door sogano » 24 aug 2011, 17:54
Op aandringen van de UEFA heeft de Turkse bond kampioen Fenerbahçe uitgesloten van deelname aan de CL. Het is nog niet uitgemaakt wie hun plaats gaat innemen.
Bron: Sporza
Wat een klucht! Hadden ze die beslissing niet eerder kunnen nemen. Anders had mogelijk Genk hiervan kunnen profiteren. Maar het is natuurlijk veel mooier om het op de groene mat zelf te hebben afgedwongen!
-
sogano
-
-
-
- Mijn team: Krc genk
door shakespare » 24 aug 2011, 18:22
De Uefa heeft nog niet meegedeeld wie de Turkse ploeg gaat vervangen. Vermits het om een rechtstreeks geplaatste ploeg gaat als kampioen van Turkije zou het logisch zijn dat de 2e uit Turkijke zou "invallen". De impact van het omkoopschandaal zou echter dermate zijn dat de Uefa opteert om geen Turkse ploeg te laten deelnemen.
Volgens het reglement had de eerstvolgende rechtstreeks geplaatste ploeg da de kampioen van...Belgie moeten zijn. Dit geval staat echter niet i het reglement, neem ik aan
Vermits Genk zich echter via de PO's geplaatst heeft, zou het wel eens kunnen dat de verliezer van de match tegen Genk wordt opgenomen als deelnemer: Maccabi Haifa dus...
-
shakespare
-
-
- Mijn team: KRC Genk
door JMcN » 24 aug 2011, 18:32
Het is dus Trabzon geworden.
Trouwens, Denemarken staat nog tussen België en Turkije. Dan zou een Deense ploeg eerst in aanmerking moeten komen.
-
JMcN
-
-
-
door Valentino » 24 aug 2011, 18:33
The UEFA Emergency Panel, composed of the UEFA President and four members of the UEFA Executive Committee, met today following the decision of the Turkish Football Federation to withdraw Fenerbahçe SK from the 2011/12 UEFA Champions League due to the fact that the club has been involved in match-fixing.
The UEFA Emergency Panel decided to replace Fenerbahçe SK with Trabzonspor AŞ, runners-up in the 2010/11 Turkish league, in tomorrow's draw for the UEFA Champions League group stage.
The UEFA Emergency Panel also decided that Trabzonspor AŞ would be replaced in the UEFA Europa League by its opponent in the play-off, Athletic Club. The UEFA Europa League play-off second-leg match between Trabzonspor AŞ and Athletic Club, scheduled for Thursday 25 August, is cancelled.
Commenting on the UEFA Emergency Panel decision, UEFA General Secretary Gianni Infantino said: "The panel considered that the Turkish Football Federation took the right decision to protect the game, fully in line with our zero-tolerance policy against match-fixing.
"The Turkish Football Federation has shown with this decision that it takes its full responsibility in the fight against corruption."
-
Valentino
-
-
-
door Malu » 24 aug 2011, 18:43
shakespare schreef:Volgens het reglement had de eerstvolgende rechtstreeks geplaatste ploeg da de kampioen van...Belgie moeten zijn.
Simpel volgend jaar CL met 33 ploegen, Genk krijgt compensatie voor de niet rechtstreekse kwalificatie dit jaar of het jaar dat Fenerbache voor de volgende keer rechtstreeks geplaatst is.
-
Malu
-
-
door Malu » 24 aug 2011, 18:46
JMcN schreef:Het is dus Trabzon geworden. Trouwens, Denemarken staat nog tussen België en Turkije. Dan zou een Deense ploeg eerst in aanmerking moeten komen.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2010.html
De kampioenen van de eerste 13 landen waren rechtstreeks geplaatst, de kampioen van land 14 moest voorrondes spelen. België stond 14de en wij waren de kampioen.
Ik zou het eerder logisch vinden dat de zoveelste in de stand in Turkije de plaats innam van Fenerbache
-
Malu
-
-
door JMcN » 24 aug 2011, 18:50
Die ranking is gedateerd (2010..).
Deze is voor 2012 (en dus voor de competitie 2011-2012 denk ik, is ook degene waar naartoe gelinkt wordt vanaf de homepage).
-
JMcN
-
-
-
door Malu » 24 aug 2011, 18:58
JMcN schreef:Die ranking is gedateerd (2010..). Deze is voor 2012 (en dus voor de competitie 2011-2012 denk ik, is ook degene waar naartoe gelinkt wordt vanaf de homepage).
Die van 2012 wordt dit jaar opgesteld en ik zou graag voor het seizoen willen weten hoeveel tickets er zijn te verdienen en welke ticket te verdienen is met welke plaats
De tickets voor volgend seizoen worden dus verdeeld op basis van het landencoefficient 2011. De reekshoofden worden bepaald aan de hand van het teamcoefficient 2012.
-
Malu
-
-
door JMcN » 24 aug 2011, 19:07
Wel bizar dat de plaatsen van 2011-2012 verdeeld worden adhv de lijst van 2010.. Zowel 2011 als 2012 had ik nog kunnen begrijpen (hangt er ook maar vanaf hoe je je seizoen telt en hoe je die lijsten benoemt) maar een lijst van meer dan een volledig jaar geleden gebruiken..? Alleen bij de UEFA zeker?
