Het is nu 20 mei 2012, 15:31

Beerschot in vieze papieren

Het wel en wee van het Belgisch voetbal
  • Auteur
    Bericht

Beerschot in vieze papieren

Berichtdoor sogano » 21 jan 2012, 18:33

Beerschot AC verkocht Gary Kagelmacher aan AS Monaco. In de wandelgangen valt de som van 2 à 2,5 miljoen euro. Een mooi bedrag. De transfer van Kagelmacher en het vertrek van enkele overbodige spelers vormt echter een druppel water op een hete plaat. Er is meer geld nodig. Véél meer geld.

Cijfers kunnen boekdelen spreken. De jaarrekening van de Antwerpse club ziet er absoluut niet goed uit. De omzet daalt van 8,2 naar 7,3 miljoen euro. De bedrijfskosten stegen echter van 13,6 naar 15,6 miljoen euro. Beerschot kan jaarlijks 3 miljoen aan andere opbrengsten in de boekhouding opnemen.

Beerschot leed 5,2 miljoen euro verlies. Het vorige jaar ging het om 2,4 miljoen. Dankzij een kapitaalsinjectie kleurden de cijfers wat positiever: -2,5 miljoen.

Hét probleem op het Kiel zijn de schulden op minder dan één jaar! "Beerschot moet binnen het jaar 9 miljoen euro afbetalen", stelt Trudo Dejonghe op Nr10. "Dat bedrag is groter dan de omzet van de club en benadert zelfs de totale bedrijfsinkomsten, uitgaande transfers etc. inclusief, die 10,4 miljoen euro bedraagt. Tel daar dan ook nog eens de loonlast bij die de afgelopen twee seizoenen zo'n 7 miljoen euro bedroeg en die nu niet veel kleiner zal zijn."

"Wat Beerschot kan doen om de boel recht te trekken? Maken dat ze nu alles en iedereen verkopen. Sportief zijn ze zo goed als gered. Vers kapitaal kan er voor zorgen dat ze het hoofd boven water halen. Maar of het verpanden van tv-inkomsten en ticketing de oplossing is? Dat denk ik niet. Het uitschrijven van obligaties zou iets kunnen opbrengen, maar het moge duidelijk zijn dat dit noodingrepen zijn in de hoop alsnog de licentie binnen te halen."

Bron: Voetbal België
sogano

Mijn team: Krc genk

Re: Beerschot in vieze papieren

Berichtdoor Basgenk » 21 jan 2012, 18:37

Loopt daar iets bruikbaar rond dat we eventueel (voor weinig geld) zouden kunnen overnemen? Alpaslan Öztürk misschien?
Basgenk

Mijn team: Racing Genk

Berichtdoor Toby » 21 jan 2012, 19:55

sogano schreef op 21 jan 2012, 18:33:Beerschot AC verkocht Gary Kagelmacher aan AS Monaco. In de wandelgangen valt de som van 2 à 2,5 miljoen euro. Een mooi bedrag. De transfer van Kagelmacher en het vertrek van enkele overbodige spelers vormt echter een druppel water op een hete plaat. Er is meer geld nodig. Véél meer geld.

Cijfers kunnen boekdelen spreken. De jaarrekening van de Antwerpse club ziet er absoluut niet goed uit. De omzet daalt van 8,2 naar 7,3 miljoen euro. De bedrijfskosten stegen echter van 13,6 naar 15,6 miljoen euro. Beerschot kan jaarlijks 3 miljoen aan andere opbrengsten in de boekhouding opnemen.

Beerschot leed 5,2 miljoen euro verlies. Het vorige jaar ging het om 2,4 miljoen. Dankzij een kapitaalsinjectie kleurden de cijfers wat positiever: -2,5 miljoen.

