Het is nu 20 mei 2012, 15:56

Cristal Arena

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Cristal Arena

Berichtdoor Ursa_Major » 29 sep 2010, 10:08

Hier alle nieuws omtrent onze Cristal Arena, opmerkingen, organisatie, stadionssponsors enzovoort, alls buiten TZ( of andere sfeergerelateerde zaken).
40 jaar Genks voetbal, 20 jaar T2, Pierre Denier!
Ursa_Major

Mijn team: KRC Genk

Re: Cristal Arena

Berichtdoor Ursa_Major » 29 sep 2010, 10:20

Vaak krijg ik de reactie van andere supporters over onze bank, niet dat wij er rechtstreeks veel aan kunnen doen, maar toch.

Maar bij zo'n modern stadion(onlangs verkozen tot mooiste van België hebben wij enkele tuinstoelen die de bank moeten voorstellen. Ik denk dat we ook op dat vlak trendsetter in België zijn, want eerlijk gezegd waar vind je dat nog terug? Eventueel in provinciale reeksen ofzo? Ik zou me ook beschaamd voelen moest je er staf van Porto er op laten plaatsnemen(neemt niet weg dat zij misschien slechter gewend zijn)

Als je onze banken vergelijkt met die van Anderlecht, Standard en zelfs Brugge :ween:

Financieel zou het toch ook mogelijk moeten zijn, enige hinderpaal die ik zou kunnen bedenken is omdat de hoofdtribune al direct met het gelijkvloers begint waardoor daar de eerste rijen niets van het voetbal zouden kunnen zien.

Maar misschien is dat bij ons helemaal niet nodig om dat wij toch nooit Europees spelen.

Nuja ik denk dat er niet veel mensen om niet te zeggen niemand hier mee bezig is, nu we de laatste tijd goede resultaten boeken. :(
Ursa_Major

Berichtdoor Marshall » 29 sep 2010, 10:48

Terechte opmerking ivm onze bank. Het enige restant ook van het TG-stadion, de enige upgrade zijn die plastieken afdaken waar de trainers zitten.

Nu, ik vind het niet zo een probleem in de gewone competitie maar als we hier grotere ploegen ontvangen (en er zijn er hier toch al een heel deel gepasseerd, vriendschappelijk en Europees) komt het niet echt professioneel over vind ik altijd.

Misschien is het wel een idee om zoals in ManU een stuk van de hoofdtribune in te palmen? Heb ik altijd een heel tof concept gevonden.
Marshall

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor davy1010 » 29 sep 2010, 13:13

Heeft er iemand nieuws over de nieuwe geluidsinstallatie? De offertes waren toch binnen, er moest enkel nog een keuze gemaakt worden?

Sommige zullen dit onbelangrijk vinden maar de huidige installatie is echt wel slecht. Ik ga samen met mijn neef naar KRC kijken in vak DD, als hij niet kan ga ik vaker ergens anders bij vrienden zitten bijvoorbeeld CC, KK,... Ik kan je zeggen dat je in vak CC "gek" word van het lawaai. De geluidssterkte is gewoon niet goed verdeeld.

Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik kan klagen over het geluid, vorig jaar moesten we klagen over het voetbal en dat was toch veel erger :D
davy1010

Berichtdoor Super_Mike » 29 sep 2010, 13:57

davy1010 schreef:Heeft er iemand nieuws over de nieuwe geluidsinstallatie? De offertes waren toch binnen, er moest enkel nog een keuze gemaakt worden?

Sommige zullen dit onbelangrijk vinden maar de huidige installatie is echt wel slecht. Ik ga samen met mijn neef naar KRC kijken in vak DD, als hij niet kan ga ik vaker ergens anders bij vrienden zitten bijvoorbeeld CC, KK,... Ik kan je zeggen dat je in vak CC "gek" word van het lawaai. De geluidssterkte is gewoon niet goed verdeeld.

Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik kan klagen over het geluid, vorig jaar moesten we klagen over het voetbal en dat was toch veel erger :D

Als ik goed gezien heb, hangt de installatie er al. En dat al enkele matchen...
Super_Mike

Berichtdoor racinghooligan » 29 sep 2010, 14:37

Ursa_Major schreef:Vaak krijg ik de reactie van andere supporters over onze bank, niet dat wij er rechtstreeks veel aan kunnen doen, maar toch.

Maar bij zo'n modern stadion(onlangs verkozen tot mooiste van België hebben wij enkele tuinstoelen die de bank moeten voorstellen. Ik denk dat we ook op dat vlak trendsetter in België zijn, want eerlijk gezegd waar vind je dat nog terug? Eventueel in provinciale reeksen ofzo? Ik zou me ook beschaamd voelen moest je er staf van Porto er op laten plaatsnemen(neemt niet weg dat zij misschien slechter gewend zijn)

Als je onze banken vergelijkt met die van Anderlecht, Standard en zelfs Brugge :ween:

Financieel zou het toch ook mogelijk moeten zijn, enige hinderpaal die ik zou kunnen bedenken is omdat de hoofdtribune al direct met het gelijkvloers begint waardoor daar de eerste rijen niets van het voetbal zouden kunnen zien.

