Het is nu 20 mei 2012, 16:07

Derrick "Katuku" Tshimanga

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Re: Derrick "Katuka" Tshimanga

Berichtdoor footliefhebber » 09 feb 2012, 13:54

ForzaKRCGenk schreef op 09 feb 2012, 10:33:
footliefhebber schreef op 09 feb 2012, 09:28:kvind het zwak om die jongen nu al te viseren, ok hij kostte 'iets' teveel maar wa voor brol is er bij genk al de revue gepasseerd die nog meer gekost hebben??? Ik geloof nog steeds rotsvast in deze jongen, tis gelijk al regelmatig vermeld werd hier, hij moet verdorie die linkse flank ALLEEN verdedigen daar je nadson bezwaarlijk een 'verdediger' kan noemen en kevin gekend staat van meer aan te vallen dan te verdedigen (zachtjes uitgedrukt), verder speelt TOTSER ook wat meer naar de linkse kant toe, en iedereen weet wat zijn 'ingesteldheid' is/was totnogtoe, nl voetje terugtrekken en 'zweet sparen', dus ff wa dimmen over onze nieuwe LB, laten we hem nog wat krediet geven aub

Wil je alstublieft tenminste een poging doen om zijn naam juist te schrijven.. ? Dat je geen trema en dergelijke zet tot daar aan toe, maar hoe dat ik het nu lees.. Gebruik dan tenminste een 'z'.. Voor de rest ben ik het overigens met je eens.

het is voor expres zo geschreven, ik noem hem al een tijdje totszer no offence voor de rest ben ik het met je eens :p
eens een genkie altijd een genkie !!!
footliefhebber

Mijn team: krc genk

Berichtdoor shakespare » 09 feb 2012, 13:57

Ice schreef op 09 feb 2012, 12:37:
shakespare schreef op 09 feb 2012, 08:39:
Oh, maar het gaat mij niet zozeer om de speler zelf; die komt er wel. Ik heb het meer over het feit dat we vorig jaar daar Mavinga hadden, met een typische opleiding als verdediger en die toch pas in de PO's gebracht werd. Vercauteren hechtte blijkbaar toch belang aan het feit dat een speler zich moet integreren in zijn nieuwe ploeg.
Nu halen we Tshimanga en dumpen onmiddellijk Pudil(dixit Degraen : "ik heb hem een handje geholpen") met het risico dat het én punten kost én de integratie +rendement van de nieuwe speler ondermijnt.Als je een speler haalt in de wintermercato moet die er direct staan en dient hij om een probleemgeval op te lossen.(Daarom dat hij ook geld mag kosten)
Als Genk één echt probleemgeval had was dat een CV(ondermeer omdat Been de aangekochte alternatieven te zwak vindt) terwijl het LB-probleem iets voor op termijn was.
Maar die torenuilen redeneren iets anders, da's bekend
Tot slot, van het argument dat Pudil nog een flinke cent heeft opgebracht geloof ik geen snars; het is trouwens één van de zgn afgehandelde dossiers waar DD echter toch géén communicatie over gegeven heeft
Als die veel geld had opgebracht.... :D

Met alle respekt, maar Pudil stond ook nergens, kostte ons ook punten, en speelde hier al langer.

Over Pudil kan je verschillen van mening, maar het gaat in deze niet over de kwaliteiten van Pudil, maar over de "oneerlijke" start voor Tsimanga ;)
shakespare

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Ice » 09 feb 2012, 17:11

shakespare schreef op 09 feb 2012, 13:57:
Ice schreef op 09 feb 2012, 12:37:

Met alle respekt, maar Pudil stond ook nergens, kostte ons ook punten, en speelde hier al langer.

