Het is nu 20 mei 2012, 16:08

Derrick "Katuku" Tshimanga

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Derrick "Katuku" Tshimanga

Berichtdoor Jorrit » 10 jan 2012, 19:48

Aangezien KRC Genk het nieuws heeft bevestigd lijkt het me nu officieel een Genkie. :thumb:

Misschien hier verder discussiëren ivm. (de transfer) Tshimanga? :)
Laatst bijgewerkt door Ursa_Major op 31 maart 2012, 16:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Blues army, Racing army!
Jorrit

Mijn team: KRC Genk

Re: Derrick "Katuka" Tshimanga

Berichtdoor Ursa_Major » 10 jan 2012, 19:49

4 minuten als Rode Duivel! Wat een held! :cheer:
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
elron55, Genkofcourse, Koningsblauw, Scarface, Wouter_P

Berichtdoor Kanjer » 10 jan 2012, 19:50

Welkom :check:
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Berichtdoor kierewiet » 10 jan 2012, 19:53

Sorry, wat is het nut van een nieuwe post? Hij had er toch al een?
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Berichtdoor Jorrit » 10 jan 2012, 19:55

kierewiet schreef op 10 jan 2012, 19:53:Sorry, wat is het nut van een nieuwe post? Hij had er toch al een?

De vorige pagina gaat over de transfer, dit gaat over Tshimanga bij KRC Genk. Zoals (zo niet) alle Genk spelers.
Blues army, Racing army!
Jorrit

Berichtdoor kierewiet » 10 jan 2012, 19:58

:thumb: Ok dan!
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Berichtdoor elron55 » 10 jan 2012, 20:00

welkom
Ik zeg maar zoo, dat is korter als dierentuin
elron55

Berichtdoor Kanjer » 10 jan 2012, 20:18

10/01/2012 | 19:30share

KRC Genk stelt woensdagmiddag zijn nieuwste aanwinst Derrick Tshimanga voor aan de pers.

Op een persconferentie op woensdagmiddag zal KRC Genk zijn nieuwe linkerflankverdediger voorstellen. Nadat beide clubs eerder al tot een akkoord kwamen bereikten de club en de speler nu een overeenkomst voor vier en een half seizoen.

Tegelijkertijd zal KRC Genk meer duiding verschaffen bij de transferactiviteiten van vandaag.

Bron: krcgenk.be
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Berichtdoor Wafelijzer » 10 jan 2012, 20:33

Ursa_Major schreef op 10 jan 2012, 19:49:4 minuten als Rode Duivel! Wat een held! :cheer:

Want Kevin "te goed voor België" De Bruyne, bestempeld als onze beste speler, heeft wel een basisstek bij de Rode Duivels? Waarbij ik niks negatief wil zeggen over Kevin, maar het gewoon in perspectief wil plaatsen. Daarbij weet ik ook wel dat er op Debruyne zijn plaats meer concurrentie is. Maar het zegt ook gewoon niet alles. Sorry maar ik vond u nogal cynisch overkomen.

Als hij op zijn top is of in goede doen is, lijkt hij mij zeker een meerwaarde. En als hij niet in beste doen is, lijkt mij niet direct een zwakke schakel. Sportief gezien een veilige en niet slechte keuze. Financieel misschien een beetje aan de duurdere kant, maar ach. Het goede is dat hij in het verleden al een teken gaf gemotiveerd te zijn om bij ons te spelen dat, de vorige aangehaalde zaken, plus een algemeen goede mentaliteit, stemmen mij toch tevreden. Al valt succes nooit met zekerheid te voorspellen.

In ieder geval, welkom Derrick! Moge hij de verwachtingen inlossen en zich hier thuis voelen. :)
Wafelijzer

Berichtdoor duckie » 10 jan 2012, 20:46

Wafelijzer schreef op 10 jan 2012, 20:33:
Ursa_Major schreef op 10 jan 2012, 19:49:4 minuten als Rode Duivel! Wat een held! :cheer:

Want Kevin "te goed voor België" De Bruyne, bestempeld als onze beste speler, heeft wel een basisstek bij de Rode Duivels? Waarbij ik niks negatief wil zeggen over Kevin, maar het gewoon in perspectief wil plaatsen. Daarbij weet ik ook wel dat er op Debruyne zijn plaats meer concurrentie is. Maar het zegt ook gewoon niet alles. Sorry maar ik vond u nogal cynisch overkomen.