-
JMcN
-
-
-
door Malu » 24 aug 2011, 19:11
JMcN schreef:Wel bizar dat de plaatsen van 2011-2012 verdeeld worden adhv de lijst van 2010.. Zowel 2011 als 2012 had ik nog kunnen begrijpen (hangt er ook maar vanaf hoe je je seizoen telt en hoe je die lijsten benoemt) maar een lijst van meer dan een volledig jaar geleden gebruiken..? Alleen bij de UEFA zeker?
Die site heeft niks met Uefa te maken, dat is van den Bert. Dit seizoen is dat 2011 of 2012. Hij noemt dat 2012.
-
Malu
-
-
door JMcN » 24 aug 2011, 19:18
Ik weet dat die site niet officieel is (hoewel zelfs UEFA op hun website naar deze website verwijzen op een bepaalde plaats) maar hij heeft toch gelijk als hij zegt dat de tickets voor UEFA 2011-2012 verdeeld worden ahdv de coefficienten van seizoen 2005-2006 tem seizoen 2009-2010? Dat is toch een beslissing van de UEFA? Wel, ik vind die totaal onlogisch
-
JMcN
-
-
-
door Malu » 24 aug 2011, 19:20
Ik snap niet wat je er onlogisch aan vindt. Hoe zou jij het dan doen
-
Malu
-
-
door JMcN » 24 aug 2011, 19:21
De seizoenen 2006-2007 tem 2010-2011 gebruiken?
-
JMcN
-
-
-
door Malu » 24 aug 2011, 19:26
JMcN schreef:De seizoenen 2006-2007 tem 2010-2011 gebruiken?
Dus wisten we pas in mei hoeveel europese plaatsen we zouden hebben en in welke voorronde de ploegen moesten beginnen?
-
Malu
-
-
door JMcN » 24 aug 2011, 19:30
Malu schreef:JMcN schreef:De seizoenen 2006-2007 tem 2010-2011 gebruiken?
Dus wisten we pas in mei hoeveel europese plaatsen we zouden hebben en in welke voorronde de ploegen moesten beginnen?
Wat is daar mis mee? Dan zijn de competities ook pas gedaan en zijn de plaatsen binnen die competities verdeeld..
Ik vind het sowieso maar bizar dat ploegen inkopen om zich dan rechtstreeks te kunnen kwalificeren. Dat zijn geen risico's die aangemoedigd moeten worden door UEFA.
-
JMcN
-
-
-
door Malu » 24 aug 2011, 19:35
JMcN schreef:Malu schreef:
Wat is daar mis mee? Dan zijn de competities ook pas gedaan en zijn de plaatsen binnen die competities verdeeld.. Ik vind het sowieso maar bizar dat ploegen inkopen om zich dan rechtstreeks te kunnen kwalificeren. Dat zijn geen risico's die aangemoedigd moeten worden door UEFA.
Dat is hetzelfde als in de olympische spelen bepalen dat er enkel maar Goud en zilver wordt uitgedeeld, dit jaar geen brons.
Ik vind het logisch, jij niet, we verschillen nogmaals van mening. Dat is niet erg hoor.
-
Malu
-
-
door JMcN » 24 aug 2011, 19:36
Malu schreef:JMcN schreef:Wat is daar mis mee? Dan zijn de competities ook pas gedaan en zijn de plaatsen binnen die competities verdeeld.. Ik vind het sowieso maar bizar dat ploegen inkopen om zich dan rechtstreeks te kunnen kwalificeren. Dat zijn geen risico's die aangemoedigd moeten worden door UEFA.
Dat is hetzelfde als in de olympische spelen bepalen dat er enkel maar Goud en zilver wordt uitgedeeld, dit jaar geen brons.
Ik ben blijkbaar totaal niet meer mee
-
JMcN
-
-
-
door Malu » 24 aug 2011, 20:20
JMcN schreef:Malu schreef: Dat is hetzelfde als in de olympische spelen bepalen dat er enkel maar Goud en zilver wordt uitgedeeld, dit jaar geen brons. Ik ben blijkbaar totaal niet meer mee
Je moet toch weten voor dat je start wat je krijgt bij plaats 1 en bij plaats 2 en bij plaats 3 en bij plaats 4 en plaats 5. Als je in de loop van de wedstrijd (competitie) de prijzen verandert en prijs 5 of bij de olympische spelen de bronzen plaats wegneemt, dat is toch vergelijkbaar. Vind je dat eerlijk?
-
Malu
-
-
door JMcN » 24 aug 2011, 20:33
Malu schreef:Je moet toch weten voor dat je start wat je krijgt bij plaats 1 en bij plaats 2 en bij plaats 3 en bij plaats 4 en plaats 5. Als je in de loop van de wedstrijd (competitie) de prijzen verandert en prijs 5 of bij de olympische spelen de bronzen plaats wegneemt, dat is toch vergelijkbaar. Vind je dat eerlijk?
Bwa, nu is zoiets nog altijd hoogst onzeker, aangezien die Europese plaatsen van de beker vaak nog een herschikking teweeg brengen. En dan komt er ook nog een extra plaats vrij in de competitie van de winnaar.
Ik snap je redenering ondertussen wel, maar echt consequent wordt dus het sowieso niet toegepast.
-
JMcN
-
-
-
|