Hét probleem op het Kiel zijn de schulden op minder dan één jaar! "Beerschot moet binnen het jaar 9 miljoen euro afbetalen", stelt Trudo Dejonghe op Nr10. "Dat bedrag is groter dan de omzet van de club en benadert zelfs de totale bedrijfsinkomsten, uitgaande transfers etc. inclusief, die 10,4 miljoen euro bedraagt. Tel daar dan ook nog eens de loonlast bij die de afgelopen twee seizoenen zo'n 7 miljoen euro bedroeg en die nu niet veel kleiner zal zijn."

"Wat Beerschot kan doen om de boel recht te trekken? Maken dat ze nu alles en iedereen verkopen. Sportief zijn ze zo goed als gered. Vers kapitaal kan er voor zorgen dat ze het hoofd boven water halen. Maar of het verpanden van tv-inkomsten en ticketing de oplossing is? Dat denk ik niet. Het uitschrijven van obligaties zou iets kunnen opbrengen, maar het moge duidelijk zijn dat dit noodingrepen zijn in de hoop alsnog de licentie binnen te halen."

Bron: Voetbal België

zolang er niets ondertekend is... bruls stond toch ook al zo goed als in genk en trok uiteindelijk naar gent... zo is het voetbalwereldje nu eenmal
Toby

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor kierewiet » 22 jan 2012, 17:25

Basgenk schreef op 21 jan 2012, 18:37:Loopt daar iets bruikbaar rond dat we eventueel (voor weinig geld) zouden kunnen overnemen? Alpaslan Öztürk misschien?

Cherryl! :cheer:
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Antwerpse broedermoord

Berichtdoor Ray Sing » 18 apr 2012, 06:06

Vanoppen is duidelijk de man van de harde lijn. Na het journaille een welgemikte trap onder de kont te hebben gegeven, gaat hij nu over tot een broedermoord op den Aant-waar-rep.

Tien dagen geleden gaf de KBVB Antwerp zijn licentie. De club zou financieel voldoende gezond zijn om ook volgend seizoen in tweede klasse te spelen. Maar dat was zonder Vanoppen gerekend. Die zegt in GVA over aanwijzingen te beschikken dat den Aant-waar-rep helemaal niet zo gezond is als het zich voordoet. Hij eist formeel dat de licentie wordt ingetrokken en ging hiervoor in beroep bij de licentiecommissie.

Volgende week vrijdag komt de zaak voor. Als Beerschot zijn slag thuis haalt, heeft dit verregaande gevolgen en dreigt zelfs derde klasse voor Antwerp. Door de actie van Beerschot neemt de spanning tussen beide Antwerpse clubs verder toe. Sinds Patrick Vanoppen in februari 2011 Beerschot overnam van de groep rond Jos Verhaegen en die laatste op zijn beurt Antwerp overnam van Eddy Wauters, leven beide clubs op voet van oorlog met mekaar.

Wordt vervolgd. :check:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op 13/3 nam Beerschotvoorzitter Patrick Vanoppen al drastische maatregelen om het journaille de mond te snoeren. Vanaf dan deelt hij gele en rode kaarten uit aan journalisten die de club willen "destabiliseren".

‘We hebben nu nood aan rust om een aantal belangrijke dossiers af te werken, zonder dat we de hele tijd moeten reageren op mediabijdragen die meestal nergens op slaan', klinkt het. ‘Sommige media schrijven uitsluitend negatief over ons. Ik behoud mij het recht voor die media te verwittigen via een gele kaart of hen tijdelijk te weren uit ons stadion met een rode kaart.' SM/VM en GVA kregen al een rood karton.

Tot 30/3 last Beerschot ook een algemene persstop in. De TS en de spelers krijgen spreekverbod. De persconferenties na de wedstrijden zullen plaatsvinden maar alleen de trainer zal daarbij aanwezig zijn.

Beerschot ontkent het door HNB gelanceerde bericht dat Koster volgend seizoen de vervanger van Mathijssen wordt. ‘Wij wensen deze geruchten met klem te ontkennen!', zo klinkt het duidelijk geïrriteerd.

