Het is nu 20 mei 2012, 16:46

Fotografie...

Over koetjes en kalfjes
  • Auteur
    Bericht

Re: Fotografie...

Berichtdoor Animale322 » 18 feb 2012, 01:09

Tuncel schreef op 18 feb 2012, 00:59:
Ice schreef op 17 feb 2012, 19:23:
Mogen we ook weten wat er in dat pakje zit? 8)

Zolang je het niet onderschept :$ ... Een lcd scherm (CLM V55 van Sony)

En het komt via Zaventem zeker? hoe heet het postorderbedrijf? Kwestie dat ik de goeie onderschep ! :check:

PS: Moest dat echt gebeuren... Wasn't me x-B
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Tuncel » 18 feb 2012, 01:23

Ik zal je anders een aantal leuke foto's sturen nadat ik het ontvangen heb :crazy:
Tuncel

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Animale322 » 18 feb 2012, 03:20

Tuncel schreef op 18 feb 2012, 01:23:Ik zal je anders een aantal leuke foto's sturen nadat ik het ontvangen heb :crazy:

Hahaha da's vuil :D
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Ice » 18 feb 2012, 03:53

Tuncel schreef op 18 feb 2012, 00:59:
Ice schreef op 17 feb 2012, 19:23:
Mogen we ook weten wat er in dat pakje zit? 8)

Zolang je het niet onderschept :$ ... Een lcd scherm (CLM V55 van Sony)

Wow nee, alleen respekt voor andermans spullen. Vertel meer over dit scherm? Waar gebruik je het voor, ect...
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Berichtdoor Tuncel » 20 feb 2012, 17:20

Bestelling is aangekomen.. Ik heb wel een domme fout gemaakt :(! Mijn lcd monitor is exclusief batterij. Pff dus dat moet ik bestellen en een lader kopen. Zal me weer zo'n 180 euro kosten.

Ice, waarvoor ik het gebruik? De standaard scherm van mijn videocamera vond ik te klein. Hoe groter hoe beter :P. En ik heb een kleine tik; wanneer ik iets zie dat ik het direct moet hebben. Maar ik vind het zeer handig, ik hou me bezig met het filmen en het was een 'must-have'...
Tuncel

Berichtdoor Ice » 22 feb 2012, 00:49

Tuncel schreef op 20 feb 2012, 17:20:Bestelling is aangekomen.. Ik heb wel een domme fout gemaakt :(! Mijn lcd monitor is exclusief batterij. Pff dus dat moet ik bestellen en een lader kopen. Zal me weer zo'n 180 euro kosten.

Ice, waarvoor ik het gebruik? De standaard scherm van mijn videocamera vond ik te klein. Hoe groter hoe beter :P. En ik heb een kleine tik; wanneer ik iets zie dat ik het direct moet hebben. Maar ik vind het zeer handig, ik hou me bezig met het filmen en het was een 'must-have'...

Ok, kan ik mee leven ( en begrijpen ), maar ik viel wel bijna van m'n stoel toen ik de prijzen zag , en dat zonder accu en lader! :$
Kan je dan niet beter een 146" led-tv op de cam zetten? :D
Handig is het wel, zeker dat kantelen en zo...
WARNING!
Ice

Berichtdoor Ronin » 22 feb 2012, 08:37

Om te filmen kan het idd handig zijn. Het voordeel is dat je ook nog mobiel bent.

Wanneer je foto's gaat maken in een studio dan kan je ook je camera via tethering linken aan je laptop zodat je de foto's onmiddellijk kan zien in bv. Lightroom. Dus ook op een groot scherm zijnde je laptop/computer scherm.

http://help.adobe.com/en_US/Lightroom/3.0/Using/WS67a9e0c3a11b14966badab91285ff688ee-8000.html
of You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=uEnLcyZzd5c
Ronin

Berichtdoor Ice » 22 feb 2012, 12:43

Ronin schreef op 22 feb 2012, 08:37:Om te filmen kan het idd handig zijn. Het voordeel is dat je ook nog mobiel bent.

