Het is nu 20 mei 2012, 16:06

Debuut Courtois Atletico

Het wel en wee in het buitenlands voetbal
  • Auteur
    Bericht

Debuut Courtois Atletico

Berichtdoor finchy » 12 aug 2011, 19:11

Courtois is momenteel zijn debuut aan het maken in de match Recreativo-Atletico.

Live te volgen hier: http://www.canalsuralacarta.es/directo/ ... television
finchy

Mijn team: Krc Genk, FC Barcelona

Re: Debuut Courtois Atletico

Berichtdoor Jorrit » 12 aug 2011, 19:16

Dit hoort bij Buitenlands Voetbal.
Blues army, Racing army!
Jorrit

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor finchy » 12 aug 2011, 19:18

Wist niet juist waar te plaatsen, mag verplaatst worden dan...
finchy

Berichtdoor Jorrit » 12 aug 2011, 19:19

finchy schreef:Wist niet juist waar te plaatsen, mag verplaatst worden dan...

Toch bedankt voor de link! :thumb:
Blues army, Racing army!
Jorrit

Berichtdoor Basgenk » 12 aug 2011, 19:44

finchy schreef:Courtois is momenteel zijn debuut aan het maken in de match Recreativo-Atletico.

Live te volgen hier: http://www.canalsuralacarta.es/directo/ ... television

THANKS!
Basgenk

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor Racing-Boy » 12 aug 2011, 20:22

Zijn eerste tegengoal is een feit 8)
ULTRAS
NEVER
SURRENDER
Racing-Boy

Mijn team: Genk , Frankfurt

Berichtdoor finchy » 12 aug 2011, 20:23

En hij heeft zijn eerste al in zijn doos! Momenteel 1-1. Speler van Recre stoot door op rechterflank tot aan de doellijn, snijdt naar binnen en legt hem op een hoofd aan de tweede paal, Courtois stond aan de eerste paal en was geklopt...
finchy

Berichtdoor Alexx » 12 aug 2011, 21:34

finchy schreef:En hij heeft zijn eerste al in zijn doos! Momenteel 1-1. Speler van Recre stoot door op rechterflank tot aan de doellijn, snijdt naar binnen en legt hem op een hoofd aan de tweede paal, Courtois stond aan de eerste paal en was geklopt...

Kon dus eigenlijk niks aan de goal doen?
Afbeelding
Alexx

Berichtdoor Ice » 12 aug 2011, 23:38

Alexx schreef:
finchy schreef:En hij heeft zijn eerste al in zijn doos! Momenteel 1-1. Speler van Recre stoot door op rechterflank tot aan de doellijn, snijdt naar binnen en legt hem op een hoofd aan de tweede paal, Courtois stond aan de eerste paal en was geklopt...

Kon dus eigenlijk niks aan de goal doen?

Die Pool die nog niet getekend heeft bij ons had 'm gepakt! :D

I'
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
Ice

Berichtdoor Basgenk » 13 aug 2011, 08:25

Welke indruk maakte Thibaut?
Basgenk

Berichtdoor walt » 13 aug 2011, 08:29

Korte samenvatting van de match.[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yq3T6glACow&feature=player_embedded[/video]
walt

Berichtdoor Basgenk » 13 aug 2011, 08:30

walt schreef:Korte samenvatting van de match.[video]http://www.footytube.com/video/recreativo-huelva-atletico-madrid-aug12-87359?ref=hp_zeitgeist[/video]

[video]http://www.footytube.com/video/recreativo-huelva-atletico-madrid-aug12-87359?ref=hp_zeitgeist[/video]
Basgenk

Berichtdoor walt » 13 aug 2011, 08:30

Korte samenvatting van de match.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yq3T6glACow&feature=player_embedded[/video]
walt

Berichtdoor Ice » 13 aug 2011, 10:32

walt schreef:Korte samenvatting van de match.[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yq3T6glACow&feature=player_embedded[/video]

Perfekt lobje grandioos afgewerkt door goed timing, sta je machteloos tegen. Wat die andere keeper doorlaat is echt om te huilen...

