Het is nu 20 mei 2012, 15:52

Columns om bij stil te staan...

Over koetjes en kalfjes
  • Auteur
    Bericht

Columns om bij stil te staan...

Berichtdoor Tazz » 10 jan 2012, 14:01

Leek me wel een goed idee om hier columns te plaatsen van verscheidene auteurs die een boodschap hebben...Deze komt van Karl Vannieuwkerke als reactie op de diverse vormen van galspuwerij die moderne fora's kennen.

Karl Vannieuwkerke 'Zum Kotzen' (HNB, 8/01/2012)

Laat dit een oproep en een wens voor het nieuwe jaar zijn. Een uitnodiging gericht aan de colleges der hoofdredacteuren van alle media te lande: schaf die achterlijke reacties onder de redactionele bijdragen op jullie websites nu eindelijk eens af! Zum Kotzen zijn ze. Galspuierij in gedegenereerd Nederlands ter bevordering van de verzuring van de samenleving. Kunt u me daar de meerwaarde van aantonen? Ik lees ze zelden of nooit en ga mijn kinderen verbieden om het te doen. In de hoop dat die onzin er niet meer is op het moment dat ze er zich echt tot aangetrokken voelen.

Mijn nieuwsgierigheid werd een tiental dagen nog eens geprikkeld toen onder een verslag van de veldrit in Leuven – niet eens een klassementscross – in een mum van tijd meer dan 50 reacties verschenen. Sven Nys had de wedstrijd gewonnen, tegenstanders waren er niet omdat ze ziek hadden afgemeld. Wat was daar nog meer over te vertellen? Veel blijkbaar, want Nys had het aangedurfd om terecht de vele forfaits in vraag te stellen. De reacties waren niet mals. De topveldrijder als pispaal van het klootjesvolk dat al lang geen moeite meer doet om goed te schrijven. In een wereld waarin noch en nog hetzelfde zijn, akkoord ook wel eens als akkoort wordt geschreven en dt-fouten als een statussymbool worden beschouwd kan en mag blijkbaar alles. Verwensingen, ergerlijke laster en goedkope insinuaties. Het kan allemaal onder een pseudoniem, zelden onder de echte naam. Wie oprecht van sport houdt, heeft op fora niets te zoeken. Verder dan het niveau ‘Wellens blinkt, Nys stinkt’ (maar dan met een d in plaats van met een t geschreven) geraakt men er toch niet. Wie het goed meent en de verzuurde commentaren probeert te counteren doet het liefst geen moeite. Als de ernstige mensen zich onthouden, heft het fenomeen zich zonder twijfel zelf op. Zelfvernietiging als corrigerende factor. Het forum verworden tot het exclusieve universum van de randdebiel op zijn eigen facebookprofiel. Een nobel streven voor 2012.

Ik snap de gratuite kritiek op atleten als Sven Nys overigens niet. Alsof je op het einde van een veldrit als eerste over de streep bolt zonder inspanningen te hebben geleverd. Hetzelfde geldt voor Kevin Pauwels, Niels Albert, Bart Wellens, Klaas Vantornout, Rob Peeters en alle anderen. Loon naar werken: in de topsport is het devies genadelozer dan in het reguliere circuit. Is het zoveel moeilijker om te supporteren voor iemand dan tegen iemand? Nog een tip voor de azijnpissers. Als Sven Nys vanmiddag in Hooglede voor de achtste keer Belgisch Kampioen wordt, kunt u dit gebruiken: ‘Agt keer Belgisch Kampioen. Dik verdient, Sven!’ Dan maakt u zich deze keer alleen vormelijk en tenminste niet inhoudelijk belachelijk.

(column verschenen in Het Nieuwsblad/Sportwereld van zondag 8 januari 2012)

Mijn team: KRC Genk, Schalke 04

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
T.O.

Re: Columns om bij stil te staan...

Berichtdoor Gerre » 10 jan 2012, 16:52

Tazz schreef op 10 jan 2012, 14:01:Leek me wel een goed idee om hier columns te plaatsen van verscheidene auteurs die een boodschap hebben...Deze komt van Karl Vannieuwkerke als reactie op de diverse vormen van galspuwerij die moderne fora's kennen.