Wanneer je foto's gaat maken in een studio dan kan je ook je camera via tethering linken aan je laptop zodat je de foto's onmiddellijk kan zien in bv. Lightroom. Dus ook op een groot scherm zijnde je laptop/computer scherm.

http://help.adobe.com/en_US/Lightroom/3.0/Using/WS67a9e0c3a11b14966badab91285ff688ee-8000.html
of You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=uEnLcyZzd5c

Kan je ook een BB playbook via HDMI aansluiten om hetzelfde resultaat te verkrijgen?
WARNING!
Ice

Berichtdoor Ronin » 22 feb 2012, 15:23

Ice schreef op 22 feb 2012, 12:43:Kan je ook een BB playbook via HDMI aansluiten om hetzelfde resultaat te verkrijgen?

De BB playbook ken ik niet zo heel goed daar ikzelf een iPad heb maar volgens mij is de HDMI van de BB playbook output only :check:
Dus dan kan je alleen foto's die al op de playbook staan laten zien op een nog groter scherm. Maar in de andere richting werkt het dus niet via die poort.

Het grootste probleem deze dagen met een opstelling camera - tablet (BB ofiPad of ...) is dat je vrijwel altijd via het Wifi netwerk moet werken om het bestand naar de tablet te transporteren om het te kunnen zien in "Real-Time". Je kan op een iPad bv ook werken via de camera connectie kit die beschikbaar is als vrij dure optie maar dan ben je beperkt tot enkel JPEG (geen RAW).

Via Wireless:
Er is een Eye-Fi wireless SD card die je nodig hebt om je camera te connecteren met het Wifi netwerk waarop je tablet ook zit.
http://uk.eye.fi/ Zo kan je dan via een app die op de tablet draait de foto's ontvangen die de camera over het Wifi netwerk verzend naar de tablet.
Tablets hebben het over het algemeen wel behoorlijk moeilijk met die me gusta RAW (en zelfs JPEG) bestanden die een 5DMKII uitpoept. Niet alleen het transport over het Wifi netwerk maar ook het openen van het bestand gaat behoorlijk wat processor/RAM kracht vragen en laat daar de tablets nu net niet de beste in zijn. Je zal dus best je camera instellen op JPEG en RAW / per foto zodat de tablet met de JPG's kan werken om toch iets aanvaardbare laadtijden te krijgen.

Op het Eye-fi forum lees ik trouwens dat er nog geen app is voor de playbook maar die gaat er denkelijk wel komen:
http://forums.eye.fi/viewtopic.php?f=10&t=5339&p=23336&hilit=playbook#p23336
http://forums.eye.fi/viewtopic.php?f=23&t=6217

Dus ... nog niet echt 100% zoals het hoort te zijn. Ik verwacht wel dat diegene die een aanvaardbare oplossing uitbrengt voor dit probleem heel wat pro en hobby fotografen kan overtuigen tot de aankoop van een tablet.
Ronin

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Ice

Berichtdoor Ice » 25 feb 2012, 18:31

Vandaag de goedkoopste Canon lens, 50 mm 1.8 II, getest op m'n fotomodel, m'n 6 maand oude Duitse scheper:

Afbeelding
WARNING!
Ice

Berichtdoor Ronin » 26 feb 2012, 01:09

Ice,

Mooie hond!
Heb je wat Exif info van de foto? Als ik deze probeer uit te lezen dat krijg ik geen info terug? Ik kan nl enkel op de neus van de hond scherpte terugvinden in de foto en daar verschrik ik wel wat van! Had je daar op scherp gesteld of had je auto-focus-punt op je camera zelf aanstaan?
De foto voelt helaas niet 100% scherp aan. Vandaar dat ik even de Exif wil weten indien mogelijk? Het kan aan een instelling liggen natuurlijk.

Vooral:

- Focus-modus (lens): manueel of automatisch?
- AV-menu of een ander? (diafragma voorkeur?)
- Sluitertijd: ?
- Diafragma: ?

... en eventueel additioneel ook nog de ISO instelling. Doch de bovenste 4 zijn belangrijker.
Je kan deze uitlezen door rechtermuisknop op je basis-foto te doen en dan eigenschappen en dat details.

Thx!
R.