Maar misschien is dat bij ons helemaal niet nodig om dat wij toch nooit Europees spelen.

Nuja ik denk dat er niet veel mensen om niet te zeggen niemand hier mee bezig is, nu we de laatste tijd goede resultaten boeken. :(

Ja die bank is echt te oud! We hebben het mooiste en beste stadion uit België maar dan die bank man :p het is echt een schande. Dat van ManU vind ik ook leuk maar denk niet dat Houben een stuk van de hoofdtribunes gaat inpalmen om als reservebank te gebruiken. Ik zou gewoon deze houden maar dan andere stoelen erin zetten een iets mooier uitzicht. Zo een bank als op Standard wil ik niet ... Dan wilt iedereen op de bank zitten in de winter vermits die verwarming heeft :p
racinghooligan

Mijn team: KRC Genk & Chelsea

Berichtdoor Patje K » 29 sep 2010, 18:55

Nieuwe geluidsinstallatie (Bose) wordt normaal voorgesteld in de wedstrijd tegen STVV op 26 Dec. Zal de speakers NIET dadelijk kapot knallen met een DJ-setje 8)
"Home is where the Heart is"
Patje K

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor genkie92 » 29 sep 2010, 19:31

Patje K schreef:Nieuwe geluidsinstallatie (Bose) wordt normaal voorgesteld in de wedstrijd tegen STVV op 26 Dec. Zal de speakers NIET dadelijk kapot knallen met een DJ-setje 8)

Bose, mooi zo :)
Genk, it's a way of life !
genkie92

Berichtdoor RacingRobin » 29 sep 2010, 20:25

Patje K schreef:Nieuwe geluidsinstallatie (Bose) wordt normaal voorgesteld in de wedstrijd tegen STVV op 26 Dec. Zal de speakers NIET dadelijk kapot knallen met een DJ-setje 8)

Bose of japanse prul, zolang het maar niet te hard staan zoals altijd :thumb: Alleen als gij komt mogen die dingen knallen!

Overigens, zaterdag heb ik personeelsfeest in mijn geliefde voetbal tempel. Ben eens benieuwd hoe het eruit zal zien, want dat deel van het stadion is me nog onbekend.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor JohanB » 30 sep 2010, 06:49

Marshall schreef:Terechte opmerking ivm onze bank. Het enige restant ook van het TG-stadion, de enige upgrade zijn die plastieken afdaken waar de trainers zitten.

Nu, ik vind het niet zo een probleem in de gewone competitie maar als we hier grotere ploegen ontvangen (en er zijn er hier toch al een heel deel gepasseerd, vriendschappelijk en Europees) komt het niet echt professioneel over vind ik altijd.

Misschien is het wel een idee om zoals in ManU een stuk van de hoofdtribune in te palmen? Heb ik altijd een heel tof concept gevonden.

Ik zou gewoon in de diepte werken hiervoor. Een halve meter de grond in. En dan van die recaro of sparco stoelen neerknallen (of kunnen we misschien een deal sluiten met kinepolis? :crazy:
"The Drug Is Football" - Vanilla Muffins
JohanB

Berichtdoor loewie » 30 sep 2010, 13:44

wil er niet moeilijk over doen, maar wat maakt die bank nu uit?
en een paar maand terug zou bijna iedereen hier op zijn achterste poten gestaan hebben als de bank werd vervangen ipv een nieuwe speler aan te trekken.

de mensen kunnen zitten... punt. ;)
loewie

Mijn team: genk

Berichtdoor Robbedoos » 30 sep 2010, 13:58

Cristal Arena, Cristal is dus SPONSOR ...dan kan er ook wel iets af van die €1,80 (en ik weet dat ge in de meeste café's minstens evenveel betaald...maar het is een sponsor voor iets, aan die naam voor het stadion hebben de supporters niks )
hoewel genk nog altijd zelf beslist aan hoeveel het bier verkocht wordt waarschijnlijk...

eindelijk een nieuwe installatie :thumb:

en die tuinstoelen vind ik ook maar niets, maar zo van die Recaro,sparco,cinema...stoelen, vind ik er net iets teveel aan.
Een nieuwe, moderne bank zou dus wel welkom zijn
Robbedoos

Berichtdoor Coxie » 12 jan 2011, 11:27

Afbeelding

Ben op zoek naar het stadion op bovenstaande foto? Door de reclame uit Genk dacht men aan Genk, maar voor zover ik mij kan herinneren hebben er in genk nooit rode stoeltjes gestaan?
Coxie

Berichtdoor knegcrk » 12 jan 2011, 11:53

Is dit niet het oude Winterslag als er reclame van genk is met Rood en zwart?
knegcrk

Mijn team: Genk

Berichtdoor Martrim » 12 jan 2011, 11:58

knegcrk schreef:Is dit niet het oude Winterslag als er reclame van genk is met Rood en zwart?

