door Super_Mike » 15 feb 2012, 23:47
Ray Sing schreef op 15 feb 2012, 13:30:Super_Mike schreef op 11 feb 2012, 23:03:bij mij staat Frank Vercauteren met stip op 1. Hij maakte van een bende boerenknollen renpaarden.
Anthuenis vormde een tweedeklasser om tot een landskampioen. Dat is m.i. toch nog van een andere orde...
Fair enough, maar Genk zat in die tijd wel in een enorm positieve flow. De club had voor zichzelf een ge-wel-dig momentum gecreëerd. En in die tijd grepen ze het momentum nog... Toen Vercauteren - en eigenlijk ook Vergoossen in zijn tijd - overnam, zat deze club in een enorm negatieve flow. Vercauteren heeft ze eruit gehaald en de hele situatie omgekeerd.
-
Super_Mike
-
-
-
- Mijn team: RC Genk
-
door Ray Sing » 16 feb 2012, 07:52
Super_Mike schreef op 15 feb 2012, 23:47:Ray Sing schreef op 15 feb 2012, 13:30:Anthuenis vormde een tweedeklasser om tot een landskampioen. Dat is m.i. toch nog van een andere orde...
Fair enough, maar Genk zat in die tijd wel in een enorm positieve flow.
Toen Alisic werd ontslagen en Anthuenis overnam, stonden we nog in tweede klasse en was de flow helemaal niet zo positief. Aimé heeft eigenhandig voor die opgaande curve gezorgd en die was langer dan die van Vercauteren : van 2de naar 1ste klasse en zo gestaag naar de 1ste plaats. Toen we tweede eindigden, hoorde ik iemand zeggen : "nu kan hij niet meer béter doen, want dan moet hij kampioen spelen". Waarop hij het toch wel niet deed, zeker! Waarmee ik uiteraard helemaal niets wil afdoen aan FV's verdienste. 
-
Ray Sing
-
-
- Mijn team: KRC Genk
door Forza_Racing » 16 feb 2012, 08:49
voor mij is Aimé zonder twijfel de nummer 1. hij was de 1ste genk trainer die ik bewust heb meegemaakt. Als ik aan Aimé denk denk ik aan Strulare, hasi, gudjonsson (?), de kampioenenviering, de beker, ... en het oude genk logo  good times.
-
Forza_Racing
-
-
-
-
door Reggie » 16 feb 2012, 09:08
Ik heb ook op Antheunis gestemd, maar zoals joseph terecht opmerkt werd de basis voor de spelerskern waarmee Antheunis succes had inderdaad gelegd door Alisic. In de spelers die joseph opnoemt ontbreekt nog Clement denk ik: toen voor een redelijk fors bedrag door Alisic bij Beerschot weggehaald en een héél belangrijke speler voor onze latere opgang.
-
Reggie
-
-
-
- De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Ray Sing
door footliefhebber » 16 feb 2012, 09:16
Reggie schreef op 16 feb 2012, 09:08:Ik heb ook op Antheunis gestemd, maar zoals joseph terecht opmerkt werd de basis voor de spelerskern waarmee Antheunis succes had inderdaad gelegd door Alisic. In de spelers die joseph opnoemt ontbreekt nog Clement denk ik: toen voor een redelijk fors bedrag door Alisic bij Beerschot weggehaald en een héél belangrijke speler voor onze latere opgang.
ik herinner me nog andere sterspelers van weleer , ......ismet mulavdiz, fabian komljenovic, frane bucan (al twijfel ik of dat bij enver was) .......vooral die mulavdiz was een klasbakje maar is die niet omgekomen in een accident ofzo??
eens een genkie altijd een genkie !!!
-
footliefhebber
-
-
-
- Mijn team: krc genk
door Ray Sing » 16 feb 2012, 09:32
footliefhebber schreef op 16 feb 2012, 09:16:Reggie schreef op 16 feb 2012, 09:08:Ik heb ook op Antheunis gestemd, maar zoals joseph terecht opmerkt werd de basis voor de spelerskern waarmee Antheunis succes had inderdaad gelegd door Alisic. In de spelers die joseph opnoemt ontbreekt nog Clement denk ik: toen voor een redelijk fors bedrag door Alisic bij Beerschot weggehaald en een héél belangrijke speler voor onze latere opgang.
ik herinner me nog andere sterspelers van weleer , ......ismet mulavdiz, fabian komljenovic, frane bucan (al twijfel ik of dat bij enver was) .......vooral die mulavdiz was een klasbakje maar is die niet omgekomen in een accident ofzo??
