door Sessegnon » 21 dec 2011, 21:52
http://eredivisielive.nl/video/35452-aj ... orter.htmlOngezien in het (Nederlandse) voetbal: tijdens de eerste helft van Ajax-AZ loopt er een supporter het veld op. De man in kwestie valt AZ-doelman Esteban aan. De doelman reageert en krijgt vervolgens de rode kaart van scheidsrechter Nijhuis. Verbeek stuurt daarop zijn manschappen direct naar binnen. Studiogast is Mario Been. Persoonlijk vind ik het dom van de scheidsrechter om in dit geval de regels gewoon blind toe te passen. Dit zijn toch echt wel verzachtende omstandigheden, lijkt me... Of is de rode kaart terecht?
-
Sessegnon
-
-
-
- Mijn team: KRC Genk
door Happy Blue » 21 dec 2011, 21:59
Sessegnon schreef op 21 dec 2011, 21:52:http://eredivisielive.nl/video/35452-ajax-az-tijdelijk-gestaakt-wegens-incident-met-supporter.html Ongezien in het (Nederlandse) voetbal: tijdens de eerste helft van Ajax-AZ loopt er een supporter het veld op. De man in kwestie valt AZ-doelman Esteban aan. De doelman reageert en krijgt vervolgens de rode kaart van scheidsrechter Nijhuis. Verbeek stuurt daarop zijn manschappen direct naar binnen. Studiogast is Mario Been. Persoonlijk vind ik het dom van de scheidsrechter om in dit geval de regels gewoon blind toe te passen. Dit zijn toch echt wel verzachtende omstandigheden, lijkt me... Of is de rode kaart terecht?
"Tuurlijk is de rode kaart terecht!" "Een pluim voor de scheids." Robert Jeurissen http://www.twitmunin.com/v/607301/histo ... nvb-beker/
-
Happy Blue
-
-
-
-
door Earthbender » 21 dec 2011, 22:02
Spelers willen niet meer. Ze stappen op. Ajax wil nog, AZ denkt: F*** off!
-
Earthbender
-
-
-
door Happy Blue » 21 dec 2011, 22:04
De werkelijkheid is altijd grappiger : Arbiter Bas Nijhuis besloot vanavond AZ-doelman Esteban rood te geven nadat de speler zelf was aangevallen door een supporter. Stond de arbiter in zijn recht? Ja, volgens het reglement van de KNVB. Het artikel 12, 'overtredingen en onbehoorlijk gedrag', zegt:
'Een speler maakt zich schuldig aan een gewelddadige handeling als hij buitensporige inzet of geweld gebruikt, zonder dat dit in strijd om de bal is. Hij is ook schuldig aan een gewelddadige handeling als hij buitensporige inzet of geweld gebruikt ten opzichte van een ploeggenoot, toeschouwer, wedstrijdofficial of enig ander persoon.'
Het reglement gaat verder:
'Een gewelddadige handeling kan plaatsvinden, zowel op het speelveld als daarbuiten; de bal kan al dan niet in het spel zijn.'
En misschien dacht arbiter Nijhuis hier aan, voordat hij de rode kaart trok? 'Scheidsrechters worden er aan herinnerd, dat een gewelddadige handeling vaak leidt tot massale opstootjes; ze moeten dit daarom door krachtig optreden proberen te vermijden. Een speler, wisselspeler of gewisselde speler die zich schuldig maakt aan een gewelddadige handeling moet van het speelveld worden gezonden.'
Helemaal in lijn met de reglementen dus. 
-
Happy Blue
-
-
-
-
door Alexx » 21 dec 2011, 22:06
Vind dat toch wel terecht hoor voor die keeper hoor. Dat je je niet laat doen als doelman en dat je hem tegen de grond werkt kan ik perfect inkomen, dat tweer keer natrappen is nergens voor nodig.
