Het is nu 20 mei 2012, 16:19

Elyaniv Barda

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Re: Elyaniv Barda

Berichtdoor RacingRobin » 20 feb 2012, 14:52

Super_Mike schreef op 20 feb 2012, 14:43:
joseph schreef op 20 feb 2012, 14:39:
Het oude logo (ontstaan in 1988) de "G" was toch ook de afkorting van een bank, de toen nog bestaande "Generale bank", de huisbankier van de club.
In 1999 volgde de fusie van banken en werd de Fortis-bank opgericht, die laatste naam werd zichtbaar in de straten in het jaar 2000. In 2002 werd dan het nieuwe, huidige logo aan het publiek voorgesteld, omdat de "G" geen voorwerp meer uitmaakte van een bank. Of ben ik hierin mis? De data kloppen in alle geval.

Het oude logo was gewoon de Europese vlag (Europese ambities van het jonge Genk) omgebogen in de 'G' van Genk. Het huidige logo kwam er onder de professionalisering van begin jaren 2000.

Het "oude" logo was zelfs niet het eerste logo denk ik, was dat niet het wapenschild van Genk met een paar sterretjes er langs? Of is dit nooit officieel geweest?

On topic:

Hopen dat Barda wil inleveren en uiteindelijk de voorkeur krijgt op Buffel, hoe klein die hoop ook is.
Laatst bijgewerkt door RacingRobin op 20 feb 2012, 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor joseph » 20 feb 2012, 14:53

Super_Mike schreef op 20 feb 2012, 14:43:
joseph schreef op 20 feb 2012, 14:39:
Het oude logo (ontstaan in 1988) de "G" was toch ook de afkorting van een bank, de toen nog bestaande "Generale bank", de huisbankier van de club.
In 1999 volgde de fusie van banken en werd de Fortis-bank opgericht, die laatste naam werd zichtbaar in de straten in het jaar 2000. In 2002 werd dan het nieuwe, huidige logo aan het publiek voorgesteld, omdat de "G" geen voorwerp meer uitmaakte van een bank. Of ben ik hierin mis? De data kloppen in alle geval.

Het oude logo was gewoon de Europese vlag (Europese ambities van het jonge Genk) omgebogen in de 'G' van Genk. Het huidige logo kwam er onder de professionalisering van begin jaren 2000.

Ge zult wel gelijk hebben, maar ik vermoed toch dat er lichte druk is geweest van Fortis bank om het bestaande logo te vervangen, omdat de "G" te veel deed denken aan de niet meer bestaande bank.
joseph

Mijn team: krc genk

Berichtdoor Martrim » 20 feb 2012, 14:55

Ik weet nochthans vanuit de entourage van Casteels zelf dat het binnen het gezin Casteels toen al lang uitgemaakt was dat hij weg wilde. Het geld was te aanlokkelijk en met Courtois die ondertussen hem voorbij gestoken had, was ook het sportieve weg.
Maar inderdaad, dat verandert absoluut het algemene punt niet qua Degraen zijn werk. Maar ik ben gewoon geen fan van wat ik ivm hun houding gehoord heb, dus dat wou ik toch graag nog even benadrukken ;)
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor RacingRobin » 26 feb 2012, 21:41

Slapeloze nachten ten huize Barda? Ik verschrok me wel even toen ik zag hoe lamlendig hij eruit zag, kan ook de teleurstelling zijn, maar de nieuwe spruit zal er ook mee te maken hebben denk ik.
RacingRobin

Berichtdoor Ursa_Major » 26 feb 2012, 21:41

Onze steun deed hem wel goed, zag je verschillende keren. :thumb:
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
RacingRobin

Berichtdoor Malu » 26 feb 2012, 23:43

RacingRobin schreef op 26 feb 2012, 21:41:Slapeloze nachten ten huize Barda? Ik verschrok me wel even toen ik zag hoe lamlendig hij eruit zag, kan ook de teleurstelling zijn, maar de nieuwe spruit zal er ook mee te maken hebben denk ik.

Bullshit, iedereen heeft zijn breaking point allez op uitzondering van Jack Bauer.

Barda wou hier bij Genk zijn carriere eindigen en dan stoot hij op een nitwit die totaal niet in hem gelooft. Als Been niet weg is voor de start van het nieuwe seizoen dan is Barda jammer genoeg weg.
Malu

Berichtdoor RacingRobin » 26 feb 2012, 23:51

Malu schreef op 26 feb 2012, 23:43:
RacingRobin schreef op 26 feb 2012, 21:41:Slapeloze nachten ten huize Barda? Ik verschrok me wel even toen ik zag hoe lamlendig hij eruit zag, kan ook de teleurstelling zijn, maar de nieuwe spruit zal er ook mee te maken hebben denk ik.