Ps: Wel een mooie Bokeh! 8) Dus ik denk diafragma 1.8. Denkelijk wel met manuele focus? :check: Want het is nog vrij licht dus de sluitertijd zal wel boven 1/60 liggen? Gokske ;)
Ronin

Berichtdoor Ice » 26 feb 2012, 02:33

Hoi Ronin, diene Duits stond geen twee seconden stil, van miserie toch maar afgedrukt... en het was idd een f/2.0 op z'n neus :D

Hier alle gegevens:

Exposure 0.017 sec (1/60)
Aperture f/2.0
Focal Length 50 mm
ISO Speed 160
Exposure Bias 0 EV
Flash Off, Did not fire
Exposure Program Shutter speed priority AE
Max Aperture Value 1.8
Metering Mode Multi-segment
Custom Rendered Normal
Exposure Mode Auto
White Balance Auto

Groeten,

C'
WARNING!
Ice

Berichtdoor Ronin » 26 feb 2012, 13:08

Dan is alles in orde. De 1/60 is al op het randje voor onderwerpen/mensen/zaken die stilstaan dus net te langzaam voor onderwerpen die bewegen. ISO op 400 of zelfs 800 was denkelijk beter geweest zodat je een sluitertijd kreeg van minimaal 1/125 (liefst nog sneller).
ISO op 400 zou een sluitertijd van 1/125 gegeven hebben en was misschien net genoeg geweest voor de snel bewegende speelse hond. Doch je camera kan perfect hoge ISO's aan dus best iets te hoog dan te laag zeg maar.

Scherpstellen op de neus is goed maar de regel is op het oog scherpstellen. Zeker bij diafragma 2.0 wat eigenlijk maar heel weinig scherpte -diepte geeft. Je had dan ook haren gehad die loep-scherp waren en dat is altijd mooi om te zien. Denkelijk was diafragma 4.0 wel beter geweest dan 2.0 zodat je net iets meer scherpte-diepte had gehad en de foto dus meer scherpte had gehad. Doch het verschuiven naar de ogen helpt al heel veel! Ook bij 2.0.

De keuze voor 2.0 ipv 1.8 is dan weer wel heel slim gedaan voor de extra Bokeh en het feit dat 1.8 niet echt loep-zuiver is bij die lens. In nachtcondities is dit niet zo zichtbaar als bij dag foto's gelijk deze. Dus goed gekozen!

Geen kritiek ... alleen maar tips :check: Goed bezig!

Hier eentje die ik eens gemaakt heb van onze duivel. Weliswaar met de 24-105 en hij staat net iets stiller dan je hond ;):

Afbeelding
Gizmo rules ! by Bart Beckers, on Flickr

Exposure 0.013 sec (1/80)
Aperture f/4.0
Focal Length 105 mm
ISO Speed 3200
Exposure Bias 0 EV
Flash Off, Did not fire
Exposure Program Aperture-priority AE
Focus-punt op het oog :check:

Achter de kat staan zijn drinkbakjes wat ook een kat vorm is. (omhoog stekende staart) Door de afstand is de Bokeh ook bij 4.0 dus al zeer groot.

Edit: ik zie het nu pas maar je kan best met aperture priority werken. Diafragma dus. Dan gaat de camera zel de sluitertijd bepalen en bepaal jij de scherpte-diepte (diafragma).
Ronin

Ice, Kanjer

Berichtdoor Footsoldier » 03 maart 2012, 00:19

Onze pa is ook een fervent Fotograaf, maar zoals ge kunt zien is het helemaal geen fotografie in zijn puurste vorm.
Eerder heel sterk bewerkt, over de technische aspecten kan ik wel helaas geen antwoord op geven aangezien we niet echt de zelfde interesses delen.
Maar zijn site wou ik jullie niet onthouden :thumb: :

http://www.jospeetersfantasy.be/
Footsoldier

Mijn team: Genk, Lazio Roma

Berichtdoor Ice » 03 maart 2012, 02:10

Zijn kunsten mogen gezien worden!
WARNING!
Ice

Footsoldier

Berichtdoor Ronin » 04 maart 2012, 00:46

So hey! Dat is idd niet verkeerd!