-
Alexx
-
-
-
door Rune » 21 dec 2011, 22:21
Alexx schreef op 21 dec 2011, 22:06:Vind dat toch wel terecht hoor voor die keeper hoor. Dat je je niet laat doen als doelman en dat je hem tegen de grond werkt kan ik perfect inkomen, dat tweer keer natrappen is nergens voor nodig.
Wat die keeper doet kan totaal niet door de beugel, maar op dat moment moet die idioot van een scheidsrechter de match stilleggen in plaats van een rode kaart te geven en de negatieve aandacht naar de doelman te trekken. Ik hoop op een 0-5 en dikke boete voor Ajax, maar match zal wel herspeeld worden. Dikke  voor Verbeek.
-
Rune
-
-
-
door Jimz » 21 dec 2011, 22:21
Dit is zo een twijfelgeval.
Rood, ja of nee, dat hij zo reageert kan ik heel goed inkomen. Die gek vliegt recht op hem af met zijn voet naar zijn enkel, die 2de keer natrappen is er echter teveel aan.
-
Jimz
-
-
-
door Alexx » 21 dec 2011, 22:27
Feit is als Proto of Bolat dit doet, vindt iedereen hier dit 100% rood.
-
Alexx
-
-
-
- De volgende gebruikers vinden dit bericht leuk:
Matteo
door Dries » 21 dec 2011, 22:52
Alexx schreef op 21 dec 2011, 22:06:Vind dat toch wel terecht hoor voor die keeper hoor. Dat je je niet laat doen als doelman en dat je hem tegen de grond werkt kan ik perfect inkomen, dat tweer keer natrappen is nergens voor nodig.
meen je dat nu? Wat zou jij doen als er ineens onverwacht zo'n zot je langs achter aanvalt, normale reactie van de keeper en die 'supporter' verdiende niet beter. Daarna doet de ref er nog een schepje bovenop door die arme jongen rood te geven, geen sprankeltje menselijkheid en blind staren op het reglement. Gelukkig heeft die trainer nog ballen aan zijn lijf en legt hij de boel plat. Benieuwd hoe de Nederlandse bond dit gaat oplossen.
Racing Till I Die!
-
Dries
-
-
-
door Happy Blue » 21 dec 2011, 22:54
Alexx schreef op 21 dec 2011, 22:27:Feit is als Proto of Bolat dit doet, vindt iedereen hier dit 100% rood.
Toch niet. En ook niet als het om een Genkse zot zou gaan. En je kan het ook niet vergelijken met een Cantona actie.
-
Happy Blue
-
-
-
-
door Alexx » 21 dec 2011, 22:57
Dries schreef op 21 dec 2011, 22:52:Alexx schreef op 21 dec 2011, 22:06:Vind dat toch wel terecht hoor voor die keeper hoor. Dat je je niet laat doen als doelman en dat je hem tegen de grond werkt kan ik perfect inkomen, dat tweer keer natrappen is nergens voor nodig.
meen je dat nu? Wat zou jij doen als er ineens onverwacht zo'n zot je langs achter aanvalt, normale reactie van de keeper en die 'supporter' verdiende niet beter. Daarna doet de ref er nog een schepje bovenop door die arme jongen rood te geven, geen sprankeltje menselijkheid en blind staren op het reglement. Gelukkig heeft die trainer nog ballen aan zijn lijf en legt hij de boel plat. Benieuwd hoe de Nederlandse bond dit gaat oplossen.
Zoals ik al zei, dat je hem eerst tegen de grond werkt, is perfect normaal, dat dubbel natrappen daarintegen is totaal overbodig.(misschien wel begrijpelijk door de adrenaline, frustratie...).
-
Alexx
-
-
-
door seermenie » 21 dec 2011, 23:01
Ik denk dat je in dit geval ook de situatie moet aanvoelen, Esteban reageert op een aanslag die ongehoord is. Voor hetzelfde geld heeft die jongen echt nog een wapen bij of iets dergelijks. Dan rood trekken is gewoon olie op het vuur.