Ik mag dan geen superfan zijn van Karl Vannieuwkerke, in dit stuk slaat hij nagels met koppen. Een forum is een leuk tijdverdrijf, zolang er een beetje deftig gemodereerd wordt. Ik denk dan ook dat we op Blauwwit helemaal niet te klagen hebben.

Maar de hoeveelheid rommel op het internet neemt alleen maar toe door jan en alleman de mogelijkheid te geven zijn mening te geven over de gekst mogelijke onderwerpen. Plots heeft alles te maken met walen, joden en is alles wat niet in de eigen kraam past verspilling van ons belastinggeld. Het is gewoon té gemakkelijk om eender wat te schrijven, hoe kwetsend, onbeduidend of ronduit crimineel het ook is. Het klinkt misschien een beetje arrogant en op het ondemocratische af, maar aan de mening van sommige individuen heeft NIEMAND iets, zeker niet als ze dan ook nog eens anoniem zijn. Ik zou er dan ook voor pleiten alle vormen van 'reacties' op krantenwebsites, Youtube, etc. die ongemodereerd zijn, af te schaffen. Vuilbekkerij kan dan nog altijd op sociale netwerksites, waar uw peers u dan tenminste nog kunnen herkennen als een nazi, populist of trol (was er maar een manier om deze mensen uit hun anonimiteit te halen), en die sociale gevallen automatisch compleet geïsoleerd geraken.
Gerre

Mijn team: KRC Genk

Tazz

Berichtdoor Tazz » 10 jan 2012, 17:23

In het buitenland zijn er al verschillende kranten die op hun website hun 'geef jouw mening' functie hebben weggelaten. Dit zouden ze inderdaad beter bij ons ook doen, dit heeft nog nooit een toegevoegde waarde gegeven, integendeel... Maarja, de hoeveelheid 'clicks' stijgt wel enorm aangezien je toch benieuwd bent naar wat de andere lezers over jouw reactie hebben gezegd. Als de kranten nu hun ethische kant laten gelden, zal het inderdaad snel gedaan zijn met die 'reactie'-functie...

Berichtdoor Lobmans » 10 jan 2012, 20:20

Ik kan niet anders dan hem gelijk geven. Niet tegenstaande dat ik het wel eens leuk vind om er te gaan lezen, erger ik me toch ook wel dagelijks aan het ontzettend lage niveau van de reacties op pakweg HLN.Be.

Zowat élk artikel is daar wel aanleiding om te beginnen *kakken" op allochtonen, politiek, rijken, politie,... Telkens met de o-zo-afgezaagde clichés, zonder eens echte argumenten op tafel te gooien. Uiteraard is dat bericht dan geschreven in een taalgebruik waar zelfs een leerling uit het zesde leerjaar zich voor zou moeten schamen.

En als ge dan eens tegen de massa ingaat en een beargumenteerd bericht in fatsoenlijk Nederlands neerpent, dan wordt het uiteraard niet gepubliceerd :crazy:

Discussie is daar niet toegestaan, dus als ge niet tegen allochtonen, politiekers of autoriteit zijt, zijt ge er eigenlijk niet welkom :rofl:
Lobmans

Berichtdoor Martrim » 10 jan 2012, 20:23

Lobmans schreef op 10 jan 2012, 20:20:En als ge dan eens tegen de massa ingaat en een beargumenteerd bericht in fatsoenlijk Nederlands neerpent, dan wordt het uiteraard niet gepubliceerd :crazy:

Heb het zelf eens uitgetest... Hoe lager uw niveau gaat, hoe hoger de kans dat ge gepubliceerd wordt :)
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.

Xbox: StarCSR // PSN: Martrim // Last.fm: StarCSR
Martrim

Berichtdoor Kanjer » 10 jan 2012, 21:09

Ik erger mij zelfs aan vele reacties van sommige Genkies op KRC Genk official op Facebook. :sigh:
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Alex, Animale322, loe, Luca-Wts, Martrim, RacingRobin, Wouter_P

Berichtdoor shakespare » 10 jan 2012, 21:39

Gerre schreef op 10 jan 2012, 16:52:
Tazz schreef op 10 jan 2012, 14:01:Leek me wel een goed idee om hier columns te plaatsen van verscheidene auteurs die een boodschap hebben...Deze komt van Karl Vannieuwkerke als reactie op de diverse vormen van galspuwerij die moderne fora's kennen.

