Glen De Boeck treedt terug als hoofdtrainer van VVV-Venlo. De club uit Limburg maakt dinsdag bekend dat de Belgische oefenmeester besloten heeft zijn functie met onmiddellijke ingang beschikbaar te stellen.
De Belg kwam tot dit besluit na intensief overleg met het bestuur en technische staf van de club. De Boeck laat weten dat zijn verwachtingen niet overeenkomen met de huidige stand van zaken. Volgens De Boeck is het momenteel onmogelijk voor hem om optimaal te functioneren bij VVV-Venlo.
"Ik kan niet brengen wat ik zelf wil. Het is een weloverwogen besluit dat volledig bij mij ligt", aldus De Boeck, die aangeeft dat de onderlinge verhoudingen binnen de club goed zijn. Het bestuur van VVV laat weten de beslissing van De Boeck te betreuren, maar respecteert het opstappen van de trainer.
"Het is een vervelende situatie die nu is ontstaan en we gaan naar ons beste kunnen op zoek naar oplossingen", aldus technisch directeur Mario Captein. VVV beraadt zich op de situatie en hoopt snel een oplossing te presenteren voor zowel de korte als lange termijn.
De Boeck werd afgelopen zomer aangesteld als trainer van VVV. Onder zijn leiding wist de club slechts één Eredivisie-duel te winnen. VVV is momenteel de nummer laatst van de Nederlandse competitie.
bron: Voetbalprimeur
Gebruikers op dit forum: jangtrektang, Scarface en 0 gasten