Het is nu 20 mei 2012, 17:01

Genkse jeugd

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Genkse jeugd

Berichtdoor Matteo » 16 nov 2011, 22:57

(ik dacht dat hier vroeger al een topic over bestond?)

in ieder geval, dit vond ik terug in The Guardian. Toch mooi voor een club als Genk om hieraan te mogen meedoen !

Premier League unveils 'Christmas Truce' youth tournament at Ypres
• Under-12s event to 'promote development and education'
• Event named after unofficial truce in Ypres trenches in 1914

A day after the row over Fifa's rules on the wearing of poppies on football shirts, The Premier League have unveiled a new "Christmas Truce" youth tournament to be played in Ypres, honouring those who died there in the first world war.

The inaugural tournament, featuring under-12s from Manchester United, Borussia Dortmund, Lens and Genk, will be played on 3-4 December this year at the home of the Belgian club KVK Ieper.

The Premier League say the tournament, named after the unofficial truce which took place on 24 December 1914 in the trenches around Ypres, which is believed to have included a football match, will "honour the sacrifice made by previous generations of football players in World War 1, whilst also promoting the development of the game's future stars".

A Premier League statement said the focus was on both "player development and education".

"In line with the principles outlined in the Elite Player Performance Plan, this is an opportunity for the most promising young players under the age of 12 to further their development by challenging themselves against the best players in Europe.

"The tournament will also have an educational purpose. World War 1 is often part of the curriculum for Year Seven children and so this will be a unique and valuable learning experience. The boys will be recognising the role of professional football players in World War 1 and commemorating their sacrifice."

The Manchester United team will visit the Ypres Menin Gate Memorial and lay a commemorative wreath.

Ged Roddy, director of youth at the Premier League, said: "This is an opportunity for the next generation to honour heroes of the past, and build for the future. Tournaments like this are vital to development of players as per the EPPP. To create more rounded footballers it is important that we play the best with the best.

"But their education is vital also and this will be a very beneficial cultural experience. One of things that Ofsted highlighted when we got our 'Outstanding' rating was that Premier League clubs encourage open minds that accept and welcome other cultures.

"We will be using the Christmas Truce Tournament to foster the development of closer relationships between European clubs."
Matteo

Mijn team: English football

Re: Genkse jeugd

Berichtdoor refused » 16 nov 2011, 23:15

Iemand die meer weet hoe ver jongens als Umberto Carvalho, Leopold Njengo en Jordy Croux staan? Vorig jaar was er toch zoveel positiefs te lezen en ze hebben allemaal al een contract.

Nuja weet eigenlijk iemand wanneer deze beloftenselectie hun matchen spelen en tegen wie? Zou wel eens graag zo een match zien!
"If we could only see us now"
refused

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor OSZ » 17 nov 2011, 10:22

refused schreef op 16 nov 2011, 23:15:
Nuja weet eigenlijk iemand wanneer deze beloftenselectie hun matchen spelen en tegen wie? Zou wel eens graag zo een match zien!

http://www.krcgenk-jeugd.be/nl/sportief/weekprogramma
OSZ

Berichtdoor refused » 17 nov 2011, 10:26

OSZ schreef op 17 nov 2011, 10:22:
refused schreef op 16 nov 2011, 23:15:

http://www.krcgenk-jeugd.be/nl/sportief/weekprogramma

Dat zijn de beloften ja. Maar er is een aparte beloftenkern met de 15 beste spelers waaronder Siebe Schrijvers, Carvalho, Croux, Walsh, De Kegel, Peeters, Ofori,...

Die mannen trainen veel met de a-ploeg en zouden matchen spelen tegen internationale ploegen. Maar ge hoort er nooit iets van?
"If we could only see us now"
refused

Berichtdoor Winston » 17 nov 2011, 14:14

Matteo schreef op 16 nov 2011, 22:57:(ik dacht dat hier vroeger al een topic over bestond?)

in ieder geval, dit vond ik terug in The Guardian. Toch mooi voor een club als Genk om hieraan te mogen meedoen !

