Ik en nog een paar ziten al een tijdje in het hoofd om een clubsong te creeeren ...
Heeft iemand ideeen om zoiets te maken??? Zou fantastisch zijn om EINDELIJK eens een clublied te hebben en dan nog gemaakt door ons HET VOLK van Genk !!!
Hou prachtig zou het zijn dat gans het stadion het lied meezingt voor de match en dat samen met de tifo's die dan ontplooien etc etc ...
Moet er toch eens ooit van komen maar vraag me begot niet hoe je zoiets lapt
Misschien voorbeelden en liederen zoeken, deze selecteren zodat er ééntje overblijt en dan songwriters zoeken zodat alles perfect in elkaar past ...
Ik zou zeggen gaan we proberen mannen ?
come on genk
Don't worry,
about a thing,
cause every little thing,
gonna be all right.
Idd , best een artiest erbij halen , die kan dan eventueel in de studio iets in elkaar knutselen zodat de stadion DJ voor de wedstrijd het lied af kan spelen en heel het stadion het moet meezingen. In Frankfurt doen ze dat ook met 'Schwarz weiß wie schnee' , Kippenvelmoment voor de wedstrijd altijd daarmee!
Drughi Genk schreef op 27 dec 2011, 20:48:Misschien den krimson erbij halen om te helpen ...altijd handig met ervaring !!!
Zeker! Maar ik zou wel niet gaan voor liedjes met een beat... Gene commerciële nest. Echt een emotioneel, TRAAG lied à la "Het Land van het Zwarte Goud" ofzoiets!
Racing-Boy schreef op 27 dec 2011, 20:54:Idd , best een artiest erbij halen , die kan dan eventueel in de studio iets in elkaar knutselen zodat de stadion DJ voor de wedstrijd het lied af kan spelen en heel het stadion het moet meezingen. In Frankfurt doen ze dat ook met 'Schwarz weiß wie schnee' , Kippenvelmoment voor de wedstrijd altijd daarmee!
Ik weet niet of dat hier gaat lukken hoor. De zit zingt nu al nie mee met het Limburgs volkslied fzo. In Duitsland hebben ze bij elke ploeg een clublied. Is echt wel kippenvel als ik ga kijken in Gladbach!
Goed idee, denk wel dat er op het forum paar mensen aanwezig zijn die in een band zitten? Denk wel dat die creatief kunnen zijn om dan een tekst te verzinnen.
Aces schreef op 27 dec 2011, 21:04:missschien ook een nupstr of andere genkse artiesten contacteren
Awel dat zie ik zeker zitten!!! Nup, the Don, Ricca&Tiewai,.. Héél TZ in een video clip!! Graffiti op de achtergrond, heilig vuur,.... Maar dat is mss eerder een TZ ding, niet echt een club lied waar je op kan meezingen...
Ik blijf erbij, van die club songs kan je beter in een punk/rock achting stijl doen... Uw Toon is heel belangrijk!! Een goed refrein moet er een zijn met een mooi evenwicht tussen hoge en lage klanken zodat als de muziek stopt en iedereen zingt mee dat ge op een bepaald moment kippenvel krijgt!
Aces schreef op 27 dec 2011, 21:04:missschien ook een nupstr of andere genkse artiesten contacteren
Awel dat zie ik zeker zitten!!! Nup, the Don, Ricca&Tiewai,.. Héél TZ in een video clip!! Graffiti op de achtergrond, heilig vuur,.... Maar dat is mss eerder een TZ ding, niet echt een club lied waar je op kan meezingen...
Ik blijf erbij, van die club songs kan je beter in een punk/rock achting stijl doen... Uw Toon is heel belangrijk!! Een goed refrein moet er een zijn met een mooi evenwicht tussen hoge en lage klanken zodat als de muziek stopt en iedereen zingt mee dat ge op een bepaald moment kippenvel krijgt!
Was ik ook direkt aan aan het denken. Ik heb zelf voordat TZ er was eens met Ricca over zoiets gesproken, maar ik weet niet meer hoe enthousiast hij al dan niet was
Vet idee alvast!
You should know I bleed blue, but I ain't a Crip though.
Sowieso veel verwijzingen naar het verleden, de mijnen, winterslag, waterschei. Opbouwend met een refrein in de stijl van never walk alone waar de trots en fierheid voor de club uit de verf komt, iets krachtigs en waar de kelen echt wagenwijd open op kunnen gaan. Geen soft shit zoals Sabine Tiels toen had gezongen. De naam Denier mag(moet) ook zeker vermeld worden vind ik. Ben benieuwd wat er nog kan gebeuren met dit project, ook al ben ik nooit echt fan geweest voor een clublied, maar als het goed is zal ik het sowieso met trots meebrullen
Ge hebt een clublied, commercieel gezever op een hoopke, en ge hebt een clublied gemaakt door het volk, waar alle trots, heel de geschiedenis, ALLES aan bod komt. Kan veel mee gedaan worden met een fijn resultaat als gevolg!
RacingRobin schreef op 28 dec 2011, 00:00:Sowieso veel verwijzingen naar het verleden, de mijnen, winterslag, waterschei. Opbouwend met een refrein in de stijl van never walk alone waar de trots en fierheid voor de club uit de verf komt, iets krachtigs en waar de kelen echt wagenwijd open op kunnen gaan. Geen soft shit zoals Sabine Tiels toen had gezongen. De naam Denier mag(moet) ook zeker vermeld worden vind ik. Ben benieuwd wat er nog kan gebeuren met dit project, ook al ben ik nooit echt fan geweest voor een clublied, maar als het goed is zal ik het sowieso met trots meebrullen
Ik denk als het door de supporters zal worden samengesteld, er iets veel beters als toen uit zal komen ! Ben ook akkoord met de rest dat je opsomt ! Het refrein moet iets zijn dat echt krachtig kan worden meegezongen !
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Genkse Hip-Hop lijkt me ook eerder iets voor het 'collectief' Tribune Zuid (om op de achtergrond van enkele youtubefilmkes te zetten ofzo), maar niet meteen een emotionele meezinger in het stadion.
Oh Racing, Oh Racing oh Racing. Mijn ziel en mijn hart aan u gewijd. Oh Racing, Oh Racing oh Racing, Genk staat voor passie en voor strijd. Het blauwe bloed stroomt door onze aderen, Limburg is het land van onze vaderen...
Genkse/Limburgse lyrics kunnen moeiteloos ingepast worden in dit nummer.
Randinfo over het huidige nummer: dit is oorspronkelijk een gedicht van een Canadese marinier tijdens WOI , die de afgrijselijke loopgravenoorlog op Vlaams grondgebied beschreef.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Racing for passion, Blades and Hammers for fanculture.
loe schreef op 28 dec 2011, 00:42: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NkKEynoTwp8[/youtube]
Herken ik hier de hand van Ludo Appelen?
Denk in ieder geval niet dat die fan is van Genk . Het is wel zo dat ik via 'het college' en via 'bepaalde irritante taken' die we daar indertijd kregen (toen ik er nog zat), dit lied leerde kennen. En ritmisch vind ik het wél ijzersterk.
Bis vincit, qui se vincit in victoria ~ Tweemaal overwinnaar is hij, die bij een overwinning zichzelf overwint
Massei_Genk schreef op 28 dec 2011, 00:52:Ik heb meneer Appelen dit jaar als leerkracht, crapuul
Zo heeft iedere passant op het SJB daar de grillen meegemaakt, ik kan er nog over meespreken . Maar goed die 'persoonlijke' discussie zullen we maar afsluiten, aangezien het niet netjes is om op anonieme fora over zo'n personen slecht te spreken.