Journalisten worden plots bijzonder ongewenste gasten op het trainingsveld. ‘Allemaal buiten, jullie zijn er toch alleen op uit de club te destabiliseren', briest Vanoppen tegen het aanwezige journaille.

Ondertussen verdween Matthijssen met stille trom en heet zijn vervanger voor volgend seizoen ... Adrie Koster. :check:
Ray Sing

Berichtdoor shakespare » 18 apr 2012, 16:30

Vanoppen heeft dus klacht neergelegd omdat Antwerp in 2e klasse zijn licentie gehaald heeft voor volgende seizoen(2012-2013).
Hij beschuldigt dus de Licentie-commissie simpelweg van onbekwaamheid en/of corruptie.
Met enige moeite zou je kunnen zeggen dat Beerschot hier partij is omdat ze beide in dezelfde stad actief zijn. Een concurrent kan je het moeilijk noemen, vermits ik me kan voorstellen dat rood-wit-supporters nog liever d**dvallen dan naar het Kiel te trekken voor een voetbalmatch.
Wat speelt dan wel mee? Meer dan waarschijnlijk wat haantjesgedrag en vooral rancune.Eddy Wauters heeft waarschijnlijk wat "hot info" doorgespeeld aan Vanoppen met een dubbele bedoeling :
1. op korte termijn : De overnemers van Antwerp(Verhaegen en co) wat irriteren en de Bond wat "jennen"
2. op langere termijn :Vanoppen en Beerschot in het Antwerpse onmogelijk maken en zowat iedereen tegen beide in het harnas te
te jagen.
Vanoppen slaagt er inderdaad wonderwel in zich problemen op de hals te halen waar het niet nodig is en vooral problemen die hij zich op het eerste zicht niet kan veroorloven : hij blijft immers een Leuvenaar die nu mannen "van 't stad" gaat aanpakken, en dat nadat hij zich zowel in het voetbalwereldje als in de media reeds bijzonder populair heeft gemaakt :nono:.
Daarbij lijkt het er ook niet direct op dat zijn eigen club veel overschot had/heeft bij het toekennen van zijn eigen licentie, hetgeen diezelfde commissieleden zich waarschijnlijk goed gaan herinneren tijdens de controles in december en de toekenning in maart voor het daaropvolgende seizoen.
Toch eens even nakijken of de man wel van Leuven is en niet van het Brusselse, want daar zitten toch
de kieken(fretter)s :(
Laatst bijgewerkt door shakespare op 19 apr 2012, 22:12, in totaal 2 keer bewerkt.
shakespare

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
kierewiet

Berichtdoor Tazz » 18 apr 2012, 19:27

Vannoppen wil enkel en alleen Antwerp kapot krijgen om voor eeuwig in de geschiedenisboeken te staan als killer van Antwerp en tegelijkertijd held van de Beerschotaanhang. Haantjesgedrag en opportunisme ten top.

Mijn team: KRC Genk, Schalke 04

Berichtdoor shakespare » 18 apr 2012, 22:56

Tazz schreef op 18 apr 2012, 19:27:Vannoppen wil enkel en alleen Antwerp kapot krijgen om voor eeuwig in de geschiedenisboeken te staan als killer van Antwerp en tegelijkertijd held van de Beerschotaanhang. Haantjesgedrag en opportunisme ten top.

Ik denk dat het alleen gaat om rancune tegen Verhaegen en Co: die hebben hem al een paar keren vies aan zijn geld gezeten en dreigen hem nu opnieuw in 't zak te zetten via hun steun aan Antwerp... :p
shakespare

Berichtdoor Rated R » 19 apr 2012, 08:07

Fuck die ratten,
liever de Great Old.
1312
Not removing until: sterrenlogo terug is (08.02.12)
Not removing until: Been ontslagen wordt (08.02.12)
Not removing until: Sittard terug in de ere divisie speelt (08.02.12)
Not removing until: West Ham de Barclays League wint (08.02.12)
Rated R

Mijn team: Genk,WestHam,Sittard

Berichtdoor Malu » 19 apr 2012, 08:26

shakespare schreef op 18 apr 2012, 22:56:
Tazz schreef op 18 apr 2012, 19:27:Vannoppen wil enkel en alleen Antwerp kapot krijgen om voor eeuwig in de geschiedenisboeken te staan als killer van Antwerp en tegelijkertijd held van de Beerschotaanhang. Haantjesgedrag en opportunisme ten top.