Over Pudil kan je verschillen van mening, maar het gaat in deze niet over de kwaliteiten van Pudil, maar over de "oneerlijke" start voor Tsimanga ;)

Denkt ge? :D
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Berichtdoor Pookie » 09 feb 2012, 19:20

footliefhebber schreef op 09 feb 2012, 13:54:
ForzaKRCGenk schreef op 09 feb 2012, 10:33:
Wil je alstublieft tenminste een poging doen om zijn naam juist te schrijven.. ? Dat je geen trema en dergelijke zet tot daar aan toe, maar hoe dat ik het nu lees.. Gebruik dan tenminste een 'z'.. Voor de rest ben ik het overigens met je eens.

het is voor expres zo geschreven, ik noem hem al een tijdje totszer no offence voor de rest ben ik het met je eens :p

Wat is het nut om de naam anders te schrijven handliefhebber?
You can call me Walter White, 'Cause I can put you all on ice without an ounce of that gin
Pookie

Mijn team: KRC Genk, Tottenham

Berichtdoor Animale322 » 09 feb 2012, 19:26

Pookie schreef op 09 feb 2012, 19:20:

Voet*
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Pookie

Berichtdoor footliefhebber » 09 feb 2012, 21:31

Pookie schreef op 09 feb 2012, 19:20:

bwaaaaah kheb die naam is in de tribuun horen vallen door de 'oudere garde' en vond die wel goe klinken :p
eens een genkie altijd een genkie !!!
footliefhebber

Berichtdoor Cristal Arena » 11 feb 2012, 20:14

redelijke match gespeeld tegen zijn ex-ploeg...
aanvallend kan hij deze ploeg veel bijbrengen,maar dan moet je hem ook durven aanspelen als hij mee opkomt !!!!!!!!!!!!!
Cristal Arena

Berichtdoor Blue Magic » 11 feb 2012, 20:27

Vond hem absoluut niet goed. En reacties dat hij NU al meer heeft getoond dan Pudil zijn voor mij onbegrijpelijk.

Voor mij moet hij er pas echt staan in de play-offs, dan moet hij zich toch wel aangepast hebben.
Blue Magic

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor Pookie » 11 feb 2012, 20:29

Blue Magic schreef op 11 feb 2012, 20:27:Vond hem absoluut niet goed. En reacties dat hij NU al meer heeft getoond dan Pudil zijn voor mij onbegrijpelijk.

Voor mij moet hij er pas echt staan in de play-offs, dan moet hij zich toch wel aangepast hebben.

1 of 2?
You can call me Walter White, 'Cause I can put you all on ice without an ounce of that gin
Pookie

Mijn team: KRC Genk, Tottenham

Rated R

Berichtdoor Blue Magic » 11 feb 2012, 20:32

2 wellicht.
Blue Magic

Berichtdoor kierewiet » 13 feb 2012, 16:12

Blue Magic schreef op 11 feb 2012, 20:27:Vond hem absoluut niet goed. En reacties dat hij NU al meer heeft getoond dan Pudil zijn voor mij onbegrijpelijk.

Ik vond hem in de snertmatch de minst slechte! Alles is relatief, hé?
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Berichtdoor Binek » 08 maart 2012, 18:56

Wat een mannen toch in ons elftal:
https://twitter.com/#!/tshimmie/status/ ... 24/photo/1 :sop:
Binek

Berichtdoor Animale322 » 08 maart 2012, 22:06

Binek schreef op 08 maart 2012, 18:56:Wat een mannen toch in ons elftal:

Flikker :D
Animale322

Berichtdoor RacingRobin » 08 maart 2012, 22:21

Animale322 schreef op 08 maart 2012, 22:06:
Binek schreef op 08 maart 2012, 18:56:Wat een mannen toch in ons elftal:

Flikker :D

Het is verwijfd, maar een ingegroeide teennagel kan ernstige gevolgen hebben voor een voetballer. Uiteindelijk heeft hij niets anders dan zijn voeten als bron van inkomsten. Logisch dat hij ze dus zeer goed verzorgt.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Martrim

Berichtdoor Animale322 » 08 maart 2012, 22:39

RacingRobin schreef op 08 maart 2012, 22:21:
Animale322 schreef op 08 maart 2012, 22:06:Flikker :D

Het is verwijfd, maar een ingegroeide teennagel kan ernstige gevolgen hebben voor een voetballer. Uiteindelijk heeft hij niets anders dan zijn voeten als bron van inkomsten. Logisch dat hij ze dus zeer goed verzorgt.

