Het is nu 20 mei 2012, 17:07

Gouden schoen

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Re: Gouden schoen

Berichtdoor Ursa_Major » 12 jan 2012, 18:15

Blink182 schreef op 11 jan 2012, 23:37:
Genkbloods schreef op 11 jan 2012, 23:23:
Ach kom, Suarez zou nog niet de pik mogen afwassen van Courtois!!

Suarez heeft de eerste stemronde dan ook geen punten gekregen.

Maar als je de vergelijking maakt is het gewoon absurd tot en met

Courtois voor een fenomenale heenronde, hij leverde Genk bijna in zijn eentje de landstitel op..: 193 punten
Suarez voor een goede terugronde, scoorde 7 goals in een matige tot zwakke poule in de 2e klasse van het europees voetbal..: 230 punten
:rofl: :rofl: :rofl:
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Martrim » 12 jan 2012, 18:16

En Tozser geen punten? Maak je geen zorgen, volgend jaar als Brusselaar sprokkelt hij ze met hopen :)
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Blue Magic, Coxie, Genkbloods

Berichtdoor Ursa_Major » 12 jan 2012, 18:26

Toch een traantje moeten wegpinken bij dat column van de chef-sport van HLN :ween:

:cheer:
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor Roelracing » 12 jan 2012, 18:43

Successupporter = opportunist
There is only one Super RACING!!
Houd het simpel, leef met vlag(gen) en ... GENK!!!
Roelracing

Berichtdoor Jimz » 12 jan 2012, 19:03

Favoriet Thibaut Courtois sloot de eerste stemronde van de Gouden Schoen op de tweede plaats af met 193 punten. Zijn lot leek bezegeld: in de terugronde speelde de jonge doelman immers voor Atletico Madrid en kon hij dus geen punten meer sprokkelen, dacht iedereen. Toch eindigde Courtois met in totaal 196 punten.
Dat is vreemd, maar logisch te verklaren: omdat Courtois' transfer naar Chelsea/Atletico Madrid pas na 1 juli rond was, kon er ook in de terugronde voor hem gestemd worden. Blijkbaar waren er maar weinigen die daaraan gedacht hadden.
Jimz

Berichtdoor Jamal » 12 jan 2012, 19:37

krctongeren schreef op 12 jan 2012, 13:18:waarom witsel de verdiende gouden schoen was en suarez slechts op een 3e plaats hoort te staan

De eerlijke uitslag van de gouden (of beter paarse) schoen was deze geweest:

1. Witsel 269 stemmen
2. Courtois 249 stemmen
3. Suarez 230 stemmen
4. Vadis 134 stemmen
5. Gillet 118 stemmen

Waarom wordt Suarez dan toch uitgeroepen tot winnaar?
Aantal stemmen ronde 1= 606
Aantal stemmen ronde 2= 772

Terwijl normaal beide rondes voor 50% moeten meetellen telt in praktijk ronde 1 slechts voor 44% en ronde 2 dus voor 56%. De 166 "neutrale" journalisten die de derde plaats van anderlecht (of zou het de titel van genk zijn) moeilijk konden verkroppen stemden dus gewoon niet in de eerste ronde en zorgden zo alsnog voor een winnaar van hun favoriet clubje. Immers wanneer zij in de eerste ronde hetzelfde stemgedrag zouden gehanteerd hebben als hun collega's zou dit tot bovenstaande uitslag hebben geleid.

Het wordt nog mooier als de stemmen wat meer in detail bekeken worden:
In de eerste stemronde haalden genk en standard respectievelijk 299 en 234 stemmen, logisch gezien de eindstand in het kampioenschap.
In de tweede stemronde haalden anderlecht en aa gent respectievelijk 395 en 50(!) stemmen. Een blik op het klassement leert ons nochtans dat "the proud of belgium" de hete adem van de buffalo's in de nek voelt, het verschil tussen beiden bedraagt immer slechts 1 schamel puntje. De Europese prestaties van anderlecht kan de balans wat meer doen overhellen in het voordeel van anderlecht maar zeker niet in de mate die "de kenners" hebben doen uitschijnen.

Ook bij de individuele spelers is er een opmerkelijk stemgedrag vast te stellen. Zo speelde Lucas Biglia wegens een blessure niet meer sinds eind oktober, voorheen speelde hij in 10 wedstrijden en was hij goed voor 1 doelpunt. De sympathieke Argentijn werd hiervoor beloond met een mooie 33 stemmen. Ter vergelijking, Elyaniv Barda en Gohi Bi Zoro Cyriac (Cyriac voor de vrienden) speelden een vergelijkbaar aantal wedstrijden en waren hierin goed voor respectievelijk 6 en 3 doelpunten. Beiden werden beloond met het mooie ronde getal van 0 stemmen. Verder speelt bij seizoensrevelatie cercle brugge een Portugees, Rudy genaamd. Hoewel ook deze jongen altijd vriendelijk de pers te woord staat en goed was voor 7 doelpunten in de eerste seizoenshelft bleef hij onopgemerkt voor de heren "voetbalkenners" en droop ook hij af met 0 stemmen achter zijn naam. Of hoe de prestaties in een paars shirt per definitie hoger ingeschat worden dan deze in een blauw, rood of groen shirt.

Gelukkig moet een kampioenschap niet gewonnen worden op sympathie van de media of we kenden de kampioen voor de komende 100 jaar al. Dat onder de stemmers zich scheidsrechters (nog actief!) bevinden bevestigt daarentegen enkel het vermoeden dat een ploeg er met kop en schouders moet bovenuit steken om paars-wit van de titel te houden.