Ik denk dat het alleen gaat om rancune tegen Verhaegen en Co: die hebben hem al een paar keren vies aan zijn geld gezeten en dreigen hem nu opnieuw in 't zak te zetten via hun steun aan Antwerp... :p

Ik denk het ook, alhoewel wat Tazz zegt voor Vannoppen wel mooi meegenomen is. Als Antwerp weg zou vallen zouden zij waarschijnlijk wel iets gemakkelijker aan sponsors geraken zeker als A3 Beerschot volgend jaar swingend laat voetballen.

Ik denk dat die Vannoppen niet slecht bezig is, hij is er toch in geslaagd om die put van 9M? voorlopig te lichten en een licentie te halen voor volgend seizoen. Eens zien als hij dat kan blijven volhouden. Dat die gast zich kan verkopen is duidelijk die antwerpse ratten vallen toch voor hem.
Malu

Berichtdoor K.O.T.F. » 19 apr 2012, 11:33

wat een hatelijk persoon die vanoppen.. die gaat nog eens vies tegen de lamp lopen als hij per toeval de verkeerde antwerp fan tegenkomt. wat een rotzak toch he.. Adri ligt binnen de 8 speeldagen buiten!
K.O.T.F.

Mijn team: Fortuna

Berichtdoor Earthbender » 19 apr 2012, 21:38

http://www.clint.be/sport/voetbal/antwe ... -beerschot

Spoiler:
Antwerpsupporters bezorgen oorlogsverklaring aan Beerschot

Het was te verwachten. En we kunnen het hen niet kwalijk nemen. Na het smerige offensief van Beerschot-commandant Patrick Vanoppen kon het Antwerpse leger onder leiding van generaal Jan Michel echt niet anders. War is on...
Enkele weken geleden kregen zowel Beerschot als Antwerp te horen dat ze hun licentie kregen. Great success! Want zonder mogen ze een trapje lager gaan sjotteren. Gisteren gooide Beerschot-voorzitter Patrick Vanoppen echter kilo’s roet in het eten van The Great Old door te verkondigen dat ze hun licentie niet verdienen, met alle woeste, doch voorspelbare, reacties vandien.

Maar Antwerpsupporters zouden geen Antwerpsupporters zijn als ze niet net iets verder zouden gaan dan verhitte gevoelens. Daarom trokken de diehards naar het thuisfront van Beerschot en grafiteerden ze een welgemeende boodschap op de Beerschotmuren: “War is on”, stond er in wazige, rode letters te lezen. Een beetje verder werd dezelfde oorlogsverklaring in het zwart aangebracht op een standbeeldachtig kunstwerk van Beerschot, genaamd: de Rat. Daaronder de handtekening ‘R.A.F.C 1880’. Helaas wist de politie er vrijwel onmiddellijk van af en belden ze de plaatselijke kuisploeg om de boodschap te laten verwijderen. Moeilijk was dat niet, aangezien het kunstwerk gefabriceerd werd uit graffiti-bestendig materiaal.

Ondertussen bereiden de twee aartsvijanden hun legers voor om het geschil uit te vechten. De führer van Antwerp stuurde ondertussen al een duidelijke boodschap naar buiten. “Ik vind het frappant dat clubs elkaar bevechten over een licentie. Ze zijn in paniek nu we in hun vaarwater komen. Op het veld zijn we de ploeg van ‘t stad en voor de groene tafel zullen we dat ook zijn”, aldus generaal Jan Michel.