Bullshit, iedereen heeft zijn breaking point allez op uitzondering van Jack Bauer.

Barda wou hier bij Genk zijn carriere eindigen en dan stoot hij op een nitwit die totaal niet in hem gelooft. Als Been niet weg is voor de start van het nieuwe seizoen dan is Barda jammer genoeg weg.

Is ook mijn grootste vrees, maar de mogelijkheid dat het bestuur iets had van "oei, daar geraken we moeilijk vanaf" na zijn mooie woorden zal ook een grote rol spelen :(
RacingRobin

Berichtdoor Super_Mike » 26 feb 2012, 23:51

Barda blijft niet, daar ben ik onderhand wel zeker van. Tenzij er een enorm goed bod uit het buitenland komt, zie ik hem ook niet vertrekken in België, hij heeft hier ondertussen toch een zekere verankering. Volgens mij speelt die ofwel volgend seizoen, ofwel daarna bij een andere club in België en op financieel vlak zie ik dan enkel Standard en Brugge mogelijk. Anderlecht hoeft Barda niet meer.

Nu, als ik hem was speelde ik het slim en bleef ik hier gewoon nog één jaar mijn dikke wedde opstrijken om dan in de winterstop bij een andere club te tekenen voor het volgende seizoen. Mooi tekengeld en ondertussen goed verdiend, het weze hem van harte gegund.

En dat hij ondertussen die nitwits uit de hoofdtribune nog eens bij hun pietje heeft, die eikels die hem al meer dan twee jaar aan het ambeteren zijn, is dan ook nog eens mooi meegenomen.

Enfin, ik hoop voor hem dat hij nog een mooie club vindt om zijn carrière af te sluiten, voor mijn part in België en desnoods zelfs bij Standard. Ik zou het hem in alle geval niet kwalijk nemen.
Super_Mike

Mijn team: RC Genk

Malu, RacingRobin, Scarface

Berichtdoor Malu » 26 feb 2012, 23:59

Super_Mike schreef op 26 feb 2012, 23:51:

Barda blijft niet, daar ben ik onderhand wel zeker van. Tenzij er een enorm goed bod uit het buitenland komt, zie ik hem ook niet vertrekken in België, hij heeft hier ondertussen toch een zekere verankering. Volgens mij speelt die ofwel volgend seizoen, ofwel daarna bij een andere club in België en op financieel vlak zie ik dan enkel Standard en Brugge mogelijk. Anderlecht hoeft Barda niet meer.

Nu, als ik hem was speelde ik het slim en bleef ik hier gewoon nog één jaar mijn dikke wedde opstrijken om dan in de winterstop bij een andere club te tekenen voor het volgende seizoen. Mooi tekengeld en ondertussen goed verdiend, het weze hem van harte gegund.

En dat hij ondertussen die nitwits uit de hoofdtribune nog eens bij hun pietje heeft, die eikels die hem al meer dan twee jaar aan het ambeteren zijn, is dan ook nog eens mooi meegenomen.

Enfin, ik hoop voor hem dat hij nog een mooie club vindt om zijn carrière af te sluiten, voor mijn part in België en desnoods zelfs bij Standard. Ik zou het hem in alle geval niet kwalijk nemen.

Niet vergeten dat is een held, onder Broos die goeie trainer was hij en alleen hij die met zijn goals ons behoedde van een degradatie.

Genk is mijn club maar Genk is ook een dikke cut-club, die kunnen echt nooit gepast afscheid nemen van helden.
Laatst bijgewerkt door Malu op 27 feb 2012, 00:00, in totaal 2 keer bewerkt.
Malu

Berichtdoor Yen-c » 26 feb 2012, 23:59

O.o O.o O.o
Yen-c

Jimz, Ray Sing

Berichtdoor Super_Mike » 27 feb 2012, 00:20

Yen-c schreef op 26 feb 2012, 23:59:

O.o O.o O.o

Ja? Geef hem eens ongelijk... Buitengepest worden in Genk en dan nog naar ons schoon ogen kijken?