-
seermenie
-
-
-
door RacingRobin » 21 dec 2011, 23:06
Voetbal is emotie, de reactie van de keeper was pure razernij als gevolg van de laffe aanval van die supporter. Geef je rood? Volgens het regelement wel. Vanuit een menselijk standpunt, nee. Als scheids leg je de wedstrijd gewoon stil en overleg je over een forfait score of andere maatregelen. De negatieve aandacht moet niet naar de keeper of scheids gaan, maar naar die mafketel uit het publiek. Feit blijft dat dit een erg moeilijke zaak zal worden.
Mijn persoonlijke mening? Ik had gehoopt dat die ajacied minstens 1 schop recht in z'n klote had gekregen!!
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
-
RacingRobin
-
-
-
door Ice » 21 dec 2011, 23:14
Ik had die lul vijf keer nagetrapt, maar dan vol op z'n bakkes. Zij die anders denken: get out of here... I'
WARNING! My sense of humor may hurt your feelings..... I suggest you get over it.
-
Ice
-
-
-
door shakespare » 21 dec 2011, 23:16
RacingRobin schreef op 21 dec 2011, 23:06:Voetbal is emotie, de reactie van de keeper was pure razernij als gevolg van de laffe aanval van die supporter. Geef je rood? Volgens het regelement wel. Vanuit een menselijk standpunt, nee. Als scheids leg je de wedstrijd gewoon stil en overleg je over een forfait score of andere maatregelen. De negatieve aandacht moet niet naar de keeper of scheids gaan, maar naar die mafketel uit het publiek. Feit blijft dat dit een erg moeilijke zaak zal worden. Mijn persoonlijke mening? Ik had gehoopt dat die ajacied minstens 1 schop recht in z'n klote had gekregen!!
Het blijft natuurlijk de vraag wat AZ precies als reden aan de scheidsrechter heeft opgegeven om niet meer verder te spelen. Ik neem aan dat ze dit niet gedaan hebben wegens die rode kaart was(want het reglement is er en "dura lex sed lex"  ); er werd trouwens al zeer snel meegedeeld dat Verbeeck dit deed omdat hij vond dat de veiligheid van de spelers niet meer gegarandeerd was. Ben eens benieuwd naar de uitspraak van de KNVB ps Onze Mario was studiogast en vond de (re)actie van die keeper schijnbaar normaal en de reglementering over die kaart maar niks 
-
shakespare
-
-
door Rune » 21 dec 2011, 23:29
shakespare schreef op 21 dec 2011, 23:16:RacingRobin schreef op 21 dec 2011, 23:06:Voetbal is emotie, de reactie van de keeper was pure razernij als gevolg van de laffe aanval van die supporter. Geef je rood? Volgens het regelement wel. Vanuit een menselijk standpunt, nee. Als scheids leg je de wedstrijd gewoon stil en overleg je over een forfait score of andere maatregelen. De negatieve aandacht moet niet naar de keeper of scheids gaan, maar naar die mafketel uit het publiek. Feit blijft dat dit een erg moeilijke zaak zal worden. Mijn persoonlijke mening? Ik had gehoopt dat die ajacied minstens 1 schop recht in z'n klote had gekregen!!
Het blijft natuurlijk de vraag wat AZ precies als reden aan de scheidsrechter heeft opgegeven om niet meer verder te spelen. Ik neem aan dat ze dit niet gedaan hebben wegens die rode kaart was(want het reglement is er en "dura lex sed lex"  ); er werd trouwens al zeer snel meegedeeld dat Verbeeck dit deed omdat hij vond dat de veiligheid van de spelers niet meer gegarandeerd was. Ben eens benieuwd naar de uitspraak van de KNVB ps Onze Mario was studiogast en vond de (re)actie van die keeper schijnbaar normaal en de reglementering over die kaart maar niks 
Hier geef ik Mario gelijk in (gevoelsmatige aanpak). Maar hij zou beter gaan scouten, het Belgisch voetbal bestuderen of met zijn spelers pinten gaan pakken ipv. op de Hollandse TV studiogast te spelen.