Zijn voorganger, luitenant-generaal Eddy Wauters, wordt ervan verdacht cruciale informatie te hebben doorgegeven aan Beerschot-commandant Patrick Vanoppen. Nu zit hij met de poepers. “Ik zit er voor niets tussen. Ik heb de indruk dat niemand het wil verstaan, maar ik ben blij dat Antwerp een licentie heeft. Niet alleen omdat Antwerp mijn club is, maar ook omdat ik schuldeiser ben. Als Antwerp geen licentie krijgt, zie ik mijn geld ook nooit meer terug, dus...”, vertelt hij met trillende stem.

Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer het startschot gegeven wordt. Op Facebook wordt Vanoppen trouwens op ludieke wijze afhandig gemaakt van zijn rijbewijs naar analogie van zijn vreemde hersenkronkels van de laatste dagen. (KDN)
Earthbender

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
genkie, real G

Berichtdoor genkie » 19 apr 2012, 23:16

Earthbender schreef op 19 apr 2012, 21:38:http://www.clint.be/sport/voetbal/antwerpsupporters-bezorgen-oorlogsverklaring-aan-beerschot

Spoiler:
Antwerpsupporters bezorgen oorlogsverklaring aan Beerschot

Het was te verwachten. En we kunnen het hen niet kwalijk nemen. Na het smerige offensief van Beerschot-commandant Patrick Vanoppen kon het Antwerpse leger onder leiding van generaal Jan Michel echt niet anders. War is on...
Enkele weken geleden kregen zowel Beerschot als Antwerp te horen dat ze hun licentie kregen. Great success! Want zonder mogen ze een trapje lager gaan sjotteren. Gisteren gooide Beerschot-voorzitter Patrick Vanoppen echter kilo’s roet in het eten van The Great Old door te verkondigen dat ze hun licentie niet verdienen, met alle woeste, doch voorspelbare, reacties vandien.

Maar Antwerpsupporters zouden geen Antwerpsupporters zijn als ze niet net iets verder zouden gaan dan verhitte gevoelens. Daarom trokken de diehards naar het thuisfront van Beerschot en grafiteerden ze een welgemeende boodschap op de Beerschotmuren: “War is on”, stond er in wazige, rode letters te lezen. Een beetje verder werd dezelfde oorlogsverklaring in het zwart aangebracht op een standbeeldachtig kunstwerk van Beerschot, genaamd: de Rat. Daaronder de handtekening ‘R.A.F.C 1880’. Helaas wist de politie er vrijwel onmiddellijk van af en belden ze de plaatselijke kuisploeg om de boodschap te laten verwijderen. Moeilijk was dat niet, aangezien het kunstwerk gefabriceerd werd uit graffiti-bestendig materiaal.

Ondertussen bereiden de twee aartsvijanden hun legers voor om het geschil uit te vechten. De führer van Antwerp stuurde ondertussen al een duidelijke boodschap naar buiten. “Ik vind het frappant dat clubs elkaar bevechten over een licentie. Ze zijn in paniek nu we in hun vaarwater komen. Op het veld zijn we de ploeg van ‘t stad en voor de groene tafel zullen we dat ook zijn”, aldus generaal Jan Michel.

Zijn voorganger, luitenant-generaal Eddy Wauters, wordt ervan verdacht cruciale informatie te hebben doorgegeven aan Beerschot-commandant Patrick Vanoppen. Nu zit hij met de poepers. “Ik zit er voor niets tussen. Ik heb de indruk dat niemand het wil verstaan, maar ik ben blij dat Antwerp een licentie heeft. Niet alleen omdat Antwerp mijn club is, maar ook omdat ik schuldeiser ben. Als Antwerp geen licentie krijgt, zie ik mijn geld ook nooit meer terug, dus...”, vertelt hij met trillende stem.

Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer het startschot gegeven wordt. Op Facebook wordt Vanoppen trouwens op ludieke wijze afhandig gemaakt van zijn rijbewijs naar analogie van zijn vreemde hersenkronkels van de laatste dagen. (KDN)

Daar hebben we het laatste nog niet van gezien denk ik.