Ik kan zijn stijl wel appreciëren... Het moge duidelijk zijn dat hij hier al een heel tijdje mee bezig is. :thumb:
Ook de website vind ik mooi. Strak design ... het geeft een extra iets aan de foto's. Goed gedaan!
Ronin

Footsoldier

Berichtdoor Kanjer » 04 maart 2012, 15:46

Mijn vriendin heeft sinds september een 'Canon EOS 550D' gekocht uit interesse in de fotografie. Heel waarschijnlijk zal dit toestel 1/5 gekost hebben als de toestellen van bijvoorbeeld Ronin of Ice. Maar ze is ook nog student, dus niet genoeg geld en daarbij nog eens 'beginnende'. Ze volgt ook 's zaterdags les in Hasselt bij Villa Basta. Ze zou graag feedback krijgen omtrent een aantal foto's van haar. Omdat ze weinig personen kent die hieromtrent bezig, krijgt ze enkel feedback van haar leerkracht. Ze zou graag ook wat meer theoretische respons willen. Want het enige wat ik kan zeggen is: "Wauw!" "Ja mooi!" of "Mooi, maar ge hebt mooiere foto's." ;) Dus vermits hier toch wel wat kenners zijn, post ik hier een 6 foto's en zou ik (mijn vriendin eigenlijk) hier graag wel wat feedback op krijgen. Maar hou in je achterhoofd dat ze nog maar een half jaar bezig is met 'fotografie' en enkel in het weekend. Ze werkt trouwens ook nog met de standaardlens.

Spoiler:
Kever_rijdend.jpg
Kever_rijdend.jpg (56.14 KiB) 144 keer bekeken

Kever.jpg
Kever.jpg (48.79 KiB) 144 keer bekeken

Anvers_Haven.jpg
Anvers_Haven.jpg (60.55 KiB) 144 keer bekeken
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Berichtdoor Kanjer » 04 maart 2012, 15:47

Deel 2
Spoiler:
VillaBasta_Vuilbak.jpg
VillaBasta_Vuilbak.jpg (89.19 KiB) 144 keer bekeken

Tess_Chemie.jpg
Tess_Chemie.jpg (125.01 KiB) 144 keer bekeken

Kinnekes.jpg
Kinnekes.jpg (156.39 KiB) 144 keer bekeken
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Berichtdoor Forzaa !!! » 04 maart 2012, 16:09

Allemaal wel goed hoor, alleen de eerste van deel 2 is heel licht.
Forzaa !!!

Mijn team: KRC Genk (Forzaaa Racing!)

Kanjer

Berichtdoor Ice » 04 maart 2012, 19:59

Vandaag even op Horensberg Genk Karting wat plaatjes geschoten, helaas nog geen actie, da's voor later :)
Allemaal geschoten met EOS 5D MARK II en EF 24-105mm f/4 L IS USM.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ice op 04 maart 2012, 20:07, in totaal 1 keer bewerkt.
WARNING!
Ice

Berichtdoor Ice » 04 maart 2012, 20:03

Kanjer schreef op 04 maart 2012, 15:46:Mijn vriendin heeft sinds september een 'Canon EOS 550D' gekocht uit interesse in de fotografie. Heel waarschijnlijk zal dit toestel 1/5 gekost hebben als de toestellen van bijvoorbeeld Ronin of Ice. Maar ze is ook nog student, dus niet genoeg geld en daarbij nog eens 'beginnende'. Ze volgt ook 's zaterdags les in Hasselt bij Villa Basta. Ze zou graag feedback krijgen omtrent een aantal foto's van haar. Omdat ze weinig personen kent die hieromtrent bezig, krijgt ze enkel feedback van haar leerkracht. Ze zou graag ook wat meer theoretische respons willen. Want het enige wat ik kan zeggen is: "Wauw!" "Ja mooi!" of "Mooi, maar ge hebt mooiere foto's." ;) Dus vermits hier toch wel wat kenners zijn, post ik hier een 6 foto's en zou ik (mijn vriendin eigenlijk) hier graag wel wat feedback op krijgen. Maar hou in je achterhoofd dat ze nog maar een half jaar bezig is met 'fotografie' en enkel in het weekend. Ze werkt trouwens ook nog met de standaardlens.