Premier League unveils 'Christmas Truce' youth tournament at Ypres
• Under-12s event to 'promote development and education'
• Event named after unofficial truce in Ypres trenches in 1914

A day after the row over Fifa's rules on the wearing of poppies on football shirts, The Premier League have unveiled a new "Christmas Truce" youth tournament to be played in Ypres, honouring those who died there in the first world war.

The inaugural tournament, featuring under-12s from Manchester United, Borussia Dortmund, Lens and Genk, will be played on 3-4 December this year at the home of the Belgian club KVK Ieper.

The Premier League say the tournament, named after the unofficial truce which took place on 24 December 1914 in the trenches around Ypres, which is believed to have included a football match, will "honour the sacrifice made by previous generations of football players in World War 1, whilst also promoting the development of the game's future stars".

A Premier League statement said the focus was on both "player development and education".

"In line with the principles outlined in the Elite Player Performance Plan, this is an opportunity for the most promising young players under the age of 12 to further their development by challenging themselves against the best players in Europe.

"The tournament will also have an educational purpose. World War 1 is often part of the curriculum for Year Seven children and so this will be a unique and valuable learning experience. The boys will be recognising the role of professional football players in World War 1 and commemorating their sacrifice."

The Manchester United team will visit the Ypres Menin Gate Memorial and lay a commemorative wreath.

Ged Roddy, director of youth at the Premier League, said: "This is an opportunity for the next generation to honour heroes of the past, and build for the future. Tournaments like this are vital to development of players as per the EPPP. To create more rounded footballers it is important that we play the best with the best.

"But their education is vital also and this will be a very beneficial cultural experience. One of things that Ofsted highlighted when we got our 'Outstanding' rating was that Premier League clubs encourage open minds that accept and welcome other cultures.

"We will be using the Christmas Truce Tournament to foster the development of closer relationships between European clubs."

Zeer mooi :thumb: Manchester, Lens, Genk & Dortmund zijn steden met een gelijkaardig verleden. Me like.
Winston

Berichtdoor JVDH » 17 nov 2011, 16:36

refused schreef op 17 nov 2011, 10:26:

Dat zijn de beloften ja. Maar er is een aparte beloftenkern met de 15 beste spelers waaronder Siebe Schrijvers, Carvalho, Croux, Walsh, De Kegel, Peeters, Ofori,...

Die mannen trainen veel met de a-ploeg en zouden matchen spelen tegen internationale ploegen. Maar ge hoort er nooit iets van?

Die spelen maar 1 keer per maand ongeveer een wedstrijd tegen een internationele ploeg of misschien 2keer als er ook internationale ploegen naar genk afzakken.
JVDH

Mijn team: krc genk

Berichtdoor kierewiet » 17 nov 2011, 16:46

JVDH schreef op 17 nov 2011, 16:36:
refused schreef op 17 nov 2011, 10:26:

Die spelen maar 1 keer per maand ongeveer een wedstrijd tegen een internationele ploeg of misschien 2keer als er ook internationale ploegen naar genk afzakken.

Ik denk dat de vraagsteller (met mij) vooral bedoelde: 'Waarom horen/lezen we daar nooit iets van?'
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Matteo, real G

Berichtdoor Racing-Boy » 17 nov 2011, 17:21

Ge hoort er niet veel van omdat ze eigelijk alleen maar trainen bij genk en wedstrijden met België u18 spelen (Croux , Carvalho , Njengo , Ofori)
Ze hebben nog maar 2 wedstrijden voor genk gespeeld , tegen Aken en Mönghengladbach.
ULTRAS
NEVER
SURRENDER
Racing-Boy

Mijn team: Genk , Frankfurt

Berichtdoor Coxie » 17 nov 2011, 19:44

Racing-Boy schreef op 17 nov 2011, 17:21:Ge hoort er niet veel van omdat ze eigelijk alleen maar trainen bij genk en wedstrijden met België u18 spelen (Croux , Carvalho , Njengo , Ofori)
Ze hebben nog maar 2 wedstrijden voor genk gespeeld , tegen Aken en Mönghengladbach.

