Het is nu 20 mei 2012, 15:23

Anele Ngcongca

Alles over Racing Genk, van nieuws tot wedstrijden, spelers, transfers, ...
  • Auteur
    Bericht

Re: Anele Ngcongca

Berichtdoor shakespare » 04 feb 2012, 15:17

Martrim schreef op 04 feb 2012, 15:07:
Ursa_Major schreef op 03 feb 2012, 21:39:Idem Mboyo op Anele.

In diezelfde wedstrijd wordt Hyland dan wel 4 wedstrijden (terecht) voor zijn rode kaart geschorst. 2 maten 2 gewichten, ofwel gebruik je voor alles tv-beelden, ofwel voor niks.

En ik blijf het dan onbegrijpelijk vinden dat de clubs zelf niet verder gaan met zo dingen. Beelden genoeg te vinden...

Vroeger moesten de clubs dat idd doen nl klacht neerleggen bij het Bondsparket, met alle ruzies zoals tussen Standard en Gent.Sinds kort bekijkt het Bondsparket per definitie alle beelden van een speeldag en roept dan de zondaars te verantwoording.
Alleen lijkt het erop dat de scheidsrechter éérst moet toegeven dat hij het niet gezien heeft...(en als hij dat teveel gaan toegeven gaat Jeurissen aan zijn centen :( )
maw er was eindelijk een aanzet tot gelijkschakeling tussen alle ploegen en "ze" hebben er weer wat op gevonden :ween:
shakespare

Mijn team: KRC Genk

Berichtdoor Super_Mike » 04 feb 2012, 23:50

Als ik me correct herinner heb ik de scheidsrechter op KVM een beweging zien doen na de slag van Anele, maar voor het natrappen van Cordaro, waaruit ik kon afleiden dat hij het heus niet zo erg vond. Ik keek onmiddellijk naar de scheidsrechter omdat ik vreesde dat Anele mocht gaan douchen. Iemand die de beelden nog heeft?
Super_Mike

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor Aaron » 05 feb 2012, 05:33

Hij geeft maar geel voor Cordaro ter compensatie voor de actie van Anele, dus heeft hij deze fase wel beoordeeld.
Aaron

Berichtdoor shakespare » 05 feb 2012, 09:32

Super_Mike schreef op 04 feb 2012, 23:50:Als ik me correct herinner heb ik de scheidsrechter op KVM een beweging zien doen na de slag van Anele, maar voor het natrappen van Cordaro, waaruit ik kon afleiden dat hij het heus niet zo erg vond. Ik keek onmiddellijk naar de scheidsrechter omdat ik vreesde dat Anele mocht gaan douchen. Iemand die de beelden nog heeft?

Allemaal wishful thinking vrees ik, vooraleer bondsprocureur Rubens een speler op basis van de beelden naar het sportcomité stuurt is er éérst gevraagd aan de scheidsrechter of hij iets gezien heeft. Alléén bij negatief antwoord volgt er straf.
Kijk naar Bolat...
.
shakespare

Berichtdoor guymahieu » 07 feb 2012, 19:41

18:11 Ngcongca Anele, rechtsback van Racing Genk, moest zich dinsdag voor het sportcomité van de voetbalbond verantwoorden voor een elleboogstoot op Alessandro Cordaro van KV Mechelen.
Het bondsparket had voor die actie drie weken schorsing gevorderd. Maar het sportcomité ging niet in op die eis. Anele wordt uiteindelijk geschorst voor één speeldag met uitstel.

Hij gaat dus vrijuit. Enkel indien hij in de loop van dit seizoen opnieuw wordt uitgesloten, wordt die voorwaardelijke straf omgezet in een effectieve.

Roger COX
guymahieu

Berichtdoor RacingRobin » 07 feb 2012, 19:41

Komt er mee weg met 1 speeldag schorsing, al bij al nog goed nieuws dus. Maar zo ziet ge maar...bondsparket wou hem er 3 geven!!! Ben benieuwd wat Mbokani te wachten staat, als hij al een onderzoek vast heeft.
Laatst bijgewerkt door RacingRobin op 07 feb 2012, 19:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
RacingRobin

Berichtdoor guymahieu » 07 feb 2012, 19:43

Met uitstel, dus niet geschorst, of begrijp ik het verkeerd?
guymahieu

Berichtdoor kierewiet » 07 feb 2012, 19:43

Ze zullen ondertussen door hebben dat Genk een abonnement heeft op die TV-beelden, terwijl anderen wekelijks on(der)gestraft de boel kunnen begaaien!
't Is stil, waar het nooit waait.
kierewiet

Berichtdoor putteke » 07 feb 2012, 19:44

guymahieu schreef op 07 feb 2012, 19:41:18:11 Ngcongca Anele, rechtsback van Racing Genk, moest zich dinsdag voor het sportcomité van de voetbalbond verantwoorden voor een elleboogstoot op Alessandro Cordaro van KV Mechelen.
Het bondsparket had voor die actie drie weken schorsing gevorderd. Maar het sportcomité ging niet in op die eis. Anele wordt uiteindelijk geschorst voor één speeldag met uitstel.