Absoluut niet... Veel te geavanceerd voor ons pracht-cult-stadion aan de Noordlaan ;)
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor kennedy » 12 jan 2011, 13:50

Geen idee of het juist is, maar ik waag een gokje: Germinal Ekeren?? De kleuren rood en geel kloppen toch al. :p
kennedy

Berichtdoor witte_nr1 » 12 jan 2011, 13:53

kennedy schreef:Geen idee of het juist is, maar ik waag een gokje: Germinal Ekeren?? De kleuren rood en geel kloppen toch al. :p

Dacht ik ook al, maar de bezoekersvak klopt dan niet, als ik me nog goed herinner...
witte_nr1

Berichtdoor RacingRobin » 12 jan 2011, 14:05

Misschien Antwerp?
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor boenass » 12 jan 2011, 14:07

RacingRobin schreef:Misschien Antwerp?

Dat dacht ik ook al. Kleuren kloppen, één van de logo's lijkt erop en er staat ook Olen, tegen Geel en dus provincie Antwerpen.
boenass

Berichtdoor Matteo » 12 jan 2011, 14:20

boenass schreef:
RacingRobin schreef:Misschien Antwerp?

Dat dacht ik ook al. Kleuren kloppen, één van de logo's lijkt erop en er staat ook Olen, tegen Geel en dus provincie Antwerpen.

De foto lijkt me genomen te zijn midden jaren negentig - eind jaren negentig. Toen stonden de bezoekers nog langs de beruchte muur naast de al even beruchte X-Side/ACC. Na de verbouwingen gingen de bezoekers naar hun huidige plaats, en vanuit het oogpunt dat deze foto is genomen zijn er geen rode stoelekes te zien maar wel die witte wand van de loges.
Matteo

Mijn team: English football

Berichtdoor Snakes » 12 jan 2011, 15:41

Thomas schreef:
boenass schreef:

De foto lijkt me genomen te zijn midden jaren negentig - eind jaren negentig. Toen stonden de bezoekers nog langs de beruchte muur naast de al even beruchte X-Side/ACC. Na de verbouwingen gingen de bezoekers naar hun huidige plaats, en vanuit het oogpunt dat deze foto is genomen zijn er geen rode stoelekes te zien maar wel die witte wand van de loges.

En van stoeletjes was al helemaal geen sprake in de Bosuil van die tijd, houten banken waren dat. Ik herinner me nog heel levendig een match in de jaren 90, Antwerp-FCB, waar die banken en de stenen die eraan vast hing, vlot over die muur vlogen...

Helaas een stuk Belgisch voetbalpatrimonium dat deels verloren is gegaan...
Only dead fish go with the flow!
Snakes

Mijn team: Krc Genk

Berichtdoor Looienaar » 12 jan 2011, 15:54

Moest ik gokken dan zou ik KVMechelen zeggen
Looienaar

Berichtdoor witte_nr1 » 12 jan 2011, 15:55

Looienaar schreef:Moest ik gokken dan zou ik KVMechelen zeggen

Nu ge't zegt...
witte_nr1

Berichtdoor Martrim » 12 jan 2011, 16:09

Inderdaad... Ook die twee witte tussenbaren komen me bekend voor.
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor Nitro » 16 jan 2011, 11:29

RWDM?
Nitro

Berichtdoor Ursa_Major » 25 jan 2011, 09:37

Iemand een idee wanneer dat stadioncontract met Cristal afloopt, ik dacht na volgend seizoen...

En gaat het dan weer gewoon Fenix-stadion heten of gaan we verder, wat denken jullie?
Ursa_Major

Berichtdoor JohanB » 25 jan 2011, 09:44

Ursa_Major schreef:Iemand een idee wanneer dat stadioncontract met Cristal afloopt, ik dacht na volgend seizoen...

En gaat het dan weer gewoon Fenix-stadion heten of gaan we verder, wat denken jullie?

Als ze het dan toch aan sponsors zouden willen blijven koppelen, dan maar meteen "Nike-Arena", want een sponsor met internationale naam spreekt meer aan, en brengt wrs ook nog meer op.
Al opteer ik zelf ook wel voor het Fenix-Stadion, al die commerciële stuff die eraan verbonden is, niks voor mij iig.
"The Drug Is Football" - Vanilla Muffins
JohanB

Berichtdoor witte_nr1 » 25 jan 2011, 09:46

'Achter de cité' :D
witte_nr1

Berichtdoor bremsky » 25 jan 2011, 10:17

JohanB schreef:
Ursa_Major schreef:Iemand een idee wanneer dat stadioncontract met Cristal afloopt, ik dacht na volgend seizoen...

Als ze het dan toch aan sponsors zouden willen blijven koppelen, dan maar meteen "Nike-Arena", want een sponsor met internationale naam spreekt meer aan, en brengt wrs ook nog meer op.

Hell yeah ! :thumb:
bremsky

Berichtdoor J-star » 25 jan 2011, 10:25

Het zou wel vreemd zijn mochten ze dan alweer van naam veranderen
"Wees niet bang van de perfectie, je bereikt ze toch nooit.”
J-star

Mijn team: Krc genk

Volgende

Keer terug naar KRC Genk