Ik mag dan geen superfan zijn van Karl Vannieuwkerke, in dit stuk slaat hij nagels met koppen. Een forum is een leuk tijdverdrijf, zolang er een beetje deftig gemodereerd wordt. Ik denk dan ook dat we op Blauwwit helemaal niet te klagen hebben.

Maar de hoeveelheid rommel op het internet neemt alleen maar toe door jan en alleman de mogelijkheid te geven zijn mening te geven over de gekst mogelijke onderwerpen. Plots heeft alles te maken met walen, joden en is alles wat niet in de eigen kraam past verspilling van ons belastinggeld. Het is gewoon té gemakkelijk om eender wat te schrijven, hoe kwetsend, onbeduidend of ronduit crimineel het ook is. Het klinkt misschien een beetje arrogant en op het ondemocratische af, maar aan de mening van sommige individuen heeft NIEMAND iets, zeker niet als ze dan ook nog eens anoniem zijn. Ik zou er dan ook voor pleiten alle vormen van 'reacties' op krantenwebsites, Youtube, etc. die ongemodereerd zijn, af te schaffen. Vuilbekkerij kan dan nog altijd op sociale netwerksites, waar uw peers u dan tenminste nog kunnen herkennen als een nazi, populist of trol (was er maar een manier om deze mensen uit hun anonimiteit te halen), en die sociale gevallen automatisch compleet geïsoleerd geraken.

Maak je geen begoochelingen : die reacties op krantenwebsites zijn weldegelijk gemodereerd :(
shakespare

Berichtdoor Jorrit » 10 jan 2012, 22:20

Kanjer schreef op 10 jan 2012, 21:09:Ik erger mij zelfs aan vele reacties van sommige Genkies op KRC Genk official op Facebook. :sigh:

Daarom dat ik nauwelijks nog op die facebookpagina kijk. Het belangrijke nieuws zal hier wel verschijnen, waar de meeste supporters nog eerst nadenken voor ze gaan posten.. ;)
Blues army, Racing army!
Jorrit

Berichtdoor Genkbloods » 10 jan 2012, 23:12

Lobmans schreef op 10 jan 2012, 20:20:Discussie is daar niet toegestaan, dus als ge niet tegen allochtonen, politiekers of autoriteit zijt, zijt ge er eigenlijk niet welkom :rofl:

Wat een linkse bullshit. :rofl:

In dit land "zijt ge juist niet welkom" als ge de verdraaid keiharde waarheid durft te vertellen!

En wie niet tegen onze huidige regering is, mag zich een hele hoge boom en een stukje touw gaan zoeken. )-B
tiocfaidh ar la
Genkbloods

Berichtdoor Lobmans » 10 jan 2012, 23:34

Genkbloods schreef op 10 jan 2012, 23:12:
Lobmans schreef op 10 jan 2012, 20:20:Discussie is daar niet toegestaan, dus als ge niet tegen allochtonen, politiekers of autoriteit zijt, zijt ge er eigenlijk niet welkom :rofl:

In dit land "zijt ge juist niet welkom" als ge de verdraaid keiharde waarheid durft te vertellen!

En wie niet tegen onze huidige regering is, mag zich een hele hoge boom en een stukje touw gaan zoeken. )-B

Het gaat mij niet om het feit of "deze" regering bekwaam genoeg is of niet, het ging er mij om dat op dergelijke sites in het algemeen elke politieker steevast wordt afgeschilderd als een onbekwame nietsnut die enkel ons geld steelt, elke allochtoon een vuile parasiet is die alleen maar boel zoekt, en elke agent een onbewkame lul is die alleen maar de burgers wil pesten.

Kritisch zijn mag gerust, maar HLN.Be valt qua aantal marginale comments eerder te vergelijken met het Standardforum :p
Lobmans

Berichtdoor Genkbloods » 10 jan 2012, 23:40

)-B
Laatst bijgewerkt door Genkbloods op 10 jan 2012, 23:41, in totaal 1 keer bewerkt.
tiocfaidh ar la
Genkbloods

Berichtdoor Genkbloods » 10 jan 2012, 23:41

Lobmans schreef op 10 jan 2012, 23:34:
Genkbloods schreef op 10 jan 2012, 23:12:

elke allochtoon een vuile parasiet is die alleen maar boel zoekt, en elke agent een onbewkame lul is die alleen maar de burgers wil pesten.