-
Rune
-
-
-
door Alexx » 21 dec 2011, 23:29
Ice schreef op 21 dec 2011, 23:14:Alexx schreef op 21 dec 2011, 22:06:Vind dat toch wel terecht hoor voor die keeper hoor. Dat je je niet laat doen als doelman en dat je hem tegen de grond werkt kan ik perfect inkomen, dat tweer keer natrappen is nergens voor nodig.
Ik had die lul vijf keer nagetrapt, maar dan vol op z'n bakkes. Zij die anders denken: get out of here... I'

-
Alexx
-
-
-
madov
door Ice » 21 dec 2011, 23:32
Over wie heb je het Alexx? Die lul die tijdens de match een profvoetballer probeert te kwetsen? Voor sommigen moeten er doden vallen eer hun kleppen opzij gaan. Maar ga toch den boom in met u boodschap...
I'
WARNING! My sense of humor may hurt your feelings..... I suggest you get over it.
-
Ice
-
-
-
door Incognito » 21 dec 2011, 23:32
Alexx schreef op 21 dec 2011, 22:27:Feit is als Proto of Bolat dit doet, vindt iedereen hier dit 100% rood.
Uiteraard 2de feit: Proto zou in België nooit rood, voor zo een interventie, krijgen.
-
Incognito
-
-
-
door Alexx » 21 dec 2011, 23:42
Ice schreef op 21 dec 2011, 23:32:Over wie heb je het Alexx? Die lul die tijdens de match een profvoetballer probeert te kwetsen? Voor sommigen moeten er doden vallen eer hun kleppen opzij gaan. Maar ga toch den boom in met u boodschap... I'
Doden? Die kerel lag al op de grond, gevaar was totaal geweken. . Dat die keeper zo gefrustreerd reageert kan ik ergens wel begrijpen. Maar ik keur dat toch niet goed dat die er zomaar op los trapt op een kerel die geen gevaar meer vormt.
-
Alexx
-
-
-
door RacingRobin » 21 dec 2011, 23:51
Alexx schreef op 21 dec 2011, 23:42:Ice schreef op 21 dec 2011, 23:32:Over wie heb je het Alexx? Die lul die tijdens de match een profvoetballer probeert te kwetsen? Voor sommigen moeten er doden vallen eer hun kleppen opzij gaan. Maar ga toch den boom in met u boodschap... I'
Doden? Die kerel lag al op de grond, gevaar was totaal geweken. . Dat die keeper zo gefrustreerd reageert kan ik ergens wel begrijpen. Maar ik keur dat toch niet goed dat die er zomaar op los trapt op een kerel die geen gevaar meer vormt.
Lag toch goed terug te schoppen voor iemand waar het gevaar totaal geweken was...ben eens benieuwd als Esteban niet blijft schoppen hoe rap die idioot terug recht staat en begint te vegen.
Sangue, sudore e lacrime...Forza Racing!!
-
RacingRobin
-
-
-
door Dario G » 22 dec 2011, 00:07
Alexx schreef op 21 dec 2011, 23:42:Ice schreef op 21 dec 2011, 23:32:Over wie heb je het Alexx? Die lul die tijdens de match een profvoetballer probeert te kwetsen? Voor sommigen moeten er doden vallen eer hun kleppen opzij gaan. Maar ga toch den boom in met u boodschap... I'
Wat als die zot nu een mes ofzo bij had? Dit had slecht kunnen aflopen als de keeper hem op het laatste moment niet had zien aankomen.
-
Dario G
-
-
door Alexx » 22 dec 2011, 00:09
Dario G schreef op 22 dec 2011, 00:07:Alexx schreef op 21 dec 2011, 23:42:Doden? Die kerel lag al op de grond, gevaar was totaal geweken. . Dat die keeper zo gefrustreerd reageert kan ik ergens wel begrijpen. Maar ik keur dat toch niet goed dat die er zomaar op los trapt op een kerel die geen gevaar meer vormt.