Laat ons dus maar hopen dat de belagers van anderlecht gespaard blijven van pech en blessures of het kampioenschap is eind maart beslecht...

Dat Witsel boven Courtois staat hebben we te danken aan onze waalse medemensen maar daar kan ik ergens nog begrip voor hebben, Witsel heeft ook op een hoog niveau gepresteerd vorig seizoen. Het boerenbedrog van de organisatie daarentegen is gewoon te erg voor woorden.

Witsel heeft ocharm 9 wedstrijden op niveau gespeeld vorig seizoen en dat was in de PO. Voor de rest was het ook maar matig.
Jamal

Berichtdoor Jamal » 12 jan 2012, 19:50

Martrim schreef op 12 jan 2012, 18:16:En Tozser geen punten? Maak je geen zorgen, volgend jaar als Brusselaar sprokkelt hij ze met hopen :)

Zou ik niet zo zeker van zijn. Als je ziet hoe Biglia al jaren genegeerd wordt, daar wordt een voetballiefhebber toch écht ziek van. Courtois heeft slechts één seizoenshelft meegedaan en ziet veel 'Genkse' punten afgesnoept worden door KDB en Vossen, ergens wel logisch dus dat hij hem niet wint.

De rest is echter wel hallucinant: Witsel heeft 9 wedstrijden op zeer hoog niveau gespeeld en heeft voor de rest meegebaggerd met dat hoopje uit Luik, faut le faire. Suarez scoort 7 doelpunten en geeft wat assists, zelfs Vossen en KDB hebben op één helft vorig jaar meer betekend (zeker als je het belang van de doelpunten in rekening neemt). Hetzelfde voor Perisic, die vooral op basis van zijn sterke tweede periode PvhJ werd maar nu in de eerste ronde achterop hinkt, kenners. Gillet eindigt dan weer hoog op basis van zijn sterke seizoensstart maar ging vorig jaar met Anderlecht roemloos mee ten onder in de PO. Biglia was dit jaar wel veel geblesseerd en zonk mee met het Brusselse schip vorig jaar, ergens wel te begrijpen dat hij dit jaar niet echt hoog eindigt maar hij wordt reeds jaren systematisch genegeerd, onterecht.

Over het hele jaar stak er niemand echt bovenuit. De meest continue speler was misschien wel Vadis, die een sterke PO speelde en ook dit seizoen zeer sterk startte, tot hij terug een linie achteruit getrokken werd de laatste weken. Ook de hele Verheyen-affaire zal hem wel punten gekost hebben. Ik ben er trouwens van overtuigd dat De Bruyne hem gewonnen zou hebben als hij niet zo blessuregevoelig was geweest, jammer!

Tot slot zou ik iedereen aanraden om heel deze farçe gewoon achter zich te laten en wat zinnigers te doen op deze avond van de samensmelting van Vlaanderens twee marginaalste media. Kijk volgend jaar opnieuw naar een match in de League Cup moest er toevallig eentje plaatsvinden en op de BBC te zien zijn. Of stream iets, al is het de UAE Football League. Veel plezanter!
Jamal

Elmuto

Berichtdoor Animale322 » 12 jan 2012, 23:16

Ik wou jullie deze toch niet onthouden ;)
Afbeelding
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Jimz, Kanjer

Berichtdoor Hans22 » 12 jan 2012, 23:45

Animale322 schreef op 12 jan 2012, 23:16:Ik wou jullie deze toch niet onthouden ;)
[ Afbeelding ]

Wat ik me altijd afvraag: De tatoeëerder, ziet die zulke fouten niet voor hij dit erop zet of doet hij gewoon wat de klanten vragen en lacht hij/zij nadien eens goed als ze weg zijn? Bij een Latijnse spreuk kan ik me nog voorstellen dat je er zelf niets van afweet, maar hier ziet elke normaal begaafde persoon toch meteen dat het fout is?
Hans22

Mijn team: KRC GENK

Berichtdoor Ice » 12 jan 2012, 23:50

Hans22 schreef op 12 jan 2012, 23:45:
Animale322 schreef op 12 jan 2012, 23:16:Ik wou jullie deze toch niet onthouden ;)
[ Afbeelding ]

Wat ik me altijd afvraag: De tatoeëerder, ziet die zulke fouten niet voor hij dit erop zet of doet hij gewoon wat de klanten vragen en lacht hij/zij nadien eens goed als ze weg zijn? Bij een Latijnse spreuk kan ik me nog voorstellen dat je er zelf niets van afweet, maar hier ziet elke normaal begaafde persoon toch meteen dat het fout is?

Sommigen laten u - als het tekst is - die tekst zelf op papier zetten, om achteraf geen discussie te hebben...
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Berichtdoor Basgenk » 12 jan 2012, 23:50

[ Afbeelding ]

De tatoeëerder zal ook een Anderlechtsupporter zijn :rofl:
Basgenk

Mijn team: Racing Genk

Storm

Berichtdoor rico » 13 jan 2012, 00:00

Basgenk schreef op 12 jan 2012, 23:50:

De tatoeëerder zal ook een Anderlechtsupporter zijn :rofl:

Of juist niet...supporter van Brussels of Brugge :crazy:
rico

Mijn team: krc genk

Basgenk

Berichtdoor Basgenk » 13 jan 2012, 00:09

Basgenk

Mijn team: Racing Genk

Yen-c