Edit: per ongeluk op "vind ik leuk" geklikt.
genkie

Mijn team: krc genk

Voetbal is oorlog!

Berichtdoor Ray Sing » 20 apr 2012, 06:19

De Antwerpse politie schuift de schuld van de voetbaloorlog in de schoenen van de Beerschotbestuurders en maakt zich zorgen over de gevolgen in en rond de voetbalstadions. Volgens Beerschot giet net de politie olie op het vuur.

De politie van Antwerpen maakt zich zorgen over de escalerende voetbaloorlog op bestuursniveau in de stad. Eerder deze week tekende Beerschot beroep aan tegen de licentie van R. Antwerp F.C. De gevolgen bleven niet uit. Vandalen besmeurden de muur van het supporterscafé van Beerschot en het standbeeld van De Kielse Rat.

De politie heeft schrik voor meer geweld en wijst beschuldigend naar Beerschot. 'De door de voorzitter van Beerschot genomen actie wordt zowel binnen als buiten zijn club als een ernstige provocatie van de tegenpartij ervaren', liet de commissaris van de Antwerpse voetbalcel in een mail weten aan het Beerschotbestuur.

Beerschot reageert op zijn beurt woedend. 'Dit is te gortig. We hopen dat in de toekomst iemand met zo'n verantwoordelijke functie zich informeert voor hij nonsens schrijft', reageert woordvoerder Frank Van Laeken in GVA.

Even verderop, in Deurne, mag ex-voorzitter Eddy Wauters de club niet meer in waar hij zoveel jaren het "mooie" weer heeft gemaakt, tot zijn club nagenoeg bankroet was. Aant-waar-rep stuurde hem een aangetekende brief waarin hem beleefd doch dringend wordt verzocht om zijn tronie niet meer op de Bosuil te vertonen. De club benadrukt dat deze maatregel wordt genomen om het lijfsbehoud van de voorzitter-in-hart-en-nieren te beschermen. ‘Omdat er bij de supporters allerlei zaken leven en we zijn veiligheid niet meer kunnen garanderen', zegt interim-voorzitter Jan Michel. ‘We willen niet aansprakelijk zijn als er iets misloopt. Het is in zijn eigen belang.'

Sommige supporters opperen dat Wauters den Aant-waar-rep een kloot heeft willen afdraaien. Hij zou aan Beerschot info hebben doorgespeeld die nu wordt gebruikt om tegen de licentie van de oudste, maar ondertussen hoogbejaarde, club van 't land beroep aan te tekenen. ‘Daar doe ik zelf geen uitspraken over, maar dat is inderdaad wat leeft', aldus Michel.

Eddy Wauters zelf wacht af. ‘Ik heb die brief nog niet en wil weten wat hun gefundeerde reden is. Als ze mijn veiligheid niet meer kunnen garanderen, kunnen ze dan nog een match organiseren? Er kan natuurlijk altijd een zot zijn die mij de kogel wil geven, maar de laatste wedstrijden dat ik er was, viel dat allemaal wel mee. Antwerp stookt de supporters op, zo wordt mij verteld. Trouwens, met dat beroep van Beerschot heb ik niets te maken. Dat is de vete tussen Vanoppen en Verhaeghe. Wel heb ik vorige maand een brief naar de bond gestuurd om te zeggen dat ik volgend jaar niet meer borg sta voor de licentie. Meer niet.'
Ray Sing

Berichtdoor Jabba » 20 apr 2012, 09:52

Die Vanoppen begint serieus mijn keel uit te hangen. Ook zijn hele hetze naar de pers toe.Zie de hele affaire rond de trainerswissel, eerst de pers van foutieve info en roddel beschuldigen. 1,5 maand hierna wordt Koster doodleuk aangesteld als nieuwe trainer.
Ik hoop dat de KBVB nu elk regeltje gaat toepassen naar Beerschot toe.
Jabba

Mijn team: Genk,S04,Newcastle

Keer terug naar Nationaal voetbal