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor Malu » 13 aug 2011, 10:40

Ice schreef:
walt schreef:Korte samenvatting van de match.[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yq3T6glACow&feature=player_embedded[/video]

Perfekt lobje grandioos afgewerkt door goed timing, sta je machteloos tegen. Wat die andere keeper doorlaat is echt om te huilen...

I'

Inderdaad Courtois maakt geen fout maar moet je als keeper in zo een situatie tegen de paal plakken? Kun je dan niet een stap of 2 naar achter gaan om zo een lobje misschien te kunnen onderscheppen. Of is dat gewoon not done. Normaal dekt de keeper de eerste paal af maar in dit geval was de kans dat de bal er daar binnen ging quasi onbestaand.
Malu

Berichtdoor Ice » 13 aug 2011, 10:46

Malu schreef:
Ice schreef:

I'

Inderdaad Courtois maakt geen fout maar moet je als keeper in zo een situatie tegen de paal plakken? Kun je dan niet een stap of 2 naar achter gaan om zo een lobje misschien te kunnen onderscheppen. Of is dat gewoon not done. Normaal dekt de keeper de eerste paal af maar in dit geval was de kans dat de bal er daar binnen ging quasi onbestaand.

Paal plakken, in zijn geval wel, want die inlopende spelers aan de eerste paal was voor zijn kunnen dab nog goed haalbaar geweest met zijn goede reflexen. En ook iets meer naar het midden was ie machteloos geweest...

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor syLaR.: » 13 aug 2011, 12:10

Ik zou me meer zorgen maken over de kinderlijke manier waarop die verdediger zich laat uitschakelen door de man die de assist geeft. Simpel even doen alsof en hij is het bos al in.
syLaR.:

Berichtdoor Malu » 13 aug 2011, 14:30

Ice schreef:
Paal plakken, in zijn geval wel, want die inlopende spelers aan de eerste paal was voor zijn kunnen dab nog goed haalbaar geweest met zijn goede reflexen. En ook iets meer naar het midden was ie machteloos geweest...

I'

Thanks, voor mij is de keeper het moeilijkste te beoordelen. Ik maak wel het onderscheid tussen een goede en slechte keeper maar als hij goed is of heel goed of supergoed dat kan ik persoonlijk moeilijk beoordelen.
Malu

Berichtdoor Ice » 14 aug 2011, 00:02

Malu schreef:
Ice schreef:

I'

Thanks, voor mij is de keeper het moeilijkste te beoordelen. Ik maak wel het onderscheid tussen een goede en slechte keeper maar als hij goed is of heel goed of supergoed dat kan ik persoonlijk moeilijk beoordelen.

Thibaut zal ook daar nog alles moeten bewijzen hoor. Het is nog véél te vroeg om hem juist te kunnen inschatten in deze competitie, bedoel ik maar.

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor Ice » 15 sep 2011, 21:35

Vanavond tegen Celtic was hij weer beslissend door knap twee maal de gelijkmaker van het scorebord te houden. Als hij zo blijft pakken, zie ik 'm eerder dan verwacht naar Chelsea gaan...

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor Rune » 16 sep 2011, 06:50

Rune

Berichtdoor Ice » 23 sep 2011, 15:13

Courtois: "Heb plaats afgedwongen op training"

vr 23/09/2011 - 15:44 Het gaat Thibaut Courtois voor de wind in Madrid. De Belgische doelman hield vijf keer de 0 in zes wedstrijden en staat morgen onder de lat in de topper tegen Barcelona in Camp Nou. "We maken zeker een kans om te winnen", zegt hij aan Sporza.

Courtois is dankzij een vlotte integratie basispion bij Atletico. "Ik heb er voor moeten knokken", vertelt Courtois vanuit Madrid. "Ik presteerde goed op training en sprak snel Spaans, dat heeft geholpen."

"Ik denk dat ik gehaald ben als eerste doelman, maar je moet je plaats afdwingen. En de concurrentie hier is groot, het is dus zaak om te blijven presteren. Mijn eerste match was tegen Guimaraes, we wonnen met 0-4. Daarna ging het goed tegen Osasuna en ben ik blijven staan."