Ik zeg niet dat het zo gaat gebeuren, alleen dat ik het zo zie gebeuren. En ik zou hem niks kwalijk nemen. Voor mij persoonlijk de laatste Genkse held. Voor de rest heb ik bij niemand in de ploeg nog een speciaal gevoel, de rest zijn gewoon werknemers in loondienst.
Super_Mike

Gerre

Berichtdoor RacingRobin » 27 feb 2012, 01:27

Niet zozeer in de ploeg, wel op de bank, Pierke :)
RacingRobin

Berichtdoor Super_Mike » 27 feb 2012, 01:30

RacingRobin schreef op 27 feb 2012, 01:27:Niet zozeer in de ploeg, wel op de bank, Pierke :)

Pierke is geen held. Pierke is een god. ;)
Super_Mike

Berichtdoor RacingRobin » 27 feb 2012, 01:32

Super_Mike schreef op 27 feb 2012, 01:30:
RacingRobin schreef op 27 feb 2012, 01:27:Niet zozeer in de ploeg, wel op de bank, Pierke :)

Pierke is geen held. Pierke is een god. ;)

:applaus:

Anyway, het doet verdomd pijn om Barda zo te zien. Ik kreeg even een flashback van een jankende Branko.
RacingRobin

Scarface, Yen-c

Berichtdoor Blue Magic » 27 feb 2012, 06:04

Geen al te beste invalbeurt. En ik had zo'n voorgevoel dat hij die penalty ging missen. Jammer voor hem.

Trouwens voor de match zei Degryse dat De Bruyne het misschien wel over Tözser en Barda zou hebben gehad (?) (De spelers die er geen zin in hadden thuis tegen Lokeren)
Blue Magic

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor Ray Sing » 27 feb 2012, 07:18

Blue Magic schreef op 27 feb 2012, 06:04:Geen al te beste invalbeurt. En ik had zo'n voorgevoel dat hij die penalty ging missen. Jammer voor hem.

Trouwens voor de match zei Degryse dat De Bruyne het misschien wel over Tözser en Barda zou hebben gehad (?) (De spelers die er geen zin in hadden thuis tegen Lokeren)

Dat viel mij ook op. Pure speculatie van Degryse of is er meer aan de hand? KDB had het alleszins over verscheidene spelers : "er zijn er die precies geen goesting hebben om te voetballen, zo kan het niet verder, speel dan met de jongens die wél nog goesting hebben." Dat Tozser bij de geviseerden hoorde, is wel duidelijk. Hoort ook Barda daartoe? Alleszins is het opmerkelijk dat Been voor AVDB koos om Buffel te vervangen. Ik had Barda in de basis verwacht.
Ray Sing

Berichtdoor Fons » 27 feb 2012, 07:39

Waarom ziet iedereen hier barda als vervanger van buffel? Barda is helemaal geen rechtsmidden, dan moet hij teveel verdedigend werk opknappen en moet hij van tever komen om zijn acties te maken.

(Post made via iPhone)
Fons

Mijn team: Genk, Juve, Orlando Magic

Berichtdoor Ray Sing » 27 feb 2012, 08:20

Fons schreef op 27 feb 2012, 07:39:Waarom ziet iedereen hier barda als vervanger van buffel? Barda is helemaal geen rechtsmidden, dan moet hij teveel verdedigend werk opknappen en moet hij van tever komen om zijn acties te maken.

(Post made via iPhone)

Natuurlijk is Barda van nature geen RM maar hij kan wel op die positie spelen en heeft daar al goeie prestaties neergezet.
Ray Sing

Berichtdoor genk ftw » 27 feb 2012, 08:40

Ray Sing schreef op 27 feb 2012, 07:18:
Blue Magic schreef op 27 feb 2012, 06:04:Geen al te beste invalbeurt. En ik had zo'n voorgevoel dat hij die penalty ging missen. Jammer voor hem.

Dat viel mij ook op. Pure speculatie van Degryse of is er meer aan de hand? KDB had het alleszins over verscheidene spelers : "er zijn er die precies geen goesting hebben om te voetballen, zo kan het niet verder, speel dan met de jongens die wél nog goesting hebben." Dat Tozser bij de geviseerden hoorde, is wel duidelijk. Hoort ook Barda daartoe? Alleszins is het opmerkelijk dat Been voor AVDB koos om Buffel te vervangen. Ik had Barda in de basis verwacht.