Is dat niet juist nadelig voor hun ontwikkeling om zo weinig wedstrijden te spelen?
Coxie

Berichtdoor Winston » 17 nov 2011, 19:54

Coxie schreef op 17 nov 2011, 19:44:
Racing-Boy schreef op 17 nov 2011, 17:21:Ge hoort er niet veel van omdat ze eigelijk alleen maar trainen bij genk en wedstrijden met België u18 spelen (Croux , Carvalho , Njengo , Ofori)

Is dat niet juist nadelig voor hun ontwikkeling om zo weinig wedstrijden te spelen?

Ja tuurlijk, een training is nog niet half zo intens als een match. Ik vind heel het concept van die elite ploeg nogal vaag.
Winston

Berichtdoor Racing-Boy » 17 nov 2011, 19:58

Coxie schreef op 17 nov 2011, 19:44:

Vind ik ook , vooral voor die wat niet bij het nationaal elftal horen.
Croux , Ofori en Carvalho hebben de afgelopen weken toch een paar wedstrijden voor Belgie U18 gespeeld.
ULTRAS
NEVER
SURRENDER
Racing-Boy

Berichtdoor Martrim » 17 nov 2011, 21:25

Winston schreef op 17 nov 2011, 19:54:Ja tuurlijk, een training is nog niet half zo intens als een match. Ik vind heel het concept van die elite ploeg nogal vaag.

Ik dacht dat die gasten matchen speelden en daarbuiten ook nog eens af en toe een fellere match hadden. Maar als ze effectief zo weinig wedstrijden spelen, denk ik toch niet dat je die mannen zo lang in Genk gaat houden....?
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor Slevin Fiasco » 18 nov 2011, 04:07

Snap er ook de hond z'n kl... van.
Sometimes the majority only means that all the fools are on the same side.
Slevin Fiasco

Mijn team: Arsenal

Berichtdoor JVDH » 18 nov 2011, 17:56

Vandaag hebben ze een thuiswedstrijd tegen beerschot. dus zouden ze toch gewoon iedere week een wedstrijd spelen tegen de beloften/reserven van de andere belgische eerste klasse clubs?
JVDH

Berichtdoor Mytzsu » 18 nov 2011, 18:42

Volgens mij weet Genk ook niet goed hoe men met zo'n competitieformule moet omgaan.
Zijn er voldoende concrete contacten met interessante clubs om zo'n wedstrijden/competitie te organiseren?
Ik vrees zelfs dat als men de zogenaamde talenten niet meer gestuctureerd gaat opvolgen/analyseren/bijsturen op basis van dit soort wedstrijden, er nog veel KRC zullen verlaten.
Mytzsu

Berichtdoor Racing-Boy » 18 nov 2011, 21:18

JVDH schreef op 18 nov 2011, 17:56:Vandaag hebben ze een thuiswedstrijd tegen beerschot. dus zouden ze toch gewoon iedere week een wedstrijd spelen tegen de beloften/reserven van de andere belgische eerste klasse clubs?

Nee deze wedstrijden worden gespeeld door de u21-u19 (elite beloften)
http://www.krcgenk.be/nl/b-kern De onderste ploeg.
ULTRAS
NEVER
SURRENDER
Racing-Boy

Berichtdoor JVDH » 18 nov 2011, 22:34

Racing-Boy schreef op 18 nov 2011, 21:18:
JVDH schreef op 18 nov 2011, 17:56:Vandaag hebben ze een thuiswedstrijd tegen beerschot. dus zouden ze toch gewoon iedere week een wedstrijd spelen tegen de beloften/reserven van de andere belgische eerste klasse clubs?