Wat als die zot nu een mes ofzo bij had? Dit had slecht kunnen aflopen als de keeper hem op het laatste moment niet had zien aankomen.
Ik zeg toch dat het totaal terecht en begrijpelijk dat die die tegen de grond werkt, dat natrappen leek mij nergens voor nodig( wel begrijpelijk door de adrenaline, frustratie,...)
-
Alexx
-
-
-
door Alexx » 22 dec 2011, 00:27
RacingRobin schreef op 21 dec 2011, 23:51:Alexx schreef op 21 dec 2011, 23:42:Doden? Die kerel lag al op de grond, gevaar was totaal geweken. . Dat die keeper zo gefrustreerd reageert kan ik ergens wel begrijpen. Maar ik keur dat toch niet goed dat die er zomaar op los trapt op een kerel die geen gevaar meer vormt.
Lag toch goed terug te schoppen voor iemand waar het gevaar totaal geweken was....
Die trapte alleen maar terug omdat Esteban die 2 keer goed raakte (begrijpelijke reactie van die idioot). ben eens benieuwd als Esteban niet blijft schoppen hoe rap die idioot terug recht staat en begint te vegen
Daarvoor had die echt de kans niet hoor, stewards waren al zo goed als daar.
-
Alexx
-
-
-
door J-star » 22 dec 2011, 00:35
Volkomen terecht dat Esteban die Hooligan nog 2keer serieus stampt. Wat moet ge anders doen? Tegen de grond leggen en als een baby wegrennen? Neen, die kerel heeft meer dan 2stampen verdient. Die hooligan moest maar eens snel opgestaan zijn, en een mes hebben getrokken. en aub, keer terug naar de feiten. Esteban werd aangevallen, niet die hooligan 
"Wees niet bang van de perfectie, je bereikt ze toch nooit.”
-
J-star
-
-
-
- Mijn team: Krc genk
door Blink182 » 22 dec 2011, 00:44
Our loyalty is forever !
-
Blink182
-
-
-
- Mijn team: RSCA
door carver » 22 dec 2011, 07:11
Jimz schreef op 21 dec 2011, 22:21:Dit is zo een twijfelgeval. die 2de keer natrappen is er echter teveel aan.
Jezus, wat een bende woesies hier. Die kerel had een trap op zijn muil meer dan verdiend. En ja, ook als dit een Genk supporter was geweest, denk ik er zo over.
-
carver
-
-
Martrim
door carver » 22 dec 2011, 07:12
Nope, als iemand zonder reden, welke keeper dan ook op deze manier aanvalt, verdient hij een trap.
Laatst bijgewerkt door carver op 22 dec 2011, 07:15, in totaal 1 keer bewerkt.
-
carver
-
-
door carver » 22 dec 2011, 07:14
RacingRobin schreef op 21 dec 2011, 23:51:Alexx schreef op 21 dec 2011, 23:42:Doden? Die kerel lag al op de grond, gevaar was totaal geweken. . Dat die keeper zo gefrustreerd reageert kan ik ergens wel begrijpen. Maar ik keur dat toch niet goed dat die er zomaar op los trapt op een kerel die geen gevaar meer vormt.
ben eens benieuwd als Esteban niet blijft schoppen hoe rap die idioot terug recht staat en begint te vegen.
Voila, zo is dat!!
-
carver
-
-
door Matteo » 22 dec 2011, 08:15
"De reglementen geven de scheidsrechter gelijk." Is dat zo? Gebruik je buitensporig geweld als iemand zo gevaarlijk is om vanuit de tribunes naar beneden te gaan, die meters diepe gracht rond het veld over te steken, het veld op te rennen, een aanslag op u pleegt en je hem twee trappen verkoopt? Het is in zo'n geval altijd beter om de dader zelf hard aan te pakken, om erger te voorkomen, zelfs al ligt hij op de grond. Je weet namelijk niet met wat voor een mafkees je daar te maken hebt ...
-
Matteo
-
-
-
- Mijn team: English football
-
|