Degryse kan de pot op met zijn gedoe. Die gast kan niet analyseren.
Over wie Kevin het had, zal hij toch niet zeggen en zullen we ook nooit weten. Dat is ook het beste.
Het heeft blijkbaar wel effect gehad want er staat weer een ploeg die ervoor wilt gaan.

Barda naar standard? Zie ik niet gebeuren. Als hij bij Genk vertrekt, zie ik hem naar geen club uit de Belgische top 4 vertrekken. Hij speelt niet meer, en als hij speelt, speelt hij niet goed. Ik vind het jammer dat hij op de bank zit, dat was onterecht. Maar momenteel bewijst hij het ongelijk van de trainer echt niet en dan kun je hem er ook niet zomaar opzetten.

Maar de schuld van Been? Bij Vercauteren speelde hij ook niet altijd he en in de Europese periode was Buffel ook goed aan het voetballen dus dan begrijp ik wel dat Barda eens op de bank moet starten. Nu zou een Barda op niveau er instaan, maar dan moet hij zich bewijzen in zijn invalbeurten.
Een topclub worden we misschien ooit, maar met dit bestuur nooit!
genk ftw

Berichtdoor Rune » 27 feb 2012, 08:45

Barda had last van zijn enkel vorige week en miste enkele trainingen (hbvl). AVB liet zien dat hij klaar was, dus ik kan mij in die keuze vinden. Voor de rest is het gewoon spijtig dat Barda die penalty mist.

Veel zal afhangen of hij wil tekenen aan aangepaste voorwaarden en die discussie wordt hopelijk nu gevoerd. Maar om nu plots van een vertrek te spreken ?
Rune

Berichtdoor RacingRobin » 27 feb 2012, 09:13

Rune schreef op 27 feb 2012, 08:45:Barda had last van zijn enkel vorige week en miste enkele trainingen (hbvl). AVB liet zien dat hij klaar was, dus ik kan mij in die keuze vinden. Voor de rest is het gewoon spijtig dat Barda die penalty mist.

Veel zal afhangen of hij wil tekenen aan aangepaste voorwaarden en die discussie wordt hopelijk nu gevoerd. Maar om nu plots van een vertrek te spreken ?

Kan Been dat niet gewoon zeggen voor de wedstrijd als men achter hem vraagt ipv weer enorm arrogant uit de hoek te komen met een dode "die zit op de bank."
RacingRobin

Berichtdoor Gerre » 27 feb 2012, 09:17

Het is duidelijk dat zowel de club als de supporters niet weten om te gaan met spelers die met hun hart voor de club spelen. Een paar matchen zonder Barda en sommigen zeggen al "Ik ben hem beu gezien". Niet komen wenen als hij volgend jaar de winning goal maakt in een wedstrijd tégen Genk. Ik zou het hem dan ook ab-so-luut niet kwalijk nemen.
Gerre

Berichtdoor Super_Mike » 27 feb 2012, 13:53

Ray Sing schreef op 27 feb 2012, 07:18:Dat viel mij ook op. Pure speculatie van Degryse of is er meer aan de hand? KDB had het alleszins over verscheidene spelers : "er zijn er die precies geen goesting hebben om te voetballen, zo kan het niet verder, speel dan met de jongens die wél nog goesting hebben." Dat Tozser bij de geviseerden hoorde, is wel duidelijk. Hoort ook Barda daartoe? Alleszins is het opmerkelijk dat Been voor AVDB koos om Buffel te vervangen. Ik had Barda in de basis verwacht.

Pure speculatie lijkt me... Het zal Degryse ook opgevallen zijn dat Been Vanden Borre boven Barda verkoos en dan begint een mens al eens te zoeken naar redenen.

Barda kan je m.i. nooit een gebrek aan inzet verwijten. Als hij start aan de wedstrijd of vroeg invalt, zet hij zich altijd in, hij ontloopt zijn verantwoordelijkheid nooit en steekt zich nooit weg. Barda is alleen minder als hij laat in de match 'even mag meevoetballen' zoals tegen Brugge.

Bij de bewust uitspraak van De Bruyne had ik al wel door dat het over Töszer ging, maar naast Töszer was er die match nog één iemand die er geen zin in leek te hebben, namelijk... Kevin De Bruyne. Maar goed, De Bruyne heeft zijn woorden met daden onderstreept en is alweer twee wedstrijden beslissend geweest.