Spoiler:
Kever_rijdend.jpg

Kever.jpg

Anvers_Haven.jpg

Anvers Haven steekt er bovenuit! Love it!
WARNING!
Ice

Kanjer

Berichtdoor Ice » 04 maart 2012, 20:06

Kanjer schreef op 04 maart 2012, 15:47:Deel 2
Spoiler:
VillaBasta_Vuilbak.jpg

Tess_Chemie.jpg

Kinnekes.jpg

Bij Tess chemie heb ik de indruk dat die opname niet helemaal horinzontaal staat?
Wel mooie plaat!
Bij Kinnekes zou ik die lieve snoet helemaal erop zetten!
Na edit: vergeten te scrollen, snoet staat er helemaal op, alleen staat dat kinneke iets te krap in het kader ( rechts ) :D
WARNING!
Ice

Kanjer

Berichtdoor Ronin » 05 maart 2012, 00:23

Top dat er ook gewoon wat foto's gepost worden in de thread en het niet altijd over materiaal moet gaan hier. Zo kunnen we de thread wat gemakkelijker actief houden. Ik hoop dan ook dat iedereen die graag een foto wil delen of gewoon wat feedback wenst hier post. Het moeten allemaal geen pareltjes of technisch correcte foto's zijn! Daar bestaan andere websites voor!

@ Ice: Leuke foto's! Duidelijk dat de cadrage nog in de vingers zit ;) Ook de scherpte zit er iederes keer bonk op dus :thumb:
Foto 1 en 3 krijgen mijn voorkeur. 1 voor de speelsheid met de DOF en 3 voor de beeldvulling en de sfeer die de foto uitstraalt.
Blijkbaar heb je ook Lightroom geleerd wat je foto's ten goede komen! leuke afwerkingsdetails :thumb:
Ook handig dat de Exif er nog achter hangt wat het beoordelen eenvoudiger maakt.

*Jaloers op watermerk* !
Ronin

Berichtdoor Ronin » 05 maart 2012, 00:31

@Kanjer: Een 550D is een pracht van een camera! Als je het met die camera niet kan dan zul je het ook niet kunnen met een 5DMKII of iets dergelijks. Pas als de technieken goed gekend zijn loop je heel misschien tegen beperkingen op van de 550D doch dat komt normaal gezien pas na jaren oefenen. Dus geen angst op gebied van materiaal ... Oefenen is het doel en er zijn geen slechte foto's.

Over de foto's:
Ze zijn allen leuk om te zien en alvast knap dat ze dit kan! Naarmate ze meer zaken gaat leren op school zullen de details en kleine foutjes nog wel verbeteren doch je kan wel al zien dat ze het heeft dus dat komt wel goed.
Misschien kan je volgende keer vragen als ze de Exif achter haar foto's laat zitten zodat we de instellingen van haar camera kunnen uitlezen bij iedere foto. Dan kunnen we beter feedback geven over het technische bij iedere foto. Nu kunnen we enkel reageren op de foto zelf en de cadrage doch geen volledig correcte bijsturing geven op technisch gebied.

Kever rijdend: Leuke foto maar helaas zit er heel weinig scherpte erin. Ik denk dat de sluitertijd aan de lange kant was waardoor er heel wat wazigheid in de foto zit. Op zich wel leuk doch de techniek die je kan toepassen om dit te bereiken en toch een scherpe foto te hebben noemt "Panning". Dit is wel een heel moeilijke techniek dus best nog niet teveel tijd aan besteden nu. http://en.wikipedia.org/wiki/Panning_%28camera%29 Klik maar eens op de foto van de wagen die je daar ziet. De wagen is scherp maar toch is de achtergrond wazig --> Panning.
Ik denk dat de foto beter was geweest als de ISO hoger stond en/of het diafragma meer open. Dan was de sluitertijd korter geweest en was er iets meer scherpte te vinden in de foto.

Kever:
Leuke nabewerking. Iets te dof naar mijn smaak maar wel een leuke foto/concept.

Anvers:
Toffe foto! Cadrage spreekt me wel aan. Foto mag misschien een tikske donkerder zodat de nacht sfeer iets meer naar boven komt doch dit is niet eenvoudig in BE door de lichtvervuiling die wij nu eenmaal hebben in ons land. Een nabewerking in Lightroom/Photoshop is dus bijna altijd noodzakelijk. Ook mag de witbalans iets meer naar blauw getrokken worden waardoor de gele schijn rechtsvoor strakker wordt. Doch dit is enkel mijn smaak en heeft niets te maken met goed of slecht.

Vuilnisbakken:
Standaard foto die tijdens de les gemaakt is als opdracht volgens mij ;) Dit heeft iedereen wel eens gedaan tijdens de lessen. Foto is wel leuk maar inderdaad een beetje overbelicht. De regel van 3 is wel goed toegepast qua cadrage. Even nabewerken in Lightroom en de belichting -1 stop. De blacks +5 en contrast +20 zal deze foto nog leuker maken. Eenvoudig te doen in Lightroom (tutorials op You Tube).

