Het is nu 20 mei 2012, 16:29

Exit Stijn Huysegems

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Exit Stijn Huysegems

Berichtdoor Voetbalgoal » 30 aug 2011, 12:24

Huysegems wacht komst Been niet af en vertrekt
Het huwelijk tussen de Belgische landskampioen Racing Genk en Stein Huysegems is ten einde. De 29-jarige aanvaller bevestigt in gesprek met VoetbalPrimeur dat zijn contract in onderling overleg verbroken is.
"Na een paar weken van onderhandelen heb ik mijn contract dan toch kunnen laten ontbinden. Ik lag sowieso nog onder contract tot na 1 september (Huysegems had een doorlopend contract tot medio 2013, red.), dus nu heb ik nog tijd om wat anders te zoeken. Nu ik een vrije speler ben, heb ik toch iets meer mogelijkheden.

"Ook conditioneel ben ik perfect in orde. Ik heb nu vijf à zes weken meegetraind met de reserveploeg van Genk en ook een
aantal oefenwedstrijden gespeeld, dus met de conditie is niets mis. Of ik een voorkeur heb om in België te blijven? Dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ik zie wel wat er nu op me afkomt."

"Elk aanbod dat er nu komt, ga ik zeker aandachtig bekijken. Ik weet ook wel dat er niet veel opties zullen zijn. Nu ik een transfervrije speler ben, gaat het voor clubs misschien toch gemakkelijker zijn om mij te halen. Het zal afwachten worden."

Huysegems was sinds januari 2009 actief voor de Genkse club. Vorig seizoen werd
de 29-jarige aanvaller verhuurd aan het Nederlandse Roda JC Kerkrade, maar ook
dat werd geen succes. In het verleden was de Belg actief bij FC Twente, Feyenoord, AZ en het Belgische Lierse SK.

Racing Genk maakte dinsdag bekend dat Mario Been de nieuwe trainer van de club wordt. Hij tekent een contract tot het einde van het seizoen. Been volgt in Genk de vertrokken Frank Vercauteren op.
Voetbalgoal

Mijn team: KRC Genk

Keer terug naar KRC Genk