Wat Barda betreft, ik weet nog dat hij in de eerste helft met Been in dicussie ging aan de zijlijn. En dat pakt bij Been niet. De vorige die dat deed was... Barda in Leverkusen. Daarna verdween hij ook naar de bank.
Super_Mike

Berichtdoor Ray Sing » 27 feb 2012, 19:59

Super_Mike schreef op 27 feb 2012, 13:53:Bij de bewust uitspraak van De Bruyne had ik al wel door dat het over Töszer ging, maar naast Töszer was er die match nog één iemand die er geen zin in leek te hebben, namelijk... Kevin De Bruyne.

Hiermee ben ik het helemaal niet eens. Je kon KDB die wedstrijd verwijten dat hij niet goed speelde. Je kon hem verwijten dat hij zich extern uitte ipv intern. Maar je kon hem niét verwijten dat hij zich niet inzette.
Ray Sing

Aaron, Coxie, Gavino, kierewiet, Martrim, Mr.white, RacingRobin, Winston

Berichtdoor Super_Mike » 27 feb 2012, 21:30

Ray Sing schreef op 27 feb 2012, 19:59:
Super_Mike schreef op 27 feb 2012, 13:53:Bij de bewust uitspraak van De Bruyne had ik al wel door dat het over Töszer ging, maar naast Töszer was er die match nog één iemand die er geen zin in leek te hebben, namelijk... Kevin De Bruyne.

Hiermee ben ik het helemaal niet eens. Je kon KDB die wedstrijd verwijten dat hij niet goed speelde. Je kon hem verwijten dat hij zich extern uitte ipv intern. Maar je kon hem niét verwijten dat hij zich niet inzette.

De eerste helft was zijn inzet ver beneden peil, behalve de laatste vijf (?) minuten. De tweede helft was beter, maar het stoorde me toen uitermate dat het net De Bruyne was die een deel van zijn ploegmaats gebrek aan inzet verweet, en ik was heus de enige niet.
Super_Mike

Berichtdoor Winston » 27 feb 2012, 21:36

Super_Mike schreef op 27 feb 2012, 21:30:
Ray Sing schreef op 27 feb 2012, 19:59:

De eerste helft was zijn inzet ver beneden peil, behalve de laatste vijf (?) minuten. De tweede helft was beter, maar het stoorde me toen uitermate dat het net De Bruyne was die een deel van zijn ploegmaats gebrek aan inzet verweet, en ik was heus de enige niet.

Ik snap wat je bedoelt, maar dat was al na een minuut of 25. Toen kreeg ie na een zoveelste slechte pass het publiek op zijn dak en begon hij voor twee te lopen.
Winston

Berichtdoor Aaron » 28 feb 2012, 07:14

Kevin is vooral afhankelijk van de doorstroming op het middenveld en het lopend werk dat zij verrichten.
Tozser speelde voor hij op de bank belandde als een dode mus. Hij liep amper, alleen op momenten dat het niet nodig was.
Met Hyland en Camus heeft hij twee spelers die blijven lopen, als één speler op het middenveld niet voldoende loopwerk verricht verzuipt het middenveld en is er geen aansluiting tussen de verdediging en de aanval, dus moest Kevin ook meer lopen en had hij dus minder vrijheid, nu kon hij weer vrij naar binnen lopen de ruimte in. Wat Benteke dan ook goed doet, hij geeft hem die ruimte en trekt naar de flank met het gevolg dat er bij de tegenstander verwarring ontstaat van wie wie nu moet dekken.

Ik vind het erg voor Barda, want het is ook voor mij een held. Maar ik denk dat hij Benteke noch Vossen momenteel uit de ploeg speelt en op de flank is het toch meestal wat magertjes.
Aaron

Berichtdoor Fons » 28 feb 2012, 07:17

Als hij zijn niveau zou halen speelt hij vossen makkelijk uit de ploeg, maar hij haalt het jammer genoeg ook niet

(Post made via iPhone)
Fons

Mijn team: Genk, Juve, Orlando Magic

Berichtdoor Ursa_Major » 03 maart 2012, 19:06

Ik vind het echt wel jammer dat ze zomaar van een speler, met zijn status en die zelfs bereid is om zijn carriere bij Genk af te sluiten, af willen. :(
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Berichtdoor Yen-c » 03 maart 2012, 19:09

Ursa_Major schreef op 03 maart 2012, 19:06:Ik vind het echt wel jammer dat ze zomaar van een speler, met zijn status en die zelfs bereid is om zijn carriere bij Genk af te sluiten, af willen. :(

2
Yen-c

VorigeVolgende

Keer terug naar KRC Genk