Gebruikers op dit forum: -322-, racingboy86, toog m, wasgebezig en 0 gasten
Het is nu 20 mei 2012, 16:56
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Een torenhoog cliché trouwens dat zuiderse liedjes hoofdzakelijk bestaan uit lala's, ole's of oooh. Balkan is zuiderse sfeer en daar bestaan teksten zelden uit lala ole of oooh. Daar zitten prozastukken tussen met echte strijdteksten en zelfs liefdesverklaringen.
Zuiderse sfeer is niet te determineren aan de hand van de lala's, ole's of ooh's, maar wel aan het feit dat er met capo gezongen wordt, dat er drums gebruikt worden en ook aan het visuele wat er aan de voetbalbeleving wordt toegevoegd, met name de vlaggen, banners, bandieri's en pyro's. Laatst bijgewerkt door Belgijanac op 22 feb 2012, 21:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Beun there, done that!
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?
Jaloers... wij waren ook in alle staten toen we wisten dat we naar de Heizel gingen in seizoen '97-'98. Leuk om die vreugde te zien, maar zo speciaal was het ook weer niet.
Denk trouwens dat wij in de halve finale in Lierse echt wel een van de zaligste "tijdelijke" bezoekerstribunes ooit hadden ![]() Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Ik denk dat hij het echt specifiek heeft op het feit dat die een TRAGE YNWA deden met sjalen en niet de snelle, verkrachte versie die wij altijd brengen En dan kan ik niet anders als mee jaloers zijn...You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Dan ben ik 100% mee. Het is btw een stap in de richting met 'wij steunen racing genk...' dat het jolololo nu een pak trager gezongen wordt. Nu 'Hand in hand' nog... en de JUISTE versie van YNWA.
Dat is wat ik bedoelde Martrim ![]() Be an individual. Only sheep need a leader...
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Vanuit een andere topic opgevist: De 'Forza Sintrui' is blijkbaar een feit.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
Alle zingende kanaries nog aan toe! 1312
Not removing until: sterrenlogo terug is (08.02.12) Not removing until: Been ontslagen wordt (08.02.12) Not removing until: Sittard terug in de ere divisie speelt (08.02.12) Not removing until: West Ham de Barclays League wint (08.02.12)
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Wat een blamage, in de eerste plaats voor henzelf
Fino alla fine
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Westelfans kopieren ook een aantal songs van ons
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Van Westerlo vind ik het niet zo erg. Die hebben zich vaker, zelfs hun bestuur, als het 'kleine broertje van KRC Genk' ge-out.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Idd, van Westerlo verdraag ik dat. Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?0.45 sec ![]() Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Ok, het is Patro Eisden, maar los daarvan vind ik dit nog altijd een pak logischer dan "Forza Cercle, SV,..." aangezien ook daar de italiaanse invloed is. Eerlijk gedacht na dit te zien... ![]() Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
Ja maar, wetende dat het dit soort mannen zijn die nog iedere match 'anti racing' zingen, dan weet je genoeg Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Dat is al even gay als Brugge met een 'FORZA FCB' tifo.. ach, ik blijf erbij. Iedereen kijkt bij ons, eerder een compliment voor ons en een afgang voor de ander.
Fino alla fine
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?En het valt totaal niet op dat Kortrijk op bezoek is geweest bij ons ... De hele tijd AAARRRRGGG als de Walen aan de bal zijn en nu net zelfs And when the reds go marching in.
![]()
Die van Kortrijk kijken al langer naar ons op, ze hebben daar zelfs sinds kort (enkele weken ofzo) een kleine ultra-groepje en ze hebben zelfs een kleine site en forum (vind het niet meer, maar ben het opnieuw aan het zoeken) waarop zoiets als dit stond "van de leider" van het groepje: "we willen graag ook de zuiderse sfeer in Kortrijk introduceren, 90 minuten gezang. De weg is lang maar we kijken op naar de spionkop van Racing Genk. Daar was het ook jaren minder geweest, maar de laatste 3-4 jaar zijn ze vocaal de beste groep in België en het blijft er groeien." tiocfaidh ar la
Zoiets als Westerlo dus maar dan met meer lof en betere woorden ? Dan is het wel een mooie erkenning !!!
