Het is nu 20 mei 2012, 16:08

Derrick "Katuku" Tshimanga

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Re: Derrick "Katuka" Tshimanga

Berichtdoor shakespare » 18 jan 2012, 12:53

Cristal Arena schreef op 18 jan 2012, 11:57:Hoe verloopt de "aanpassing" van Tshimanga bij Krc (groep,nieuwe omgeving,begeleiding,...) ?

Begeleiding? :p
shakespare

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor kierewiet » 18 jan 2012, 19:09

't Is wel geen spanjool, dacht ik. Of moeten we een sinjoor inhuren die alles in plat Antwaarps kan vertalen?
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Berichtdoor Becqham » 18 jan 2012, 21:13

kierewiet schreef op 18 jan 2012, 19:09:'t Is wel geen spanjool, dacht ik. Of moeten we een sinjoor inhuren die alles in plat Antwaarps kan vertalen?
Waar moet ik mij aanmelden? :)
Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships.
Becqham

Berichtdoor Earthbender » 19 jan 2012, 12:32

Cristal Arena schreef op 18 jan 2012, 11:57:Hoe verloopt de "aanpassing" van Tshimanga bij Krc (groep,nieuwe omgeving,begeleiding,...) ?

Wat is dat nu voor een vraag. Een "verscholen" reporter? 8)
Earthbender

Berichtdoor Cristal Arena » 19 jan 2012, 21:12

"Genk maakte een goede keuze met Tshimanga"

Derrick Tshimanga verhuisde van Sporting Lokeren naar Racing Genk.
Volgens ex-ploeggenoot Nill De Pauw ligt er de linksback een mooie toekomst in het verschiet.

"Derrick komt in een ploeg terecht die hoger en dominanter voetbalt, waardoor hij normaal gezien defensief iets minder werk moet opknappen," vertelt Nill De Pauw in Sport/Voetbalmagazine. "Hij zal door die frisheid nog beter zijn offensieve mogelijkheden kunnen benutten op de flank, maar krijgt ook betere spelers aan zijn zijde."

"Genk maakte een goede keuze, want Derrick is bijzonder snel op de eerste meters, en defensief is hij enorm sterk."

"Ik vermoed dat Derrick bij Genk zijn grootste werkpunt, namelijk het geven van goede en zuivere voorzetten, kan bijschaven.
Lukt dat op korte termijn, dan kan hij een van de betere, misschien zelfs de beste linksback van België worden."

bron : S/VM, voetbalprimeur
Cristal Arena

Mijn team: krc genk

Berichtdoor kierewiet » 20 jan 2012, 07:07

Eerlijk gezegd, als er een aanvallende middenvelder gezocht wordt, zie ik Nill De Pauw ook wel zitten. Nu Degraen op goede voet leeft met de bandenman, kan hij misschien een koopje doen...
kierewiet

Berichtdoor shakespare » 20 jan 2012, 07:33

kierewiet schreef op 20 jan 2012, 07:07:Eerlijk gezegd, als er een aanvallende middenvelder gezocht wordt, zie ik Nill De Pauw ook wel zitten. Nu Degraen op goede voet leeft met de bandenman, kan hij misschien een koopje doen...

Degraen----bandenman----koopje : zoiets noemen ze een "contradictio in terminis" :check:
shakespare

Berichtdoor kierewiet » 20 jan 2012, 08:03

shakespare schreef op 20 jan 2012, 07:33:
kierewiet schreef op 20 jan 2012, 07:07:Eerlijk gezegd, als er een aanvallende middenvelder gezocht wordt, zie ik Nill De Pauw ook wel zitten. Nu Degraen op goede voet leeft met de bandenman, kan hij misschien een koopje doen...

Degraen----bandenman----koopje : zoiets noemen ze een "contradictio in terminis" :check:

Ik zie het eerder als galgenhumor... :loser:
kierewiet

Berichtdoor Martrim » 20 jan 2012, 08:34

shakespare schreef op 20 jan 2012, 07:33:bandenman----koopje : zoiets noemen ze een "contradictio in terminis" :check:

fixed!
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor shakespare » 20 jan 2012, 08:44

Martrim schreef op 20 jan 2012, 08:34:
shakespare schreef op 20 jan 2012, 07:33:bandenman----koopje : zoiets noemen ze een "contradictio in terminis" :check:

fixed!