Flikker :sop:
Animale322

Berichtdoor Klodde » 08 maart 2012, 22:40

Animale322 schreef op 08 maart 2012, 22:06:Flikker :D

Pijnlijk. Ik heb ooit zo een nagel die maar een heel klein beetje in mijn teen groeide en dat was al pijnlijk. De huisdokter zei gewoon 's nachts een klein stukje papieren zakdoek tussen uw nagel en uw teenvlees duwen en da komt goe :). En da was ook zo. En uw nagels niet te kort knippen :p.
Klodde

Mijn team: KRC Genk / SCE Aalst

Berichtdoor Animale322 » 08 maart 2012, 23:09

klodde schreef op 08 maart 2012, 22:40:

Pijnlijk. Ik heb ooit zo een nagel die maar een heel klein beetje in mijn teen groeide en dat was al pijnlijk. De huisdokter zei gewoon 's nachts een klein stukje papieren zakdoek tussen uw nagel en uw teenvlees duwen en da komt goe :). En da was ook zo. En uw nagels niet te kort knippen :p.

Klodde, ik krijg flashbacks van voor je ban :therethere:
Animale322

Genkofcourse

Berichtdoor RacingRobin » 08 maart 2012, 23:10

Animale322 schreef op 08 maart 2012, 22:39:

Flikker :sop:

Think out of the box man ;)
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor Klodde » 08 maart 2012, 23:13

Animale322 schreef op 08 maart 2012, 23:09:
klodde schreef op 08 maart 2012, 22:40:

Klodde, ik krijg flashbacks van voor je ban :therethere:

Euh hoezo? Ik dacht dat ik veel gematigder geworden was ;).
Klodde

Berichtdoor Ice » 08 maart 2012, 23:45

klodde schreef op 08 maart 2012, 23:13:
Animale322 schreef op 08 maart 2012, 23:09:Klodde, ik krijg flashbacks van voor je ban :therethere:

Ja, en leper ook. Of denkt ge dat men hier de link tussen uw nagel en Been niet gelegd had? :p
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Genkofcourse, Ray Sing

Berichtdoor Animale322 » 09 maart 2012, 00:14

Animale322 schreef op 08 maart 2012, 23:09:Klodde, ik krijg flashbacks van voor je ban :therethere:

Die details over dingen die wij niet willen weten... :D
Animale322

Berichtdoor Klodde » 09 maart 2012, 00:24

Ice schreef op 08 maart 2012, 23:45:

Ja, en leper ook. Of denkt ge dat men hier de link tussen uw nagel en Been niet gelegd had? :p

:D :D :D, omfg nu zoekt ge et echt te ver :p. Had ik zelf nog niet bij stilgestaan xd.
:check:
Klodde

Berichtdoor H2O » 09 maart 2012, 11:30

da meiske is zijn schoonzus ;)
H2O

Berichtdoor Cristal Arena » 21 maart 2012, 10:41

De transfer van Tshimanga naar RC Genk hing al langer in de lucht maar in januari was het zover.
Sindsdien is hij de vaste linksachter bij de landskampioen maar veel plezier beleefde hij nog niet bij zijn nieuwe club.
"Ik ben nu pas twee maanden bij Genk maar dit had ik niet verwacht", vertelt hij.
"Ach, zulke dingen kunnen gebeuren. Het is pech dat het nu zo verloopt."

"Tegen Westerlo hebben we ons in de tweede helft wat herpakt maar dat is gewoonweg te laat."
Dankzij de nederlaag van Kortrijk heeft Genk zijn lot nog in eigen handen. Bij winst tegen Gent mogen de Limburgers play-off 1 spelen. "We moeten het gewoon afmaken tegen Gent."

