Het is nu 20 mei 2012, 17:07

Gouden schoen

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Gouden schoen

Berichtdoor kierewiet » 20 dec 2011, 21:54

Er wordt al duchtig gelobbied voor de Gouden Schoen. Boussoufa maakt in de media reklame voor 'zijn zekere opvolger': Suarez, commentatoren pushen Gillet. OK, beiden staan er dit seizoen, zeker weten, maar voor de tweede periode van het vorige seizoen zullen ze toch niet zoveel punten gehaald hebben. Ik denk dat toen vooral Lukaku en Juhasz met de punten zijn gaan lopen. Jammer dat Kevin zo vaak in de lappenmand heeft gelegen, anders was hij zeker kandidaat numero uno, a fortiori geldt dit natuurlijk voor Vargas.
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Mijn team: KRC Genk

Re: Gouden schoen

Berichtdoor shakespare » 20 dec 2011, 22:57

kierewiet schreef op 20 dec 2011, 21:54:Er wordt al duchtig gelobbied voor de Gouden Schoen. Boussoufa maakt in de media reklame voor 'zijn zekere opvolger': Suarez, commentatoren pushen Gillet. OK, beiden staan er dit seizoen, zeker weten, maar voor de tweede periode van het vorige seizoen zullen ze toch niet zoveel punten gehaald hebben. Ik denk dat toen vooral Lukaku en Juhasz met de punten zijn gaan lopen. Jammer dat Kevin zo vaak in de lappenmand heeft gelegen, anders was hij zeker kandidaat numero uno, a fortiori geldt dit natuurlijk voor Vargas.

Traditioneel gaan er toch vrij veel punten naar de landskampioen en de nationale ploeg.
Die laatste valt nu wel weg wegens de resultaten :D maar vooral wegens de "buitenlanders". Blijft dus over de landskampioen, waarin Courtois imo met glans de eerste ronde gaat winnen.
De schoen zal echter wel naar een A'lecht man gaan, vermits de kandidaten daar altijd punten krijgen in zowel de eerste als de tweede ronde.
Enige "hoop" zou zijn dat er idd meerdere A'lechtspelers kandidaat zouden zijn en daardoor zo "verspreid" punten halen in de 2e ronde dat de voorsprong van Courtois...(onder het motto : dromen mag toch ...eventjes :cheer: )
shakespare

Berichtdoor Chazychaz » 21 dec 2011, 14:38

Courtois zal in de eerste speelhelft gigantisch veel punten hebben, met Biglia waarschijnlijk op een 2e plaats.
In deze heenronde verwacht ik idd veel punten voor Suarez, voor Odjidja ook nog wat. Een week of twee voor de Gouden Schoen zal het wel al uit de kranten af te leiden zijn, zoals elk jaar.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Chazychaz

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Ursa_Major » 21 dec 2011, 18:29

Suarez, Odjidja, Tchite, geen Genkie in de top 3... maar wie kan die marginale show iets schelen.
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor Martrim » 21 dec 2011, 18:33

Ursa_Major schreef op 21 dec 2011, 18:29:Suarez, Odjidja, Tchite, geen Genkie in de top 3... maar wie kan die marginale show iets schelen.

Suarez in de top 3 zou wel ENORM "derover" zijn. Idem voor Tchité... Beiden hebben minder gepresteerd in hun "één helft" dan Witsel en Courtois in de hunne.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor Beavis » 21 dec 2011, 19:25

veel sterren zijn vertrokken en veel sterkhouders zijn niet echt consequent blijven presteren.
Odjidja, Suarez of Gillet lijken mij meest waarschijnlijk. Een beetje vreemd dat geen Genkse spelers in aanmerking gaan komen

Het is misschien weinig zinvol om zo te denken, maar een blesurrevrije De Bruyne had hem los gewonnen.
Beavis

Mijn team: Genk

Berichtdoor Blink182 » 21 dec 2011, 20:21

Als er 1 speler is die hem al jaren verdiend is het Biglia, maar die zal hem nooit krijgen. De gouden schoen is een lachertje, journalisten stemmen niet op de bekwaamste spelers, maar op de hypes en op degenen die het vriendelijkste zijn en het meeste interviews geven.
Our loyalty is forever !
Blink182

Mijn team: RSCA

Berichtdoor shakespare » 21 dec 2011, 20:57

Blink182 schreef op 21 dec 2011, 20:21:Als er 1 speler is die hem al jaren verdiend is het Biglia, maar die zal hem nooit krijgen. De gouden schoen is een lachertje, journalisten stemmen niet op de bekwaamste spelers, maar op de hypes en op degenen die het vriendelijkste zijn en het meeste interviews geven.