Tessenderlo Chemie:
Hele toffe foto! De foto mag idd iets rechter doch ik denk dat het ook door de perspectief vervorming van de lens komt. Zie: http://pics.idemdito.org/fysica/perspectief.htm Dit kan je eenvoudig in photoshop rechtzetten. Verder dezelfde opmerkingen als bij Anvers. Mag net ietske donkerder en de witbalans iets witter. Doch wederom ... dat is puur smaak.
Trouwens, vraag eens als ze eraan gedacht heeft om de Image Stabilization van haar lens uit te zetten bij die foto? Ik ga ervan uit dat de foto vanop statief gemaakt is en dan moet je ALTIJD de image stabilization van de lens uitzetten! Anders gaat de lens iets proberen te corrigeren wat er niet is met als gevolg ... niet echt 100% scherpe foto's. :check:

KInnekes;
Minste foto van de hele reeks. Foto voelt een beetje raar aan. Denkelijk ook wel door de gelaatsuitdrukking van het kindje. Krijg een beetje het gevoel "Maak-een-foto-van-me-en-ik-doe-je-wat" :lol:
Qua cadrage was ze volgens mij beter door de knieën gegaan zodat ze op ooghoogte stond/staat.

Voor alle duidelijkheid... de foto's zijn allemaal goed! De opmerkingen/bemerkingen zijn dan ook louter details die eventueel nog wat beter kunnen en puur gebaseerd zijn op mijn smaak. Neem het niet op als kritiek maar hopelijk leert ze/je er wat van.

Als er nog vragen zijn ... dan roep maar.
Ronin

Kanjer

Berichtdoor Kanjer » 05 maart 2012, 11:20

@ Ronin: Zeer fel bedankt voor uw opmerkingen. Ik zal het haar straks laten lezen en ik denk wel dat ze met de bemerkingen zeker iets kan doen !

@ Ice: Omtrent de foto 'Tess Chemie' had ik haar net hetzelfde gezegd. Volgens haar staat de opname wel horizontaal maar door de omheining vanvoor lijkt dit niet zo te zijn. (Dat is wat zij zegt ;) )
Mijn favoriet is ook Anvers Haven :thumb:

@ Forzaa!!!: Thx voor de comment! Die is inderdaad te veel belicht. En zoals Ronin al dacht, deze is gemaakt tijdens de les. ;)
Kanjer

Berichtdoor Kanjer » 05 maart 2012, 11:28

Hier is nog een link naar de site van een kameraad van mij. Vermits Ronin zei dat het ook leuk was als er meer foto's gepost werden, leek me dit wil interessant om te posten...

http://www.jandekeyzer.be/photography/
Naar 'Bruxelles' gaat mijn voorkeur.

ps: Je moet scrollen om de foto's rechts te kunnen zien. :p
Kanjer

Berichtdoor Ice » 05 maart 2012, 17:31

Kanjer schreef op 05 maart 2012, 11:28:Hier is nog een link naar de site van een kameraad van mij. Vermits Ronin zei dat het ook leuk was als er meer foto's gepost werden, leek me dit wil interessant om te posten...

http://www.jandekeyzer.be/photography/
Naar 'Bruxelles' gaat mijn voorkeur.

ps: Je moet scrollen om de foto's rechts te kunnen zien. :p

Ook al een Canon-man :thumb:
Zitten enkele mooie tussen, die van Brussels smaakt me iets minder, niet omdat het een z/w opname is, integendeel, maar iets teveel ghosting naar mijn gevoel. Had zelfs nog meer korrel mogen bevatten, maar da's persoonlijke smaak.
WARNING!
Ice

Berichtdoor syLaR.: » 05 maart 2012, 18:07

Ik heb nog een Canon-fan gevonden:

Afbeelding
syLaR.:

Ice, Kanjer, Ronin

Berichtdoor Ronin » 05 maart 2012, 18:29

:D
Ronin

Berichtdoor Ice » 06 maart 2012, 00:09

Leuke site voor de liefhebbers:

http://www.fotojeroen.nl/tips.php
WARNING!
Ice

Ronin

VorigeVolgende

Keer terug naar Cybercafé