Supporters
We vroegen Tshimanga wat hij vond van de reactie van de supporters die de bus blokkeerden na de partij tegen Westerlo.
"Het is de eerste keer dat ik zoiets meemaakte, wat kan ik daarop zeggen?
Die mensen betalen voor hun ticket en ze zijn niet tevreden."
Cristal Arena

Berichtdoor Cristal Arena » 31 maart 2012, 14:45

moet zich nog aanpassen,
hij maakt tegen Meunier bijna dezelfde fout als tegen KVK.....

kleine fouten worden "cash" betaald bij de G4 !
Cristal Arena

Berichtdoor seermenie » 31 maart 2012, 15:19

Wel bizarre foutjes, vaak gewoon dom wegglijden. In de 3-0 tegen Brugge raakte Meunier geen bal dankzij hem; en over het algemeen ben ik wel positief over hem. Voetbalt veel beter mee dan Pudil.
seermenie

Re: Derrick "Katuku" Tshimanga

Berichtdoor Skoko10 » 31 maart 2012, 20:14

Overal wordt gediscussieerd over de prijs maar iedereen lijkt het er wel over eens te zijn dat Tshimanga een fantastische sportieve versterking is. Waarom? Omdat hij één (half) seizoen sterk gepresteerd heeft in een ploeg die op een wolk speelde? Omdat hij zo gehyped is door de pers?

Dit zei ik begin januari.

Jammer genoeg is mijn vrees waarheid geworden. Derr "ick val door de mand" Tshimanga is voor mij een enorme ontgoocheling.

De match tegen Gent laatst was voor mij de druppel. Hij ging nóóit uitzakken/afhaken om de bal te vragen in de opbouw. Hij beperkte zich louter tot verdedigen (en zelfs dat was niet altijd even secuur) en bracht aanvallend niks bij. Het contrast met VDB op de rechtsback kon niet groter zijn vond ik.

2 miljoen euro (ik ben er zeker van dat het nog een pak meer is) + een lang (en ik vermoed niet licht) contract heeft dat ons gekost.

En Vanden Borre? Die mag gratis weg!

Ziek word ik hier van. Ik zie Dirk Degraen bijna elke week (gemeenschappelijke vrijetijdsbesteding) maar ik heb nog nooit iets over KRC gezegd tegen hem. Want ik kan begrijpen dat die mensen voortdurend lastiggevallen worden door supporters, en dat ze in hun vrije tijd ook gewoon willen ontspannen. Maar dat ze VDB zomaar laten gaan, dat pik ik niet. En dat zal ik DD ook laten weten.
Skoko10

Mijn team: KRC

Alexx

Berichtdoor jef » 31 maart 2012, 20:28

Skoko10 schreef op 31 maart 2012, 20:14: ... Ik zie Dirk Degraen bijna elke week (gemeenschappelijke vrijetijdsbesteding) maar ik heb nog nooit iets over KRC gezegd tegen hem...

Je moet misschien ook niets zeggen... Hangt er vanaf hoe hard je met die golfclub kan slaan :D
jef

Berichtdoor H2O » 01 apr 2012, 21:46

derrick tshimanga ‏ @tshimmie

Hahahahahah, jul verschiet van zijn eigen scheten! #rarehond!

http://instagr.am/p/I47sHisR59/
H2O

Berichtdoor Racingforever » 02 apr 2012, 15:39

Tshimanga is zeker zijn geld nog niet waard geweest, maar ik geef hem nog krediet...

Waar hij wel aan moet werken is zijn positiespel, waardoor hij regelmatig zijn mannetje laat lopen. Hierdoor hebben we toch al een paar doelpunten geslikt. Ook zijn voorzet kan/moet beter, al moet ik wel zeggen dat hij zich aanvallend nog niet zoveel heeft kunnen uitleven zoals bij Lokeren het geval was.
Racingforever

VorigeVolgende

Keer terug naar KRC Genk