Als ik de erelijst van de laatste paar jaar bekijk, ben ik blij dat je er zo over denkt :D
shakespare

Berichtdoor Blink182 » 22 dec 2011, 00:38

shakespare schreef op 21 dec 2011, 20:57:
Blink182 schreef op 21 dec 2011, 20:21:Als er 1 speler is die hem al jaren verdiend is het Biglia, maar die zal hem nooit krijgen. De gouden schoen is een lachertje, journalisten stemmen niet op de bekwaamste spelers, maar op de hypes en op degenen die het vriendelijkste zijn en het meeste interviews geven.

Als ik de erelijst van de laatste paar jaar bekijk, ben ik blij dat je er zo over denkt :D

Als ge het over Boussoufa hebt, dan hebt ge groot gelijk. Een meer overroepen speler heb ik nog niet veel gezien bij Anderlecht. Hij liet de ploeg nooit beter spelen, krikte zijn statistiekjes op tegen barakkenploegen, maar in de toppers en europees onzichtbaar. Maar hij gaf natuurlijk constant interviews en was dus erg geliefd bij de vlaemsche sportpers. Gooi daar nog het constante gehype bij van Joos, Raes en consoorten en dan krijgt je van die winnaars.
Our loyalty is forever !
Blink182

Mijn team: RSCA

Berichtdoor KweNi » 22 dec 2011, 16:32

Sportjournalisten.

Dat zijn dezelfde mensen die Ann Wauters selecteerden voor sportvrouw van het jaar terwijl ze maar een enkele weken had gespeeld, maar haar succesvolle collega in dezelfde discipline links lieten liggen --> http://www.sporza.be/permalink/1.1177064
Laatst bijgewerkt door KweNi op 22 dec 2011, 16:54, in totaal 1 keer bewerkt.
KweNi

Berichtdoor moerop » 22 dec 2011, 16:50

KweNi schreef op 22 dec 2011, 16:32:Sportjournalisten.

Dat zijn dezelfde mensen die Ann Wouters selecteerden voor sportvrouw van het jaar terwijl ze maar een enkele weken had gespeeld, maar haar succesvolle collega in dezelfde discipline links lieten liggen --> http://www.sporza.be/permalink/1.1177064

En dan is ze waarschijnlijk nog iets actiever bezig geweest dan de laureate, Kim Clijsters ;)
moerop

Berichtdoor kierewiet » 22 dec 2011, 17:18

Blink182 schreef op 22 dec 2011, 00:38:
shakespare schreef op 21 dec 2011, 20:57:Als ik de erelijst van de laatste paar jaar bekijk, ben ik blij dat je er zo over denkt :D

Als ge het over Boussoufa hebt, dan hebt ge groot gelijk. Een meer overroepen speler heb ik nog niet veel gezien bij Anderlecht. Hij liet de ploeg nooit beter spelen, krikte zijn statistiekjes op tegen barakkenploegen, maar in de toppers en europees onzichtbaar. Maar hij gaf natuurlijk constant interviews en was dus erg geliefd bij de vlaemsche sportpers. Gooi daar nog het constante gehype bij van Joos, Raes en consoorten en dan krijgt je van die winnaars.