Siebe schrijvers zit toch bij de elites dus de bovenste ploeg en Siebe zei vandaag op school dat hij tegen beerschot moest spelen.
JVDH

Berichtdoor Ursa_Major » 18 nov 2011, 22:47

Jep, tegen Beerschot vanavond en hoorde ze roepen op Siebe, dus.... ;)
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor JVDH » 18 nov 2011, 23:00

Ursa_Major schreef op 18 nov 2011, 22:47:Jep, tegen Beerschot vanavond en hoorde ze roepen op Siebe, dus.... ;)

Stak er iemand echt boven uit van de genkse jeugdspelers?
Iemand die misschien wel klaar is voor de 1ste ploeg?
JVDH

Berichtdoor Matteo » 19 nov 2011, 08:04

Genkspelers Timothy Castagne, Pieter Gerkens, Gaetan Hendrickx, Muhammed Mert en Siebe Schrijvers zijn door bondscoach Patrick Klinkenberg opgeroepen voor de dubbele oefenwedstrijd tegen Turkije U17.

Ook de nieuwe doelman van Real Madrid, Alex Craninx, is trouwens voor het eerst opgeroepen.
Matteo

Berichtdoor Racing-Boy » 19 nov 2011, 09:39

JVDH schreef op 18 nov 2011, 22:34:
Racing-Boy schreef op 18 nov 2011, 21:18:

Siebe schrijvers zit toch bij de elites dus de bovenste ploeg en Siebe zei vandaag op school dat hij tegen beerschot moest spelen.

De elites zij toch de onderste ploeg op de pagina kijk maar op de site van de jeugd http://www.krcgenk-jeugd.be/nl/club/teams (2de team)
Kan zijn dat sommige A beloften meedoen met de Elite beloften.
Ik ken Jordy Croux persoonlijk en weet dat hij geen competitiewedstrijden moet spelen ;)
ULTRAS
NEVER
SURRENDER
Racing-Boy

Berichtdoor JVDH » 19 nov 2011, 13:06

Racing-Boy schreef op 19 nov 2011, 09:39:
JVDH schreef op 18 nov 2011, 22:34:

De elites zij toch de onderste ploeg op de pagina kijk maar op de site van de jeugd http://www.krcgenk-jeugd.be/nl/club/teams (2de team)
Kan zijn dat sommige A beloften meedoen met de Elite beloften.
Ik ken Jordy Croux persoonlijk en weet dat hij geen competitiewedstrijden moet spelen ;)

Owjah Siebe zit bij de beloften maar ik ken hem ook persoonlijk(zit x aantal uren per week samen met hem in de klas) en hij had vrijdag wedstrijd tegen beerschot. Iemand die hier meer over weet en voor duidelijkheid kan zorgen?
JVDH

Berichtdoor Aaron » 27 nov 2011, 04:39

JVDH schreef op 19 nov 2011, 13:06:Owjah Siebe zit bij de beloften maar ik ken hem ook persoonlijk(zit x aantal uren per week samen met hem in de klas) en hij had vrijdag wedstrijd tegen beerschot. Iemand die hier meer over weet en voor duidelijkheid kan zorgen?

Beloften is toch pas vanaf 16 ? Hij zou er 15(?) zijn.

Verder vraag ik mij af hoe er in de jeugd gewerkt wordt, 'collectief' of 'individueel'.
Waarschijnlijk collectief, Barcelona doet het, als één van de weinige andersom, Ajax is daar ook mee bezig.
Daar telt het door breken van de jeugd, dus gaan ze niet voor collectieve prestaties, maar puur op het beter maken van een speler in het systeem/tactiek. De jeugdtrainers zijn ook meestal oud clubvoetballers die weten hoe het systeem werkt.
Aaron

Berichtdoor Malu » 27 nov 2011, 10:33

Aaron schreef op 27 nov 2011, 04:39:
JVDH schreef op 19 nov 2011, 13:06:Owjah Siebe zit bij de beloften maar ik ken hem ook persoonlijk(zit x aantal uren per week samen met hem in de klas) en hij had vrijdag wedstrijd tegen beerschot. Iemand die hier meer over weet en voor duidelijkheid kan zorgen?

Beloften is toch pas vanaf 16 ? Hij zou er 15(?) zijn.