Afbeelding
tiocfaidh ar la
Genkbloods

T.O.

Berichtdoor Martrim » 11 jan 2012, 10:21

Genkbloods schreef op 10 jan 2012, 23:12:Wat een linkse bullshit. :rofl:

Check HLN maar eens... Enkel haatreacties en kinderachtige crap krijgt daar toelating om gepost te worden.
Lobmans zijn opmerking was helemaal niet politiek getint, gewoon realistisch.

Martrim

Berichtdoor Gerre » 11 jan 2012, 10:53

shakespare schreef op 10 jan 2012, 21:39:
Gerre schreef op 10 jan 2012, 16:52:

Maak je geen begoochelingen : die reacties op krantenwebsites zijn weldegelijk gemodereerd :(

I know, ik had het dan ook over deftig gemodereerd.
Gerre

Berichtdoor Winston » 11 jan 2012, 11:12

shakespare schreef op 10 jan 2012, 21:39:

Serieus? :ween:
Winston

Berichtdoor Chazychaz » 11 jan 2012, 11:25

Arm Vlaanderen

Telkens ik zoiets of een afgeleide ervan te lezen krijg, heb ik zin om mijn scherm in te beuken.
Never regret anything, because at some point in your life it was exactly what you wanted.
Chazychaz

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Tazz » 11 jan 2012, 11:35

Er zijn daadwerkelijk mensen die leven om iemands anders leven of de algemene sfeer te verzuren...Het internet is daar een handig medium voor, je bent anoniem en kan op die manier nog de grotere lafbek uithangen. Zolang die mensen aandacht krijgen, zullen ze dat blijven doen. Eergisteren geloof ik, ging het in 'De Wereld draait door' over mensen die zich bezig houden met twitter- of facebook accounts van bekende Nederlanders te kopiëren om zo diens imago publiekelijk te willen schaden. Jammer genoeg zal die trend zich voort blijven zetten zolang het internet mensen die kans geven.

Berichtdoor BlueFirm » 11 jan 2012, 12:42

Het mooie van internet is nu eenmaal dat je een onmetelijke vrijheid hebt om informatie te vinden en jouw mening te verkondigen.

Helaas wordt dit door een groot aantal "keyboard-warriors" misbruikt om hun gal te spuwen op alles wat (inderdaad) niet in hun kraam past of op één of andere website "misselijkmakend" materiaal (hier kan ieder zijn eigen invulling aan geven) te posten. Maar dit is een andere discussie.

Helaas wordt het ongegeneerd gal spuwen tegenwoordig verwoord als '"mondiger worden".
Ik heb er toch steeds meer mijn bedenkingen bij.

En over het politieke en onze verzuurde maatschappij gezegd zijnde: "Men heeft een molog van een propagandamachine ontworpen, het is enkel nog wachten op een klein kereltje met een snorretje."
Audentes Deus iuvat---"God helpt hen die zelf wat durven"
BlueFirm

Berichtdoor BlueFirm » 11 jan 2012, 12:43

Tazz schreef op 11 jan 2012, 11:35:Er zijn daadwerkelijk mensen die leven om iemands anders leven of de algemene sfeer te verzuren...Het internet is daar een handig medium voor, je bent anoniem en kan op die manier nog de grotere lafbek uithangen. Zolang die mensen aandacht krijgen, zullen ze dat blijven doen. Eergisteren geloof ik, ging het in 'De Wereld draait door' over mensen die zich bezig houden met twitter- of facebook accounts van bekende Nederlanders te kopiëren om zo diens imago publiekelijk te willen schaden. Jammer genoeg zal die trend zich voort blijven zetten zolang het internet mensen die kans geven.