Hij gaat dus vrijuit. Enkel indien hij in de loop van dit seizoen opnieuw wordt uitgesloten, wordt die voorwaardelijke straf omgezet in een effectieve.

Roger COX

dankzij Wasilewski !!! :lol:
putteke

Mijn team: K.R.C. Genk

Berichtdoor Animale322 » 07 feb 2012, 19:46

Staat Anele nie op 1 kaart van geel schorsing? Zo ja, gaat deze voorwaardelijke dan in als hij nog eens geel krijgt, of is het enkel bij rood?
Mentalità, l'amicizia e l'unità ... Andiamo Genk, sempre con te !
Animale322

Mijn team: KRC Genk, Juventus

Berichtdoor Tucson » 07 feb 2012, 19:47

RacingRobin schreef op 07 feb 2012, 19:41:Komt er mee weg met 1 speeldag schorsing, al bij al nog goed nieuws dus. Maar zo ziet ge maar...bondsparket wou hem er 3 geven!!! Ben benieuwd wat Mbokani te wachten staat, als hij al een onderzoek vast heeft.

Ik vraag mij af waarom zo een lichte straf (gelukkig), om eigen falen te verdoezelen of om tegen anderen niet te moeten optreden?
Tucson

Mijn team: Genk

Berichtdoor RacingRobin » 07 feb 2012, 19:49

Tucson schreef op 07 feb 2012, 19:47:
RacingRobin schreef op 07 feb 2012, 19:41:Komt er mee weg met 1 speeldag schorsing, al bij al nog goed nieuws dus. Maar zo ziet ge maar...bondsparket wou hem er 3 geven!!! Ben benieuwd wat Mbokani te wachten staat, als hij al een onderzoek vast heeft.

Ik vraag mij af waarom zo een lichte straf (gelukkig), om eigen falen te verdoezelen of om tegen anderen niet te moeten optreden?

Dit ruikt inderdaad verdacht veel naar compensatie, maar we mogen niet klagen als je ziet dat het oh zo objectieve bondsparket er 3 aan zijn laars wou lappen.
RacingRobin

Berichtdoor putteke » 07 feb 2012, 19:54

Animale322 schreef op 07 feb 2012, 19:46:Staat Anele nie op 1 kaart van geel schorsing? Zo ja, gaat deze voorwaardelijke dan in als hij nog eens geel krijgt, of is het enkel bij rood?

't Gaat toch over "uitsluiting"(rood) en ik betwijfel of 2x geel een extra schorsingsdag zal inhouden... allez zo interpreteer ik toch de tekst van m'n dorpsgenoot Cox.
putteke

Mijn team: K.R.C. Genk

Berichtdoor RacingRobin » 07 feb 2012, 19:57

guymahieu schreef op 07 feb 2012, 19:43:Met uitstel, dus niet geschorst, of begrijp ik het verkeerd?

Heb ik me ook in vergist, hij krijgt dus geen schorsing, maar is wel voorwaardelijk tot 30 juni.
RacingRobin

Berichtdoor Animale322 » 07 feb 2012, 22:04

putteke schreef op 07 feb 2012, 19:54:
Animale322 schreef op 07 feb 2012, 19:46:Staat Anele nie op 1 kaart van geel schorsing? Zo ja, gaat deze voorwaardelijke dan in als hij nog eens geel krijgt, of is het enkel bij rood?

't Gaat toch over "uitsluiting"(rood) en ik betwijfel of 2x geel een extra schorsingsdag zal inhouden... allez zo interpreteer ik toch de tekst van m'n dorpsgenoot Cox.

Ik bedoel dat als Anele nog eens geel pakt, hij 5 gele kaarten heeft, en schorsing dus volgt. Kan hij op basis van nog 1 gele kaart, die voorwaardelijke rood werkelijk zien ingaan?
Animale322

Berichtdoor shakespare » 07 feb 2012, 22:10

Animale322 schreef op 07 feb 2012, 22:04:
putteke schreef op 07 feb 2012, 19:54:'t Gaat toch over "uitsluiting"(rood) en ik betwijfel of 2x geel een extra schorsingsdag zal inhouden... allez zo interpreteer ik toch de tekst van m'n dorpsgenoot Cox.