Verder vraag ik mij af hoe er in de jeugd gewerkt wordt, 'collectief' of 'individueel'.
Waarschijnlijk collectief, Barcelona doet het, als één van de weinige andersom, Ajax is daar ook mee bezig.
Daar telt het door breken van de jeugd, dus gaan ze niet voor collectieve prestaties, maar puur op het beter maken van een speler in het systeem/tactiek. De jeugdtrainers zijn ook meestal oud clubvoetballers die weten hoe het systeem werkt.

Dat beweer ik hier al jaren Jeugdvoetbal is een individuele sport en geen ploegsport. We hebben al heel wat spelers uit de jeugd zien komen maar veldspelers die bij Genk opgeleid zijn en technisch sterk zijn, zie ik veel te weinig. Vossen heeft hier de hele jeugd doorgelopen en is technisch alles behalve een kraan. Hij heeft wel andere kwaliteiten die ik heel erg waardeer. Ik kan echter wel begrijpen dat bijvoorbeeld andere supporters - van andere ploegen - Vossen maar niks vinden (geen actie, niet echt snel, te weinig body).
Malu

Berichtdoor Aaron » 27 nov 2011, 11:07

Malu schreef op 27 nov 2011, 10:33:
Dat beweer ik hier al jaren Jeugdvoetbal is een individuele sport en geen ploegsport. We hebben al heel wat spelers uit de jeugd zien komen maar veldspelers die bij Genk opgeleid zijn en technisch sterk zijn, zie ik veel te weinig. Vossen heeft hier de hele jeugd doorgelopen en is technisch alles behalve een kraan. Hij heeft wel andere kwaliteiten die ik heel erg waardeer. Ik kan echter wel begrijpen dat bijvoorbeeld andere supporters - van andere ploegen - Vossen maar niks vinden (geen actie, niet echt snel, te weinig body).

Dat moeten ze je aanleren, waarschijnlijk maken ze de sterke punten van een speler sterker. En laten ze de minder goede dingen links liggen, ze zullen met op wat dingen hameren, maar dat is meestal in de tactiek.
Aaron

Berichtdoor Matteo » 28 nov 2011, 10:15

Ik herinner me interviews van Sven Verdonck en Steven Defour die vertelden dat de nadruk bij de Genkse jeugd vooral op het individu ligt. Verdonck zei dat de jeugdploegen van Lierse vooral resultaatgericht spelen, terwijl het bij Genk de bedoeling is om de speler beter te maken.

In augustus was ik op AFC Wimbledon, en in de pub geraakte ik aan de praat met een jeugdspeler van de Spurs. Ze waren net terug van een stage in Spanje, waar ze training kregen van de beste Spaanse jeugdtrainers. De nadruk ligt daar vooral op passing en een man uitschakelen. Techniek, techniek, techniek. Groot voordeel is uiteraard dat de spelers technische kranen worden, maar aan de andere kant wordt te weinig aandacht gelegd op het verdedigende aspect. De Spurs wonnen namelijk een oefenwedstrijd tegen een Spaanse selectie van de beste jeugdspelers, maar individueel was er een groot niveauverschil. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de spelers doorbreken, en dan hebben de Spanjaarden in dit voorbeeld toch de betere kansen.

De Spanjaarden verdedigen deze methode door te stellen dat het verdedigende aspect later nog kan bijgeschaafd worden, techniek niet. Laatst las ik een interview met Arsene Wenger over jeugdspelers. Hij zei dat je tot de leeftijd van 14 jaar kan zien of een speler technisch sterk genoeg is, tussen de leeftijd van 14 en 16 moet de fysische bouw sterk genoeg zijn, tussen 16 en 18 moet de speler in een team kunnen functioneren, en op de leeftijd van 20 moet hij mentaal klaar zijn om door te breken. Ik weet niet hoe het bij Genk zit, maar de techniek kan dus best aangeleerd worden op jonge leeftijd. Een professionele/fulltime coach is hier misschien aangewezen.
Matteo

real G

Berichtdoor lpracing » 28 nov 2011, 17:42

Matteo schreef op 28 nov 2011, 10:15:Ik herinner me interviews van Sven Verdonck en Steven Defour die vertelden dat de nadruk bij de Genkse jeugd vooral op het individu ligt. Verdonck zei dat de jeugdploegen van Lierse vooral resultaatgericht spelen, terwijl het bij Genk de bedoeling is om de speler beter te maken.