Nijd of jaloezie is nog nooit zo groot geweest.
Nochtans is het voor die mensen heel simpel samen te vatten: "Hef uw lui gat op en probeer het zelf te maken." 8)
Audentes Deus iuvat---"God helpt hen die zelf wat durven"
BlueFirm

Berichtdoor Lobmans » 11 jan 2012, 18:56

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... pakt.dhtml

Weer zo'n typisch voorbeeld van het niveau van modereren op HLN.
Even het met z'n allen jammer gaan vinden dat een moordaanslag niet lukte, is daar blijkbaar volstrekt normaal. :crazy:
Lobmans

Berichtdoor T.O. » 11 jan 2012, 19:27

Genkbloods schreef op 10 jan 2012, 23:41:
Lobmans schreef op 10 jan 2012, 23:34:
elke allochtoon een vuile parasiet is die alleen maar boel zoekt, en elke agent een onbewkame lul is die alleen maar de burgers wil pesten.

Afbeelding

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Afbeelding

MENTALITÀ LOVANISTA
T.O.

Mijn team: Racing Genk, AS Roma, Chelsea, Hertha BSC

Berichtdoor Matteo » 03 feb 2012, 14:04

Net nog een aantal columns tegengekomen vanuit de DK-periode. :)
Bijlagen
Cornelix en De Rode Hoef.doc
(72.5 KiB) 89 keer gedownload
Club Brugge - Genk 2-6.doc
(72.5 KiB) 101 keer gedownload
Dagboek Hugo Broos.doc
(71.5 KiB) 89 keer gedownload
Matteo

Mijn team: English football

Berichtdoor Matteo » 03 feb 2012, 14:05

Nog.
Bijlagen
DK-meeting 2.doc
(69.5 KiB) 89 keer gedownload
DK-meeting 1.doc
(67.5 KiB) 90 keer gedownload
De Snorrende Snor.doc
(71 KiB) 82 keer gedownload
Matteo

Berichtdoor Matteo » 03 feb 2012, 14:06

De laatsten.
Bijlagen
matroesjko's.odt
(24.91 KiB) 97 keer gedownload
Marco heeft een droom.odt
(31.26 KiB) 83 keer gedownload
Doornbroosje.doc
(18.5 KiB) 87 keer gedownload
Matteo

Berichtdoor Earthbender » 05 feb 2012, 23:14

't Is geen colum, maar wel iets moois om bij stil te staan.

http://www.youtube.com/watch?v=3L8diP48 ... r_embedded
Earthbender

Tazz

Berichtdoor Tazz » 06 feb 2012, 12:13

Wederom een mooie van Karl Vannieuwkerke...ditmaal over Wesley Sonck.

Verdriet

Mutsje over het hoofd getrokken, de tranen achtereenvolgens wegvegend met de linker- en de rechterhand. Zwaar op de proef gesteld door de harde wetten van het leven liep hij tussen fans van beide ploegen de donkere vriesnacht in. Naar de spelersbus of een klaarstaande auto met draaiende motor? Niemand die het wilde weten. Voyeurisme ver weg op Daknam. Geen enkele supporter dacht eraan om de stilte open te scheuren. Lokeren en fatsoen, het gaat blijkbaar samen. We hadden te doen met Wesley Sonck, gebroken man na een bekerduel dat voor verlichting moest zorgen. Een dag na het onverwachte overlijden van zijn vader wilde Sonck zijn ploeg niet in de steek laten voor de halve finale van de Beker van België. Voor de match nam hij in de kleedkamer het woord. Sommige buitenlanders, nog niet op de hoogte van wat was gebeurd, trokken bleek weg. ‘Het leven gaat verder. Doe het voor mij en voor de ploeg!’, sprak hij zijn ploegmaats toe. Het maakte indruk.

Ondertussen had hij trainer Chris Janssens zelf gevraagd om niet te starten. Te moe. Na een slapeloze nacht – gevangen in emoties en ongeloof – vond hij dat zijn vervanger Stein Huysegems het collectief beter kon dienen. Professionalisme ten top. Wesley verbeet een uur lang verdriet en koude op de bank. Dik ingeduffeld en omarmd door de warmte van de andere invallers. Dan dropte Janssens zijn aanvaller-in-vorm in de ploeg op zoek naar het belangrijke doelpunt buitenshuis dat Lierse op weg naar Brussel kon helpen. Lang moest hij niet wachten. Drie minuten later stuurde Maric een bal richting penaltypunt, Taravel devieerde onbewust met het hoofd richting eigen doelman, Sonck stond ertussen en demonstreerde de pracht van de subtiliteit. Met de binnenkant van de rechtervoet liet hij de bal voorbij Lazic hobbelen. Subliem. Beter afwerken kon niet. Intuïtief reageren, kwaliteit van de echte spits. Sonck zette Lierse op de snelweg naar het Koning Boudewijnstadion, ware het niet dat de grensrechter zijn vlag omhoog stak omdat hij niet had gezien dat Taravel de bal als laatste had geraakt. Zonde voor Sonck, erg voor Lierse. Van buitenspel was er geen sprake, maar de reacties waren waardig. Waar Wesley Sonck in normale omstandigheden furieus op de scheidsrechter zou afstormen, bleef hij nu nederig en rustig. De klachtenlitanie kwam niet. Sereen stapte hij weg.