Courtois is in de Primera Division in een andere wereld terechtgekomen, maar hij is niet onder de indruk van de omstandigheden. "Atletico is een zeer familiale club, het gaat er hier vriendelijk aan toe", zegt hij.

"Ik ben een huurling, je weet vooraf niet hoe ze je behandelen, maar alles is dus goed meegevallen. Na twee weken had ik ook de manier van spelen onder de knie. Wij spelen op balbezit en combinatie. Mijn ploegmaats blijven tikken tot er een kans komt. Geen lange ballen hier."

"Zelf heb ik ook al vooruitgang geboekt, merkte ik in onze wedstrijd tegen Valencia. Barcelona wordt een nog grotere test,
dan kan ik zien hoe ver ik en de ploeg staan. De laatste twee matchen zag ik geen bal, op Barça zal ik meer werk hebben."

"Zeer goeie verdediging en de nodige creativiteit"

Een zelfverzekerde Courtois, die in zes matchen vijf keer de 0 hield, doet het niet in de broek voor het grote Barcelona. "In Camp Nou spelen is een droom die uitkomt, maar zodra de match begint is het er één zoals alle andere. Ik probeer gewoon om alle ballen tegen te houden."

"Ik zie ons hier wel iets rapen. We hebben het zeer goed gedaan in onze laatste drie wedstrijden, dus maken we zeker een kans om te winnen. Onze sterke punten? We hebben een zeer goeie verdediging en organisatie. Vooraan beschikken we dan weer over de nodige creativiteit en scorend vermogen."

Sporza.

Zelfverzekerd als altijd...

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor Rune » 24 sep 2011, 08:10

[
Zelfverzekerd als altijd...

I'[/quote]

En terecht. Als Diego, Arda en Falcao spelen zoals de laatste 2 weken gaat het nog vuurwerk geven in Camp Nou.
Duim alvast voor een knalprestatie van TC.
Rune

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Martrim

Berichtdoor Dries » 24 sep 2011, 21:18

Courtois staat al 2-0 achter tege Barca na 15 minuten, zou wel eens een lange avond kunnen worden voor hem. 2 doelpunten waar hij geen schuld in trof.
Racing Till I Die!
Dries

Berichtdoor Blue Magic » 24 sep 2011, 21:31

3-0 Messi... Dit is niet menselijk.
Blue Magic

Berichtdoor Alexx » 24 sep 2011, 22:51

5 goals in het mandje van Thibaut :(
Afbeelding
Alexx

Berichtdoor Ice » 24 sep 2011, 23:01

Alexx » 24 sep 2011, 22:51 schreef:5 goals in het mandje van Thibaut :(

En het hadden er meer kunnen zijn. Als Messi in z'n dagje is, zijn drie keepers niet genoeg...

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor Ice » 03 okt 2011, 10:48

Gisteren redt hij alweer de meubelen met enkele knappe saves en tegen één tegen één situatie...

I'
WARNING!
Ice

Berichtdoor Super_Mike » 03 okt 2011, 21:06

Ice » 03 okt 2011, 11:48 schreef:Gisteren redt hij alweer de meubelen met enkele knappe saves en tegen één tegen één situatie...

I'

Toch intriest dat we zo'n keeper-uit-de-duizend niet nog één jaartje hebben kunnen houden... :(
Super_Mike

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor Rune » 03 okt 2011, 22:27

Komaan Mike, Courtois haalt zijn gelijk, de Jupkes liga is te klein voor zo'n talent.
Heeft allicht zijn kansen bij Atletico goed ingeschat (2 jonge keepers) en de ervaring die hij op doet tussen spelers als Falcao en Diego, tegen Messi en Ronaldo is enorm voor zijn verdere ontwikkeling. Fantastisch toch om een Genkie internationaal te zien uitblinken.

Financieel ook niet houdbaar en misschien intriest mocht blijken dat we de cash niet kunnen verzilveren, of Sando niet doorbreekt, maar ik reken erop dat dit wel in orde komt.

Genieten !
Rune

Volgende

Keer terug naar Internationaal voetbal