Ik snap je voorkeur wel (zeker gezien je avatar), maar een speler die zes maanden plat ligt, komt uiteraard niet in aanmerking. Ik denk dat Biglia en Vargas in het andere geval in balans zouden gelegen hebben. Wat mij stoort, is dat de door jou gelaakte sportpers nu alweer druk aan het lobbyen is voor een ander Anderlechticoon: Suareze, Gillet, Juhasz, Proto, zoek het maar uit. Wat mij betreft nemen ze zoveel mogelijk punten van elkaar af!
kierewiet

Berichtdoor RacingRobin » 22 dec 2011, 18:16

Voor het tweede jaar op rij dat ik moet zeggen dat niemand hem verdient op basis van heel 2011. Enige die in de buurt komt is Courtois, die op 5 maanden zoveel heeft laten zien dat hij alleen de schoen mag krijgen.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor kierewiet » 22 dec 2011, 19:21

RacingRobin schreef op 22 dec 2011, 18:16:Voor het tweede jaar op rij dat ik moet zeggen dat niemand hem verdient op basis van heel 2011. Enige die in de buurt komt is Courtois, die op 5 maanden zoveel heeft laten zien dat hij alleen de schoen mag krijgen.

Valt iets voor te zeggen, alleen is de hype Courtois er pas gekomen na z'n transfer naar Chelsea/Atletico en toen was er al gestemd!
kierewiet

Berichtdoor shakespare » 22 dec 2011, 19:29

kierewiet schreef op 22 dec 2011, 19:21:
RacingRobin schreef op 22 dec 2011, 18:16:Voor het tweede jaar op rij dat ik moet zeggen dat niemand hem verdient op basis van heel 2011. Enige die in de buurt komt is Courtois, die op 5 maanden zoveel heeft laten zien dat hij alleen de schoen mag krijgen.

Valt iets voor te zeggen, alleen is de hype Courtois er pas gekomen na z'n transfer naar Chelsea/Atletico en toen was er al gestemd!

Toch niet helemaal mee eens, K. De persjongens en de analisten waren al veel eerder enthousiast en dat zijn degenen die het stempotlood hanteren :thumb:
shakespare

Berichtdoor Basgenk » 31 dec 2011, 13:32

Courtois is de enige die hem echt verdient!
Wat in zijn kaart speelt is dat er geen enkele speler het ganse kalenderjaar suprieur was en dat bij Anderlecht meerdere kandidaten zijn die dan weer punten van elkaar gaan afpakken.
Ik denk dan ook dat hij de eerste stemronde glorieus zal winnen met Witsel in zijn kielzog.
2e stemronde zullen Vadis, Gillet en Suarez wel de grote puntenpakkers zijn.
Al komt het grootste gevaar misschien nog wel van Biglia die in beide stemrondes wel wat punten gaat verzamelen.
Of misschien verrast een De Bruyne wel :)

Al staat heel de Belgische perswereld wel gemaan zot van Vadis..
Denk dat het zal gaan tussen Courtois, Vadis, Biglia
Basgenk

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor kierewiet » 31 dec 2011, 17:37

Vervang Biglia (weinig gespeeld) maar door Suarez.
kierewiet

Berichtdoor Chazychaz » 02 jan 2012, 10:46

Wesley Sonck ( 8) ) vertelt vandaag in HLN over zijn gouden jaar en dat hij de schoen van dit jaar enkel maar aan Courtois zou kunnen geven.

Als ik een gokje mag plaatsen; naar wat ik kan afleiden uit HLN heb ik het gevoel dat de schoen voor Suarez zal worden.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Chazychaz

Berichtdoor Ursa_Major » 02 jan 2012, 11:45

kierewiet schreef op 22 dec 2011, 17:18:
Blink182 schreef op 22 dec 2011, 00:38:

Ik snap je voorkeur wel (zeker gezien je avatar), maar een speler die zes maanden plat ligt, komt uiteraard niet in aanmerking. Ik denk dat Biglia en Vargas in het andere geval in balans zouden gelegen hebben. Wat mij stoort, is dat de door jou gelaakte sportpers nu alweer druk aan het lobbyen is voor een ander Anderlechticoon: Suareze, Gillet, Juhasz, Proto, zoek het maar uit. Wat mij betreft nemen ze zoveel mogelijk punten van elkaar af!