Jouw wijziging klopt echter niet : Lambrecht is een meester in het binnenhalen van koopjes vandaar terug
Degraen----bandenman----koopje :D
shakespare

Berichtdoor Ursa_Major » 20 jan 2012, 09:59

KRC
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Genkofcourse, Pegalicious

Berichtdoor Blue Magic » 20 jan 2012, 10:02

Ewel ja, die Nil de Pauw staat mij ook aan, net als Taravel, maar ik vrees dat Lokeren niet zo maar zal toelaten dat we 2 tot 3 sterkhouders gaan wegplukken bij hen.
Blue Magic

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor Coxie » 20 jan 2012, 10:15

Blue Magic schreef op 20 jan 2012, 10:02:Ewel ja, die Nil de Pauw staat mij ook aan, net als Taravel, maar ik vrees dat Lokeren niet zo maar zal toelaten dat we 2 tot 3 sterkhouders gaan wegplukken bij hen.

Voor 2 miljoen per speler, graag denk ik...
Coxie

Berichtdoor Blue Magic » 20 jan 2012, 10:18

Coxie schreef op 20 jan 2012, 10:15:
Blue Magic schreef op 20 jan 2012, 10:02:Ewel ja, die Nil de Pauw staat mij ook aan, net als Taravel, maar ik vrees dat Lokeren niet zo maar zal toelaten dat we 2 tot 3 sterkhouders gaan wegplukken bij hen.

Je weet nooit met die dikke hé. Zouden eigenlijk goeie aankopen zijn. Taravel centraal ipv Nadson & dan Nil de Pauw als vervanger van Tözser. Dan heb je 3 spelers gekocht van Lokeren, die je zeker nog met winst gaat verkopen. Alé, de kans is toch wel groot.
Blue Magic

Berichtdoor Elmuto » 20 jan 2012, 10:34

Blue Magic schreef op 20 jan 2012, 10:18:

Je weet nooit met die dikke hé. Zouden eigenlijk goeie aankopen zijn. Taravel centraal ipv Nadson & dan Nil de Pauw als vervanger van Tözser. Dan heb je 3 spelers gekocht van Lokeren, die je zeker nog met winst gaat verkopen. Alé, de kans is toch wel groot.

De Pauw als vervanger van Tozser? Dat is toch helemaal geen CM..
Elmuto

Berichtdoor Coxie » 20 jan 2012, 10:35

Blue Magic schreef op 20 jan 2012, 10:18:

De Pauw is wel een aanvaller. In een ander systeem kan hij misschien ook AM spelen, maar niet in ons huidig systeem op de plaats van Tozser.
Coxie

Berichtdoor Cristal Arena » 20 jan 2012, 19:53

D.Tshimanga heeft toch een kleine broertje die ook voetbalt?
ik heb ooit eens een interview van Tshimanga gelezen waarin hij zei dat zijn broertje bij U-14 of U-15 van Lierse speelde.
Misschien eens een scout sturen om deze jongen te bekijken,je weet nooit....
Cristal Arena

Berichtdoor shakespare » 20 jan 2012, 23:55

Coxie schreef op 20 jan 2012, 10:35:
Blue Magic schreef op 20 jan 2012, 10:18:Je weet nooit met die dikke hé. Zouden eigenlijk goeie aankopen zijn. Taravel centraal ipv Nadson & dan Nil de Pauw als vervanger van Tözser. Dan heb je 3 spelers gekocht van Lokeren, die je zeker nog met winst gaat verkopen. Alé, de kans is toch wel groot.

De Pauw is wel een aanvaller. In een ander systeem kan hij misschien ook AM spelen, maar niet in ons huidig systeem op de plaats van Tozser.

Welk systeem? :D
shakespare

Elmuto, Genkofcourse

Berichtdoor Cristal Arena » 21 jan 2012, 19:18

matige match gespeeld tegen Stvv, moet veel meer durven !
jammer van zijn onoplettendheid bij het doelpunt van stvv aan de 2de paal....
Cristal Arena

Berichtdoor WaterFox » 21 jan 2012, 19:24

Cristal Arena schreef op 21 jan 2012, 19:18:matige match gespeeld tegen Stvv, moet veel meer durven !

Even jammer dat Anele zich zo liet pakken..
KrC Genk || Op naar de po 1! Voor eeuwig de nr 1 van Limburg! No Ely No Party!
Fc Barça ||Ik ga je missen Pep Guardiola , neem de beker maar als afscheidsprijs =)
WaterFox

Berichtdoor Blue Magic » 22 jan 2012, 01:00

Oh, ik maak me geen zorgen over Tshimanga. Die komt er wel. Als De Bruyne zijn vorm terug haalt (ALS), dan gaan ze allebei knallen ;)
Blue Magic

Elmuto

Berichtdoor david_vdb » 22 jan 2012, 02:15

Cristal Arena schreef op 21 jan 2012, 19:18:matige match gespeeld tegen Stvv, moet veel meer durven !