Ik bedoel dat als Anele nog eens geel pakt, hij 5 gele kaarten heeft, en schorsing dus volgt. Kan hij op basis van nog 1 gele kaart, die voorwaardelijke rood werkelijk zien ingaan?
Neen, alleen als hij dit seizoen nog eens direct rood pakt(dus ook geen 2x geel volgens mij) met een schorsing erboven op, komt die ene speeldag erbij.
5 gele kaarten hebben een sanctie van 1 speeldag voor gevolg; dat heeft niks te maken met een sanctie wegens rood.
shakespare

Berichtdoor Animale322 » 07 feb 2012, 22:11

shakespare schreef op 07 feb 2012, 22:10:
Animale322 schreef op 07 feb 2012, 22:04:Ik bedoel dat als Anele nog eens geel pakt, hij 5 gele kaarten heeft, en schorsing dus volgt. Kan hij op basis van nog 1 gele kaart, die voorwaardelijke rood werkelijk zien ingaan?
Neen, alleen als hij dit seizoen nog eens direct rood pakt(dus ook geen 2x geel volgens mij) met een schorsing erboven op, komt die ene speeldag erbij.
5 gele kaarten hebben een sanctie van 1 speeldag voor gevolg; dat heeft niks te maken met een sanctie wegens rood.

Ok merci, perfect antwoord op mijn vraag :therethere:
Animale322

Berichtdoor Malu » 07 feb 2012, 22:42

En wat als Anele ruzie krijgt met Been en die wordt uitgesloten van de kern?
Malu

Berichtdoor TZ!*!90 » 07 feb 2012, 22:56

Ik vrees dat hij weg is volgend jaar, is dit seizoen toch wel iets minder als vorig jaar.
TZ!*!90

Mijn team: K.R.C. Genk.

Berichtdoor charel » 07 feb 2012, 23:06

De inschatting kan ook zijn dat Anele nog van pas kan komen wanneer we tegen rechtstreekse concurrenten spelen (in zoverre die er nog zijn voor...) ??
charel

Mijn team: KRC GENK

Berichtdoor sogano » 08 feb 2012, 08:05

guymahieu schreef op 07 feb 2012, 19:41:18:11 Ngcongca Anele, rechtsback van Racing Genk, moest zich dinsdag voor het sportcomité van de voetbalbond verantwoorden voor een elleboogstoot op Alessandro Cordaro van KV Mechelen.

Roger COX

Met dank aan Been, die speciaal hiervoor zijn 'heilige vrije dag in Rotterdam' had opgegeven om Anele te steunen en het pleidooi van Genk- pleiter Johnny Maeschalk, die er terecht naar verwees dat de scheids (Delferière) gemakshalve in een mail bevestigde dat 'hij de fout niet gezien' had om zo op simpele wijze eventueel ' geen sanctie door de Bond te riskeren'.

Het feit dat hij op die bewuste fase Anele wel het voordeel geeft, is volgens JM toch wel een bewijs dat hij die fase beoordeeld heeft. Bovendien is het Cordaro die een eerste slaande beweging maakt. Anele geeft geen slag, hij verweert zich. Van een moedwillige elleboog is geen sprake, volgens JM. In de volgende fase geeft de ref trouwens 'slechts geel' voor een doodschop van Cordaro en krijgt Anele in het tumult nog een duidelijke elleboog van Iddi, die NIET opgeroepen wordt....

Bron: HLN
sogano

Mijn team: Krc genk

Berichtdoor shakespare » 08 feb 2012, 08:18

sogano schreef op 08 feb 2012, 08:05:

Roger COX

Met dank aan Been, die speciaal hiervoor zijn 'heilige vrije dag in Rotterdam' had opgegeven om Anele te steunen en het pleidooi van Genk- pleiter Johnny Maeschalk, die er terecht naar verwees dat de scheids (Delferière) gemakshalve in een mail bevestigde dat 'hij de fout niet gezien' had om zo op simpele wijze eventueel ' geen sanctie door de Bond te riskeren'.