Zeker voor zijn schlemielige flaters op Waregem en Bergen..
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor jasper » 02 jan 2012, 14:44

suarez wordt de nieuwe gouden schoen :( al vindt ik wel dat courtois hem verdient :crazy:
maar ja er mag toch niemand van genk winnen 8)
jasper

Berichtdoor Martrim » 02 jan 2012, 18:32

Ik vind eerlijk dat als ik IEDEREEN van Genk buiten beschouwing laat, dat Suarez nog geen terechte winnaar zou zijn. Zowel Vadis, Witsel als Biglia hebben dan meer getoond. Zelfs in "geen volledig jaar".
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor Gerre » 02 jan 2012, 22:00

De immer klasrijke en objectieve mauven gedragen zich toch wel enorm hard als een bende fanboys tegenwoordig... Suarez, mister wisselvalligheid himself? Ach ja, waarom ook niet, de GS is al meermaals een vergiftigd geschenk gebleken...
Gerre

Berichtdoor Yen-c » 02 jan 2012, 23:49

Jelle Vossen niks? ;)
Yen-c

Berichtdoor Basgenk » 03 jan 2012, 00:56

hoe verloopt deze manier van punten geven eigenlijk?
3 ptn
2 ptn
1 ptn
?
Basgenk

Berichtdoor Animale322 » 03 jan 2012, 01:56

Voor mij:

1. Courtois
2. Biglia
3. Vossen
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Berichtdoor Blue Magic » 03 jan 2012, 02:48

Tözser mag anders ook wel genoemd worden.
Suarez mag 'm winnen van mij. Zijn eerste ronde was ok, zijn tweede beter. Leuke voetballer, zo'n voetballers kunnen wij wel gebruiken.
Voor de rest heb je nog: Vossen, Courtois, Biglia, Gillet... Vadis...

Gokje voor volgend seizoen... Brüls... Of hij zal er toch dichtbij zitten... Geweldige speler, wat een blunder dat we die niet in Genk hebben.
Blue Magic

Berichtdoor shakespare » 03 jan 2012, 11:32

Blue Magic schreef op 03 jan 2012, 02:48:Tözser mag anders ook wel genoemd worden.
Suarez mag 'm winnen van mij. Zijn eerste ronde was ok, zijn tweede beter. Leuke voetballer, zo'n voetballers kunnen wij wel gebruiken.

Gokje voor volgend seizoen... Brüls... Of hij zal er toch dichtbij zitten... Geweldige speler, wat een blunder dat we die niet in Genk hebben.

Ligt dat nu aan mij?
...maar ik kan me echt niet herinneren dat Suarez in de eerste ronde(januari-juni) zo "ok "was. Volgens mij was dat een van de redenen waarom A'lecht het zelfs volledig liet afweten in de PO's.
shakespare

Berichtdoor witte_nr1 » 03 jan 2012, 11:49

shakespare schreef op 03 jan 2012, 11:32:
Blue Magic schreef op 03 jan 2012, 02:48:Tözser mag anders ook wel genoemd worden.

Ligt dat nu aan mij?
...maar ik kan me echt niet herinneren dat Suarez in de eerste ronde(januari-juni) zo "ok "was. Volgens mij was dat een van de redenen waarom A'lecht het zelfs volledig liet afweten in de PO's.

²²²²
Ze waren toch allemaal aan't bleiten dat het zo'n pseudovedette was...
witte_nr1

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor Tazz » 03 jan 2012, 12:14

Volgens mij heeft die dan amper gespeeld...Anderlecht gaf toen vaker de voorkeur aan Veselinovic geloof ik.

Mijn team: KRC Genk, Schalke 04

Berichtdoor Chazychaz » 03 jan 2012, 12:18

Basgenk schreef op 03 jan 2012, 00:56:hoe verloopt deze manier van punten geven eigenlijk?
3 ptn
2 ptn
1 ptn
?

Eind mei is er de eerste stemronde, eind december was er de tweede. De winnaar is dus bij sommige journalisten van HLN al even bekend, vandaar dat je de winnaar meestal kan afleiden uit hun artikels.

Stemgerechtigd zijn sportjournalisten (geschreven pers, radio & tv), scheidsrechters, laureaten die de schoenen aan de haak hebben hangen en ik dacht ook trainers en captains van de eersteklassers.

Uit HLN:

Sonck's mening (heeft dus GEEN punten mogen geven)
1. Courtois
2. Thijs
3. /

Perisic' mening (idem)
1. Odjija/Biglia/Suarez
2. Odjija/Biglia/Suarez
3. Odjija/Biglia/Suarez
Chazychaz

Volgende

Keer terug naar Nationaal voetbal