Wesley Sonck heeft bij een deel van het publiek zijn imago tegen: blaaskaak verzuipend in eigendunk. Ik dacht het niet. Wesley is vooral een gevoelige jongen. En voetballen kan hij nog altijd. Wie de handleiding goed gebruikt, is in staat om van Sonck nog een paar jaar een waardevolle pion maken.

(column verschenen in Het Nieuwsblad/Sportwereld van zondag 5 februari 2012)

Kanjer, Martrim

Berichtdoor loe » 07 feb 2012, 11:53

Kanjer schreef op 10 jan 2012, 21:09:Ik erger mij zelfs aan vele reacties van sommige Genkies op KRC Genk official op Facebook. :sigh:

Laat me zeggen dat ik héél blij ben dat ik hier op Blauwwit verzeild geraakt ben. Ik zal nooit of te nimmer op de KRC Official reageren, of op fb-groepen van de voetbalkrant e.d.

De enige soorten reacties die ge daar allemaal leest zijn in de trand van:

bvb. bij een topic over de match tegen pakweg STVV, zal het opvallen dat menig reactie bestaat uit het superintellectuele:

"Faking Kanarie shtap het af joh u moeder hep ik gistere nog gepakt jo scheer u weg"

of over het transferbeleid:

"bestuur rot op!"
"Kunt ge dat wat beter beargumenteren?"
"Ja gewoon joh, buh, die zijn fataal"

en tal van nutteloze informatie als:

"opgegroeit met Krc Genk
leven met Krc Genk
& sterven met Krc Genk
zet dit op u profiel als ge van Raciing Genk houdt..(l)

Forzaaa Raciing :D ♥"

Ik denk dat iedereen wel passioneel met Genk bezig is, maar die teksten 'breken ballen' op fb.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint

Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
loe

Mijn team: KRC Genk, West Ham

Genkbloods, Genkofcourse, Kanjer

Berichtdoor Kanjer » 07 feb 2012, 16:46

loe schreef op 07 feb 2012, 11:53:"bestuur rot op!"
"Kunt ge dat wat beter beargumenteren?"
"Ja gewoon joh, buh, die zijn fataal"

:rofl:
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Kanjer

Berichtdoor Martrim » 08 feb 2012, 10:16

loe schreef op 07 feb 2012, 11:53:en tal van nutteloze informatie als:

"opgegroeit met Krc Genk
leven met Krc Genk
& sterven met Krc Genk

ForCaaa Raciing :D ♥"

Ik denk dat iedereen wel passioneel met Genk bezig is, maar die teksten 'breken ballen' op fb.

Zo is het geloofwaardiger :lol:

Martrim

Genkbloods, loe

Berichtdoor loe » 08 feb 2012, 16:15

Martrim schreef op 08 feb 2012, 10:16:
loe schreef op 07 feb 2012, 11:53:en tal van nutteloze informatie als:

"opgegroeit met Krc Genk
leven met Krc Genk
& sterven met Krc Genk

ForCaaa Raciing :D ♥"

Zo is het geloofwaardiger :lol:

C mij da! :D

Btw, hier een nieuwe:

Geboren met BLAUW bloed
Leven met KRC GENK & Sterven met KRCGENK Zet dit op u profiel als je van GENK houd ♥
GENK for ever!!!!
GENK till we die!!!!!!!!!
I 'm proud to be an KRC GENK FAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
♥♥♥♥♥

:cheer:
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint

Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
loe

Mijn team: KRC Genk, West Ham

Genkbloods, Martrim

Keer terug naar Cybercafé