Lombaerts-vermaelen-vertongen versus Tshimanga

Hazard-mertens- el ganashi - de bruyne
duckie

Berichtdoor Martrim » 10 jan 2012, 20:46

duckie schreef op 10 jan 2012, 20:46:Lombaerts-vermaelen-vertongen versus Tshimanga

CV-CV-CV versus LB.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Aaron, Genkofcourse, Night-T, Pegalicious

Berichtdoor shakespare » 10 jan 2012, 21:11

Martrim schreef op 10 jan 2012, 20:46:
duckie schreef op 10 jan 2012, 20:46:Lombaerts-vermaelen-vertongen versus Tshimanga

CV-CV-CV versus LB.

Maar hebben die drie geen "verleden" als LB?
Van Lombaerts weet ik het zeker : toen hij van Brugge naar Gent ging speelde hij als linksachter en ook bij Gent onder Leekens speelde hij LB, totdat Zenith hem weghaalde en Advocaat er een CV van maakte.
OokVer maelen was , dacht ik LB bijde jeugd van Germinal toen hij overstapte naar Ajax
Bij Vertongen twijfel ik iets meer...
Zo wordt hij misschien toch nog de vervanger van Nadson :D
shakespare

Berichtdoor ForzaKRCGenk » 10 jan 2012, 21:16

shakespare schreef op 10 jan 2012, 21:11:
Martrim schreef op 10 jan 2012, 20:46:
CV-CV-CV versus LB.

Maar hebben die drie geen "verleden" als LB?
Van Lombaerts weet ik het zeker : toen hij van Brugge naar Gent ging speelde hij als linksachter en ook bij Gent onder Leekens speelde hij LB, totdat Zenith hem weghaalde en Advocaat er een CV van maakte.
OokVer maelen was , dacht ik LB bijde jeugd van Germinal toen hij overstapte naar Ajax
Bij Vertongen twijfel ik iets meer...
Zo wordt hij misschien toch nog de vervanger van Nadson :D

Of gewoon Vertonghen halen in plaats van Nadson.. ? Er zijn er hier die denken dat Mirallas een optie is dus kunnen we bezig blijven de grenzen van het onrealisme op te zoeken...
ForzaKRCGenk

shakespare

Berichtdoor elron55 » 10 jan 2012, 21:25

Ik hoop dat ze Anele Tshimanga gaan laten begeleiden, die kan hem dan nog 5/6 maanden defensief nog wat bijbrengen voor alleer hij verkocht word(t) (weet ik nooit zeker)
elron55

Berichtdoor Wafelijzer » 10 jan 2012, 21:27

duckie schreef op 10 jan 2012, 20:46:
Wafelijzer schreef op 10 jan 2012, 20:33:Want Kevin "te goed voor België" De Bruyne, bestempeld als onze beste speler, heeft wel een basisstek bij de Rode Duivels? Waarbij ik niks negatief wil zeggen over Kevin, maar het gewoon in perspectief wil plaatsen. Daarbij weet ik ook wel dat er op Debruyne zijn plaats meer concurrentie is. Maar het zegt ook gewoon niet alles. Sorry maar ik vond u nogal cynisch overkomen.

Als speler die eens op een andere positie gespeeld hebben meetellen kunnen we er nog aantal bijplakken op de LM. Witsel bijvoorbeeld. Daarbij kiest een coach en zo ook Leekens liefst spelers die van nature op die positie spelen en passen. Internationaal en zeker de grote ploegen is Kevin niet snel genoeg om echt het verschil te maken op die positie. Toch zeker niet op de wijze van Mertens en Hazard die elk ook niet uit de ploeg te houden zijn. Dit in schril contrast met de spelers die we op LB hebben, die misschien wel daar gespeeld hebben, maar toch ook niet 100% hun positie is naar hun kwaliteiten toe. Zo brengen ze aanvallen vanop die positie te weinig. (Ja Vermaelen, Vertonghen kunnen aanvallen hun gram wel halen, maar niet echt op de flanken)

Daarenboven helpt u enkel mijn mening onderbouwen. Ik drukte mij enkel voorzichtiger uit dan u. Maar ja dat is typisch aan fora-discussies. "De inhoud en het idee achter een post maakt niet uit, als ik maar iets kan uitpikken dat ik kan bekritiseren is het goed". Althans dat is een mentaliteit die jammerlijk te vaak voorkomt en de topics zelden omhoog tilt.

