[ http://i732.photobucket.com/albums/ww321/k___n/avatar.jpg ]

Buiten die pieken vanboven, dat vind ik persoonlijk teveel van het goede.

Spille bedoelde deze:

Afbeelding
Koningsblauw
Administrator

Mijn team: Zutendaal VV

Berichtdoor Jorrit » 18 jun 2011, 21:09

Koningsblauw schreef:
Winston schreef:

idd, een doodgewone horizontale lijn lijkt mij persoonlijk nog mooier! :thumb:
Blues army, Racing army!
Jorrit

Berichtdoor Winston » 18 jun 2011, 22:55

Koningsblauw schreef:
Winston schreef:

Spille bedoelde deze:

Afbeelding

Een simpele nieuwe frisse interpretatie van het oude logo moet in deze tijd toch mogelijk zijn. Zie naar de evolutie die Arsenal heeft doorgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Om dan nog maar te zwijgen van die mooie 'Art Deco' designs:

http://en.wikipedia.org/wiki/Arsenal_F. ... hirt_badge
Winston

Berichtdoor Dries » 19 jun 2011, 07:26

Super_Mike schreef:

Dat is het verhaaltje dat KRC er ook achter zet: het nieuwe logo stond symbool voor de nieuwe, professionelere wind die doorheen de club zou gaan waaien. Wat ons dat opgebracht heeft is me een raadsel. Na het zoveelste kwakkeljaar op rij haakten ook de businesspartners die toch rechtstreeks geconfronteerd werden met die nieuwe wind af, ten dele door de nieuwe bedrijfscultuur bij KRC Genk en de manier waarop supporters maar ook de broodnodige businesspartners in die cultuur gezien en behandeld worden.

Feit is en blijft dat een nieuwe wind ook had gekunnen met (een restyle van) het oude logo, zonder dat men alle elementen in het oude logo zomaar overboord moest gooien. Niet dat de G-stars zo stylistisch was, maar het was wel een logo waarmee we geweend en genoten hebben, vanuit tweede naar eerste en vervolgens naar twee bekers en twee titels gegaan zijn op zes jaar tijd. Op zulke boertige manier dat allemaal overboord gooien en vervangen door iets artificieels, dat op de koop toe afgekeken is van Noliko Maaseik, faut le faire.

Geen enkele club heeft in het verleden haar logo zo radicaal veranderd. Clubs veranderen wel eens het opzet van een logo, of de stijl, maar de sleutelelementen blijven. En ook het totaal overboord gooien van je origineel logo is een primeur die KRC Genk draagt in het Westerse voetbal. En wat mij betreft is het een intrieste primeur.

Wat ik me afvraag(aangezien ik toen 7 jaar was): hoe werd daar door de supporters op gereageerd toen het nieuwe logo werd ingevoerd?
Racing Till I Die!
Dries

Berichtdoor gert28 » 19 jun 2011, 07:47

Dries schreef:Wat ik me afvraag(aangezien ik toen 7 jaar was): hoe werd daar door de supporters op gereageerd toen het nieuwe logo werd ingevoerd?

Ik weet nog dat ik naar het journaal keek en dat toen gezegd werd dat Genk een nieuw logo had. Heb het nooit leuk en mooi gevonden eigenlijk.
gert28

Berichtdoor Ursa_Major » 19 jun 2011, 09:39

Jorrit schreef:
Koningsblauw schreef:

Dacht ik ook, dit heeft iets te veel playmobile-stijl 8)
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor Spille » 19 jun 2011, 09:53

gert28 schreef:
Dries schreef:Wat ik me afvraag(aangezien ik toen 7 jaar was): hoe werd daar door de supporters op gereageerd toen het nieuwe logo werd ingevoerd?

Ik weet nog dat ik naar het journaal keek en dat toen gezegd werd dat Genk een nieuw logo had. Heb het nooit leuk en mooi gevonden eigenlijk.

Ik herinner mij dat ik in het stadion zat, met mijn vingerke aan het volgen op dat onnozel flyerke, en toen ze aan dat wasmachine waren, denkend: "Wat? Geen volgende stap?"
Spille

Berichtdoor Super_Mike » 19 jun 2011, 09:54

Jorrit schreef:
Koningsblauw schreef:

Afbeelding

Het logo vind ik zo te vet, te dik...
Super_Mike

Berichtdoor Koningsblauw » 19 jun 2011, 10:06

Jouw schild is niet goed gekozen (te bol). Het is toch al beter maar ik vond het logo in een andere topic gepost nog 1000x mooier (no pun intended).