In augustus was ik op AFC Wimbledon, en in de pub geraakte ik aan de praat met een jeugdspeler van de Spurs. Ze waren net terug van een stage in Spanje, waar ze training kregen van de beste Spaanse jeugdtrainers. De nadruk ligt daar vooral op passing en een man uitschakelen. Techniek, techniek, techniek. Groot voordeel is uiteraard dat de spelers technische kranen worden, maar aan de andere kant wordt te weinig aandacht gelegd op het verdedigende aspect. De Spurs wonnen namelijk een oefenwedstrijd tegen een Spaanse selectie van de beste jeugdspelers, maar individueel was er een groot niveauverschil. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de spelers doorbreken, en dan hebben de Spanjaarden in dit voorbeeld toch de betere kansen.

De Spanjaarden verdedigen deze methode door te stellen dat het verdedigende aspect later nog kan bijgeschaafd worden, techniek niet. Laatst las ik een interview met Arsene Wenger over jeugdspelers. Hij zei dat je tot de leeftijd van 14 jaar kan zien of een speler technisch sterk genoeg is, tussen de leeftijd van 14 en 16 moet de fysische bouw sterk genoeg zijn, tussen 16 en 18 moet de speler in een team kunnen functioneren, en op de leeftijd van 20 moet hij mentaal klaar zijn om door te breken. Ik weet niet hoe het bij Genk zit, maar de techniek kan dus best aangeleerd worden op jonge leeftijd. Een professionele/fulltime coach is hier misschien aangewezen.

ik ben redelijk goed geplaatst om hier een reactie op te geven. In genk word vanaf de kleinste mannekes dus vanaf de U7 op techniek en op een strakke inspeelpas gewerkt. nu ga ik even voor de U8 spreken ( ben daar afgevaardigde), daar word getraind op techniek en kunnen ze al heel wat schijnbewegingen. dit weekend dezelfde beweging gezien als boateng tege barcelona bij zen goal! Ze moeten eerst een man uitschakelen voor alleer ze een pas geven, het is niet erg als ze de bal verliezen. maar natuurlijk moeten ze dan ook onmiddelijk terug verdedigen! je ziet zo jong ook al wie er spelinzicht heeft. en zich in de ruimte kan vrijlopen zodat de bal door de 'poort' kan gespeeld worden. eerlijk die mannekes voetballen dit jaar echter beter dan de A-ploeg! zelfs al matchen gezien dit jaar die een hoor Barca gehalte haalden! ik merk wel dat ze alleen in de genkse jeugd zo werken, de tegenstanders van onze U8 spelen totaal anders, totaal niet op techniek gericht en veelal gewoon de bal wegtrappen en van ver op doel trappen zonder een actie te doen. de Genkse jeugdopleiding heeft een zeer goede visie vind ik!
lpracing

Matteo

Berichtdoor lpracing » 28 nov 2011, 17:44

en misschien nog voor de geïntresseerden: zondag 4december spelen we om 10h30 met de genkse onderbouw de derby op het veld van stvv!
lpracing

