Gebruikers op dit forum: -322-, Animale322, wasgebezig en 0 gasten
Het is nu 20 mei 2012, 16:57
Genk kopiëren is (not) a crime?Aangezien er op diverse topics al over dit thema gesproken wordt, en op andere voetbalgerelateerde fora ook, dacht ik eens om hier alle ideeën te bundelen. Het is vandaag de dag een feit dat Genk blijkbaar fanboys begint te krijgen. Na een 'Forza Anderlecht' door het kunstmatige Purple Heart opgevoerd en verscheidene 'Forza Essevee's en andere 'Forza Cercle'tjes, duiken er nu geruchten op dat nog redelijk meer uniek Genks materiaal overgenomen wordt. De geruchten van een Lokerse kopie van 'we dansen en we springen' blijken weliswaar niet te kloppen.
Hoe gaan wij hier als TZ mee om? Supporters van andere clubs relativeren onze opmerkingen door te stellen dat dit 'tijden van kopiëren' zijn en dat Genk ooit letterlijk 'Hand in Hand' van Feyenoord overgenomen heeft. Kortom, wat denken jullie? Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Eerlijk gezegd zou ik daar niet teveel aandacht aan geven...
Lokeren lijkt al niet te kloppen (zoals gij al zei), Zulte noemt zichzelf geen 'ultras-groep' meer (dus sowieso geen mentaliteit), Het sfeervak van RSCA: nepper kan niet... dus ook geen mentaliteit... Alleen Cercle heeft een relatief goede groep (ultras) dus dat zijn eigenlijk de enige die we iets kunnen verwijten...
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Op (o.a.) sfeergebied is Belgie gewoon een dikke kutland
Fino alla fine
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?
Ik geef het maar gewoon de aandacht die het eigenlijk krijgt . Als we de 'Zulte Waregem-KRC Genk' topic er op na houden, dan is dat gesprek er nog steeds aan de gang . Voor het overige, heb ik mijn 'gemoedsrust' al wat teruggevonden wat betreft Essevee. Maar Cercle en Anderlecht storen mij toch nog enorm. Zeker Anderlecht omdat het één van dé rivalen is, en ze er al jaar in jaar uit met termen zwieren als 'sfeernix' stadion.Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Een lied uit het buitenland overnemen en in België introduceren, tja, je kan er trots op zijn en wij zullen weten dat wij ermee gestart zijn in België, maar dat anderen dit ook doen is toch onvermijdbaar. Aangezien dat van Lokeren niet blijkt te kloppen, maak ik me er niet meer druk in, want identiek dezelfde tekst nemen is gewoon not done. Maar de Forza Racing is door de jaren heen een echt typisch Genks iets geworden in België, mede dankzij de grote italiaanse aanhang is dit deel van de identiteit van Genk en terecht ons trademark. Dat andere supporters dit dan nabootsen, simpelweg omdat ze het "cool" vinden is een belediging voor Genk, zijn aanhang en voor heel de Belgische supporterswereld (vooral de ultra wereld). Het is geen kwestie meer van "ja maar jullie hebben het ook van Milan en anderen...het is een kwestie van wie wij zijn als club en als gemeenschap, het is een deel van onze identiteit en door dit van ons af te nemen breng je jezelf als club ten schande, doordat je je eigen roots verloochent en staat te pronken met die van een ander.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?ff terzijde: op stadion 1 minuut geleden--> rsca: 'I just can't get enough'
![]()
Ja kijk, dat maakt mij persoonlijk niet veel uit, Gent doet het ook en dit is algemeen geweten dat Celtic er mee begonnen is en zelfs een beetje een hype is geworden, daar moeten we ons niet druk om maken. Ik weet wel dat wij dit het beste doen gewoon ![]() Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Idd. Op zaken als 'just can't get enough' moeten we geen alleenrecht gaan eisen. Hierin moeten we gewoon tonen dat we het beter kunnen brengen als een ander. Maar met dat lied hebben we wel nooit het warm water uitgevonden. Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?En wat hoor ik weer in de 34ste minuut van Anderlecht-Gent, niet zomaar een forza, maar ook nog eens belachelijk stille, veel te snelle en totaal verkrachte Forza Sporting....*Kots smiley!!! + epic facepalm*
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Lol... Wankers
![]() Misschien een liedje: "There's only one SUPER FORZA" ![]() You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
We are Racing Genk ook al dikwijls gezegd om te counteren met "There's only one forza racing"Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Re: Genk kopiëren is (not) a crime? Wat als we bij iedere match de supporters van de uitploeg altijd nadoen. Een koekje van eigen deeg.