Het was een blauwwit schild, met de gele g-stars op. Prachtig in zijn eenvoud.
Koningsblauw
Administrator

Berichtdoor Spille » 19 jun 2011, 10:10

Koningsblauw schreef:Jouw schild is niet goed gekozen (te bol). Het is toch al beter maar ik vond het logo in een andere topic gepost nog 1000x mooier (no pun intended).

Deze? (Seermenie)

Afbeelding
Spille

Berichtdoor Looienaar » 19 jun 2011, 10:12

Ziet er wel nice uit! Enkel zou ik een ander lettertype nemen...
Looienaar

Berichtdoor Koningsblauw » 19 jun 2011, 10:15

Spille schreef:
Koningsblauw schreef:Jouw schild is niet goed gekozen (te bol). Het is toch al beter maar ik vond het logo in een andere topic gepost nog 1000x mooier (no pun intended).

Deze? (Seermenie)

Afbeelding

Afbeelding
Koningsblauw
Administrator

Berichtdoor real G » 19 jun 2011, 10:35

Die van super mike (ik ben niet zeker;)) over een heel tijd terug was ook wel prachtig;De leeuw met G stars geloof ik dat da toen was?
my goodness my guinness
[img]http://gifs.gifbin.com/122009/1260445104_serving_a_guiness.gif[/img]
real G

Mijn team: KRC GENK

Berichtdoor RacingRobin » 19 jun 2011, 10:42

real G schreef:Die van super mike (ik ben niet zeker;)) over een heel tijd terug was ook wel prachtig;De leeuw met G stars geloof ik dat da toen was?

Afbeelding
RacingRobin

Berichtdoor Koningsblauw » 19 jun 2011, 10:57

Als je wat moderner wil kan je dit doen, het geel is bedoeld als goud, zoals de oude g-stars.

Afbeelding
Koningsblauw
Administrator

Berichtdoor Super_Mike » 19 jun 2011, 10:58

Spille schreef:

Deze? (Seermenie)

Afbeelding

Met alle respect, maar dit komt niet echt professioneel over... Meer iets voor een supportersclub.
Super_Mike

Berichtdoor Koningsblauw » 19 jun 2011, 11:00

Daarom dat ik een aanpassing gemaakt heb. ;)
Koningsblauw
Administrator

Berichtdoor RacingRobin » 19 jun 2011, 11:01

Het gaat hier al lang niet meer over de shirtjes eh :)
RacingRobin

Berichtdoor Aaron » 19 jun 2011, 11:01

Spille schreef:

Deze? (Seermenie)

Afbeelding

Die punt naar beneden vind ik niet zo mooi :)
Aaron

Berichtdoor Super_Mike » 19 jun 2011, 11:02

Koningsblauw schreef:Daarom dat ik een aanpassing gemaakt heb. ;)

Is m.i. iets te kleurrijk. Voor mij is een simpel logo twee, maximaal drie kleuren en niet te fel. Goud kan voor mij al niet echt in ons logo. Blauw en wit of zilver, dat gaat ook nog. In het logo dat ik getekend heb, heb ik gewoon twee tinten blauw en dan de rest wit gebruikt. Dat is voor mij het voornaamste.

Feit blijft dat men met de G-stars zoveel had kunnen doen of nog kan doen.
Super_Mike

Berichtdoor Koningsblauw » 19 jun 2011, 11:05

Super_Mike schreef:
Koningsblauw schreef:Daarom dat ik een aanpassing gemaakt heb. ;)

Is m.i. iets te kleurrijk. Voor mij is een simpel logo twee, maximaal drie kleuren en niet te fel. Goud kan voor mij al niet echt in ons logo. Blauw en wit of zilver, dat gaat ook nog. In het logo dat ik getekend heb, heb ik gewoon twee tinten blauw en dan de rest wit gebruikt. Dat is voor mij het voornaamste.

Feit blijft dat men met de G-stars zoveel had kunnen doen of nog kan doen.

Ga maar eens na, alle Europese topclubs hebben goud in het logo en meer dan twee kleuren. Bovendien had het eerste logo had ook goud. Straalt een zekere klasse uit. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

We kunnen er over zeveren zoveel als we willen. Genk zal toch nooit zijn logo veranderen...

Nu moest het (bijvoorbeeld) onderstaand logo geworden zijn na het G-star logo, zou er nog een deel miscontent geweest zijn. Maar dan was het te dragen.

Afbeelding
Koningsblauw
Administrator

Berichtdoor Spille » 19 jun 2011, 11:05

Ik snap eigenlijk niet goed dat ze zoveel geld tegen een professioneel bureau hebben aangegooid... Veel voordeliger was toch geweest om de supporters ontwerpen te laten inzenden en om dan te laten stemmen op een door de club gekozen top 10 of zo...

NUL euro had dat gekost, maar ja.
Spille

Volgende

Keer terug naar KRC Genk