Berichtdoor export » 28 nov 2011, 19:37

Heb dit jaar de u15 Standard-Genk, Standard-STVV en vorig jaar een hele reeks jeugdploegen van Genk op hades bezig gezien. Viel echt ongelooflijk wat een hemelsbreed verschil in visie er is tussen de diverse clubs. Bij Standard steken ze er letterlijk met kop en schouders boven uit, ongelooflijk wat een duel kracht die hebben, tot het smerige toe. Bij Genk werd de bal telkens vlot rond getikt en inderdaad haast om de 3 balcontacten een passeerbeweging, echt indrukwekkend. Ook in gesprekken met een paar (jeugd)spelersmakelaars/scouts werd dit bevestigd. Zo heeft Standard fysiek heel strenge eisen voor jeugdspelers getipt mogen worden. Hoewel er 1 enorm technische speler was die een kop kleiner was dan de rest van de ploeg.Bij STVV is er echt een totaal gebrek aan visie en financiele middelen. Zo verdient een jeugdtrainer (U10) meer bij Bochelt (3de klasse) dan bij STVV. Verder is ook de jeugd van KVSK redelijk sterk met enkele technisch heel sterke spelertjes. Dit weekend een zaalvoetbal match van de jeugd (U11) van westerlo gezien, spelen bij Koersel. Ongelooflijk hoefel er 1 speler boven uitstak op vlak van techniek, spelinzicht, grinta. Is ook getipt aan Standard en dacht ook Genk, moest Westerlo degraderen (dan speelt jeugd niet meer in bijzondere reeks).

Verder is het Engels jeugd voetbal tot en met de U16 ploegen een genot om naar te kijken. Vanaf dan verandert het in een afschuwelijke combinatie van kick & rush en catennaccio. Ik spreek nu over jeugdploegen in 2de en 3de klasse. Hoewel Leeds en Notthingham Forest een uitzondering vormen. Ook Brentford, Blackpool en Carlisle zouden een degelijke jeugdwerking hebben.
Vorige week in de FA cup van jeugd Sheffield United - Port Vale gezien, best aantrekkelijke match, al was het maar voor de spanning. 2-2 na 90 en 12 min en Blades wonnen met 8-7 na penalty's.
export

Berichtdoor kierewiet » 28 nov 2011, 19:37

lpracing schreef op 28 nov 2011, 17:42:
Matteo schreef op 28 nov 2011, 10:15:Ik herinner me interviews van Sven Verdonck en Steven Defour die vertelden dat de nadruk bij de Genkse jeugd vooral op het individu ligt. Verdonck zei dat de jeugdploegen van Lierse vooral resultaatgericht spelen, terwijl het bij Genk de bedoeling is om de speler beter te maken.

ik ben redelijk goed geplaatst om hier een reactie op te geven. In genk word vanaf de kleinste mannekes dus vanaf de U7 op techniek en op een strakke inspeelpas gewerkt. nu ga ik even voor de U8 spreken ( ben daar afgevaardigde), daar word getraind op techniek en kunnen ze al heel wat schijnbewegingen. dit weekend dezelfde beweging gezien als boateng tege barcelona bij zen goal! Ze moeten eerst een man uitschakelen voor alleer ze een pas geven, het is niet erg als ze de bal verliezen. maar natuurlijk moeten ze dan ook onmiddelijk terug verdedigen! je ziet zo jong ook al wie er spelinzicht heeft. en zich in de ruimte kan vrijlopen zodat de bal door de 'poort' kan gespeeld worden. eerlijk die mannekes voetballen dit jaar echter beter dan de A-ploeg! zelfs al matchen gezien dit jaar die een hoor Barca gehalte haalden! ik merk wel dat ze alleen in de genkse jeugd zo werken, de tegenstanders van onze U8 spelen totaal anders, totaal niet op techniek gericht en veelal gewoon de bal wegtrappen en van ver op doel trappen zonder een actie te doen. de Genkse jeugdopleiding heeft een zeer goede visie vind ik!

Fijn om dit te lezen. Ik stond zaterdag nog naar een jeugdelftal van een Hasseltse ploeg (U10) te kijken en ergerde me blauw aan de opgefokte kreten van ouders die de bal naar voor schreeuwden, zonder zich te bekommeren om ook maar enige spelkwaliteit. Vanuit deze optiek vind ik het ook niet nodig dat de Genkse jeugd in alle reeksen voor de titel meedoen. Bijleren en genieten, daar gaat het volgens mij in de jeugdcompetitie om!
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Volgende

Keer terug naar KRC Genk