Het feit dat hij op die bewuste fase Anele wel het voordeel geeft, is volgens JM toch wel een bewijs dat hij die fase beoordeeld heeft. Bovendien is het Cordaro die een eerste slaande beweging maakt. Anele geeft geen slag, hij verweert zich. Van een moedwillige elleboog is geen sprake, volgens JM. In de volgende fase geeft de ref trouwens 'slechts geel' voor een doodschop van Cordaro en krijgt Anele in het tumult nog een duidelijke elleboog van Iddi, die NIET opgeroepen wordt....

Martrim had dus gelijk: een goeie advocaat pleit de speler op die manier (bijna) vrij :thumb:
shakespare

Berichtdoor sogano » 08 feb 2012, 08:29

shakespare schreef op 08 feb 2012, 08:18:
sogano schreef op 08 feb 2012, 08:05:

Martrim had dus gelijk: een goeie advocaat pleit de speler op die manier (bijna) vrij :thumb:

Inderdaad: kijk maar naar de 'mirakels' die François verricht om voor zijn 'crapuleuze schoppers' een milde straf los te weken...
sogano

Mijn team: Krc genk

Berichtdoor Happy Blue » 08 feb 2012, 09:22

Opvallend is ook dat Standard zich neerlegt bij de schorsing van Filipe (4 waarvan 2 effectief) ... maar dat Lierse zich nog moet bedenken of het in beroep gaat voor de schorsing van Grncarov (6. waarvan 4 effectief). Een extra boete moesten ze geven ...
Happy Blue

Berichtdoor shakespare » 12 feb 2012, 08:10

IK ben toch eens benieuwd naar die fase tussen Anele en Depauw in de 2e helft, rondom de middellijn. Ik kon me echt niet ontdoen van de indruk dat Anele (weer) een slaande beweging maakte. Enfin, ik ga er vanuit dat ik de fase verkeerd heb beoordeeld en dat moeten de beelden (en het bondsparket) dan maar duidelijk maken...
shakespare

Berichtdoor Super_Mike » 12 feb 2012, 08:14

Happy Blue schreef op 08 feb 2012, 09:22:

Opvallend is ook dat Standard zich neerlegt bij de schorsing van Filipe (4 waarvan 2 effectief) ... maar dat Lierse zich nog moet bedenken of het in beroep gaat voor de schorsing van Grncarov (6. waarvan 4 effectief). Een extra boete moesten ze geven ...

Ik kan er niet bij waarom die halvegare van Standard een mindere sanctie krijgt dan Grncarov. Akkoord, die laatste was de aansteker van de hetze, maar wat Felipe onderweg naar de kleedkamer allemaal liet zien, was nog een pak erger. Ik had het wel eens willen zien als die Ijslander hem niet tegen had gehouden.

En laat ons ook niet vergeten dat de burgemeester ook serieus wat boter op zijn hoofd heeft. Als je een ploeg zo flagrant besteelt, mag je gerust de hand in eigen boezem steken als de boel ontaard is.
Super_Mike

Mijn team: RC Genk

Berichtdoor Happy Blue » 12 feb 2012, 10:34

Super_Mike schreef op 12 feb 2012, 08:14:Ik kan er niet bij waarom die halvegare van Standard een mindere sanctie krijgt dan Grncarov. Akkoord, die laatste was de aansteker van de hetze, maar wat Felipe onderweg naar de kleedkamer allemaal liet zien, was nog een pak erger. Ik had het wel eens willen zien als die Ijslander hem niet tegen had gehouden.

Omdat hij 3x een fout doet. 2x aan de haren trekken op de voet staan/of stampen. (Pocognoli?)

Als ze Felipe hadden laten doen was hij wel zwaarder bestraft geweest.
Happy Blue

Berichtdoor Roelracing » 24 feb 2012, 17:07

Heeft Anele zijn wenkbrauwen al lang op deze manier? Origineel :D
Nog niet eerder opgevallen.
Successupporter = opportunist
There is only one Super RACING!!
Houd het simpel, leef met vlag(gen) en ... GENK!!!
Roelracing

Berichtdoor StarFish » 24 feb 2012, 18:12

Roelracing schreef op 24 feb 2012, 17:07:Heeft Anele zijn wenkbrauwen al lang op deze manier? Origineel :D
Nog niet eerder opgevallen.

Man so gay dat die gast nu uitziet :rofl: Je zou bijna denken dat er een kaalgeschoren wijf voor je staat 8)
StarFish

De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Alexx, footliefhebber, Genkofcourse, RacingRobin, Roelracing

Berichtdoor Vini » 30 maart 2012, 10:44

Anele: "Het is tijd om Genk te verlaten"
http://www.voetbalprimeur.be/site/nieuw ... laten.html
Vini

VorigeVolgende

Keer terug naar KRC Genk