Soit zoals ik dus zei: Welkom Tshimanga!
Wafelijzer

Berichtdoor shakespare » 10 jan 2012, 21:33

Wafelijzer schreef op 10 jan 2012, 21:27:

Als speler die eens op een andere positie gespeeld hebben meetellen kunnen we er nog aantal bijplakken op de LM. Witsel bijvoorbeeld. Daarbij kiest een coach en zo ook Leekens liefst spelers die van nature op die positie spelen en passen. Internationaal en zeker de grote ploegen is Kevin niet snel genoeg om echt het verschil te maken op die positie. Toch zeker niet op de wijze van Mertens en Hazard die elk ook niet uit de ploeg te houden zijn. Dit in schril contrast met de spelers die we op LB hebben, die misschien wel daar gespeeld hebben, maar toch ook niet 100% hun positie is naar hun kwaliteiten toe. Zo brengen ze aanvallen vanop die positie te weinig. (Ja Vermaelen, Vertonghen kunnen aanvallen hun gram wel halen, maar niet echt op de flanken)

Daarenboven helpt u enkel mijn mening onderbouwen. Ik drukte mij enkel voorzichtiger uit dan u. Maar ja dat is typisch aan fora-discussies. "De inhoud en het idee achter een post maakt niet uit, als ik maar iets kan uitpikken dat ik kan bekritiseren is het goed". Althans dat is een mentaliteit die jammerlijk te vaak voorkomt en de topics zelden omhoog tilt.

Over wiens "bekritiseren"heb jij het eigenlijk; de enige die hier negatief doet ben jijzelf(over KDB...)
shakespare

Berichtdoor Ice » 10 jan 2012, 21:40

Tja, Katuka, als we nu geen kampioen spelen weet ik het ook niet meer... :facepalm:
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Matteo

Berichtdoor Wafelijzer » 10 jan 2012, 21:44

shakespare schreef op 10 jan 2012, 21:33:
Wafelijzer schreef op 10 jan 2012, 21:27:

Over wiens "bekritiseren"heb jij het eigenlijk; de enige die hier negatief doet ben jijzelf(over KDB...)

Ik post helemaal niet negatief over De Bruyne. Ik nam hem als meest getalenteerde van ons huidig team als voorbeeld, over hoe moeilijk het kan zijn om wedstrijden te kunnen spelen bij de Rode Duivels. Dus dat Tshimanga slechts 4 minuten bij de RD heeft gespeeld, helemaal niets betekend over de potentiële meerwaarde die hij zou kunnen brengen. In andere woorden complimenteer ik dus enkel Tshimanga als De Bruyne. Zeggen dat Hazard en Mertens betere opties zijn op de flank, zeker tegen internationale topploegen, doordat dat voor hun een meer natuurlijke positie is (ondermeer door hun snelheid) noem ik geen kritiek. Ik ben van mening dat Kevin zeker en vast een groot talent is, maar nog niet met de echte internationale top mee kan. Zeker niet op een plaats die voor hem niet de beste positie is. Als jij dit buitensporig vindt, dan mijn excuses.
Wafelijzer

Berichtdoor Chazychaz » 11 jan 2012, 10:28

Veel te hoge prijs betaald, maar ondanks dat toch een warme welkom!
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Chazychaz

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Toby » 11 jan 2012, 10:33

Wafelijzer schreef op 10 jan 2012, 20:33:Want Kevin "te goed voor België" De Bruyne, bestempeld als onze beste speler, heeft wel een basisstek bij de Rode Duivels? Waarbij ik niks negatief wil zeggen over Kevin, maar het gewoon in perspectief wil plaatsen. Daarbij weet ik ook wel dat er op Debruyne zijn plaats meer concurrentie is. Maar het zegt ook gewoon niet alles. Sorry maar ik vond u nogal cynisch overkomen.