Tamelijk streng voor een nieuwkomer... Ik vond hem verdedigend goed acteren, scherper dan Pudil en hij won ook zijn kopduels. Hij focust zich voorlopig wél duidelijk op zijn verdedigende taken, maar daar heb ik geen probleem mee. Trouwens, ergens op het eind kwam hij nog met een geweldige rush, maar kreeg hij de bal onbegrijpelijk niet toegespeeld.
Afbeelding
david_vdb

Berichtdoor Coxie » 22 jan 2012, 19:19

Heeft zelf al aangegeven dat hij offensief beter uit de verf zal komen als hij beter aangepast is. Heb de indruk dat hij zich voorlopig vooral concentreert op zijn defensief werk.
Coxie

Berichtdoor Gavino » 22 jan 2012, 19:21

Coxie schreef op 22 jan 2012, 19:19:

Heeft zelf al aangegeven dat hij offensief beter uit de verf zal komen als hij beter aangepast is. Heb de indruk dat hij zich voorlopig vooral concentreert op zijn defensief werk.

Wat mij inderdaad wel verstandig lijkt. ;)
Gavino

Mijn team: Krc genk

Berichtdoor putteke » 22 jan 2012, 19:30

david_vdb schreef op 22 jan 2012, 02:15:

Tamelijk streng voor een nieuwkomer... Ik vond hem verdedigend goed acteren, scherper dan Pudil en hij won ook zijn kopduels. Hij focust zich voorlopig wél duidelijk op zijn verdedigende taken, maar daar heb ik geen probleem mee. Trouwens, ergens op het eind kwam hij nog met een geweldige rush, maar kreeg hij de bal onbegrijpelijk niet toegespeeld.

zelfs eerder in de match had hij een mooie ruimte voor hem, maar Kevin verkoos een cross-pass naar Buffel's hielen en zodoende kon STVV de ruimte gemakkelijk dichtlopen... en vloeken dat ik toen deed !
putteke

Mijn team: K.R.C. Genk

Berichtdoor Edge » 26 jan 2012, 20:09

Edge

Berichtdoor StarFish » 26 jan 2012, 23:14

Edge schreef op 26 jan 2012, 20:09:http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/genk-heeft-zich-wat-miskeken-in-tshimanga

Groot gelijk,

Ik geeft die Tshimanga zeker het vertrouwen op de toekomst. Maar op dit moment lacht die dikke bandenmarchand zich een breuk! Zoveel geld betaald voor niets... Die Tshimanga loopt nu eens nooit op zijn positie, staat nu zelden bij zijn man ...
Snap niet dat zoveel supporters moord en brand riepen, om hem binnen te halen ... en helaas is de druk momenteel te groot of is de speler overroepen. Ik vrees dat het verhaal Gorius ook wel eens zo'n verhaal zou kunnen worden...

Maar ik verwacht Tshimanga tijdens de play offs of volgend seizoen op zijn best ... en dan zullen we hem nog eens beoordelen...
StarFish

RacingRobin

Berichtdoor Jimz » 26 jan 2012, 23:18

Edge schreef op 26 jan 2012, 20:09:http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/genk-heeft-zich-wat-miskeken-in-tshimanga

Zo zie je maar dat "de goeie ouwe Aimé" nog steeds veel van voetbal kent. DIe laatste alinea is gewoon perfect samengevat.
Jimz

StarFish

Berichtdoor StarFish » 26 jan 2012, 23:20

Jimz schreef op 26 jan 2012, 23:18:

Zo zie je maar dat "de goeie ouwe Aimé" nog steeds veel van voetbal kent. DIe laatste alinea is gewoon perfect samengevat.

Voor Aimé heb ik het grootste respect in de voetballerij :thumb: , hij heeft mijn visie op het technische aspect van het spelletje toch serieus verbeterd ... bedankt Aimé
Laatst bijgewerkt door StarFish op 26 jan 2012, 23:23, in totaal 2 keer bewerkt.
StarFish

Jimz

Berichtdoor Jimz » 26 jan 2012, 23:21

StarFish schreef op 26 jan 2012, 23:20:
Jimz schreef op 26 jan 2012, 23:18:

Voor Aimé heb ik het grootste respect in de voetballerij :thumb:

²
Jimz

VorigeVolgende

Keer terug naar KRC Genk