Hoe hatelijk ik het ook vind dat ploegen dingen van ons overnemen. Zij geven het teminste toe dat ze het van ons overnemen, en becomplimenteren ons door te zeggen dat ze naar ons opkijken ![]() Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Deze: http://www.freewebs.com/red-lions/index.htm Of deze: http://www.freewebs.com/kortrijkaddicts/ ?
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Dat ze bij Anderlecht 'I just can't get enough' ook al overnemen... bah! Echt waar, ik kijk op Telenet naar een match en ik denk altijd dat er Genkies aanwezig zijn.
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Weet je, zaken als 'I Just Can't Get Enough' of 'When the *** go marching in', dat zijn toch dingen die zoveel clubs zingen? Als er iemand terecht 'kwaad' zou mogen worden, dan zou het Celtic of de Spurs zijn. Andere liedjes zijn een ander verhaal, maar wel mogen toch niet te kleinzerig worden. Ben er zelfs van overtuigd dat we beide lieden nog niet eens zelf geïntroduceerd hebben in België en dat het hier ook al de ronde deed.
Voor het overige, als ploegen ons echt 'kopiëren' dan zit het fout. Ofwel doen ze dit wel, zoals Kortrijk doet, door het eerlijk toe te geven en Genk als voorbeeld te stellen. Zo zijn 'grotere clubs' als AC Milan en Juventus een voorbeeld voor Genk, laten wij dat dan misschien ook voor enkele kleinere clubs zijn? Who cares. Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Klopt wel, maar dan moeten ze maar vindingrijk genoeg zijn om het zelf in België te introduceren. Wij die het terecht overnemen uit het buitenland, een overheerlijke sfeer mee creëren en dan heb je die losers die het gewoon overpikken om tot het besef te komen dat het op geen reet trekt, nee bedankt...
Celtic en Southampton bedoel je? ![]()
I Just Can't Get Enough werd idd oa ook al in Gent gezongen, alleen werd het bij ons gewoon veel bekender aangezien wij dat begonnen zingen vlak voor we kampioen werden en we dus pak meer media-aandacht kregen, geen kat die er toen op zou letten wat in het Ottenstadion gezongen werd. En ik heb bv ook al mensen horen klagen over het feit dat Brugge de "We love you... And that's the way we like it..."-song zingt, terwijl die song daar twee jaar geleden ook al gezongen werden. Ben zo eens naar Brugge-Anderlecht geweest, en als er iéts echt wel werd meegezongen, dan was het wel die song. We mogen dus idd niet constant gaan denken dat we het warm water hebben uitgevonden, vele songs zijn nu eenmaal bij veel clubs al ingeburgerd, vaak al voor dat wij het zongen.
Re: Genk kopiëren is (not) a crime?Minder zagen en klagen en meer NIEUWE dingen introduceren!
You couldn't catch me in the streets without a ton of reefer. That's like Malcolm X, catchin' the Jungle Fever
Zelfs dat moet voor mij niet, ons repertoire is imo wel groot genoeg en er zijn ook heel wat oldskool-songs die zelden of nooit nog worden gezongen. Soms heb ik zelfs de indruk dat we té vaak nieuwe dingen willen introduceren, het is geen liedjeswedstrijd he, maar bon nu ben ik wsl weer aan het klagen ![]()
Helemaal niet, ik vind zelfs dat ge een punt hebt Maar met dat zagen en klagen doel ik op mensen die wenen omdat andere clubs liedjes van ons overnemen. Als ze dat echt zo erg vinden, kunnen ze beter hun tijd steken in creatief zijn en volledig nieuwe dingen te verzinnen. You couldn't catch me in the streets without a ton of reefer. That's like Malcolm X, catchin' the Jungle Fever
We zouden echt eens iets met Rocco Granata moeten doen. Dat is zowat de enige uit de 'heimat' hier, die doorgebroken is op het grotere toneel. Bovendien heb je dan écht iets van jezelf omdat ook Rocco op en top Genks is en was. Ik ken het overgrote deel van zijn repertoire niet maar daar moet toch wel iets van te maken zijn. Marina vind ik om te beginnen al een aardig nummer, maar dit gaat al sowieso weer met een snelheid van 190 BPM gezongen worden waardoor het veel van zijn waarde gaat verliezen. Misschien een van zijn tragere nummers? Nadeel is dan wel dat niet iedereen die dan gaat kennen. Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
|