Maw geen sfeer maken?
Touché. ![]()
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Ik denk trouwens dat ze in Cercle niet "Forza" maar "Komaan" roepen. Vind ik nog altijd belachelijk, maar dat is toch al minder onnozel dan Forza als chant gebruiken waar er nergens gene Italiaan te bespeuren is
![]()
Ze zingen wel degelijk 'Forza'...
Belachelijk... Maar zij doen het daar al zeker 2 jaar, misschien was het toen ooit "Komaan"... Ofwel weet de helft gewoon niet wat ze roepen ![]()
![]()
Correcte analyse. Forza Racing is meer dan een slagzin, het is ons pronkstuk op het gebied van sfeer. Eentje dat inderdaad overgenomen is van Milan, maar dat valt zeker te rechtvaardigen door de grote Italiaanse gemeenschap in onze stad. Dat die West-Vlamingen dan met 'Forza' komen aanzetten, een Italiaans woord nota bene, is gewoon zielig.
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Jammer, inderdaad. Vooral omdat het meestal de ploegen zijn die ons kopiëren, die zeggen dat ze 'echte' sfeer hebben. Nu, neem het ook maar met een korreltje zout, want wij kopiëren idem. Het verschil is: niet uit eigen land. Liedjes worden overal gekopieerd, maar er wordt wel een 'eigen' tekst of insteek op gemaakt.
Jammer genoeg kan je niet veel veranderen aan 'Forza Racing', dus wordt het 'Forza Cercle' of whatever... Het is enkel zielig dat ze niet zelf eens met een topper afkomen. Wij moeten alvast gewoon verder doen zoals we bezig zijn.
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Seert mij da dat die ander ons nadoen. Ik vind zelfs niet dat we er op moeten reageren.
Zo lang wij de trendzetter zijn, mag iedereen naar onze rug kijken en ons nadoen. Het betekent zelfs dat we goed bezig zijn! Beun there, done that!
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Op stadion hoorde ik net voor affluiten op Lokeren een klap-genk achtig iets uit het vak van KVM... typisch, nog geen halve week na onze passage daar.
(Post made via Android)
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Dat liedje van 'rivers of babylon' hebben we vorig jaar (of 2 jaar geleden?) toen dat er pas doorkwam lang en hard aangehouden op Westerlo.
Is ook onmiddelijk overgenomen door die 5 man en eene pèrdskop die daar zogenaamde sfeer maken. Op zich make al die liedjes mij niks uit, iedereen haalt uiteindelijk wel eens inspiratie uit bestaande liedjes uit andere landen, maar die forza racing van ons overnemen is echt bullshit! RacingRobin verwoord het eigenlijk perfect. Dit kunnen we eigenlijk niet pikken van zo'n kutploegskes.Maarja, wat doet ge eraan? Weinigen hier in dit apenland beschikken over de juiste mentaliteit om zoiets op te lossen.. ![]()
Wat gij wij nu zeuren als we zelf hand in hand zingen... Al die slechte kopies tonen gewoon aan hoe goed het origineel is! ![]() Beun there, done that!
Dat doen ze in Mechelen al een paar jaar. Ipv klap-Genk roepen die 'Oeh' . (Post made via iPhone)
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Die van Mons zingen blijkbaar ook Aux Armes... Hoor't toch net tijdens Mons-Kortrijk.
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?En KVK zong net hand in hand.
![]() Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Liever dit dan Egypte, wa is mich da?! Fino alla fine
en net zongen ze hey forza kortrijk ( a la pipi langkous) 1312
Not removing until: sterrenlogo terug is (08.02.12) Not removing until: Been ontslagen wordt (08.02.12) Not removing until: Sittard terug in de ere divisie speelt (08.02.12) Not removing until: West Ham de Barclays League wint (08.02.12)
|