:rofl:
Toby

Berichtdoor Vini » 11 jan 2012, 10:36

"Tshimanga zal zich snel thuis voelen in Genk"
http://www.voetbalprimeur.be/site/nieuw ... _Genk.html
Vini

Berichtdoor Coxie » 11 jan 2012, 10:46

Chazychaz schreef op 11 jan 2012, 10:28:Veel te hoge prijs betaald, maar ondanks dat toch een warme welkom!

Prijs zou rond de 1,8 miljoen liggen, dat door clausules afhankelijk van de prestaties van Tshimanga en Genk kan oplopen tot 2,5 miljoen. Waarschijnlijk dus een extra betaling bij het behalen van Europees voetbal of POI en misschien voor caps voor Tshimanga?
Coxie

Berichtdoor Chazychaz » 11 jan 2012, 12:00

Coxie schreef op 11 jan 2012, 10:46:
Chazychaz schreef op 11 jan 2012, 10:28:Veel te hoge prijs betaald, maar ondanks dat toch een warme welkom!

Prijs zou rond de 1,8 miljoen liggen, dat door clausules afhankelijk van de prestaties van Tshimanga en Genk kan oplopen tot 2,5 miljoen. Waarschijnlijk dus een extra betaling bij het behalen van Europees voetbal of POI en misschien voor caps voor Tshimanga?

De prijs schommelt naargelang de bron tussen 1,5 en 2,5 en al dan niet met opties, en dat blijf ik te veel vinden voor een speler die nog alles te bewijzen heeft.
Let op: ik geloof in hem, maar vind dat we ons wat betreft de prijs langs achter hebben laten nemen door Reynders & de bandenmarchant in combinatie met de pershype rond Tshimanga.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Chazychaz

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Koningsblauw » 11 jan 2012, 12:02

1,8 kan ik nog mee leven als je ziet dat RSCA 1,5 heeft moeten geven voor Dennis frakking Odoi...
Koningsblauw
Administrator

Mijn team: Zutendaal VV

Berichtdoor Scandic » 11 jan 2012, 12:05

Chazychaz schreef op 11 jan 2012, 12:00:De prijs schommelt naargelang de bron tussen 1,5 en 2,5 en al dan niet met opties, en dat blijf ik te veel vinden voor een speler die nog alles te bewijzen heeft.
Let op: ik geloof in hem, maar vind dat we ons wat betreft de prijs langs achter hebben laten nemen door Reynders & de bandenmarchant in combinatie met de pershype rond Tshimanga.

Ik vind het nog 'meevallen' zeker als je ziet welke prijzen er in Denemarken momenteel de ronde doen voor spelers die weinig of niks bewezen hebben.
Scandic

Mijn team: KRC GENK

Berichtdoor Cristal Arena » 11 jan 2012, 12:17

Jorrit schreef op 10 jan 2012, 19:48:Aangezien KRC Genk het nieuws heeft bevestigd lijkt het me nu officieel een Genkie. :thumb:

Misschien hier verder discussiëren ivm. (de transfer) Tshimanga? :)

Correctie v/d topic : Derick "Katuku" Tshimanga !
Cristal Arena

Mijn team: krc genk

Berichtdoor Kanjer » 11 jan 2012, 12:52

wwwkrcgenkbe KRC Genk
Voorstelling Derrick Tshimanga, later meer info op website.
Kanjer

Berichtdoor Kanjer » 11 jan 2012, 12:54

rudipascal Rudi Pascal

Betere foto... pic.twitter.com/YFGQhQ7l

Afbeelding
Kanjer

Berichtdoor elron55 » 11 jan 2012, 12:55

En wat zijn we blij

(Post made via iPhone)
elron55

Berichtdoor ForzaKRCGenk » 11 jan 2012, 13:06

Die twee kijken de toekomst vrolijk tegemoet...
ForzaKRCGenk

Kanjer

Volgende

Keer terug naar KRC Genk