Ismet Mulavdic en Luc Nilis zijn de beste spelers die ooit in Genk hebben rondgelopen. Mulavdic heeft idd een ernstig verkeersongeval gehad. Daarbij is niet hij maar zijn vrouw omgekomen. Wel was hij dermate geblesseerd dat hij nooit meer zijn vroegere niveau heeft gehaald. Doodzonde. Frane Bucan speelde een fantastisch seizoen in tweede klasse en begon ook goed in eerste, maar deemsterde nadien helemaal weg. Too much sex, alcohol & rock'n'roll voor de blonde god, die gaandeweg meer kunstjes liet bewonderen in de Deense Pub aan Place Misère dan op het veld. Werd Bucan wel door Alisic gehaald?
-
Ray Sing
-
-
door footliefhebber » 16 feb 2012, 10:21
Ray Sing schreef op 16 feb 2012, 09:32:footliefhebber schreef op 16 feb 2012, 09:16:ik herinner me nog andere sterspelers van weleer , ......ismet mulavdiz, fabian komljenovic, frane bucan (al twijfel ik of dat bij enver was) .......vooral die mulavdiz was een klasbakje maar is die niet omgekomen in een accident ofzo??
Ismet Mulavdic en Luc Nilis zijn de beste spelers die ooit in Genk hebben rondgelopen. Mulavdic heeft idd een ernstig verkeersongeval gehad. Daarbij is niet hij maar zijn vrouw omgekomen. Wel was hij dermate geblesseerd dat hij nooit meer zijn vroegere niveau heeft gehaald. Doodzonde. Frane Bucan speelde een fantastisch seizoen in tweede klasse en begon ook goed in eerste, maar deemsterde nadien helemaal weg. Too much sex, alcohol & rock'n'roll voor de blonde god, die gaandeweg meer kunstjes liet bewonderen in de Deense Pub aan Place Misère dan op het veld. Werd Bucan wel door Alisic gehaald?
bucan da weet ik echt niet maar was er wel fan van, tsja en dat hij niet voor zijn vak vol meer leefde op den duur heeft hem wellicht meer roem gekost.... wat mulavdic betreft, tsja dat was echt een klasbak idd, maar kwist niet dat hij het overleefd had en zijn vrouw nie, kwist wel vaag iets van een accident nog ....
eens een genkie altijd een genkie !!!
-
footliefhebber
-
-
-
- Mijn team: krc genk
door Reggie » 16 feb 2012, 15:11
Bucan was al bij Genk voor Alisic denk ik. Ter gelegenheid van de transfer van Strupar naar Derby belde HBVL Alisic nog eens op: WUPPERTAL - Enver Alisic haalde destijds onder meer Davy Oyen, Wilfried Delbroek, Philippe Clement, Besnik Hasi en, jawel, Branko Strupar naar Genk. De vele miljoenen - althans, dat was in die dagen de overtuiging - die gepaard gingen met die transfers, werden hem niet in dank afgenomen. Maar achteraf werd Racing Genk er rijkelijk voor beloond. "En daar ben ik toch wel blij om", aldus Enver. "Als ik de balans opmaak, heb ik Genk toch wel goeie diensten bewezen. Niet vergeten, ook Suad Katana en Ismet Mulavdic werden door mij aangebracht."Ook al bleef er wat geld aan zijn vingers plakken, het lijstje Strupar, Oyen, Clement, Delbroek, Hasi, Katana en Mulavdic is voorwaar niet slecht. Kunnen Degraen en Jacob misschien nog iets van leren 
-
Reggie
-
-
-
door shakespare » 16 feb 2012, 15:28
Reggie schreef op 16 feb 2012, 15:11:Bucan was al bij Genk voor Alisic denk ik. Ter gelegenheid van de transfer van Strupar naar Derby belde HBVL Alisic nog eens op: WUPPERTAL - Enver Alisic haalde destijds onder meer Davy Oyen, Wilfried Delbroek, Philippe Clement, Besnik Hasi en, jawel, Branko Strupar naar Genk. De vele miljoenen - althans, dat was in die dagen de overtuiging - die gepaard gingen met die transfers, werden hem niet in dank afgenomen. Maar achteraf werd Racing Genk er rijkelijk voor beloond. "En daar ben ik toch wel blij om", aldus Enver. "Als ik de balans opmaak, heb ik Genk toch wel goeie diensten bewezen. Niet vergeten, ook Suad Katana en Ismet Mulavdic werden door mij aangebracht."Ook al bleef er wat geld aan zijn vingers plakken, het lijstje Strupar, Oyen, Clement, Delbroek, Hasi, Katana en Mulavdic is voorwaar niet slecht. Kunnen Degraen en Jacob misschien nog iets van leren 
ik vrees van niet 
-
shakespare
-
-
|